golearn-engl_970-250
Aς ρίξουμε μια πρόχειρη ματιά, τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο, με τυχαιότητα ίσως αντιπροσωπευτική.

Η επαύξηση του σχολικού ωραρίου σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία έριξε για ακόμη μία φορά από τα σύννεφα εκπαιδευτικούς, ακαδημαϊκούς, ειδικούς της εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και κάθε άμεσα ενδιαφερόμενο.

Η αίσθηση που δίνεται είναι ότι σε κάποιο πρόχειρο brainstorming διαμορφώνονται ορισμένες ευλογοφανώς ενδιαφέρουσες ιδέες κι από εκεί, παρακάμπτοντας όλα τα απαιτούμενα στάδια για τη λήψη χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής σε στρατηγικό επίπεδο, ανακοινώνονται οι όποιες αποφάσεις.

Ως μόνη αιτιολόγηση προβάλλεται η κοινωνική αναγκαιότητα, η οποία σύντομα αποδεικνύεται επίφαση ικανοποίησης των όρων της αγοράς. Οπωσδήποτε η οικονομία αποτελεί σημαντικότατο μέρος της κοινωνικής διάδρασης. Είναι όμως αυτό αρκετό, ώστε ο λόγος της να αποτελεί θέσφατο;

Αλλά ας ρίξουμε μια πρόχειρη ματιά, τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο, με τυχαιότητα ίσως αντιπροσωπευτική.

Σχολικό ωράριο:

Αυστραλία: 09:00 – 15:30

Ηνωμένο Βασίλειο: 09:00 – 15:30

Βραζιλία: 07:00 – 12:00

Γαλλία: 08:00 – 16:00

Ιαπωνία: 08:45 – 15:15

Κένυα: 08:00 – 16:00

Ρωσία: 08:30 – 15:00

Ν. Κορέα: 08:00 – 16:00

Κίνα: 07:30 – 17:00

Παρά τις όποιες πολιτειακές-ιδεολογικοπολιτικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των παραπάνω, όλες τους έχουν υλικοτεχνική υποδομή και ΑΠΣ, το οποίο έχει διαμορφωθεί να υποστηρίξει το αντίστοιχο ωράριο. Το πλέον διευρυμένο είναι αυτό της Κίνας. Δεν είναι της παρούσης η ανάλυση των επιπτώσεων σε κοινωνικό επίπεδο του κινεζικού συστήματος εκπαίδευσης, αν και αυτά είναι λίγο πολύ γνωστά…

Η αναγγελία της υπουργού Παιδείας είναι άνευ αντικειμένου επί της ουσίας.  Πώς να κρίνει κανείς μια τέτοια στρατηγική επιλογή, όταν δεν έχει καθοριστεί ούτε καν αδρομερώς το γενικότερο πλαίσιο. Πού θα τρώνε αυτά τα παιδιά; Σε ποιες τραπεζαρίες; Θα παρέχεται γεύμα; Υπάρχει χώρος μεσημβρινής ανάπαυσης; Οι λειτουργοί της εκπαίδευσης έχουν λάβει την ανάλογη επιμόρφωση;

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, στο τέλος κάθε έτους προγραμματίζουν τα της επόμενης χρονιάς. Πότε θα ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες; Μήπως όλο αυτό καταλήξει σε ένα φιάσκο, ενώ θα μπορούσε να αποτελέσει μια σημαίνουσα καινοτομία, υπό προϋποθέσεις;

Το Δημόσιο Σχολείο είναι μια βαριά πολεμική μηχανή γνώσης και κοινωνικοποίησης. Οι απότομες αλλαγές πορείας απλά εκτροχιάζουν τον συρμό, αφήνοντας πικρή γεύση και φοβικά σύνδρομα σε κάθε μελλοντική απόπειρα για αλλαγή και καινοτομία.

«Eπειχθήναι μεν νυν παν πρήγμα τίκτει σφάλματα.»

(Το να επιταχύνεις αλόγιστα τις εξελίξεις δημιουργεί λάθη) Ηρόδοτος

Πηγή: fresh-education.gr

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πέθανε η συγγραφέας Αγγελική Βαρελλά

Αιτήσεις για το ΕΚΤΑΚΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ 1000 ευρώ σε 80000 ανέργους ΕΔΩ

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Αυτό το σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Ενδοοικογενειακή βία: Πάνω από 2.000 κλήσεις στη γραμμή SOS μέσα στο 2022
Ξεπέρασαν τις 2.000 οι κλήσεις που δέχτηκε η τηλεφωνική γραμμή «SOS 15900» της Γενικής Γραμματείας Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και...
Ενδοοικογενειακή βία: Πάνω από 2.000 κλήσεις στη γραμμή SOS μέσα στο 2022
emvoliasmos
Βρετανία: Η πολιομυελίτιδα εξαπλώνεται - Ξεκινά ενισχυτικός εμβολιασμός για παιδιά
Η πολιομυελίτιδα εξαπλώνεται στο Λονδίνο, ξεκινά εκστρατεία ενισχυτικού εμβολιασμού για παιδιά κάτω των 10 ετών, σύμφωνα με την αρμόδια υπηρεσία...
Βρετανία: Η πολιομυελίτιδα εξαπλώνεται - Ξεκινά ενισχυτικός εμβολιασμός για παιδιά