«Ο ταλαιπωρημένος κλάδος των ΠΕ07 βάλλεται πανταχόθεν» λέει ομάδα εκπαιδευτικών της Γερμανικής Φιλολογίας σε επιστολή τους στη Νίκη Κεραμέως

Την άμεση σύσταση οργανικών θέσεων σε Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αλλά και να δοθεί ικανοποιητικός αριθμός θέσεων διορισμού κατά την κατανομή  στο προσεχές διάστημα και στις δυο βαθμίδες, ζητά με επιστολή της στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ομάδα εκπαιδευτικών ΠΕ07 της Γερμανικής Φιλολογίας.

«Γίναμε μάρτυρες αδικιών και αστοχιών» λένε οι εκπαιδευτικοί στην επιστολή τους, την οποία δημοσιεύει το alfavita.gr, για τους 15.200 διορισμούς στην ειδική και γενική εκπαίδευση.

«Ο ταλαιπωρημένος κλάδος των ΠΕ07 βάλλεται πανταχόθεν. Ενώ το Υπουργείο διατείνεται για ισχυρή ξενόγλωσση εκπαίδευση εντός δημοσίου σχολείου, το ίδιο έχει προβεί σε μια σειρά ενεργειών, που φέρνουν τα αντίθετα αποτελέσματα. Ενώ η δεύτερη ξένη γλώσσα υπάρχει στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από το 2005, το Υπουργείο δεν ίδρυσε ποτέ τις αντίστοιχες οργανικές θέσεις που ήταν απαραίτητες για να λειτουργήσει το πρόγραμμα σωστά κ να επιτευχθούν οι στόχοι» αναφέρουν μεταξύ άλλων.

«Αντιθέτως με κατάπτυστες εγκυκλίους καθιστά όλο κ πιο δύσκολο για τους μαθητές να παρακολουθήσουν την δεύτερη ξένη γλώσσα που επιθυμούν, με αποτέλεσμα να αναγκάζουν τους γονείς να πληρώνουν φροντιστηριακά μαθήματα» προσθέτουν.

«Τέλος και ενώ η β΄ ξένη γλώσσα εισήχθη από το σχολικό έτος 2020-2021 και στα Λύκεια, πάλι το Υπουργείο δεν προέβη στην σύσταση οργανικών θέσεων, με αποτέλεσμα τα κενά να εμφανίζονται ως λειτουργικά και να καλύπτονται από αναπληρωτές», τονίζουν.

«Κι ενώ τα περσινά οργανικά κενά δεν καλύφθηκαν όλα με τους διορισμούς κ φέτος υπήρξαν 35 συνταξιοδοτήσεις & 17 μετατάξεις από τον κλάδο μας σε άλλους κλάδους, τα οργανικά κενά που εμφανίστηκαν στην εγκύκλιο των μετατάξεων αντί να αυξηθούν έγιναν μόλις 8» συμπληρώνουν.

Στη συνέχεια, ζητούν να τους «απαντήσει η κ. Κεραμέως, γιατί δεν προβαίνει σε σύσταση οργανικών θέσεων του κλάδου ΠΕ07, έτσι ώστε να αντιπροσωπεύσουν την πραγματικότητα. Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό σε συνολικά 26.000 διορισμούς που θα έχουν γίνει σε δύο χρόνια, να αντιστοιχούν συνολικά 61 θέσεις στους εκπαιδευτικούς Γερμανικών, ύστερα από τόσα έτη αδιοριστίας και άλλα τόσα αναπλήρωσης. Είναι προκλητικό σε μια εποχή που η πολυγλωσσία είναι ζητούμενο, να απαξιώνεται ο ρόλος των εκπαιδευτικών Γερμανικής Φιλολογίας και να υπάρχει τέτοια ανισορροπία στην κατανομή των θέσεων διορισμού».

Η επιστολή των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η επιστολή ομάδας εκπαιδευτικών ΠΕ07 Γερμανικής Φιλολογίας στην υπουργό Παιδείας για τη σύσταση οργανικών θέσεων ΠΕ07 και δίκαιη κατανομή:

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Τα τελευταία δύο χρόνια η Κυβέρνηση έχει καταφέρει να διορίσει ικανοποιητικό αριθμό εκπαιδευτικών τόσο στην ειδική, όσο και στην γενική εκπαίδευση, πραγματοποιώντας συνολικά 15200 διορισμούς. Κ ενώ ο ενθουσιασμός ήταν αρχικά μεγάλος, καθώς μετά από δώδεκα ολόκληρα χρόνια τα σχολεία θα αποκτούσαν πάλι μόνιμο προσωπικό και η εκπαιδευτική διαδικασία θα είχε συνέχεια, δυστυχώς γίναμε μάρτυρες αδικιών και αστοχιών.

Ο ταλαιπωρημένος κλάδος των ΠΕ07 βάλλεται πανταχόθεν. Ενώ το Υπουργείο διατείνεται για ισχυρή ξενόγλωσση εκπαίδευση εντός δημοσίου σχολείου, το ίδιο έχει προβεί σε μια σειρά ενεργειών, που φέρνουν τα αντίθετα αποτελέσματα. Ενώ η δεύτερη ξένη γλώσσα υπάρχει στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από το 2005, το Υπουργείο δεν ίδρυσε ποτέ τις αντίστοιχες οργανικές θέσεις που ήταν απαραίτητες για να λειτουργήσει το πρόγραμμα σωστά κ να επιτευχθούν οι στόχοι. Αντιθέτως με κατάπτυστες εγκυκλίους καθιστά όλο κ πιο δύσκολο για τους μαθητές να παρακολουθήσουν την δεύτερη ξένη γλώσσα που επιθυμούν, με αποτέλεσμα να αναγκάζουν τους γονείς να πληρώνουν φροντιστηριακά μαθήματα. Στο Γυμνάσιο οι οργανικές θέσεις είτε χάνονται- αφού ο τρόπος υπολογισμού οργανικών δεν λαμβάνει υπόψιν του τις ιδιαίτερες συνθήκες της β΄ ξένης γλώσσας (επιλογή από τους μαθητές Γαλλικά Γερμανικά- δεν διδάσκονται σε όλα τα τμήματα του σχολείου)-, είτε τα εξαφανίζει ο γνωστός αλγόριθμος-κόφτης του Υπουργείου. Τέλος και ενώ η β΄ ξένη γλώσσα εισήχθη από το σχολικό έτος  2020-2021 και στα Λύκεια, πάλι το Υπουργείο δεν προέβη στην σύσταση οργανικών θέσεων, με αποτέλεσμα τα κενά να εμφανίζονται ως λειτουργικά και να καλύπτονται από αναπληρωτές.

Τον Μάιο του 2021 η εγκύκλιος μετατάξεων περιείχε 29 οργανικά κενά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, έναν αριθμό που φυσικά δεν αντιπροσωπεύει την πραγματικότητα, αρκεί να σημειωθεί ότι πέρυσι είχαν προσληφθεί 625 αναπληρωτές. Εν συνεχεία συστάθηκαν 40 νέες οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια και ακολούθησαν οι διορισμοί, που για τον κλάδο μας ήταν μόλις 53 (ποσοστό 0,45%) σε σύνολο 11.700! Μετά από 12 χρόνια αδιοριστίας, και ενώ το 50% των μαθητών πλέον επιλέγει τα Γερμανικά ως β΄ ξένη γλώσσα, το Υπουργείο επιλέγει να εθελοτυφλεί κ να εμμένει στις παράλογες αυτές πρακτικές κ αποφάσεις.

Κι ενώ τα περσινά οργανικά κενά δεν καλύφθηκαν όλα με τους διορισμούς κ φέτος υπήρξαν 35 συνταξιοδοτήσεις & 17 μετατάξεις από τον κλάδο μας σε άλλους κλάδους, τα οργανικά κενά που εμφανίστηκαν στην εγκύκλιο των μετατάξεων αντί να αυξηθούν έγιναν μόλις 8! Το Υπουργείο που σε κάθε συνέντευξη που παραχωρεί η κ. Κεραμέως ισχυρίζεται πως θέλει να εξαλειφθεί ο στρεβλός θεσμός του αναπληρωτή, αναγνωρίζει μόνο 8 οργανικά κενά, ενώ έχει προσλάβει 403 αναπληρωτές ΠΕ07 για το σχολικό έτος 2021-2022. Ας μην ξεχνάμε επίσης, ότι οι λιγοστές οργανικές θέσεις που συστήνονται και τόσο σπάνια όσο συστήνονται, διατίθενται πρωτίστως για την κάλυψη υπεράριθμων μονίμων συναδέλφων και όσων είναι σε διάθεση από την εκάστοτε διεύθυνση, ενώ συχνά οργανικά κενά χαρακτηρίζονται ως λειτουργικά, γεγονότα που σαφώς επηρεάζουν και τα κενά που απομένουν για διορισμούς.

Συν τοις άλλοις ένας σεβαστός αριθμός συναδέλφων μας εργάζεται και στις δυο βαθμίδες δημόσιας εκπαίδευσης για περισσότερα από 15 συναπτά χρόνια,  εκπληρώνοντας τα διδακτικά καθήκοντα στο έπακρο, συμπληρώνοντας ωράριο σε 5 ως 7 σχολικές μονάδες, διανύοντας άπειρα χιλιόμετρα μεταξύ των σχολείων,  όντες υπό καθεστώς ελαστικής εργασιακής ομηρίας ως ΑΜΩ, μιας και τα κενά που δηλώνονται από το υπουργείο ως πλήρους ωραρίου είναι ελάχιστα, ώστε να εργαστούν οι συνάδελφοι ως αναπληρωτές πλήρους ωραρίου, όπως συμβαίνει σε όλες τις άλλες ειδικότητες. Εκ του αποτελέσματος πολλοί συνάδελφοί μας έχουν υπηρετήσει σε έναν υπέρογκο αριθμό δημόσιων σχολείων πλέον 15ετίας και δεν μπορούν να αξιώσουν μια μόνιμη θέση ύστερα από τόσα έτη αναπλήρωσης, με τόσο λίγα διαθέσιμα οργανικά κενά.

Ζητάμε να μας απαντήσει η κ. Κεραμέως, γιατί δεν προβαίνει σε σύσταση οργανικών θέσεων του κλάδου ΠΕ07, έτσι ώστε να αντιπροσωπεύσουν την πραγματικότητα. Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό σε συνολικά 26.000 διορισμούς που θα έχουν γίνει σε δύο χρόνια, να αντιστοιχούν συνολικά 61 θέσεις στους εκπαιδευτικούς Γερμανικών, ύστερα από τόσα έτη αδιοριστίας και άλλα τόσα αναπλήρωσης. Είναι προκλητικό σε μια εποχή που η πολυγλωσσία είναι ζητούμενο, να απαξιώνεται ο ρόλος των εκπαιδευτικών Γερμανικής Φιλολογίας και να υπάρχει τέτοια ανισορροπία στην κατανομή των θέσεων διορισμού.

ΖΗΤΑΜΕ εν' όψει των επικείμενων διορισμών:

άμεση σύσταση οργανικών θέσεων σε Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

να δοθεί ικανοποιητικός αριθμός θέσεων διορισμού κατά την κατανομή  στο προσεχές διάστημα και στις δυο βαθμίδες.

Ομάδα εκπαιδευτικών ΠΕ07 ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΠΙΣΗΜΟ: Κλειστά σχολεία την Τετάρτη στην Αττική (Η ΛΙΣΤΑ)

Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Αποκτήστε όλη την ύλη μαζι με εξπρες προετοιμασία μόνο 200 ευρώ

ΝΕΟ ΕΚΤΑΚΤΟ 400 ευρώ επίδομα σε 150000 εργαζόμενους - Αιτήσεις ΕΔΩ

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής του Παν.Πατρών με μόνο 20 ευρώ το μήνα

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ - Προλάβετε προκηρύξεις: Πάρτε σε 2 μόνο ημέρες online Πιστοποίηση Αγγλικών με 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 100 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Κακοκαιρία: Λεωφορείο στο χιόνι
Κακοκαιρία Μπάρμπαρα: Ποια λεωφορεία δεν κάνουν δρομολόγια – Οι αλλαγές
Τα λεωφορεία που δεν κάνουν δρομολόγια και οι γραμμές που αλλάζουν - Όσα πρέπει να γνωρίζεται για τις αμαξοστοιχείες της Hellenic Train που δεν θα...
Κακοκαιρία Μπάρμπαρα: Ποια λεωφορεία δεν κάνουν δρομολόγια – Οι αλλαγές
Βιβλίο
Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας: Παιδιά από 23 χώρες ανά τον κόσμο μαθαίνουν ελληνικά (Video)
Το βίντεο με παιδιά από 23 χώρες ανά τον κόσμο που μαθαίνουν ελληνικά - Μας «ταξιδεύουν» σε τρεις χιλιετίες ελληνικής ποίησης
Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας: Παιδιά από 23 χώρες ανά τον κόσμο μαθαίνουν ελληνικά (Video)