4o δημοτικό
Τέσσερα χρόνια στάσιμη η κατασκευή του νέου σχολικού κτιρίου του 4ου δημοτικού της Οδ. Κολοκοτρώνη - Ξεκρέμαστο το 4ο νηπιαγωγείο - Καταγγελία της Αριστερής Παρέμβασης

Μετά το κλείσιμο του κτιρίου του 4ου δημοτικού σχολείου της οδ. Κολοκοτρώνη το Μάρτη του 2018 όταν κρίθηκε ως ακατάλληλο, μάθαμε το Δεκέμβρη του 2021 ότι ακόμα δεν έχει προχωρήσει το πρόγραμμα κατασκευής του νέου κτιρίου. Δηλαδή επί 3 χρόνια και 10 μήνες δεν έχουν δρομολογήσει ούτε στα χαρτιά τη  μελέτη και τα σχέδια για το νέο σχολικό κτίριο.

Όλο αυτό το διάστημα οι μαθητές του 4ου δημοτικού σχολείου αναγκάζονται να μετακινούνται καθημερινά με πούλμαν σε κτίριο δίπλα στην Κατεχάκη με ό,τι αυτό σημαίνει για την ταλαιπωρία τους σε αυτή την τρυφερή ηλικία.

Το Υπουργείο Παιδείας για να προχωρήσει στον προγραμματισμό ζητά από το δήμο είτε να συμφωνήσει στην κατασκευή 3όροφου κτιρίου που να στεγάσει το 4ο δημοτικό σχολείο ως 6θέσιο παραμένοντας το 4ο νηπιαγωγείο που συνεχίζει να λειτουργεί στο χώρο, είτε να γίνει μετεγκατάσταση του 4ου νηπιαγωγείου για να κατασκευαστεί 4όροφο (!!) κτίριο που να υποδεχτεί ως 9θέσιο το δημοτικό σχολείο.

Η δημοτική αρχή στις 20/12/2021 έφερε το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο και ζήτησε να εγκριθεί η απομάκρυνση του νηπιαγωγείου, χωρίς να παρουσιάσει το που θα πάει, αφού δεν έχει βρει χώρο. Δήλωσε ότι δεν ήξερε ότι χρειάζεται αυτή η διαδικασία νωρίτερα και δεν είχε προετοιμάσει τη λύση, παρά το ότι η κατασκευή του κτιρίου ούτως ή άλλως επέβαλε να είχε βρεθεί χώρος για τη στέγαση του νηπιαγωγείου την περίοδο της κατασκευής.

Μετά τη διαπίστωση ότι το δημοτικό συμβούλιο στις 20/12/2021 δεν θα έδινε έγκριση στην πρόταση της δημοτικής αρχής, το θέμα αποσύρθηκε από το δήμαρχο, προκειμένου να διερευνηθεί αν το Υπουργείο επιμένει στο ότι χρειάζεται να πάρει απόφαση το δημοτικό συμβούλιο για το αν θα μετεγκατασταθεί το νηπιαγωγείο. Το Υπουργείο επιμένει και η δημοτική αρχή επαναφέρει το θέμα σε δημοτικό συμβούλιο στις 19/1/2022.

Στις 19/1/2022 το δημοτικό συμβούλιο εγκρίνει με ψήφους της παράταξης της δημοτικής αρχής και των παρατάξεων του κ. Γώγου και της κ. Σάρολα την απομάκρυνση του 4ου νηπιαγωγείου χωρίς να υπάρχει προσδιορισμός για το που θα στεγαστεί αυτό το νηπιαγωγείο αποδεχόμενη το να κτιστεί 4όροφο κτίριο για δημοτικό σχολείο. Η μόνη διαφορά από το προηγούμενο συμβούλιο είναι ότι η εισήγηση-απόφαση αυτή τη φορά αναφέρει ότι : «Το Δημοτικό συμβούλιο αναθέτει στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου σε διάστημα τριών (3) μηνών να καταθέσει τα απαραίτητα έγγραφα για απαλλοτρίωση του οικοπέδου που βρίσκεται στο οικοδομικό τετράγωνο 377 ( έναντι του 4ου Δημοτικού Σχολείου). Παράλληλα η Δημοτική Αρχή διερευνά και ξεκίνησε ήδη τις απαιτούμενες ενέργειες για την προσωρινή μεταστέγαση του 4ου Νηπιαγωγείου σε χώρο πλησίον του υπάρχοντος.». Οι παρατάξεις Μπαντή, Σωτηρόπουλου και Λαϊκής Συσπείρωσης έκαναν αποχή, ενώ απουσίαζε η ΡΕΚΒ. Η μετάθεση ευθυνών στην Τεχνική Υπηρεσία για συγκέντρωση εγγράφων για την απαλλοτρίωση προσφυγικών της Κολοκοτρώνη (ανάγκη απαλλοτρίωσης-αγοράς που επαναφέραμε στο δημοτικό συμβούλιο στις 20/12 και αφορά απόφαση  που είχε παρθεί χρόνια πριν και δεν την έχουν υλοποιήσει) και η έρευνα για πρόσκαιρες λύσεις ενοικίασης, αποτελούν αοριστίες και όχι αναγκαίες προϋποθέσεις για την εξασφάλιση της λειτουργίας του 4ου νηπιαγωγείου σε κατάλληλο χώρο.

Η Αριστερή Παρέμβαση  καταψήφισε τη μετακόμιση του 4ου νηπιαγωγείου στο άγνωστο, που παρουσιάζεται ως αναγκαστική για τη δρομολόγηση κατασκευής 4όροφου κτιρίου για μικρούς μαθητές. Σύμφωνα με το Υπουργείο η κατασκευή είτε 3όροφου είτε 4όροφου  σχολικού κτιρίου στο συγκεκριμένο οικόπεδο είναι κατά παρέκκλιση των προδιαγραφών, δηλαδή χωρίς τα απαραίτητα εμβαδά για τις αίθουσες και τον αύλειο χώρο για σύγχρονο εκπαιδευτήριο, ώστε τα παιδιά να μπορούν άνετα και με ασφάλεια να διδάσκονται και να παίζουν στα διαλείμματα. Πόσο μάλλον για το 4όροφο τίθεται θέμα ασφάλειας και αποφυγής πρόκλησης ατυχημάτων, όταν θα υπάρχουν σκάλες 4 ορόφων για να ανεβοκατεβαίνουν τα παιδάκια.

 Αρνούμαστε την απόφαση δημοτικής αρχής «διώχνουμε 50 νήπια χωρίς εξασφαλισμένο χώρο υποδοχής τους, για να υπάρχουν 3 αίθουσες παραπάνω για τους μαθητές δημοτικού», με τη μικροπολιτική αντίληψη ότι στους γονείς του νηπιαγωγείου δεν θα υπάρχουν έντονες αντιδράσεις, αφού τα νήπια μένουν μόνο 2 χρόνια. Αυτή η λογική για λύσεις-μπαλώματα εκ των ενόντων που παρουσιάζεται ως αναγκαστικός μονόδρομος δεν δίνει διέξοδο.

Στους μαθητές δημοτικού του κέντρου Βύρωνα χρειάζονται πολλοί περισσότερες από 3 αίθουσες και πολύ περισσότεροι χώροι και σχολεία. Το 9θέσιο σχολείο δεν λύνει το πρόβλημα. Υπήρχε απόφαση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ότι χρειάζεται 12θέσιο σχολείο για το 4ο δημοτικό. Αυτό δεν μπορεί να παίρνει εκπτώσεις από πλευράς τους, ούτε ο Σύλλογος Γονέων και τα παιδάκια πρέπει να εκβιάζονται για λύσεις συνωστισμού κονσέρβας και υπερβάλλουσας δόμησης σε ένα σχολικό κτίριο. Ούτε αυτό σημαίνει ότι για το 12θέσιο η λύση θα ήταν να γίνει 5όροφο κτίριο. 

Αυτό που απαιτείται είναι η εύρεση και διάθεση νέων χώρων για τις ανάγκες της σχολικής στέγης στο κέντρο του Βύρωνα. Και το 12ο  δημοτικό δεν είναι σε κατάλληλο κτίριο και χρειάζεται να βρεθεί άμεσα ένας κατάλληλος χώρος για τη στέγασή του με αυλή και πολλές αίθουσες.

Επιμένουμε να τηρούνται οι όροι που απαιτεί το εκπαιδευτικό κίνημα δηλαδή : α. για 15 μαθητές ανά τάξη λόγω όχι μόνο για εκπαιδευτικούς λόγους, αλλά και την προφύλαξη της υγείας ειδικά την κρίσιμη περίοδο διάδοσης των κορονοϊών και β. για ασφαλή κατάλληλα κτίρια, επαρκείς αυλές και μεγάλες αίθουσες. 

Επιμένουμε ότι χρειάζεται να βρεθούν επειγόντως κατάλληλοι χώροι στο Βύρωνα για τις ανάγκες σε σχολεία, νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς και ιδιαίτερα στο κέντρο της συνοικίας μας και τη Νεράιδα, που η έλλειψη είναι τεράστια. Θεωρούμε ότι χώροι υπάρχουν.

Είναι ευθύνη όλων των δημοτικών αρχών μέχρι σήμερα που δεν έχουν σχεδιάσει αγορές-απαλλοτριώσεις και όπου έχουν υπάρξει αποφάσεις (βλέπε Βουτζά, Νικηφορίδη) δεν έχουν υλοποιήσει την έκβαση τους, προκειμένου να αξιοποιηθούν για την κάλυψη των αναγκών των κατοίκων, αλλά αφήνουν να βαλτώνουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι εργολάβοι-κατασκευαστές (ανάμεσά και  δημοτικοί άρχοντες πρώην και νυν) συνεχίζουν να βρίσκουν οικόπεδα για να υψώνουν πολυόροφες πολυκατοικίες, αλλά για τις ανάγκες του δήμου παρουσιάζουν αδυναμία εντοπισμού.

Από πλευράς Αριστερής Παρέμβασης από το 2013 θέταμε τα προβλήματα στέγασης του 4ου δημοτικού και από το 2008 είχαμε επανειλημμένα προβάλει την ανάγκη να δοθεί λύση με ανακατασκευή για εξασφάλιση της πλήρους στατικής ασφάλειας και λειτουργικότητας του κτιρίου που επιτρέπουν οι σύγχρονες επιστημονικές-τεχνικές δυνατότητες, με αποκατάσταση και σεβασμό του ιστορικού χαρακτήρα του. Λύση που ήταν δυνατή όπως πιστοποίησαν στο δημοτικό συμβούλιο το 2018 ειδικοί τεχνικοί επιστήμονες που τους είχε καλέσει η ίδια η δημοτική αρχή και θα είχε προφανώς μικρότερο κόστος, λιγότερο χρονοβόρες διαδικασίες και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.  Όμως, τελικά επιλέχτηκε από τη δημοτική αρχή Κατωπόδη το ολικό γκρέμισμα και νέα κατασκευή (όπως ήθελε η δημοτική αρχή Χαρδαλιά πριν το 2014, που όμως δεν το προχώρησε η ίδια)  και ιδού τα αποτελέσματα.

Στις 20/12/2021 προτείναμε και απαιτήσαμε να προχωρήσει η αγορά-απαλλοτρίωση των εγκαταλελειμμένων προσφυγικών της Κολοκοτρώνη, αλλά η εισήγηση της δημοτικής αρχής στις 19/1 διαφεύγει εύσχημα της πολιτικής απόφασης από μεριάς της με ανάθεση συγκέντρωσης εγγράφων από την Τεχνική Υπηρεσία για το θέμα. Παραβλέπει και την πρότασή μας για την αγορά του επίσης διαθέσιμου προς πώληση κτιρίου επί της Ρόδωνος και Ευαγγ. Σχολής που είναι παρακείμενο στο 4ο δημοτικό και θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για βοηθητικούς χώρους του σχολείου, ώστε όλοι μαζί οι χώροι να αποτελέσουν μια σχολική κυψέλη. Αντίθετα, καταφεύγει στο γνωστό σλόγκαν των καθεστωτικών δυνάμεων «δεν έχετε προτάσεις και κάνετε μόνο κριτική». Ενώ, όταν στριμώχνεται επαναλαμβάνει το άλλο σλόγκαν ότι «δεν υπάρχει χρηματοδότηση», ενώ για τις ενοικιάσεις χώρων «προσωρινών» λύσεων βρίσκονται χρηματοδοτήσεις.

Με αυτή την πολιτική της δημοτικής αρχής της μη διεκδίκησης από την κυβερνητική εξουσία, της έλλειψης αποφασιστικότητας για συγκρούσεις και δυναμικές ενέργειες προκειμένου να επιβληθούν λύσεις αξιοποίησης χώρων για τις λαϊκές ανάγκες, ακόμα και σε κόντρα με τις μνημονιακές δεσμεύσεις με την Ε.Ε., τελικό αποτέλεσμα είναι ο εγκλωβισμός στη διαχείριση της υπάρχουσας άσχημης κατάστασης και της μιζέριας και η έλλειψη προσδοκιών για τη βελτίωση της ζωής στην πόλη μας.  

Μόνο ο ανυποχώρητος  αγώνας των κατοίκων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών για σύγχρονα ασφαλή  κατάλληλα σχολεία, με 15 μαθητές στην τάξη, με προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού με μόνιμες σχέσεις εργασίας, για να δημιουργηθούν νέα σχολεία με εύρεση-εξασφάλιση κατάλληλων χώρων μπορεί να δώσει λύσεις για την ικανοποίηση των αναγκών για τη σχολική στέγη στο Βύρωνα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

απα
Απατεώνες προσποιούνται τις δωρεές σε δημοτικά σχολεία ζητώντας τραπεζικούς λογαριασμούς
Οι απατεώνες ισχυρίζονται ότι οι διευθυντές ή εκπαιδευτικοί έχουν κερδίσει κάποια αναδρομική διεκδίκηση ή τους προσφέρουν δωροεπιταγές
Απατεώνες προσποιούνται τις δωρεές σε δημοτικά σχολεία ζητώντας τραπεζικούς λογαριασμούς
Κίμπερλι Γκιλφόιλ
Κίμπερλι Γκιλφόιλ: «Οι Έλληνες είναι τζαμπατζήδες, τεμπέληδες και… ανεκπαίδευτοι σκύλοι»
 Είχε αποκαλέσει τους Έλληνες «τεμπέληδες» που εξαρτώνται υπερβολικά από την κυβέρνηση τους, προσθέτοντας ότι «συνταξιοδοτούνται πολύ νωρίς» και ότι...
Κίμπερλι Γκιλφόιλ: «Οι Έλληνες είναι τζαμπατζήδες, τεμπέληδες και… ανεκπαίδευτοι σκύλοι»