mathites-sxoleia-ekpaideusi
Alexandros Michailidis / SOOC
Η "κανονικότητα" των εκπαιδευτικών κενών συνεχίζεται. Μια ανάσα πριν από τις γιορτές και τα κενά σε κάποια σχολεία κάνουν πάρτυ

Επιστολή στην Υπουργό Παιδείας έστειλαν μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Ηλιούπολης  για να διαμαρτυρηθούν που δεν έχουν καθηγητές ειδικότητες τρεις μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους. «Από την αρχή του σχολικού έτους αναμένουμε καθηγητές. Κάνουμε κενά 14 ώρες/εβδομάδα στη Γ τάξη και 5/εβδομάδα στην Β τάξη» σημειώνουν οι μαθητές.

Πρωτοφανές; Παράδοξο; Εξαίρεση; Μάλλον όχι. Κανονικότητα.

Για παράδειγμα, στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, ένας θεσμός που παρέχει την ευκαιρία σε άτομα άνω των 18 ετών, που έχουν εγκαταλείψει το σχολείο, να ολοκληρώσουν την 9χρονη Υποχρεωτική Εκπαίδευση οι διδακτικές ώρες που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα είναι ελάχιστες, αφού στη συντριπτική πλειονότητα των ΣΔΕ προς το παρόν υπηρετούν δύο εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ τα μαθήματα και οι αντίστοιχες ειδικότητες εκπαιδευτικών είναι οκτώ. Είναι προφανές ότι τα σχολεία ουσιαστικά δεν λειτουργούν.

Στη συνέχεια παρατίθεται πίνακας με τα εκπαιδευτικά κενά που υφίστανται αυτή τη στιγμή στα σχολεία των δήμων Πάρου και Αντιπάρου.

elme_parou-kena-pinakas1.jpg

elme_parou-kena-pinakas2.jpg

 

elme_parou-kena-pinakas3.jpg

elme_parou-kena-pinakas4.jpg

Στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία

Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα τα σχολεία υπάρχουν ακόμη κενά εκπαιδευτικών αναφέρει σε υπόμνημά της στο Υπουργείο Παιδείας η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων σημειώνοντας ότι "οι μαθητές των Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων, δεν έχουν όλους τους καθηγητές, παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε λίγο πριν τα Χριστούγεννα,   ενώ στις 20 του Γενάρη ολοκληρώνεται το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος σχολικού έτους".

Σύμφωνα με το Υπόμνημα της Πανελλήνιας Ένωσης τα εκπαιδευτικά κενά τόσο σε αντικείμενα γενικής εκπαίδευσης αλλά και σε αντικείμενα καλλιτεχνικής δεν έχουν καλυφθεί. Οι μαθητές σε πολλά μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία εξακολουθούν να στερούνται της διδασκαλίας υποχρεωτικών αλλά και επιλεγμένων καλλιτεχνικών μαθημάτων.

Χαρακτηριστική η περίπτωση των 89 εκπαιδευτικών ΤΕ16 των οποίων οι πίνακες για την πρόσληψη έχουν αναρτηθεί αλλά δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί ο διορισμός τους αλλά και οι περιπτώσεις των καθηγητών κινηματογράφου και χορού. Έχει πλέον παγιωθεί η πρακτική η έναρξη της διδασκαλίας των μαθημάτων του χορού και του κινηματογράφου να γίνεται μετά τα Χριστούγεννα! Αν οι μαθητές των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα της ειδικότητάς τους, είναι απόλυτα λογικό το συμπέρασμα πως η αισθητική αγωγή και η καλλιτεχνική εκπαίδευση κάθε άλλο παρά προτεραιότητα της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης είναι.

Παράλληλα οι γονείς διαμαρτύρονται καθώς όπως υποστηρίζουν υποχρεώνονται να επιβαρυνθούν με το κόστος διενέργειας rapid test στις περιπτώσεις κρούσματος στο τμήμα που φοιτούν τα παιδιά τους, καθώς οι δημόσιες δομές στις οποίες μπορούν να απευθυνθούν λειτουργούν κατά την διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Αυτό σημαίνει πως τα παιδιά θα πρέπει να χάσουν το μάθημά τους και οι εργαζόμενοι γονείς να αποχωρήσουν από την εργασία τους. Επιπρόσθετα, οι δομές στις οποίες είναι δυνατή η δωρεάν διενέργεια rapid test είναι συχνά σε μεγάλη απόσταση από την σχολική μονάδα και τον τόπο κατοικίας των μαθητών.

Κάτι τελευταίο αλλά εξόχως σημαντικό: Τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία λειτουργούν στο πλαίσιο της δημόσιας, δωρεάν δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι αδιανόητο να εξαναγκάζονται οι γονείς να καλύπτουν από τον πενιχρό και διαρκώς συρρικνούμενο οικογενειακό τους προϋπολογισμό το κόστος την προμήθειας των βιβλίων ειδικοτήτων και της αγοράς και συντήρησης του απαιτούμενου εξοπλισμού. Υπενθυμίζουμε πως για τα μουσικά και καλλιτεχνικά μαθήματα προβλέπονται προτεινόμενες δραστηριότητες και προτεινόμενη βιβλιογραφία, πρακτική που μεταθέτει στον εκάστοτε εκπαιδευτικό την ευθύνη της επιλογής τόσο της εκπαιδευτικής μεθόδου την οποία θα ακολουθήσει όσο και του εγχειριδίου μελέτης το οποίο θα διδάξει και το οποίο είναι φυσικά διαφορετικό ακόμα και για μαθητές που φοιτούν στην ίδια σχολική μονάδα. Μέχρι πότε δεν θα έχουν τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί εγχειρίδιο μελέτης, δωρεάν διανεμόμενο και κοινό για όλους τους μαθητές; Αν έχει από τις αρμόδιες αρχές χρησιμοποιηθεί η παραπάνω πρακτική πειραματικά όλα τα προηγούμενα χρόνια προκειμένου να δοκιμαστεί η αποτελεσματικότητα της χρήσης του λεγόμενου «πολλαπλού βιβλίου», οι γονείς των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων δηλώνουν απερίφραστα πως έχει αποδειχθεί αποτυχημένη!

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;