Γιατί κ. Δήμαρχε κλείνετε τα σχολεία;
Τα σχολεία δεν μπορούν να κλείνουν κάθε λίγο και λιγάκι σα να είναι καφετέριες, επειδή ο δήμος δεν προνόησε τον  κτιριακό τους  εκσυγχρονισμό, ούτε ότι η κάθε κακοκαιρία είναι ευκαιρία για να γλυτώσει κάποια ευρώ από την κατανάλωση πετρελαίου.

Η αναστολή της λειτουργίας όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών Σχολείων, Γυμνασίων, Λυκείων και Ειδικών Σχολείων του Δήμου Χαλκιδέων, σήμερα Πέμπτη 10 και την Παρασκευή 11 Μαρτίου 2022, με απόφαση του Δημάρχου Εύβοιας "λόγω των προβλέψεων της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας για έντονα καιρικά φαινόμενα και χαμηλές θερμοκρασίες που αναμένονται στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Χαλκιδέων" δεν βρίσκει καθόλου σύμφωνη την ΕΛΜΕ Εύβοιας.

Οι εκπαιδευτικοί αναρωτιούνται αν συνιστά «έντονα καιρικά φαινόμενα» η πρόβλεψη για θερμοκρασίες άνω του μηδενός (3-5 βαθμούς Κελσίου), με λίγη βροχή και χιονόνερο και διαμαρτύρονται για την απόφαση αυτή που διαταράσσει την ομαλή λειτουργία των σχολείων χωρίς σοβαρό λόγο, όταν έχουν χαθεί ήδη εκατοντάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας που δεν μπορούν να αναπληρωθούν, καθώς η τηλεκπαίδευση στην οποία με πολύ μεγάλη ευκολία καταφεύγει το υπουργείο μέσω των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, έχει δημιουργήσει  τεράστια προβλήματα (αποσχολειοποίηση,  τεράστια γνωστικά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα, παραβατικές συμπεριφορές κ.λ.π), μετά από  δυο χρόνια εγκλεισμού και έκθεσης των μαθητών /τριών μας μπροστά στις οθόνες. Σήμερα και αύριο  παρεμπιπτόντως, πολλές σχολικές μονάδες είχαν σχεδιάσει δράσεις για το σχολικό εκφοβισμό και τη σχολική βία, που έχουν αυξηθεί μετά την περίοδο του υποχρεωτικού εγκλεισμού και της τηλεκπαίδευσης.

Τα σχολεία δεν μπορούν να κλείνουν κάθε λίγο και λιγάκι σα να είναι καφετέριες, επειδή ο δήμος δεν προνόησε τον  κτιριακό τους  εκσυγχρονισμό, ούτε ότι η κάθε κακοκαιρία είναι ευκαιρία για να γλυτώσει κάποια ευρώ από την κατανάλωση πετρελαίου.

Επίσης οι αποφάσεις αυτές δε λαμβάνουν υπόψη, ότι δεν έχουν όλοι/ες οι μαθητές/τριες εξοπλισμό και δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, κάποιες οικογένειες εξάλλου δεν έχουν ούτε χρήματα για θέρμανση. Δεν πρέπει λοιπόν οι επίσημοι φορείς της Πολιτείας να επιλέγουν την αναστολή  λειτουργίας των σχολικών μονάδων, με τόση ευκολία, οδηγώντας πολλά παιδιά στην αδράνεια και την παθητικότητα.

Η Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Εύβοιας

Αξιότιμη/ε κυρία/ε Δήμαρχε,

με έκπληξη ενημερωθήκαμε το απόγευμα της Τετάρτης 9/3/2021, ότι με απόφασή σας, «αναστέλλεται η λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων του Δήμου Χαλκιδέων, δηλαδή όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών Σχολείων, Γυμνασίων, Λυκείων και Ειδικών Σχολείων του Δήμου Χαλκιδέων, την Πέμπτη 10 και την Παρασκευή 11 Μαρτίου 2022».

Και παρακάτω πως «η αναστολή λειτουργίας κρίθηκε απαραίτητη, λόγω των προβλέψεων της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας για έντονα καιρικά φαινόμενα και χαμηλές θερμοκρασίες που αναμένονται στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Χαλκιδέων».

Αναρωτιόμαστε αν συνιστά «έντονα καιρικά φαινόμενα» η πρόβλεψη για θερμοκρασίες άνω του μηδενός (3-5 βαθμούς Κελσίου), με λίγη βροχή και χιονόνερο την πρώτη μέρα, και ίδιες περίπου θερμοκρασίες και αρκετή συννεφιά την επόμενη.

Ως ΕΛΜΕ Εύβοιας διαμαρτυρόμαστε έντονα για την απόφαση αυτή, που διαταράσσει την ομαλή λειτουργία των σχολείων χωρίς σοβαρό λόγο, όταν μετράμε ήδη εκατοντάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας που δεν μπορούν να αναπληρωθούν, καθώς η τηλεκπαίδευση στην οποία με πολύ μεγάλη ευκολία καταφεύγει το υπουργείο μέσω των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, έχει δημιουργήσει  τεράστια προβλήματα (αποσχολειοποίηση,  τεράστια γνωστικά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα, παραβατικές συμπεριφορές κ.λ.π), μετά από  δυο χρόνια εγκλεισμού και έκθεσης των μαθητών /τριών μας μπροστά στις οθόνες. Αύριο και μεθαύριο  παρεμπιπτόντως, πολλές σχολικές μονάδες είχαν σχεδιάσει δράσεις για το σχολικό εκφοβισμό και τη σχολική βία, που έχουν αυξηθεί μετά την περίοδο του υποχρεωτικού εγκλεισμού και της τηλεκπαίδευσης.

Τα σχολεία δεν μπορούν να κλείνουν κάθε λίγο και λιγάκι σα να είναι καφετέριες, επειδή ο δήμος δεν προνόησε τον  κτιριακό τους  εκσυγχρονισμό, ούτε ότι η κάθε κακοκαιρία είναι ευκαιρία για να γλυτώσει κάποια ευρώ από την κατανάλωση πετρελαίου.

Επίσης οι αποφάσεις αυτές δε λαμβάνουν υπόψη, ότι δεν έχουν όλοι/ες οι μαθητές/τριες εξοπλισμό και δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, κάποιες οικογένειες εξάλλου δεν έχουν ούτε χρήματα για θέρμανση. Δεν πρέπει λοιπόν οι επίσημοι φορείς της Πολιτείας να επιλέγουν την αναστολή  λειτουργίας των σχολικών μονάδων, με τόση ευκολία, οδηγώντας πολλά παιδιά στην αδράνεια και την παθητικότητα.

ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ να αναθεωρήσετε την απόφασή σας αυτή, παρακολουθώντας στενά την εξέλιξη των καιρικών φαινομένων

ΚΑΛΟΥΜΕ τους συναδέλφους να μην πραγματοποιήσουν καμία τηλεκπαίδευση από τις κατοικίες τους, ενδίδοντας σε παράλογες αποφάσεις, που δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που επιχειρούν να λύσουν.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ σχολεία ΑΝΟΙΧΤΑ με θέρμανση, με τους/τις εκπαιδευτικούς και τα παιδιά στο φυσικό τους χώρο και όχι πίσω από κάμερες!
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ εκπαίδευση που δεν αποκλείει αλλά αντίθετα διασφαλίζει την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών και μαθητριών μας. Αυτό σημαίνει δημόσιο σχολείο!

grifos.jpg

 

Αντιδράσεις εκπαιδευτικών για την τηλεκπαίδευση στα κλειστά σχολεία λόγω κακοκαιρίας - «Δεν υποχρεούμαστε να παρέχουμε "τηλεκπαίδευση" από το σπίτι μας με τον προσωπικό μας εξοπλισμό»

«Κανείς/καμιά εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παρέχει "τηλεκπαίδευση" από το σπίτι του/της και με τον προσωπικό του/της εξοπλισμό», υπογραμμίζει ο ΣΕΠΕ Αμαρουσίου, με αφορμή την ενημέρωση Κόπτση για τα κλειστά σχολεία σε Αττική και διάφορες περιοχές της χώρας. Παράλληλα, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» ζητά ανοιχτές σχολικές μονάδες με θέρμανση και λήψη μέτρων προστασίας από το κρύο.

Σε ανακοινώσεις τους, τα σωματεία των εκπαιδευτικών καλούν τους εκπαιδευτικούς να μην ενδώσουν σε πιέσεις διευθυντών αναφορικά με την παροχή τηλεκπαίδευσης στα κλειστά σχολεία λόγω κακοκαιρίας.

Η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ Αμαρουσίου:

Περί υποχρεωτικότητας της τηλεκπαίδευσης στα κλειστά λόγω επερχόμενης κακοκαιρίας σχολεία του Βόρειου τομέα της Περιφέρειας Αττικής

Το απόγευμα της Τετάρτης 9 Μαρτίου 2022 με απόφαση του Περιφερειάρχη Αττικής ανακοινώθηκε ότι τα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία του Βόρειου Τομέα της Περιφέρειας Αττικής θα παραμείνουν κλειστά την Πέμπτη 10 Μαρτίου 2022 λόγω δριμύτατου ψύχους και για προληπτικούς λόγους ενόψει της επέλασης της κακοκαιρίας η οποία αναμένεται να πλήξει την Αττική. Αμέσως μετά ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ με ανακοίνωσή του δήλωσε ότι στα κλειστά λόγω κακοκαιρίας σχολεία θα γίνει την Πέμπτη 10 – 3 – 2022 «τηλεκπαίδευση». 

Το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου τονίζει ότι κανείς/καμιά εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παρέχει «τηλεκπαίδευση» από το σπίτι του/της και με τον προσωπικό του/της εξοπλισμό. Η «τηλεκπαίδευση» παρέχεται από την έδρα της σχολικής μονάδας με τον εξοπλισμό που παρέχει το ΥΠΑΙΘ και υπό τις προϋποθέσεις: α) οι υποδομές της σχολικής μονάδας ( ηλεκτρονικοί υπολογιστές, συνδέσεις στο διαδίκτυο κ.λπ.) να επαρκούν και να ανταποκρίνονται για το σύνολο των εκπαιδευτικών της κάθε σχολικής μονάδας και β) να είναι ασφαλής η πρόσβαση των εκπαιδευτικών στις σχολικές τους μονάδες για να μπορούν να προσέλθουν σ’ αυτές και να παρέχουν «τηλεκπαίδευση». 

Για όλα τα παραπάνω το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου παρέχει στα μέλη του πλήρη συνδικαλιστική και νομική κάλυψη.

Επίσης αναρωτιόμαστε ποιοι από τους εκπαιδευτικούς τους οποίους καλεί σήμερα ο κος Γενικός Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ να παρέχουν «τηλεκπαίδευση», χωρίς να διευκρινίζει εγγράφως αν αυτό είναι υποχρεωτικό να γίνεται από τα σπίτια τους, έλαβαν τη διατακτική των 200 ευρώ για αγορά ηλεκτρονικού εξοπλισμού, την οποία με τυμπανοκρουσίες εξήγγειλε η κα Υπουργός Παιδείας προ ολίγων μηνών, εξαπατώντας την κοινωνία και θεωρώντας τους εκπαιδευτικούς ως επαίτες. Φαίνεται όμως ότι η λέξη «αιδώς» είναι άγνωστη για τους αρμοδίους του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης.

Η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ «Ηρώ Κωνσταντοπούλου»:

Εκεί στο ΥΠΑΙΘ έχετε επίγνωση ότι το σχολείο δεν είναι καφετέρια με τραπεζοκαθίσματα να μαζεύονται και να στήνονται ανάλογα με τον καιρό;

Αρκετά με την προσπάθεια ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ του δημόσιου σχολείου!

Αρκετά με την τηλεκπαίδευση!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ σχολεία ΑΝΟΙΧΤΑ με θέρμανση, με τους/τις εκπαιδευτικούς και τα παιδιά στο φυσικό τους χώρο και όχι πίσω από κάμερες! 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ εκπαίδευση που δεν αποκλείει αλλά αντίθετα διασφαλίζει την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών και μαθητριών μας. Αυτό σημαίνει δημόσιο σχολείο!
Καλούμε την ΔΟΕ να πάρει σαφή θέση ενάντια στις εξελίξεις αυτές, να καλύψει συνδικαλιστικά τους εκπαιδευτικούς και να χρησιμοποιήσει κάθε συνδικαλιστικό μέσο για τη διεκδίκησή του!

Με την κακοκαιρία «Φίλιππος» προ των πυλών, ΥΠΑΙΘ και Περιφέρεια ανακοινώνουν για άλλη μια φορά την αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων σε περιοχές της Αττικής! Γιατί; ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ! Λόγω χαμηλών θερμοκρασιών ισχυρίζονται! Κι εύλογα αναρωτιέται κανείς: κι αν είμασταν σε χώρες όπως ο Καναδάς που χιονίζει και έχει κρύο τους περισσότερους μήνες του χρόνου θα το καταργούσαμε το σχολείο;

Μήπως η χρόνια υποχρηματοδότηση, η απαξίωση, η αδιαφορία για ο,τιδήποτε σχετίζεται με την ουσιαστική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, όπως τα ψυχρά, σκοτεινά ερείπια στα οποία συνυπάρχουμε καθημερινά εκπαιδευτικοί και παιδιά, είναι μερικά από τα βασικά προβλήματα που επηρεάζουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης; Αλήθεια ποιο βαθμό στην αξιολογική κλίμακα του υπουργείου παίρνουν οι κτιριακές υποδομές που δεν μπορούν να λειτουργήσουν…όταν κάνει κρύο;

Απέναντι σε αυτά τα ερωτήματα η απάντηση του ΥΠΑΙΘ αναμενόμενη: τηλεκπαίδευση στα σχολεία που δεν θα λειτουργήσουν. Τι κι αν πολλές οικογένειες αδυνατούν να πληρώσουν τους αδιανόητους λογαριασμούς ΔΕΗ και φυσικού αερίου, τι κι αν τα παιδιά θα τουρτουρίζουν στο σπίτι, τουλάχιστον θα προχωρήσουν στην ύλη από μια απεγνωσμένη φωνή στο κινητό που τους αναζητά. Τι κι αν τα σχολεία δεν διαθέτουν υλικοτεχνική υποδομή για να παρέχουν τηλεκπαίδευση σε παραπάνω από δύο-τρία τμήματα; Τι κι αν ολόκληρες πληθυσμιακές ομάδες, όπως τα παιδιά Ρομά στην περιοχή μας, έχασαν τα τελευταία δύο χρόνια κυριολεκτικά κάθε επαφή με το σχολείο που αποτελεί σημείο αναφοράς για αυτά! 

Για το ΥΠΑΙΘ θεωρείται φυσιολογικό ένα μέρος των μαθητών «να μαθαίνουν» και ένα άλλο να εξαφανίζεται ή να οδηγείται στην αμάθεια, για εμάς όχι. Για εμάς δε νομιμοποιείται ένα σχολείο που συμβάλλει στην όξυνση των κοινωνικών ανισοτήτων μέσω του αποκλεισμού των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων, των μαθητών με αναπηρία ή με μαθησιακές δυσκολίες, ένα σχολείο που καταπατά τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών.

Όσο κι αν το υπουργείο θέτει τις βάσεις για νομιμοποίηση και μονιμοποίηση της τηλεκπαίδευσης ως ισότιμης εκπαιδευτικής διαδικασίας, προχωρώντας με έναν ακόμη τρόπο στην αποδόμηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, δε θα κουραστούμε να λέμε ότι η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση, ότι οι συνέπειές της στη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών είναι περισσότερο από κραυγαλέες, ότι ΤΙΠΟΤΕ δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαίδευση!

Υπενθυμίζουμε ότι:

    Όταν τα σχολεία μας είναι κλειστά δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί καμία τηλεκπαίδευση, ούτε από τα σχολεία ούτε από τα σπίτια.
    Κανένας/καμία εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παρέχει τηλεκπαίδευση από το σπίτι του/της.
    Ο χώρος του σχολείου παραμένει ο χώρος εργασίας μας και μέσα σε αυτόν παρέχουμε το έργο μας.
    Κανείς εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να χρησιμοποιήσει τη δική του υλικοτεχνική υποδομή για την παροχή τηλεκπαίδευσης. Παραμένει υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει σε όλους εκπαιδευτικούς τα απαιτούμενα μέσα για την εργασία τους. 
    Κανείς να μην θέσει τον εαυτό του σε κίνδυνο για να φτάσει σε κλειστά σχολεία.

Στις περιπτώσεις που ασκηθούν πιέσεις στα σχολεία από δ/ντες-ντριες/προϊσταμένες-ους για παροχή τηλεκπαίδευσης παρά τα παραπάνω δεδομένα οι εκπαιδευτικοί μπορούν να απαντούν με την παρακάτω δήλωση:

Σας ενημερώνω ότι λόγω της απόφασης του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη περί διακοπής της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Δήμο Φυλής την Πέμπτη 10 Μαρτίου 2022, αδυνατώ να εισέλθω στον χώρο του σχολείου και να καλύψω το ωράριό μου με διδασκαλία στη φυσική τάξη. Επιπλέον υπενθυμίζεται ότι με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την τηλεργασία ορίζεται ότι «Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».

Τέλος, για κάθε άλλη εντολή της υπηρεσίας μας παρακαλώ να ενημερωθώ για αυτή όπως προβλέπεται, δηλαδή να είναι έγγραφη και ενυπόγραφη. Επιπλέον, για λόγους ασφαλείας θα παρακαλούσα να μου στείλετε εγγράφως ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να έρθουν στο σχολείο, κατά παράβαση της απόφασης του Περιφερειάρχη που κλείνει τα σχολεία, και ότι αναλαμβάνετε την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος στην προσπάθεια κάποιου/ας συναδέλφου/ίσσας να φτάσει ή να αποχωρήσει από το σχολείο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pikantika-fagita.jpg
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά
Μαγειρέψτε σαν Έλληνες στην πατρίδα του Τσελεμεντέ - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχώρισε γαστρονομικά το βρετανικό περιοδικό National Geographic
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά