Πάνω από 50 τμήματα από τα συνολικά 430 των ελληνικών ΑΕΙ βρίσκονται υπό εξέταση από το υπουργείο Παιδείας ενόψει των αλλαγών που σχεδιάζονται στον πανεπιστημιακό χάρτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Παιδείας επείγεται να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων, και στο πλαίσιο αυτό πιέζει τις διοικήσεις των ίδιων των Πανεπιστημίων να αναλάβουν αυτές τον ακρωτηριασμό τους.
Σημειώνει μάλιστα ότι στα βασικά κριτήρια τα οποία θα συνεκτιμηθούν για τις τελικές αποφάσεις είναι:
1. Ο χαμηλός αριθμός φοιτητών.
2. Η βιωσιμότητα του τμήματος (π.χ. επάρκεια του διδακτικού και του υποστηρικτικού προσωπικού, διαθεσιμότητα υποδομών).
3. Η πανσπερμία τμημάτων με συναφές αντικείμενο σε διάφορες περιοχές και οι αλληλοεπικαλύψεις.
4. Ο ρυθμός αποφοίτησης, η ποιότητα και η διεθνής αναγνώριση του παραγόμενου ερευνητικού έργου, η απορροφητικότητα των πτυχιούχων από την αγορά εργασίας.
Είναι φανερό δια γυμνού οφθαλμού ότι και για τα τέσσερα κριτήρια έχει την κύρια και τη βασική (για να μην πούμε την αποκλειστική ευθύνη) το υπουργείο Παιδείας διαχρονικά και οι εκπαιδευτικές πολιτικές που έχουν προωθηθεί.
Στο πλαίσιο αυτό υπάρχει αναστάτωση στους Πανεπιστημιακούς Καθηγητές για τους χειρισμούς της Νίκης Κεραμέως.
Στο πλαίσιο αυτά την Παρασκευή, 25 Φεβρουαρίου 2022, έλαβε χώρα συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ένωσης Διδασκόντων Ιονίου Πανεπιστημίου (Ε.Δ.Ι.Π.) με θέμα τις δρομολογούμενες αρνητικές εξελίξεις στο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και την επικείμενη κατάθεση του νέου Νόμου-Πλαισίου για τα ΑΕΙ.
Οι Πανεπιστημιακοί σημειώνουν ότι οι κυβερνητικές εξαγγελίες για τον νέο Νόμο-Πλαίσιο και την αξιολόγηση των Πανεπιστημίων, καθώς και η από 21-02-2022 επιστολή της Υπουργού Παιδείας προς τους Πρυτάνεις σχετικά με τα κριτήρια για την αναδιάρθρωση του Ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας «ξύπνησαν» τους χειρότερους εφιάλτες της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και της ελληνικής κοινωνίας γενικότερα, αφού το υπουργείο Παιδείας προτρέπει σε συγχωνεύσεις/καταργήσεις πανεπιστημιακών τμημάτων με fast track διαδικασίες.
Η «προτροπή» αυτή σύντομα αναμένεται να γίνει εκβιασμός με την εφαρμογή του απαράδεκτου μέτρου της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, κατά την προσφιλή τακτική του Υπουργείου μέσω διαρροών στον Τύπο και χωρίς να έχουν ενημερωθεί επίσημα τα Ιδρύματα, εμφανίστηκε και η περιβόητη κατάταξη των ΑΕΙ από την ΕΘΑΑΕ, με ατεκμηρίωτα τριψήφια νουμεράκια και με στοχευμένες κατευθύνσεις που είναι προφανείς ακόμα και στον τελευταίο ανίδεο αναγνώστη!
Οι Πανεπιστημιακοί καθηγητές εύλογα ρωτούν:
1. Είναι δυνατόν τα Πανεπιστήμια της χώρας να μαθαίνουν από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης την αξιολογική τους κατάταξη πριν ακόμα αυτή φτάσει επίσημα στα θεσμοθετημένα τους όργανα;
2. Είναι δυνατόν τα Πανεπιστήμια της χώρας να καλούνται να υποβάλλουν σχέδιο αναδιάρθρωσης τους έως 31-03-2022, όταν το Υπουργείο χρειάζεται ένα εξάμηνο για να συντάξει μια επιστολή με αόριστα κριτήρια βάσει των οποίων θα πρέπει οι Διοικήσεις να κάνουν συγκεκριμένες προτάσεις;
3. Είναι δυνατόν τα Πανεπιστήμια της χώρας να καλούνται να υποβάλλουν σχέδιο αναδιάρθρωσης τους όταν πολλά από τα Τμήματά τους βρίσκονται σε διαδικασία πιστοποίησης των νέων προγραμμάτων σπουδών τους σύμφωνα με τις διαδικασίες της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης;
Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την ανακοίνωση της Ένωσης Διδασκόντων του Ιονίου Πανεπιστημίου
ΕΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
ΙΟΝΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
ΕΔΙΠ
Μέλος της ΠΟΣΔΕΠ
ΨΗΦΙΣΜΑ-ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Για τον ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟ ΧΑΡΤΗ και την ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
Την Παρασκευή, 25 Φεβρουαρίου 2022, έλαβε χώρα συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ένωσης Διδασκόντων Ιονίου Πανεπιστημίου (Ε.Δ.Ι.Π.) με θέμα τις δρομολογούμενες αρνητικές εξελίξεις στο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και την επικείμενη κατάθεση του νέου Νόμου-Πλαισίου για τα ΑΕΙ.
Οι κυβερνητικές εξαγγελίες για τον νέο Νόμο-Πλαίσιο και την αξιολόγηση των Πανεπιστημίων, καθώς και η από 21-02-2022 επιστολή της Υπουργού Παιδείας
και Θρησκευμάτων προς τους Πρυτάνεις σχετικά με τα κριτήρια για την αναδιάρθρωση του Ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας «ξύπνησαν» τους χειρότερους εφιάλτες της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και της ελληνικής κοινωνίας γενικότερα, αφού προτρέπει σε συγχωνεύσεις/καταργήσεις πανεπιστημιακών τμημάτων με fast track διαδικασίες. Η «προτροπή» αυτή σύντομα αναμένεται να γίνει εκβιασμός με την εφαρμογή του απαράδεκτου μέτρου της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, κατά την προσφιλή τακτική του Υπουργείου μέσω διαρροών στον Τύπο και χωρίς να έχουν ενημερωθεί επίσημα τα Ιδρύματα, εμφανίστηκε και η περιβόητη κατάταξη των ΑΕΙ από την ΕΘΑΑΕ, με ατεκμηρίωτα τριψήφια νουμεράκια και με στοχευμένες κατευθύνσεις που είναι προφανείς ακόμα και στον τελευταίο ανίδεο αναγνώστη!
Μία λέξη αρμόζει μόνο για όλα αυτά: ...Ντροπή!!!
Η Υπουργός Παιδείας δείχνει ξεκάθαρα ότι όχι μόνο δεν σέβεται τους στοιχειώδεις κανόνες του διαλόγου, αλλά πρωτίστως απαξιώνει τους θεσμούς και τα θεσμικά όργανα των Πανεπιστημίων. Και ερωτούμε:
1. Είναι δυνατόν τα Πανεπιστήμια της χώρας να μαθαίνουν από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης την αξιολογική τους κατάταξη πριν ακόμα αυτή φτάσει επίσημα στα θεσμοθετημένα τους όργανα;
2. Είναι δυνατόν τα Πανεπιστήμια της χώρας να καλούνται να υποβάλλουν σχέδιο αναδιάρθρωσης τους έως 31-03-2022, όταν το Υπουργείο χρειάζεται ένα εξάμηνο για να συντάξει μια επιστολή με αόριστα κριτήρια βάσει των οποίων θα πρέπει οι Διοικήσεις να κάνουν συγκεκριμένες προτάσεις;
3. Είναι δυνατόν τα Πανεπιστήμια της χώρας να καλούνται να υποβάλλουν σχέδιο αναδιάρθρωσης τους όταν πολλά από τα Τμήματά τους βρίσκονται σε διαδικασία πιστοποίησης των νέων προγραμμάτων σπουδών τους σύμφωνα με τις διαδικασίες της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης;
Είναι φανερό πως η ηγεσία του Υπουργείου δεν επιθυμεί έναν γόνιμο και δημιουργικό διάλογο, αλλά αντιθέτως βιάζεται να προωθήσει μία πολιτική που συρρικνώνει και απαξιώνει το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο, στηρίζοντας τις προτάσεις της σε επιτροπές «σοφών» που κατά παραγγελία επεξεργάζονται και παρουσιάζουν δήθεν «σχέδια δράσης για το
Πανεπιστήμιο του 2030». Προσπαθεί δε να τεκμηριώσει τα παράλογα, με α λα καρτ παραπομπές σε εισηγήσεις της ΕΘΑΑΕ, όποτε αυτό απαιτείται (αλλά αγνοώντας την - επί της ουσίας - στην προτεινόμενη διαδικασία αναδιάρθρωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης).
Η Ε.Δ.Ι.Π., σε απάντηση της συστηματικής εκτροπής της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας δηλώνει ότι αντιτίθεται σε οποιαδήποτε προσπάθεια ποσοτικής και ποιοτικής υποβάθμισης του Ιονίου Πανεπιστημίου!
Τονίζουμε εμφατικά ότι η όποια απόπειρα κατάργησης ή συγχώνευσης ακαδημαϊκών μονάδων, ακόμα και σε περιπτώσεις επικαλύψεων που είναι αναπόφευκτες σε ένα πολυνησιωτικό περιβάλλον, αποτελεί για την ακαδημαϊκή κοινότητα casus belli και αφετηρία αγώνων.
Ζητούμε:
• από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να επιδείξει την απαιτούμενη σύνεση, να σταματήσει τα πολιτικά παιχνίδια στην πλάτη των Ιδρυμάτων και να αφουγκραστεί την πανεπιστημιακή κοινότητα, αλλά και τις ιδιαιτερότητες των
ιδρυμάτων,
• από τη Διοίκηση του Ιονίου Πανεπιστημίου να υπερασπιστεί όλα ανεξαιρέτως τα Τμήματα του και να αντιταχθεί στο σχέδιο της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που θέλει να εξαφανίσει από τον Ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας τα Περιφερειακά Πανεπιστήμια, χωρίς να αναλάβει και την ευθύνη αυτής της επιλογής,
• από τους θεσμικούς φορείς στην Περιφέρεια Ιόνιων Νήσων να ενώσουν την φωνή τους μαζί μας ώστε να εξασφαλίσουμε την απρόσκοπτη λειτουργία και περαιτέρω ανάπτυξη του Ιονίου
Πανεπιστημίου.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη