Τι κάνουμε λάθος; (Σχετικά με τον μαθητή που αυτοκτόνησε)
Τι κάνουμε λάθος; Πως το επιτρέπουμε σαν κοινωνία, σαν εκπαιδευτική κοινότητα, σαν ειδήμονες και διαπιστευμένοι ειδικοί, να βασανίζονται μαθητές στα σχολεία τους;

Η περίπτωση του παιδιού που αυτοκτόνησε με έχει συγκλονίσει. Περνάνε διάφορες σκόρπιες σκέψεις από το κεφάλι μου. Τι κάνουμε λάθος; Πως το επιτρέπουμε σαν κοινωνία, σαν εκπαιδευτική κοινότητα, σαν ειδήμονες και διαπιστευμένοι ειδικοί, να βασανίζονται μαθητές στα σχολεία τους;

Μαθαίνουμε το πυθαγόρειο θεώρημα στα παιδιά και κανόνες γεωμετρίας, άλγεβρας συντακτικού και νόμους της φυσικής. Μας διαφεύγει το κυριότερο. Να τα μάθουμε να αγαπούν το ένα το άλλο. Να αλληλοϋποστηρίζονται. Να υπερασπίζονται τους αδύνατους. Να βοηθούν το ένα το άλλο στις δυσκολίες. Είναι οι κανόνες της ομάδας στο ζωικό βασίλειο.

Δεν θα πω τίποτα για το χρέος της οικογένειας. Θα μιλήσω για το χρέος μας σαν εκπαιδευτικοί. Ο σωστός δάσκαλος δεν φαίνεται μόνο μέσα στην τάξη. Στον τρόπο που κάνει μάθημα. Φαίνεται στο πόσο κοντά είναι στα παιδιά στο διάλλειμα. Όταν έρχονται στο σχολείο. Όταν τα παιδιά αποχωρούν. Να διαβάζει, τις εκφράσεις τους, τα μάτια τους, την αγωνία τους, τον φόβο τους.

Ο σωστός δάσκαλος δεν σταματάει στην παράδοση της ύλης. Δεν λέει ‘’ έχει γονείς ας το μαζεψουν’’ . Είναι παρών όταν δεν είναι νομικά υποχρεωμένος να είναι, αλλά είναι ηθικά. Μια κουβέντα που θα ξεστομίσει, ένα χαμόγελο, μια γκριμάτσα του και αλλάζει την διάθεση των μαθητών του.

Δεν ξέρω τι έχει συμβεί στην περίπτωση του 14χρονου που κρεμάστηκε στο δωμάτιο του στην απόγνωση του, μην αντέχοντας άλλο την ‘’καζούρα ’’ των συμμαθητών του. Όχι παιδιά δεν είναι αθώα πειράγματα αυτή η ιστορία. Είναι βασανισμός. Είναι επαναλαμβανόμενο μαρτύριο. Ένας διαρκής εξευτελισμός ψυχής. Σωματικός και ψυχικός πόνος. Όλοι λυπήθηκαν για το παιδί εκ των υστέρων. Για πόσο; Για λίγες μέρες; Κανένα μήνα; Τα αλλά παιδιά θα δώσουν εξετάσεις θα πάνε στην επόμενη τάξη, θα πάνε στην θάλασσα, θα φλερτάρουν, θα διασκεδάσουν, θα ονειρευτούν. Και κάποια στιγμή θα ξεχάσουν. Παιδιά που παρατηρούσαν, παιδιά που συμμετείχαν….

Σε κανένα παιδί δεν αξίζει να υποφέρει. Σε κανένα παιδί δεν αξίζει να σταματήσει η ζωή του έτσι. Και κάθε παιδί που παρατηρεί μια τέτοια κατάσταση επώδυνη για κάποιον συμμαθητή του, επιβάλλεται να το αναφέρει. Αν κάποιος μίλαγε αυτή την στιγμή το αγόρι μπορεί να ζούσε….

Στο σχολείο τα παιδιά πρέπει να είναι χαρούμενα. Νόμος απαράβατος! Εμείς οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είμαστε δίπλα τους. Να μην επιτρέπουμε την παραμικρή περίπτωση σχολικού εκφοβισμού. Να δυναμώνουμε τους αδύνατους και να νουθετούμε τους δυνατούς. Να τους μιλάμε συνεχώς. Την πεντηκοστή όγδοη φορά που θα το ακούσουν, δεν μπορεί η επιμονή μας θα λειτουργήσει. Όταν ένα παιδί φτάνει στο σημείο να βάζει τέλος στην ζωή του έχουμε αποτύχει όλοι μας. Όλη η ανθρώπινη κοινωνία. Όχι άλλα άδεια θρανία στα σχολεία έτσι. Μόνο από παιδιά που αποφοιτούν….

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σοκ με ψωμί του τοστ: Βρέθηκε επικίνδυνο βακτήριο – Ανάκληση σε χιλιάδες συσκευασίες!

Kαμπανάκι από την EFSA για τα δύο πιο τοξικά τρόφιμα της αγοράς στην Ευρώπη

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 9/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Άτομα με Ειδικές Ανάγκες
Ξεκινά πρόγραμμα επιδότησης για 2.500 άτομα με αναπηρία – Επιχορήγηση έως 14.500 ευρώ
Ενισχύεται η ανεξάρτητη διαβίωση – Ποιους αφορά και πώς θα γίνουν οι αιτήσεις για επιδότηση ύψους 14.500 ευρώ
Ξεκινά πρόγραμμα επιδότησης για 2.500 άτομα με αναπηρία – Επιχορήγηση έως 14.500 ευρώ
χανια
Πειθαρχικά σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς εν μέσω καλοκαιριού - Διαμαρτυρία κατά της αξιολόγησης στα Χανιά
Πειθαρχικά σε δασκάλους εν μέσω καλοκαιριού – Αντίδραση από τον ΣΕΠΕ Χανίων
Πειθαρχικά σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς εν μέσω καλοκαιριού - Διαμαρτυρία κατά της αξιολόγησης στα Χανιά
Το μέλος του Ε.Σ. του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ., ο Καθηγητής κ. Κωνσταντίνος Τσεκούρας, ο Πρόεδρος του Ε.Σ., ο Καθηγητής κ. Αθανάσιος Τσακρής, το μέλος του Ε.Σ., η Καθηγήτρια κ. Γεωργία Ανδρέου και το μέλος του Ε.Σ., ο Καθηγητής κ. Νικόλαος Βάινος. Σχετικά με το ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. Το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας & Καινοτομίας δημιουργήθηκε (Ν. 4429/2016) από τη ζωτική ανάγκη υποστήριξης των Ελλήνων και Ελληνίδων Επιστημόνων. Αποτελεί Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, εποπτευόμενο από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Σκοπός του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. είναι
Εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.
Το Επιστημονικό Συμβούλιο του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ., προσβλέπει σε μια ουσιαστική και εποικοδομητική συνεργασία, με στόχο τη στήριξη της ελληνικής...
Εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.
παδα
Το ΠΑΔΑ ιδρύει το πρώτο κέντρο τεκμηριωμένης πρακτικής JBI στην Ελλάδα - Σημαντική διάκριση στον τομέα της υγείας
Η Ελλάδα αποκτά το πρώτο JBI Affiliated Group μέσω του ΠΑΔΑ
Το ΠΑΔΑ ιδρύει το πρώτο κέντρο τεκμηριωμένης πρακτικής JBI στην Ελλάδα - Σημαντική διάκριση στον τομέα της υγείας