Μουσικά - Καλλιτεχνικά Σχολεία: Υπολειτουργούν (ακόμα...) ελλείψει καθηγητών και υποδομών
Κρίτων Αρσένης στη Βουλή: Για τις ελλείψεις σε κτιριακές υποδομές, η υφυπουργός “πέταξε το μπαλάκι” στους Δήμους. Γιατί τότε δε χρηματοδοτεί επαρκώς τους Δήμους η κυβέρνηση ώστε να μπορούν να καλύψουν αυτές τις ανάγκες;

Ένα συνονθύλευμα αριθμών για αποσπάσεις, μεταθέσεις, προσλήψεις μόνιμων, αναπληρωτών και ωρομίσθιων πλήρους και μειωμένου ωραρίου εκπαιδευτικών για Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία παρουσίασε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή ως απάντηση στην πολύ συγκεκριμένη επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 Κρίτωνας Αρσένης: Τι θα κάνει το υπουργείο για την πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία αυτά, και τι θα κάνει για την έγκαιρη τοποθέτηση των εκπαιδευτικών και όχι με τετράμηνη καθυστέρηση;

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το Καλλιτεχνικό σχολείο Περιστερίου: Να σταματήσει ο εμπαιγμός γονέων και μαθητών λέει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων σε επιστολή που έστειλε τον Δεκέμβριο στο υπουργείο Παιδείας, στην οποία αναφέρει ότι το πρόγραμμα αλλάζει συνεχώς κάθε 15 μέρες λόγω της έλλειψης καθηγητών σε βασικά μαθήματα και μαθήματα ειδικότητας. Υπάρχουν, αναφέρει μεταξύ άλλων, 120 ώρες κενών σε ειδικότητες και 20 ώρες σε μουσική -και για αυτόν τον λόγο υποστηρίζουν ότι το σχολείο υπολειτουργεί.

Τα ζητήματα στελέχωσης δεν είναι μόνο αριθμητικά. Απαιτούν θεσμικές παρεμβάσεις για να κατοχυρωθούν επαγγελματικά δικαιώματα στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων: να συσταθεί Κλάδος Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) Χορού σύμφωνα με το άρθρο 6, παρ 1 του ν.2817/2000 (ΦΕΚ Α’78), όπως ζητά με επιστολή της στο υπουργείο Παιδείας η Ένωση Καθηγητών Χορού και Κινηματογράφου Καλλιτεχνικών Σχολείων, ζητώντας παράλληλα την “έγκαιρη δημοσίευση προκήρυξης πρόσληψης”. Ακόμα, να επιταχυνθούν οι διαδικασίες προκειμένου να ενταχθούν στο εκπαιδευτικό σύστημα ως μόνιμοι οι εμπειροτέχνες Λαϊκών Οργάνων.

Διαδικασίες που με τη σειρά τους θα οδηγήσουν σε πιστοποιημένα προγράμματα σπουδών.

Για τις ελλείψεις σε κτιριακές υποδομές, η υφυπουργός “πέταξε το μπαλάκι” στους Δήμους, με τη συνήθη απάντηση ότι από το 2010 σε αυτούς έχει περάσει η αρμοδιότητα. Γιατί τότε δε χρηματοδοτεί επαρκώς τους Δήμους η κυβέρνηση ώστε να μπορούν να καλύψουν αυτές τις ανάγκες; “Ξέρετε τι σημαίνει να ασκείται κανείς στον χορό σε ακατάλληλο πάτωμα; Ξέρετε τι μπορεί να σημαίνει για τα γόνατά του και την υγεία του;” ρώτησε ο Κρίτων Αρσένης.

Αναγνωρίζουμε το πολύ σημαντικό έργο των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, και γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες για να λειτουργήσουν ομαλά όλες οι σχολικές μονάδες, είπε η υφυπουργός. Τότε γιατί στις 19 Ιανουαρίου η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων έκανε κινητοποίηση για να εκφράσει τη διαμαρτυρία της για την κατάσταση στα Καλλιτεχνικά σχολεία; Γιατί ζητά μόνιμους διορισμούς καθηγητών και έγκαιρη τοποθέτησή τους στα σχολεία; Γιατί ζητά κατάλληλες υποδομές και δωρεάν παροχή εργαστηριακού εξοπλισμού;

Γιατί ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Καλλιτεχνικού Σχολείου Κερατσινίου-Δραπετσώνας έκανε πρόσφατα, αναφορά στον Συνήγορο του Πολίτη; Γιατί στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Περιστερίου τα μαθήματα θεάτρου και χορού ξεκίνησαν με τρεις και τέσσερις μήνες καθυστέρηση αντίστοιχα;

Καμία απάντηση δεν έδωσε η υφυπουργός στην ερώτηση του Κρίτωνα Αρσένη για το ποιες θεσμικές πρωτοβουλίες σκοπεύει να πάρει το υπουργείο για να ικανοποιηθεί το πάγιο αίτημα της αναγνώρισης του επιπέδου σπουδών των Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων, ώστε να σταματήσουν οι γονείς των μαθητών να καταφεύγουν στην ιδιωτική Καλλιτεχνική Εκπαίδευση.

Το ερώτημα που παραμένει αναπάντητο είναι πώς το υπουργείο θα ενισχύσει και θα δώσει κύρος στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία όταν έχει καταργηθεί κάθε ίχνος καλλιτεχνικής παιδείας στα Λύκεια σε ένα βράδυ, όταν με απόφαση του υπουργείου τα σχολεία δεν ανανεώνουν τις αναλώσιμες υλικοτεχνικές υποδομές (π.χ. μουσικά όργανα, στολές, εξαρτήματα χορού, συγγράμματα κ.λπ.) με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να τα πληρώνουν οι γονείς παρά τη συνταγματική υποχρέωση για δωρεάν παιδεία.

Υπάρχουν δημόσια Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία στη χώρα, και η κυβέρνηση οφείλει αντί να τα απαξιώνει, να τους δώσει τον ρόλο που τους αναλογεί.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ανατροπή! Ο νεκρός σε στύλο της ΔΕΗ ήταν ο πρώην δημοσιογράφος Απόστολος Φουρνατζόπουλος

ΕΛΜΕΠΑ: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής για εκπαιδευτικούς

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

σχολειο μαθητές
Στην παιδεία λέμε ΝΑΙ (στον ρυθμό του γνωστού τραγουδιού του Λουκιανού) - Ακούστε το
«Στην παιδεία λέμε ΝΑΙ, τη δημόσια λέμε ΝΑΙ, στις αυξήσεις λέμε ΝΑΙ, στις προσλήψεις λέμε ΝΑΙ, στα παιδάκια λέμε ΝΑΙ, στα μαθήματά μας ΝΑΙ, ΟΧΙ στον...
Στην παιδεία λέμε ΝΑΙ (στον ρυθμό του γνωστού τραγουδιού του Λουκιανού) - Ακούστε το
ethniki trapeza
Καταγγελία – Εθνική Τράπεζα: Απαγορεύει πληρωμές, καταθέσεις και αναλήψεις στα ταμεία
Καταγγελία – Εθνική Τράπεζα: Απαγορεύει πληρωμές, καταθέσεις και αναλήψεις στα ταμεία
Καταγγελία – Εθνική Τράπεζα: Απαγορεύει πληρωμές, καταθέσεις και αναλήψεις στα ταμεία