Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
Thumbnail
Μοντέλο «σκληρής» αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και ενίσχυσης της εποπτείας προωθεί το υπουργείο Παιδείας με το νέο πολυνομοσχέδιο - «Αναγκαία η αγωνιστική συσπείρωση των εκπαιδευτικών»

Ριζικές αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης, μέσα από ένα μοντέλο «σκληρής» αξιολόγησης, ενίσχυση της εποπτείας του εκπαιδευτικού και αυστηρή ιεράρχηση φέρνει το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο, το πρωί της Τετάρτης, σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν κατά τη συνάντηση της υπουργού, Νίκης Κεραμέως, με το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ.

Νωρίτερα είχε προηγηθεί αντίστοιχη συνάντηση με το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΟΕ.

«Σκληρή» αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και εποπτεία

Όπως σημειώνει στο alfavita.gr ο Χρήστος Σόφης, μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας των καθηγητών, οι νέες αλλαγές που βρίσκονται στα «σκαριά» σηματοδοτούν την απαρχή μιας πολύ πιο δύσκολης και αυταρχικής πραγματικότητας για τους εκπαιδευτικούς που πατάει στον πυλώνα της αξιολόγησης, τόσο των ίδιων όσο και της σχολικής μονάδας, καθώς και του αυταρχισμού, την ώρα που ενισχύεται η εποπτεία των σχολείων, παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου Παιδείας και της Νίκης Κεραμέως που κάνουν λόγο για περισσότερη «ελευθερία» της σχολικής μονάδας.

Ουσιαστικά, με το πολυνομοσχέδιο, προωθείται η «σκληρή» διπλή αξιολόγηση του εκπαιδευτικού τόσο από τον σύμβουλο όσο και από τον διευθυντή του σχολείου, μέσα από μια κλίμακα τεσσάρων βαθμίδων. Ακόμα, η παράλληλη δομή των συμβούλων εκπαίδευσης που αναμένεται να δημιουργηθεί αναμένεται με τη σειρά της να έχει εποπτικό χαρακτήρα.

Όπως υπογραμμίζει ο Χ. Σόφης, η «σκληρή» αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και το όλο πλαίσιο που προωθείται με το νέο πολυνομοσχέδιο προμηνύουν τιμωρίες κατά των εκπαιδευτικών, ακόμα και απολύσεις. «Δεν έχουμε κανένα λόγο να αποκλείσουμε κάτι τέτοιο», παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, επισημαίνει χαρακτηριστικά στο alfavita.gr το μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ.

Επιπλέον, προωθείται η ενίσχυση της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης, μέσα από την πρόβλεψη για εμπορική αξιοποίηση των σχολικών αιθουσών, προκειμένου το «αυτόνομο σχολείο» να έχει επιπλέον έσοδα.

Παράλληλα, με το πολλαπλό βιβλίο, το υπουργείο ουσιαστικά «κόβει» το ενιαίο βιβλίο διδασκαλίας σε όλη την Ελλάδα και μεταθέτει την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων, αναφορικά με το περιεχόμενο των διδακτικών προγραμμάτων.

Επιπλέον, κομβικό ρόλο στη νέα εποχή αναμένεται να διαδραματίζει ο «μέντορας εκπαιδευτικός» και ο ενδοσχολικός συντονιστής.

«Αναγκαία η αγωνιστική συσπείρωση των εκπαιδευτικών, όπως το Νοέμβριο»

Η χρονική συγκυρία κατά την οποία κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας φέρνουν το πολυνομοσχέδιο για την αξιολόγηση δεν είναι τυχαία, σημειώνει στο alfavita.gr ο Χρήστος Σόφης, καθώς γίνεται σε «νεκρό» χρόνο μέσα στο καλοκαίρι. «Το υπουργείο Παιδείας έχει την εμπειρία από τα υπηρεσιακά συμβούλια, τον περασμένο Νοέμβριο, όταν ο κλάδος των εκπαιδευτικών συσπειρώθηκε αγωνιστικά, με την απεργία-αποχή, ενάντια στην ηλεκτρονική ψηφοφορία. Για αυτό προσπαθεί να δημιουργήσει τετελεσμένα μέσα στο καλοκαίρι», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Σόφης.

«Καθίσταται αναγκαία η αγωνιστική συσπείρωση των εκπαιδευτικών και η αντιπαράθεση στις αλλαγές που φέρνει το υπουργείο Παιδείας με το νέο πολυνομοσχέδιο για την αξιολόγηση», τονίζει ο Χρήστος Σόφης και καταλήγει: «Καθίσταται επίσης αναγκαία η υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, όπως επίσης και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, τα οποία πλήττονται από την προωθούμενη πολιτική στην Παιδείας που υπαγορεύουν ΟΟΣΑ και ΕΕ».

Τα «βήματα» της αξιολόγησης

Υπενθυμίζεται ότι ο σχεδιασμός για την αξιολόγηση προβλέπει ότι τρία στάδια, εκ των οποίων τα δύο θα αξιολογούνται ανά 4ετία και το τρίτο ανά διετία. 

Πιο αναλυτικά:

1. Η γενική και ειδική διδακτική των εκπαιδευτικών, θα αποτιμάται από τον σύμβουλο εκπαίδευσης ανά 4 έτη

2. Το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης θα αποτιμάται από τον διευθυντή επίσης ανά τετραετία.

3. Η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια θα αποτιμάται και από τον διευθυντή και από τον Σύμβουλο, ανά διετία.

Η αξιολόγηση θα γίνεται σε 4βαθμη περιγραφική κλίμακα:

  1. Μη ικανοποιητικός
  2. Ικανοποιητικός
  3. Πολύ καλός
  4. Εξαιρετικός

Οι εκπαιδευτικοί των στοιχείων 1 και 2 θα παραπέμπονται σε επιμόρφωση. Για τις επόμενες δύο κλίμακες δεν ειπώθηκε κάτι περαιτέρω.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κακοκαιρία ΕΛΠΙΣ: Η λίστα με τα κλειστά σχολεία σε όλη την Ελλάδα - Ανανεώνεται συνεχώς

Νέες Προκηρύξει ΑΣΕΠ για 5889 ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ

Πανεπιστήμιο Πατρών: Ξεκινάει η 1η ΕΤΗΣΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ Εκπαιδευτικών στον ΑΥΤΙΣΜΟ στην Ελλάδα

ΑΣΕΠ 13Κ/2021 - Δήμοι: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ Lower - Proficiency (90 μόρια) σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ για 90 μόρια

Προσλήψεις Εκπαιδευτικών: Το κορυφαίο 9ΜΗΝΟ σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στην Ελλάδα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

σχετικά άρθρα

κλειστοι παιδικοι σταθμοι
Κακοκαιρία ΕΛΠΙΣ: Κλείνουν βρεφικοί, βρεφονηπιακοί, παιδικοί σταθμοί και ΚΔΑΠ
Έκτακτα μέτρα λόγω της κακοκαιρίας "ΕΛΠΙΣ" - Κλειστοί όλοι οι βρεφικοί, βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί, τα ΚΔΗΦ, τα ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ΑμεΑ, λόγω της...
Κακοκαιρία ΕΛΠΙΣ: Κλείνουν βρεφικοί, βρεφονηπιακοί, παιδικοί σταθμοί και ΚΔΑΠ