ΕΝΕΕΓΥΛ Μεσολογγίου: Με «εντολές-οδηγίες» της πολιτικής ηγεσίας ΥΠΑΙΘ οι αντικαταστάσεις τομέων;
Γονείς μαθητών: «Αν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας βλέπει μόνο τους «αριθμούς» στο πληροφοριακό σύστημα myschool θέλουμε να της πούμε ότι οι μαθητές και η εκπαίδευση στις ΣΜΕΑΕ δεν είναι μόνο αριθμοί…»

Μια σοβαρή καταγγελία κάνουν με ανοικτή τους επιστολή οι γονείς των μαθητών του ΕΝΕΕΓΥΛ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ:

Οπως αναφέρουν, την φετινή σχολική χρονιά ο σύλλογος διδασκόντων αποφάσισε την κατάργηση του τομέα Ηλεκτρολογίας που κανένας μαθητής για τρίτη συνεχή χρονιά δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον και την αντικατάσταση του με τον τομέα Γραφικών Τεχνών που υπάρχει πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο στον χώρο του σχολείου και το βασικότερο είναι επιθυμία των μαθητών που οι ιδιαίτερες ικανότητες και δυσκολίες τους αλλά και η γνώμη των διδασκόντων εκπαιδευτικών και του ΕΕΠ του σχολείου συγκλίνει πως είναι ο κατάλληλος τομέας για αυτούς τους μαθητές.

Ωστόσο, όπως καταγγέλλουν, «ενώ ακολουθήσαμε τις οδηγίες του υπουργείου σχετικά με την κατάργηση και αντικατάσταση τομέα, πριν λίγες μέρες σε επικοινωνία υπαλλήλου του υπουργείου με την ΔΔΕ Αιτ/νιας αναφέρθηκε ότι για την προσθήκη του τομέα Γραφικών Τεχνών απαιτείται και η κατάργηση ακόμη ενός τομέα και ότι είναι εντολή - οδηγία από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου».

Θα τους απαντήσει κάποιος αρμόδιος;

Η επιστολή των γονέων

Ως γονείς παιδιών που φοιτούν αρκετά χρόνια στο ΕΝΕΕΓΥΛ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ αισθανόμαστε την ανάγκη να εκφράσουμε τις σκέψεις μας αλλά και την αγανάκτηση μας για ένα αρκετά σοβαρό θέμα που έχει προκύψει με τους τομείς και τις ειδικότητες του Λυκείου μας.

Με το ΦΕΚ 2513/12-08-2016 ιδρύθηκε το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ και λειτούργησε από τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους η Α΄ Γυμνασίου. Με το ΦΕΚ 2103/19-06-2017 έγινε η μετατροπή και μετονομασία των Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων σε Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια και καθορίστηκαν οι τομείς και ειδικότητες των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ). Για το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Μεσολογγίου καθοριστήκαν οι παρακάτω Τομείς και Ειδικότητες:

Τομέας Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος: 1) Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής 2)Τεχνικός Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου Τομέας Μηχανολογίας: 1) Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου 2) Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού και Κλιματισμού Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού: 1) Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων.

Ας σημειωθεί ότι για τους παραπάνω τομείς και ειδικότητες έξι χρόνια μετά την ίδρυση του σχολείου ούτε το Υπουργείο Παιδείας, ούτε καμία δημοτική αρχή έχει προχωρήσει στην δημιουργία υποδομών. Οι υποδομές που υπάρχουν ενεργές και εξοπλισμένες στο σχολείο είναι εργαστήριο πληροφορικής και εργαστήριο καλλιτεχνικών. Ο εξοπλισμός των παραπάνω εργαστηρίων προήρθε από δωρεές ιδιωτών και άλλες ιδιωτικές πηγές χρηματοδότησης . Οι τομείς Μηχανολογίας και Ηλεκτρολογίας ΔΕΝ έχουν ούτε εργαστηριακό χώρο και ούτε υλικοτεχνική υποδομή. Για τον τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος χρησιμοποιείται θερμοκήπιο και εργαστηριακό χώρο που βρίσκεται σε άλλο σχολικό κτήριο.

Την περσινή σχολική χρονιά ο σύλλογος αποφάσισε την προσθήκη δυο τομέων στο σχολείο. Η Δ/νση Ειδικής αγωγής δεν έκανε κανένα τομέα δεκτό με το επιχείρημα ότι για κάθε ίδρυση ( λόγο του μικρού αριθμού μαθητών στην τότε Α Λυκείου) πρέπει να υπάρχει  κατάργηση τομέα. Αποτέλεσμα είναι να επιλέξουν οι μαθητές τομείς που ΔΕΝ επιθυμούν και να υπάρχει σημαντική μαθητική διαρροή.

Την φετινή σχολική χρονιά ο σύλλογος διδασκόντων αποφάσισε την κατάργηση του τομέα Ηλεκτρολογίας που κανένας μαθητής για τρίτη συνεχή χρονιά δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον και την αντικατάσταση του με τον τομέα Γραφικών Τεχνών που υπάρχει πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο στον χώρο του σχολείου μας και το βασικότερο είναι επιθυμία των μαθητών που οι ιδιαίτερες ικανότητες και δυσκολίες τους αλλά και η γνώμη των διδασκόντων εκπαιδευτικών και του ΕΕΠ του σχολείου μας συγκλίνει πως είναι ο κατάλληλος τομέας για αυτούς τους μαθητές. Ένας επιπλέον λόγος που ζητάμε τον τομέα Γραφικών Τεχνών είναι ότι στην Α΄ Λυκειου αλλά και στην Δ΄ Γυμνάσιου φοιτούν πολλές μαθήτριες και θεωρούμε ότι η ενασχόληση με τα καλλιτεχνικά ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντα και στις ατομικές δεξιότητες των μαθητριών . Και ενώ ακολουθήσαμε τις οδηγίες του υπουργείου σχετικά με την κατάργηση και αντικατάσταση τομέα, πριν λίγες μέρες σε επικοινωνία υπαλλήλου του υπουργείου με την ΔΔΕ Αιτ/νιας αναφέρθηκε ότι για την προσθήκη του τομέα Γραφικών Τεχνών απαιτείται και η κατάργηση ακόμη ενός τομέα και ότι είναι εντολή - οδηγία από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου.

Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τον διευθυντή και τον σύλλογο διδασκόντων για την συνεργασία και την ενημέρωση σχετικά με τις ειδικότητες του σχολείου μας.

Ζητάμε την άμεση ίδρυση του τομέα Γραφικών Τεχνών λαμβάνοντας υπόψη:

  • Τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες των μαθητών της ειδικής αγωγής και όχι την πιστή τήρηση του νόμου όταν δεν βοηθά στην πρόοδο και την επαγγελματική εξέλιξη των παιδιών μας

  • Την πιθανή επαγγελματική αποκατάσταση των μαθητριών που μπορεί να προσφέρει το εργαστήριο Γραφικών Τεχνών (πχ κατασκευή κοσμημάτων, λαμπάδων κτλ )

  • Την ύπαρξη ενός πλήρως οργανωμένου εργαστηριού το όποιο ήδη χρησιμοποιούν οι μαθητές του σχολειού μας με μεγάλη χαρά

  • Την οικονομική συνεισφορά του εργαστηριού στο σχολείο μας καθώς με την οργάνωση κάποιων μπαζάρ συγκεντρώνονται χρήματα που αξιοποιούνται για τις ανάγκες των μαθητών μας

  • Την μοναδικότητα του εργαστηρίου καθώς δεν υπάρχει αντίστοιχο τμήμα σε κανένα άλλο σχολικό πλαίσιο στο νομό. Το γεγονός αυτό καθιστά το εργαστήριο Γραφικών Τεχνών πόλο έλξης και άλλων μαθητών γειτονικών Επαγγελματικών Λυκείων

  • Η έως τώρα λειτουργία του εργαστηρίου έχει προσφέρει στο σχολείο μας πολλές και σημαντικές ευκαιρίες συμμετοχής των παιδιών μας σε προγράμματα Erasmus και σε άλλες σημαντικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις αλλά και συμμετοχές σε πανελληνίους διαγωνισμούς.

Αν θέλει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ένα σχολείο που τυπικά θα έχει εγκεκριμένους τομείς αλλά ουσιαστικά θα υπάρχει το απόλυτο τίποτα πρέπει να μας ενημερώσει. Αν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας βλέπει μόνο τους «αριθμούς» στο πληροφοριακό σύστημα myschool θέλουμε να της πούμε ότι οι μαθητές και η εκπαίδευση στις ΣΜΕΑΕ δεν είναι μόνο αριθμοί……

Ελπίζουμε η απάντηση από την αρμόδια υπάλληλο ότι υπάρχει εντολή από την πολιτική ηγεσία την αντιμετωπίζουμε ως ατυχή…

Τέλος ως γονείς παιδιών με «ιδιαιτερότητες» θεωρούμε χρέος μας να αγωνιστούμε άλλη μια φορά για τα δικαιώματα τους και για την επαγγελματική τους αποκατάσταση. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι τα δίκαια αιτήματα μας θα βρουν ανταπόκριση από τις αρμόδιες αρχές. Είμαστε πάντα στην διάθεση σας για περισσότερες πληροφορίες και οποιαδήποτε συνεργασία.

Οι γονείς

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσοχή! Γεμίζουν τα νοσοκομεία με μαθητές με διαταραχές συμπεριφοράς και επιθετικότητας

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

iep_1.jpg
ΙΕΠ: Σχεδιάζει πρόγραμμα επιμόρφωσης νέων εκπαιδευτικών που θα βασίζεται στο θεσμό του μέντορα
Περισσότεροι/ες από 400 διευθυντές/τριες εκπαίδευσης, σύμβουλοι εκπαίδευσης και διευθυντές/τριες σχολικών μονάδων της Περιφερειακής Διεύθυνσης...
ΙΕΠ: Σχεδιάζει πρόγραμμα επιμόρφωσης νέων εκπαιδευτικών που θα βασίζεται στο θεσμό του μέντορα