mathites-sxoleia-ekpaideusi
Alexandros Michailidis / SOOC
Η "κανονικότητα" των εκπαιδευτικών κενών συνεχίζεται. Μια ανάσα πριν από τις γιορτές και τα κενά σε κάποια σχολεία κάνουν πάρτυ

Επιστολή στην Υπουργό Παιδείας έστειλαν μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Ηλιούπολης  για να διαμαρτυρηθούν που δεν έχουν καθηγητές ειδικότητες τρεις μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους. «Από την αρχή του σχολικού έτους αναμένουμε καθηγητές. Κάνουμε κενά 14 ώρες/εβδομάδα στη Γ τάξη και 5/εβδομάδα στην Β τάξη» σημειώνουν οι μαθητές.

Πρωτοφανές; Παράδοξο; Εξαίρεση; Μάλλον όχι. Κανονικότητα.

Για παράδειγμα, στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, ένας θεσμός που παρέχει την ευκαιρία σε άτομα άνω των 18 ετών, που έχουν εγκαταλείψει το σχολείο, να ολοκληρώσουν την 9χρονη Υποχρεωτική Εκπαίδευση οι διδακτικές ώρες που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα είναι ελάχιστες, αφού στη συντριπτική πλειονότητα των ΣΔΕ προς το παρόν υπηρετούν δύο εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ τα μαθήματα και οι αντίστοιχες ειδικότητες εκπαιδευτικών είναι οκτώ. Είναι προφανές ότι τα σχολεία ουσιαστικά δεν λειτουργούν.

Στη συνέχεια παρατίθεται πίνακας με τα εκπαιδευτικά κενά που υφίστανται αυτή τη στιγμή στα σχολεία των δήμων Πάρου και Αντιπάρου.

elme_parou-kena-pinakas1.jpg

elme_parou-kena-pinakas2.jpg

 

elme_parou-kena-pinakas3.jpg

elme_parou-kena-pinakas4.jpg

Στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία

Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα τα σχολεία υπάρχουν ακόμη κενά εκπαιδευτικών αναφέρει σε υπόμνημά της στο Υπουργείο Παιδείας η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων σημειώνοντας ότι "οι μαθητές των Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων, δεν έχουν όλους τους καθηγητές, παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε λίγο πριν τα Χριστούγεννα,   ενώ στις 20 του Γενάρη ολοκληρώνεται το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος σχολικού έτους".

Σύμφωνα με το Υπόμνημα της Πανελλήνιας Ένωσης τα εκπαιδευτικά κενά τόσο σε αντικείμενα γενικής εκπαίδευσης αλλά και σε αντικείμενα καλλιτεχνικής δεν έχουν καλυφθεί. Οι μαθητές σε πολλά μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία εξακολουθούν να στερούνται της διδασκαλίας υποχρεωτικών αλλά και επιλεγμένων καλλιτεχνικών μαθημάτων.

Χαρακτηριστική η περίπτωση των 89 εκπαιδευτικών ΤΕ16 των οποίων οι πίνακες για την πρόσληψη έχουν αναρτηθεί αλλά δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί ο διορισμός τους αλλά και οι περιπτώσεις των καθηγητών κινηματογράφου και χορού. Έχει πλέον παγιωθεί η πρακτική η έναρξη της διδασκαλίας των μαθημάτων του χορού και του κινηματογράφου να γίνεται μετά τα Χριστούγεννα! Αν οι μαθητές των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα της ειδικότητάς τους, είναι απόλυτα λογικό το συμπέρασμα πως η αισθητική αγωγή και η καλλιτεχνική εκπαίδευση κάθε άλλο παρά προτεραιότητα της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης είναι.

Παράλληλα οι γονείς διαμαρτύρονται καθώς όπως υποστηρίζουν υποχρεώνονται να επιβαρυνθούν με το κόστος διενέργειας rapid test στις περιπτώσεις κρούσματος στο τμήμα που φοιτούν τα παιδιά τους, καθώς οι δημόσιες δομές στις οποίες μπορούν να απευθυνθούν λειτουργούν κατά την διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Αυτό σημαίνει πως τα παιδιά θα πρέπει να χάσουν το μάθημά τους και οι εργαζόμενοι γονείς να αποχωρήσουν από την εργασία τους. Επιπρόσθετα, οι δομές στις οποίες είναι δυνατή η δωρεάν διενέργεια rapid test είναι συχνά σε μεγάλη απόσταση από την σχολική μονάδα και τον τόπο κατοικίας των μαθητών.

Κάτι τελευταίο αλλά εξόχως σημαντικό: Τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία λειτουργούν στο πλαίσιο της δημόσιας, δωρεάν δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι αδιανόητο να εξαναγκάζονται οι γονείς να καλύπτουν από τον πενιχρό και διαρκώς συρρικνούμενο οικογενειακό τους προϋπολογισμό το κόστος την προμήθειας των βιβλίων ειδικοτήτων και της αγοράς και συντήρησης του απαιτούμενου εξοπλισμού. Υπενθυμίζουμε πως για τα μουσικά και καλλιτεχνικά μαθήματα προβλέπονται προτεινόμενες δραστηριότητες και προτεινόμενη βιβλιογραφία, πρακτική που μεταθέτει στον εκάστοτε εκπαιδευτικό την ευθύνη της επιλογής τόσο της εκπαιδευτικής μεθόδου την οποία θα ακολουθήσει όσο και του εγχειριδίου μελέτης το οποίο θα διδάξει και το οποίο είναι φυσικά διαφορετικό ακόμα και για μαθητές που φοιτούν στην ίδια σχολική μονάδα. Μέχρι πότε δεν θα έχουν τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί εγχειρίδιο μελέτης, δωρεάν διανεμόμενο και κοινό για όλους τους μαθητές; Αν έχει από τις αρμόδιες αρχές χρησιμοποιηθεί η παραπάνω πρακτική πειραματικά όλα τα προηγούμενα χρόνια προκειμένου να δοκιμαστεί η αποτελεσματικότητα της χρήσης του λεγόμενου «πολλαπλού βιβλίου», οι γονείς των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων δηλώνουν απερίφραστα πως έχει αποδειχθεί αποτυχημένη!

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

θέρμανση
Πώς να κάνεις το σπίτι σου πιο ζεστό χωρίς αύξηση στη θέρμανση
Απλές αλλαγές σε υφάσματα, διακόσμηση και καθημερινές συνήθειες μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τη θερμοκρασία ενός χώρου χωρίς επιπλέον κόστος...
Πώς να κάνεις το σπίτι σου πιο ζεστό χωρίς αύξηση στη θέρμανση
pesek
Η ιστορία και η κατάργηση των Δώρων στην Ελλάδα - Οι δράσεις της ΠΕΣΕΚ και οι πρωτοβουλίες για επαναφορά τους
«Η κατάργηση της 13ης-14ης σύνταξης/μισθού μείωσε την ετήσια διαθέσιμη ροή εισοδήματος των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα και σε όλους τους...
Η ιστορία και η κατάργηση των Δώρων στην Ελλάδα - Οι δράσεις της ΠΕΣΕΚ και οι πρωτοβουλίες για επαναφορά τους
Χριστουγεννιάτικο τραπέζι
Χριστουγεννιάτικο τραπέζι με 80 ευρώ: Πώς να γιορτάσετε οικονομικά χωρίς να λείψει τίποτα
Απλές ιδέες, σωστές επιλογές προϊόντων και μικρή προετοιμασία μπορούν να μετατρέψουν ένα χαμηλό budget σε πλούσιο, γιορτινό τραπέζι.
Χριστουγεννιάτικο τραπέζι με 80 ευρώ: Πώς να γιορτάσετε οικονομικά χωρίς να λείψει τίποτα