pistopoihsh agglikwn LTE golearn AEP
ekpaideutikoi kinitopoiisi
Nick Paleologos / SOOC
Εκπαιδευτικοί για τρεις μήνες στη μέση της σχολικής χρονιάς, την ώρα που καταγράφονται ακόμη κενά στα σχολεία - «Σταγόνα στον ωκεανό» οι μόνιμοι διορισμοί - «Τα κενά δεν καλύπτονται με αναπληρωτές και τριμηνίτες, αλλά με πολιτική μαζικών μόνιμων διορισμών»

Προσλήψεις αναπληρωτών και τριμηνιτών στη μέση της χρονιάς, την ώρα που καταγράφονται κενά στα σχολεία ακόμα και μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων, ενώ το υπουργείο Παιδείας δεν έλαβε κανένα μέτρο πρόνοιας για τους εκπαιδευτικούς ούτε ουσιαστικά μέτρα προστασίας στα σχολεία για την προστασία από τον κορονοϊό.

Έτσι περιγράφουν οι εκπαιδευτικοί την πολιτική της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας από την αρχή της σχολικής χρονιάς με τα ελλιπή πρωτόκολλα του 50%+1 και τις αίθουσες των 27-28 μαθητών, την ώρα που δεκάδες διδακτικές ώρες χάνονται λόγω ελλείψεων διδασκόντων.

Ήδη δάσκαλοι, καθηγητές, γονείς και φοιτητές βρίσκονται στους δρόμους με συλλαλητήρια και άλλες κινητοποιήσεις σε Αθήνα, αλλά και πολλές πόλεις της Ελλάδας. Ήδη το απόγευμα της Τετάρτης πραγματοποιήθηκε συλλαλητήριο στο Σύνταγμα από ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ, ενώ την Πέμπτη, στις 13:00, στα Προπύλαια, σωματεία εκπαιδευτικών, καθώς και σύλλογοι γονέων και φοιτητών έχουν δώσει νέο αγωνιστικό ραντεβού.

Ακόμα, παραστάσεις διαμαρτυρίας και άλλες δράσεις λαμβάνουν χώρα σε διάφορες περιοχές. 

«Τριμηνίτες και κενά στα σχολεία γιατί το υπουργείο δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο στην αρχή της χρονιάς»

Το alfavita.gr επικοινώνησε με τον Χρίστο Σόφη, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ, ο οποίος σημειώνει ότι «το υπουργείο δεν πήρε από την αρχή της χρονιάς ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές στα σχολεία και έρχεται "στο και 5" μέσω των τριμηνιτών και των άλλων αναπληρωτών να καλύψει τα κενά που προϋπήρχαν ή έχουν δημιουργηθεί λόγω covid».

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον κ. Σόφη, τα κενά που δημιουργούν οι συνταξιοδοτήσεις και οι άδειες των εκπαιδευτικών λειτουργούν προσθετικά και «δυναμιτίζουν» την κατάσταση. Αλλά και στο ζήτημα της άδειας ειδικού σκοπού έχουν γίνει ήδη πολλές περικοπές σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, με αλλαγές στα κριτήρια και τους όρους για το ποιος και πώς μπορεί να τη λάβει.

«Επί της ουσίας οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία είναι έκθετοι και στο έλεος της πανδημίας του κορονοϊού», σημειώνει το μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ.

«Σταγόνα στον ωκεανό» οι μόνιμοι διορισμοί

Στο ίδιο πλαίσιο, οι μόνιμοι διορισμοί αποτελούν κατά τον Χρίστο Σόφη, «σταγόνα στον ωκεανό», με βάση τα κενά στα σχολεία.

«Οι 11.700 μόνιμοι διορισμοί εκκπαιδευτικών αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό, τη στιγμή μάλιστα που σχεδόν 45.000 αναπληρωτές δεν μονιμοποιούνται, ενώ καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Αν προσμετρηθούν δε το νέο «κύμα» συνταξιοδοτήσεων το επόμενο διάστημα, αλλά και τα νέα κενά μέσα στη χρονιά, αναμένεται να δημιουργηθεί μια «εκρηκτική» κατάσταση στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

«Ουσιαστικά μιλάμε για δεκάδες χιλιάδες πραγματικά κενά», σημειώνει ο Χρίστος Σόφης. «Κενά που δεν καλύπτονται με αναπληρωτές και τριμηνίτες, αλλά με πολιτική μαζικών μόνιμων διορισμών», συμπληρώνει ο ίδιος

Τηλεκπαίδευση και καταλήψεις: «Δεν θα γίνουμε χωροφύλακες των μαθητών»

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του alfavita.gr για την τηλεκπαίδευση και τις καταλήψεις στα σχολεία, ο κ. Σόφης ξεκαθαρίζει ότι παρά τους εκβιασμούς και τις προφορικές εντολές διευθυντών για διενέργεια τηλεκπαίδευσης σε υπό κατάληψη σχολεία, πάγια θέση της εκπαιδευτικής κοινότητας και της ΟΛΜΕ είναι η αποχή από τη διαδικασία.

«Πρέπει να είμαστε στο σχολείο και όχι στο σπίτι ή στο διπλανό σχολείο», υπογραμμίζει ο ίδιος αναφορικά με τις άνωθεν προτροπές και προφορικές εντολές που καταλήγουν ακόμα και σε απειλές για περικοπή μισθού σε όσους εκπαιδευτικούς κάνουν αποχή από την τηλεκπαίδευση.

«Δεν εφαρμόζουμε το κατασταλτικό μέτρο της Κεραμέως για την τηλεκπαίδευση, δεν είμαστε κατασταλτικός μηχανισμός, δεν θα γίνουμε χωροφύλακες των μαθητών. Είμαστε οι δάσκαλοι και οι καθηγητές τους, είμαστε οι παιδαγωγοί τους», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Σόφης.

Στο ίδιο πλαίσιο, ο ίδιος τονίζει ότι «έως τώρα έχουμε προφορικές εντολές, χωρίς να έχει υπάρξει γραπτή εντολή προς εκπαιδευτικούς για την τηλεκπαίδευση»

«Δεν υπακούμε σε προφορικές εντολές που εκτείνονται πέρα από το θεσμικό και κοινωνικό πλαίσιο», ξεκαθαρίζει ο Χρίστος Σόφης και συμπληρώνει: «Δεν μπορεί ένας δημόσιος υπάλληλος από την υπηρεσία και τον χώρο εργασίας του με βάση τέτοια εντολή. Ακόμα δεν είμαστε υποχρεωμένοι να μετατρέψουμε το σπίτι μας -το σαλόνι, το υπνοδωμάτιο, την κουζίνα μας- σε χώρο εργασίας».

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2022: 6+1 αλλαγές που πρέπει να πάρουν υπόψη τους οι 100.000 υποψήφιοι

Το 1ο αναγνωρισμένο από τον ΑΣΕΠ Πιστοποιητικό Ειδικής Αγωγής του Παν.Πατρών για εκπαιδευτικούς

ΑΣΕΠ: Ποια σεμινάρια Πανεπιστημίων μοριοδοτούν στους Πίνακες ΕΙΔΙΚΗΣ αλλά και ΓΕΝΙΚΗΣ - ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Αθήνα - Θεσσαλονίκη: Πότε η Θεσσαλονίκη είχε υπερδιπλάσιο πληθυσμό από την Αθήνα;
Έχετε αναρωτηθεί ποια Ευρωπαϊκή πόλη το 1854 είχε τον περισσότερο πληθυσμό; Πόσο είχε η Αθήνα εκείνη τη χρονιά και πόσο η Θεσσαλονίκη;
Αθήνα - Θεσσαλονίκη: Πότε η Θεσσαλονίκη είχε υπερδιπλάσιο πληθυσμό από την Αθήνα;
Συσπείρωση Πανεπιστημιακών: Ο αυταρχισμός των δυνάμεων καταστολής έχει τη σφραγίδα της Υπουργού Παιδείας
Οι πολλές χιλιάδες φοιτητές/τριες που είδαμε στην χθεσινή διαδήλωση έχουν καθαρό πρόσωπο και ταυτότητα.
Συσπείρωση Πανεπιστημιακών: Ο αυταρχισμός των δυνάμεων καταστολής έχει τη σφραγίδα της Υπουργού Παιδείας