Αυξητικές τάσεις στο μαθητικό δυναμικό σε ό,τι αφορά στις μαθησιακές δυσκολίες
Μαθησιακές δυσκολίες που δεν συνδέονται με παθολογικά αίτια, αναδύονται ως συνέπειες συναισθηματικού κενού και σύγχυσης των παιδιών, ως αποτέλεσμα μιας διαρκούς πίεσης από το περιβάλλον τους.

Αυξητικές τάσεις αποτυπώνονται, στο μαθητικό δυναμικό του Ηρακλείου, σε ό,τι αφορά στις μαθησιακές δυσκολίες.

Τα αιτήματα για αξιολόγηση παιδιών στο Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης, φτάνουν ή και ξεπερνούν τα χίλια κάθε χρόνο, με τους ειδικούς να εξηγούν ότι σε ένα αρκετά δυναμικό τμήμα τους, τα παιδιά εμφανίζουν μαθησιακά προβλήματα πέραν των παθολογικών αιτιών, λόγω και συναισθηματικής κόπωσης ή κενού.

 

Συνέπειες συναισθηματικού κενού

Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν μια ανομοιογενή ομάδα δυσκολιών, οι οποίες επηρεάζουν την κατάκτηση, την οργάνωση, την κατανόηση και τη χρήση πληροφοριών παρά το γεγονός ότι η νοημοσύνη είναι εντός φυσιολογικών ορίων. Εξαιτίας αυτού επηρεάζεται σημαντικά κάθε διαδικασία μάθησης και κυρίως: ομιλία, ανάγνωση, γραφή, μαθηματικά. Οι μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να ανιχνευθούν από την προσχολική ηλικία, ωστόσο στις περισσότερες περιπτώσεις γίνονται αντιληπτές με την ένταξη στο σχολικό περιβάλλον ή στην πορεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Μαθησιακές δυσκολίες που δεν συνδέονται με παθολογικά αίτια, αναδύονται ως συνέπειες συναισθηματικού κενού και σύγχυσης των παιδιών, ως αποτέλεσμα μιας διαρκούς πίεσης από το περιβάλλον τους.

Όπως σημειώνει η Ράνια Μωραϊτη στο neakriti.gr, τα στοιχεία από το Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης Ηρακλείου είναι ενδεικτικά και αποτυπώνουν μια τάση αύξησης του αριθμού των παιδιών, που οι οικογένειες τους αιτούνται αξιολόγησης.

Την τελευταία πενταετία ο αριθμός αυτός δείχνει να σταθεροποιείται στα 1000 έως 1500 παιδιά.

Με βεβαιότητα πάντως, η προϊσταμένη του Κέντρου, εξήγησε ότι η πανδημία θα αποτυπώσει τα επόμενα χρόνια τη δυναμική της σε ότι αφορά την αυξητική αυτή τάση, που δεν έχει να κάνει μόνο με τον αριθμό των αιτήσεων, αλλά και την κατάσταση των παιδιών με διαγνωσμένες δυσκολίες που λόγω του εγκλεισμού της πανδημίας αντί οι δυσκολίες τους να βελτιωθούν, μάλλον εμφάνισαν επιδείνωση.

Σπασμωδικές κινήσεις και πρωτοβουλίες, όπως επισημάνθηκε, δεν βοηθούν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων, καθώς μόνο με την προληπτική ενδυνάμωση των φορέων κοινωνικοποίησης θα μπορούσε να δοθεί μια γενναία λύση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paideias
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ευρωπαϊκά σχολεία: Πλήρης ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία συνεντεύξεων
Οδηγίες για τη συμμετοχή εκπαιδευτικών στη διαδικασία συνεντεύξεων
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ευρωπαϊκά σχολεία: Πλήρης ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία συνεντεύξεων
PANELLADIKES
Πανελλήνιες 2025: Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξέταση στα Αγγλικά αύριο, 17 Ιουνίου 2025
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού υπενθυμίζεται ότι την Τρίτη 17 Ιουνίου 2025 και ώρα 10.00 π.μ. θα λάβει χώρα η πανελλαδική...
Πανελλήνιες 2025: Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξέταση στα Αγγλικά αύριο, 17 Ιουνίου 2025
Παύλος Μαρινάκης
Παύλος Μαρινάκης: "Τα Mη Kρατικά Πανεπιστήμια θα αναβαθμίσουν περισσότερο το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα"
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, 4 από τα 13 ξένα ΑΕΙ που ζητούν να εγκατασταθούν στην Ελλάδα ξεπερνούν τα ελληνικά στη διεθνή κατάταξη - Τα υπόλοιπα...
Παύλος Μαρινάκης: "Τα Mη Kρατικά Πανεπιστήμια θα αναβαθμίσουν περισσότερο το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα"