«Ο κατήφορος δεν έχει πάτο» σχολιάζει η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης στον απόηχο της πρότασης του ευρωβουλευτή της ΝΔ Στέλιου Κυμπουρόπουλου να επιλέγουν οι γονείς εκπαιδευτικό για την παράλληλη στήριξη μιας και τα κενά στα σχολεία...δεν καλύπτονται.
Όπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία: «ενώ η χρονιά ξεκίνησε με 50.000 κενά, η κυβέρνηση τα κάλυπτε σταδιακά και με το σταγονόμετρο. Οι Διευθύνσεις Β/θμιας Εκπαίδευσης με εντολή Γ.Γ. Α. Κόπτση προσπαθούσαν να τα καλύψουν εκ των ενόντων, δηλαδή, με το διαθέσιμο προσωπικό.
Έτσι, φτάσαμε μεγάλο μέρος αυτών να καλυφθούν από υποχρεωτικές υπερωρίες-σε πολλές περιπτώσεις απλήρωτες, όπως καταγγέλθηκε, συνάδελφοι της ειδικής αγωγής εξαναγκάστηκαν να μπουν σε τμήματα της γενικής, κόπηκαν παράλληλες, ενώ συνάδελφοι με 3μηνες συμβάσεις που προσελήφθησαν για covid, καλύπτουν λειτουργικά κενά.
Χιλιάδες εξακολουθούν να είναι τα κενά και όπως κάθε χρόνο θα μείνουν ως το τέλος της χρονιάς. Ακόμη και σήμερα στη Δυτική Θεσσαλονίκη παρουσιάζονται κενά σε ειδικότητες Γαλλικών, Αγγλικών, Θεολόγων, Γυμναστών, Τεχνολόγων, Μουσικών, Εικαστικών, κ.λ.π., ενώ σε όλες τις ειδικότητες όταν υπάρχουν άδειες για λόγους υγείας, τα κενά δεν καλύπτονται» αναφέρουν.
«Για αυτή την κατάσταση αντί να απολογούνται, με απύθμενο θράσος ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Στ. Κιμπουρόπουλος με δημόσια ανάρτησή του εντοπίζει ως βασική αιτία του “φαινομένου (ως άλλο φυσικό φαινόμενο!) των διαρκών κενών” τη “μη προσέλευση” των εκπαιδευτικών...» σχολιάζουν.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Σ. Κυμπουρόπουλος συναντήθηκε με την Υφυπουργό Παιδείας Ζέτα Μακρή. Εκεί, ανάμεσα στα άλλα, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, αφού παρατήρησε ότι για τα κενά βασικά ευθύνονται …οι εκπαιδευτικοί που δεν παρουσιάζονται (προφανώς όχι η έλλειψη διορισμών για μια δεκαετία, οι χαμηλοί μισθοί, ο ξενιτεμός κάθε χρόνο, κ.ά.) ζήτησε το εξής εκπληκτικό: να υποδεικνύουν οι γονείς ποιος εκπαιδευτικός θα προσληφθεί στο σχολείο!!! Μάλιστα, η Υφυπουργός «αντιμετώπισε θετικά» την πρόταση, όπως ο ίδιος αναφέρει σε διαδικτυακή ανάρτησή του.
Ο κατήφορος δεν έχει πάτο! Η πορεία μετατροπής του σχολείου σε επιχείρηση, σε εξεταστικό και εργασιακό κάτεργο είναι πρόδηλη από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Αφού οι εκπαιδευτικοί εξαναγκάστηκαν, μετά την καταστολή της απεργίας αποχής ενάντια στην αξιολόγηση, και τη στάση της ηγεσίας της ΟΛΜΕ, να μπουν στις ομάδες δράσης για να “ενδυναμώσουν (τάχα) το σχολείο” και τους ίδιους, καθημερινά έχουν να αντιμετωπίσουν και νέα καθήκοντα (εκτός των παιδαγωγικών, εκπαιδευτικών και διοικητικών καθηκόντων έγιναν και ιχνηλάτες, καταγραφείς κρουσμάτων, παιδοφύλακες, ψυχολόγοι κ.α.).
Μέσα σε αυτό τον ορυμαγδό, τα σχολεία είχαν να αντιμετωπίσουν και τα χιλιάδες κενά. Ενώ η χρονιά ξεκίνησε με 50.000 κενά, η κυβέρνηση τα κάλυπτε σταδιακά και με το σταγονόμετρο. Οι Διευθύνσεις Β/θμιας Εκπαίδευσης με εντολή Γ.Γ. Α. Κόπτση προσπαθούσαν να τα καλύψουν εκ των ενόντων, δηλαδή, με το διαθέσιμο προσωπικό. Έτσι, φτάσαμε μεγάλο μέρος αυτών να καλυφθούν από υποχρεωτικές υπερωρίες-σε πολλές περιπτώσεις απλήρωτες, όπως καταγγέλθηκε, συνάδελφοι της ειδικής αγωγής εξαναγκάστηκαν να μπουν σε τμήματα της γενικής, κόπηκαν παράλληλες, ενώ συνάδελφοι με 3μηνες συμβάσεις που προσελήφθησαν για covid, καλύπτουν λειτουργικά κενά. Χιλιάδες εξακολουθούν να είναι τα κενά και όπως κάθε χρόνο θα μείνουν ως το τέλος της χρονιάς. Ακόμη και σήμερα στη Δυτική Θεσσαλονίκη παρουσιάζονται κενά σε ειδικότητες Γαλλικών, Αγγλικών, Θεολόγων, Γυμναστών, Τεχνολόγων, Μουσικών, Εικαστικών, κ.λ.π., ενώ σε όλες τις ειδικότητες όταν υπάρχουν άδειες για λόγους υγείας, τα κενά δεν καλύπτονται.
Για αυτή την κατάσταση αντί να απολογούνται, με απύθμενο θράσος ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Στ. Κιμπουρόπουλος με δημόσια ανάρτησή του εντοπίζει ως βασική αιτία του “φαινομένου (ως άλλο φυσικό φαινόμενο!) των διαρκών κενών” τη “μη προσέλευση” των εκπαιδευτικών! Δεν είναι η πρώτη φορά που ακούγεται αυτό από τους αρμόδιους του Υπουργείου, είναι αλήθεια. Για πρώτη φορά, όμως, από επίσημα χείλη γίνεται λόγος για πρόσληψη εκπαιδευτικών καθ΄ υπόδειξη των γονέων!
Είναι ξεκάθαρο ότι ο εν λόγω ευρωβουλευτής λειτουργεί ως προπομπός προαποφασισμένων επιλογών της κυβέρνησης και όχι μόνο. Γιατί αυτά είναι γνωστά από το 2018, όταν κατά παραγγελία της τότε κυβέρνησης, ο ΟΟΣΑ συνέταξε έκθεση για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Με αυτή έκανε σαφές ότι «Η παιδαγωγική αυτονομία μπορεί να είναι αποτελεσματική μόνο αν πηγαίνει χέρι-χέρι με τη θεσμική αυτονομία και την ενίσχυση της θέσης των διευθυντών, την ικανότητά τους να αξιολογούν και να επιλέγουν το προσωπικό της σχολικής μονάδας. Χωρίς αυτή την κρίσιμη πλευρά, η παιδαγωγική αυτονομία δεν έχει νόημα». Σε άλλο σημείο τόνιζε ότι η λύση των μόνιμων διορισμών «όχι μόνο είναι ακριβή, αλλά θα επαναφέρει ακαμψίες στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα”, ενώ σε ένα άλλο προσθέτει «διαφόρων κατηγοριών δημοσίων υπαλλήλων….. θα μπορούσαν να προσφέρουν μια αρκετά σταθερή αλλά όχι απαραίτητα δια βίου απασχόληση, για παράδειγμα για πέντε χρόνια, πριν την απόκτηση μια οργανικής θέσης και εργασιακής εξασφάλισης... για παράδειγμα το παιδαγωγικό προσωπικό στα σχολεία και στα πανεπιστήμια μπορεί να έχει κατά κάποιον τρόπο διαφορετικούς ρόλους και διαδικασίες – καθώς και αμοιβές».
Η επέκταση των ελαστικών σχέσεων εργασίας, η πολλαπλή κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και μέσω της αξιολόγησης και η προώθηση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας σε συνδυασμό με τη δυνατότητα επιλογής σχολείου από τους γονείς θα διαλύσουν τις εργασιακές σχέσεις και θα βάλουν τις βάσεις για την άρση της μονιμότητας. Οι κυβερνήσεις με τη βοήθεια των υπερεθνικών οργανισμών τύπου Ο.Ο.Σ.Α. προωθούν τα σχέδιά τους.
Είναι χρέος μας ως εκπαιδευτικοί να καταδικάσουμε τα νέα σχέδια για τις προσλήψεις των αναπληρωτών που επεξεργάζονται και με τα σωματεία μας και τους αγώνες μας να βάλουμε τώρα φρένο σε αυτό τον κατήφορο. Αγώνας τώρα για μαζικούς διορισμούς και κάλυψη όλων των κενών με μοναδικό κριτήριο το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη