Εφόσον προσλαμβάνονται κάθε χρόνο ως αναπληρωτές και εφόσον καλύπτουν εδώ και χρόνια πάγιες και διαρκείς ανάγκες των ελληνικών σχολείων, για ποιο λόγο δεν μονιμοποιούνται διερωτήθηκε μιλώντας σήμερα στη Βουλή ο βουλευτής του ΜεΡΑ25, Κρίτων Αρσένης.
Απευθυνόμενος προς την υφυπουργό Παιδείας Ζέττα Μακρή, ο βουλευτής διερωτήθηκε: «45.000 αναπληρωτές για ποιο λόγο δεν μονιμοποιούνται; Δεν καλύπτουν πάγιες ανάγκες; Και για ποιο λόγο προχωράτε με την αναπλήρωση, με την πρόσληψη αναπληρωτών σε κύματα; Προσλάβατε Σεπτέμβριο, τέλη Οκτώβρη, τώρα προσλάβατε αναπληρωτές με τρίμηνη διάρκεια» είπε στη διάρκεια συζήτησης επίκαιρης ερώτησης με θέμα τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία.
«Πείτε μου, κυρία Μακρή, ένας εκπαιδευτικός που μπαίνει στην αίθουσα για τρεις μήνες σε βασικά μαθήματα, τι εκπαιδευτικό προϊόν παράγει; Σε τρεις μήνες τι προλαβαίνει; Να μάθει τα παιδιά, να δημιουργήσει εκπαιδευτική σχέση μαζί τους, να τους διδάξει την ύλη στην οποία θα εξεταστούν και θα κριθεί η προαγωγή τους; Δεν θυμάμαι από τη δικιά μου εμπειρία στο δημόσιο σχολείο να έχτιζα τέτοια σχέση μαθησιακή με έναν καθηγητή, μέσα σε τρεις μήνες.
Δεν ξέρω πόσοι στην Κυβέρνηση έχετε εμπειρία από το δημόσιο σχολείο, αλλά δεν λειτουργούν έτσι τα πράγματα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ένα εξάμηνο μετά το άνοιγμα των σχολείων και δεν έχουν καλυφθεί τα κενά
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον βουλευτή, τα κενά καθηγητών εντοπίζονται ακόμη και σε μαθήματα στα οποία τα παιδιά θα κληθούν να εξεταστούν φέτος με την Τράπεζα Θεμάτων.
«Αυτό πώς δεν είναι πρόβλημα για εσάς; Εσείς δηλαδή, πώς θα πάτε και θα πείτε σε αυτά τα παιδιά ότι θα εξεταστούν με Τράπεζα Θεμάτων και θα κριθεί η προαγωγή τους σε τέτοια σχολεία; Θα μας εξηγήσετε; Πώς δηλαδή που ένα εξάμηνο μετά δεν έχετε καλύψει αυτά τα κενά! Θέλετε να δούμε πώς ήταν οι εγκαταστάσεις πριν από λίγους μήνες; Ακόμη, όμως και ένα εξάμηνο μετά, δεν έχετε καλύψει τα κενά στην εκπαίδευση. Είναι δυνατόν;
Και έρχεστε εδώ και μας λέτε ότι όλα είναι καλά; Είναι δυνατόν; Δηλαδή τι παραπάνω μπορεί να τεκμηριώσει ολιγωρία και ανικανότητα, παρά ένα εξάμηνο μετά να έχουμε τέτοια κενά σε μαθήματα, τα οποία θα εξεταστούν τα παιδιά; Και δεν αναφέρομαι προσωπικά σε εσάς. Το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι και υπάρχει μια απόφαση της Κυβέρνησης σε κεντρικό επίπεδο να απαξιώσει τη δημόσια παιδεία. Αυτή είναι εδώ η ουσία» είπε, ζητώντας να γίνουν μονιμοποιήσεις των αναπληρωτών ώστε να καλυφθούν τα κενά, αλλά και να εξαιρεθούν από την Τράπεζα Θεμάτων τα παιδιά που δεν έχουν διδαχθεί αυτά τα μαθήματα.
Μακρή: Προσλήψεις ανάλογα με τις ανάγκες των εκπαιδευτικών
Την πολιτική των προσλήψεων με τρίμηνες συμβάσεις υπεραμύνθηκε από τη μεριά της η υφυπουργός Παιδείας.
«Διορισμοί σε κύματα, κύριε συνάδελφε; Όταν ένας εκπαιδευτικός αρρωσταίνει, όταν μία εκπαιδευτικός εγκυμονεί δεν θα αντικατασταθεί; Γίνονται προσλήψεις ανάλογα με τις ανάγκες των εκπαιδευτικών. Αν νοσεί, αρρωσταίνει, απουσιάζει από την εκπαιδευτική διαδικασία, θα αφήσουμε τα παιδιά χωρίς δάσκαλο, χωρίς καθηγητή;
Μιλάτε για τους τρίμηνους διορισμούς. Προφανώς και εκπαιδευτικά είναι καλύτερο ο καθηγητής να ξεκινήσει τη χρονιά και να την τελειώσει. Αν νοσήσει λόγω covid, εσείς εισηγείστε επί τρεις μήνες τα παιδιά αυτά να μείνουν χωρίς εκπαιδευτικούς, να μείνουν χωρίς επαφή με τη διδασκαλία; Δεν καταλαβαίνω» είπε η κ. Μακρή και συνέχισε:
«Θα σας θυμίσω για άλλη μια φορά ότι στις τρεις σχολικές χρονιές κατά τη διάρκεια της θητείας μας έχουμε σπάσει κάθε ρεκόρ προσλήψεων αναπληρωτών στα εκπαιδευτικά χρονικά, αλλά και κάθε ρεκόρ διορισμών της τελευταίας δωδεκαετίας.
4.500 μόνιμοι διορισμοί στην ειδική αγωγή, κύριε συνάδελφε, το σχολικό έτος 2020-2021, οι πρώτοι στα χρονικά της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Και 16.184 συνολικά μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών την τελευταία διετία, που ήταν οι πρώτοι που έγιναν την τελευταία δωδεκαετία. 43.010 αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών ειδικού βοηθητικού και επιστημονικού προσωπικού, για να καλυφθούν τα κενά. Γιατί αναρωτηθήκατε γιατί γίνονται. Για να καλυφθούν τα κενά και να υπάρχει απάντηση σε ερωτήσεις Βουλευτών που έχουν αγωνία και ανησυχία».
Η υφυπουργός Παιδείας συμπλήρωσε επίσης ότι η διαδικασία της πλήρωσης των λειτουργικών κενών του συνόλου των εκπαιδευτικών δομών είναι μια σύνθετη και δυναμική διαδικασία. Συγκεντρώνονται, όπως είπε, τα κενά από τις αποκεντρωμένες αρμόδιες υπηρεσίες. Γίνεται η κατανομή τους, σύμφωνα με τις υφιστάμενες πιστώσεις των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ κυρίως, αλλά και του τακτικού προϋπολογισμού για τη διενέργεια των προσλήψεων.
Αρσένης: Αναγνωρίσατε κενά, τι γίνεται με τις προσλήψεις;
«Αναγνωρίσατε κενά. Μας λέτε όμως, για τις προσλήψεις. Προχωράτε πάλι στην ωραιοποίηση. Αν κάνετε προσλήψεις έχουμε ή όχι αυτήν τη στιγμή αυτά τα αδιανόητα τα κενά;» τόνισε ο Κρίτων Αρσένης, ενώ επανέλαβε τα στοιχεία που αποτυπώνουν την εκπαιδευτική πραγματικότητα:
- Ογδόντα πέντε ώρες διδασκαλίας δεν γίνονται στο ΕΚ Αιγάλεω, σε ειδικό σχολείο.
- Στο εσπερινό ΕΠΑΛ Αιγάλεω πενήντα ένα,
- Στο 1ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω τριάντα τρεις,
- Στο 2ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω δώδεκα, κάθε βδομάδα.
- Στο ΕΝΕΕΓΥΛ Αιγάλεω, πάλι ειδικό σχολείο, είκοσι επτά,
- Στο 3ο Γυμνάσιο Αιγάλεω είκοσι,
- Στο 4ο Λύκειο Αιγάλεω δώδεκα και πάρα πολλές άλλες σε μαθήματα σε όλα τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της περιοχής, σε μάθημα τα οποία θα εξεταστούν στην Τράπεζα Θεμάτων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη