Γερμανική γλώσσα στα σχολεία: Σαφής η αύξηση των μαθητών-Αναγκαίες οι προσλήψεις και οι διορισμοί
Παρά την αύξησης της ζήτησης της γερμανικής γλώσσας, λίγο πριν τη λήξη του σχολικού έτους παρατηρούνται κενά που παραμένουν ακάλυπτα, ακόμη και στα μεγάλα αστικά κέντρα

Για σαφή αύξηση των παιδιών που επιλέγουν τη Γερμανική Γλώσσα στο σχολείο κάνει λόγο η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας, υπογραμμίζοντας την ανάγκη πρόσληψης περισσότερων εκπαιδευτικών ΠΕ07 (Γερμανικής  Γλώσσας και Φιλολογίας).

Σύμφωνα με την Ένωση, υπηρετούν τη Δημόσια Εκπαίδευση 1.652 μόνιμοι και 626 (28%) αναπληρωτές. (σχ. έτος 2020-2021) ενώ υπάρχουν περιοχές (περίπου το 25%) της χώρας μας που δεν διαθέτουν ούτε μια οργανική θέση (π.χ. Πρωτοβάθμια Ν. Πέλλας) και υποστηρίζονται αποκλειστικά από αναπληρωτές.

Tονίζουν μάλιστα ότι στο σχολικό έτος που διανύουμε και ενώ βρισκόμαστε ήδη στο τελευταίο τρίμηνο παρατηρούνται κενά που παραμένουν ακάλυπτα και μάλιστα ακόμη και στα μεγάλα αστικά κέντρα, τονίζοντας ότι «είναι καθοριστικής σημασίας για την εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών να υπάρχει μόνιμο και σταθερό προσωπικό από την έναρξη του σχολικού έτους».

Τέλος ζητούν να να συνδεθεί η γνώση που παρέχεται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με την πιστοποίηση του αντίστοιχου δημόσιου φορέα  που είναι η απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.

Ακολουθεί η ανακοίνωση:

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕΚΑΓΕΠΕ) αριθμεί περισσότερα από 4.000 μέλη.

Το 2022 συμπληρώνονται 30 χρόνια από τότε (1992) που η Γερμανική γλώσσα εισήχθη στα Δημόσια σχολεία της χώρας και αποτέλεσε το μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας το οποίο οι μαθητές επέλεγαν αρχικά σε μικρό ποσοστό. Το 2000 μόλις το 20% των μαθητών διδάσκονταν τη Γερμανική Γλώσσα, ενώ το ποσοστό ανέβηκε στο 49% από το 2013-2014.

Το σχολικό έτος 2020-2021, σύμφωνα με τα στοιχεία του Τμήματος Στατιστικής και Ποιοτικής Επεξεργασίας Δεδομένων του ΥΠΑΙΘ, 151.304 μαθητές Γυμνασίων διδάχθηκαν κατόπιν επιλογής τους το μάθημα των Γερμανικών, ποσοστό λίγο πάνω από το 50% και παράλληλα 68.253 μαθητές Λυκείου, ποσοστό που αγγίζει το 50%.

Είναι σαφής η αύξηση των μαθητών προς τη Γερμανική Γλώσσα ενώ παράλληλα αυξάνεται συνεχώς και η ανάγκη πρόσληψης εκπαιδευτικών ΠΕ07 (Γερμανικής  Γλώσσας και Φιλολογίας). Αρκεί να αναφέρουμε ότι υπηρετούν τη Δημόσια Εκπαίδευση 1652 μόνιμοι και 626 (28%) αναπληρωτές. (σχ. έτος 2020-2021) ενώ υπάρχουν περιοχές (περίπου το 25%) της χώρας μας που δεν διαθέτουν ούτε μια οργανική θέση (π.χ. Πρωτοβάθμια Ν. Πέλλας) και υποστηρίζονται αποκλειστικά από αναπληρωτές.

Το σχολικό έτος που διανύουμε και ενώ βρισκόμαστε ήδη στο τελευταίο τρίμηνο παρατηρούνται κενά που παραμένουν ακάλυπτα και μάλιστα ακόμη και στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Είναι καθοριστικής σημασίας για την εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών να υπάρχει μόνιμο και σταθερό προσωπικό από την έναρξη του σχολικού έτους. Είναι εξίσου σημαντικό να γνωρίζουν οι μαθητές ότι υπάρχει συνέχεια και συνέπεια στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια που οι οικονομικές αντιξοότητες οδήγησαν πολλές οικογένειες στην εναπόθεση της εκπαίδευσης των παιδιών τους αποκλειστικά στο Δημόσιο Σχολείο.

Είναι αυτή η χρονική στιγμή, η πιο κατάλληλη για να συνδεθεί η γνώση που παρέχεται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με την πιστοποίηση του αντίστοιχου δημόσιου φορέα  που είναι η απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.

Η πιστοποίηση της ξένης γλώσσας, εντός του σχολικού περιβάλλοντος αποτελεί άλλωστε προεκλογική εξαγγελία και δέσμευση που θα βρει τεράστια ανταπόκριση στον εκπαιδευτικό κόσμο.

Η σύσταση νέων οργανικών θέσεων και ο αντίστοιχος διορισμός ικανοποιητικού αριθμού εκπαιδευτικών ΠΕ07 προκειμένου να στελεχωθούν εγκαίρως όλα τα σχολεία είναι επιβεβλημένη, όταν μάλιστα οι διορισμοί που έλαβαν χώρα το 2021, πραγματοποιήθηκαν μετά από μια ολόκληρη 10ετία μηδενικών διορισμών, ενώ στον κλάδο μας αντιστοίχησαν μόλις 53, δηλαδή ποσοστό 0,4% επί συνόλου 11.700 διορισμών.  

Κατά συνέπεια η ΠΕΚΑΓΕΠΕ ζητάει την άμεση ένταξη των λειτουργικών αναγκών διδασκαλίας της Γερμανικής Γλώσσας στον κυβερνητικό σχεδιασμό και την κάλυψη όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μέρους, στο πλαίσιο των επικείμενων διορισμών. Η πολυγλωσσία αποτελεί στις μέρες μας ένα πολιτικό, οικονομικό, πολιτιστικό και κοινωνικό εργαλείο  ενοποίησης, ενότητας και αλληλεγγύης των λαών, ανοίγει τα σύνορα, διευκολύνοντας την επικοινωνία, συμβάλλει, σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην πρόοδο και την ευημερία των λαών.

Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mathitis-sxoleio.jpg
Λαμία: Ανήλικος επιτέθηκε σε μαθητή δημοτικού σε σχολική εκδρομή και του έσπασε το δόντι
Τα παιδιά πιάστηκαν στα χέρια με αποτέλεσμα ο ένας μαθητής να καταλήξει στο Νοσοκομείο Λαμίας, έχοντας σπασμένο δόντι
Λαμία: Ανήλικος επιτέθηκε σε μαθητή δημοτικού σε σχολική εκδρομή και του έσπασε το δόντι
ΕΚΠΑ
Δημοσκόπηση στην Κύπρο: Η συντριπτική πλειοψηφία επιθυμεί ίδρυση παραρτήματος του ΕΚΠΑ
Δημοσκόπηση στην Κύπρο: Yπέρ της δημιουργίας παραρτήματος του ΕΚΠΑ η κοινωνία
Δημοσκόπηση στην Κύπρο: Η συντριπτική πλειοψηφία επιθυμεί ίδρυση παραρτήματος του ΕΚΠΑ
dimarxeio-trikalon.jpg
Νίκαια: Δημοτικός σύμβουλος γρονθοκόπησε αντιδήμαρχο- Νοσηλεύεται στο Τζάνειο το θύμα
Το χτύπημα προκάλεσε αιμορραγία και ο αντιδήμαρχος μετάφερθηκε στο Τζάνειο για τις πρώτες βοήθειες
Νίκαια: Δημοτικός σύμβουλος γρονθοκόπησε αντιδήμαρχο- Νοσηλεύεται στο Τζάνειο το θύμα