Εισάγει στο εκπαιδευτικό κίνημα νέα ήθη και με αλλεπάλληλες αποφάσεις αναιρεί τον ρόλο της Ομοσπονδίας λειτουργώντας ως άθροισμα παρατάξεων. Παρατάξεις που λειτουργούν ως ιμάντες μεταβίβασης της κομματικής γραμμής με κοινό στόχο την παραπέρα αποσυγκρότηση του συνδικαλιστικού κινήματος και στήριξη της εκπαιδευτικής πολιτικής, όπως υπαγορεύεται από ΕΕ – ΟΟΣΑ - ΔΝΤ .
...Που κατά βάθος έγιναν
σαν ένα είδος υπηρέται των Ρωμαίων (Κ. Π. Καβάφης)
Με χθεσινή (2/12) της ανακοίνωση η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ επιδιώκει με αλχημείες να παρουσιάσει την πλειοψηφούσα πρόταση για επαναπροκήρυξη της απεργίας – αποχής από την αξιολόγηση ως μειοψηφική.
Προσμετρά στο αποτέλεσμα 11 ΕΛΜΕ που απουσίαζαν και καταλήγει στο … αλχημικό συμπέρασμα: «Συνεπώς στην περίπτωση που είχαν συμμετάσχει όλες οι ΕΛΜΕ στη ψηφοφορία το ποσοστό των ψήφων υπέρ της κήρυξης νέας απεργίας–αποχής θα ήταν 47,9 %».! Κωμικοτραγική … λογική και συμπέρασμα για να διακιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, για να στηρίξουν τη γραμμή της υπονόμευσης του αγώνα των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση.
Η αλήθεια είναι ότι παρά τους αρνητικούς συσχετισμούς στην ΟΛΜΕ και σε αρκετές ΕΛΜΕ η αξιολόγηση έχει αποδοκιμαστεί από την πολύ πλατιά πλειοψηφία των εκπαιδευτικών. Μπορεί να μην συγκεντρώθηκε το απαιτούμενο ποσοστό του 66,7% στη Γενική Συνέλευση των προέδρων (27/11) που απαιτεί το καταστατικό της ΟΛΜΕ, όμως το υψηλό ποσοστό(53,3%) που συντάχθηκε με την απεργία – αποχή καταγράφεται ως ένα πλατύ πλειοψηφικό ρεύμα μέσα στον κλάδο! Παρόλη την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να τρομοκρατήσει, τους εκπαιδευτικούς με ποινές, απειλές, δικαστήρια, αλλά και την προσπάθεια της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΟΛΜΕ, που με κατά παραγγελία γνωμοδοτήσεις επιχείρησε να σπείρει τον φόβο, χιλιάδες εκπαιδευτικοί και Σύλλογοι Διδασκόντων επιμένουν να αντιστέκονται στα κυβερνητικά μέτρα. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τις πρόσφατες παρατάσεις, πάνω στις παρατάσεις, που ανακοινώνει η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ στις προθεσμίες για την κατάθεση σχεδίων, ομάδων, εκθέσεων αποτίμησης κλπ.
Την ίδια ώρα, μπροστά στην αφωνία και τη σιγή που επιβάλλουν ΣΥΝΕΚ – ΔΑΚΕ – ΠΕΚ στην ΟΛΜΕ, αρκετές ΕΛΜΕ συντονίζουν τον κοινό τους αγωνιστικό βηματισμό ενάντια στην αξιολόγηση και την αντιεκπαιδευτική πολιτική. Είναι ενδεικτικό ότι δίπλα στις 8 ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ που έχουν ήδη κηρύξει απεργία – αποχή σε τοπικό επίπεδο, νέες ΕΛΜΕ ήρθαν στην Γ.Σ των προέδρων με αντίστοιχες αποφάσεις, υιοθετώντας μια γραμμή άμεσης και αποφασιστικής συνέχισης του αγώνα.
Ας σημειωθεί ότι για τη συγκεκριμένη ΓΣ προέδρων (27/11) η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ χρεώνεται με τη διχαστική και επικίνδυνη –εν κρυπτώ - απόφαση για τον αποκλεισμό από την Ολομέλεια των προέδρων που δεν έχουν εμβολιαστεί. Απόδειξη ότι όχι μόνο υιοθετούν, αναπαράγουν και επιβάλλουν με τον πιο πιστό τρόπο τα αυταρχικά, διχαστικά και εκδικητικά κυβερνητικά μέτρα αποκλεισμού των ανεμβολιάστων, αλλά πολύ περισσότερο δικαιώνουν και εξωραΐζουν την αδιέξοδη και εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης στη διαχείριση της πανδημίας.
Το συνδικαλιστικό πραξικόπημα της 16ης Οκτώβρη
Να θυμίσουμε ότι η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ έγραψε μια μαύρη σελίδα στην ιστορία του εκπαιδευτικού κινήματος το Σάββατο 16/10, στη Γενική Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ. Με πολιτική απόφαση των συνδικαλιστικών δυνάμεων των ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ, που υπαγορεύτηκε ευθέως από τους πολιτικούς τους φορείς, την κυβέρνηση της ΝΔ, το ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, έκλεισε βάναυσα η απεργία – αποχή, παρά την εκφρασμένη βούληση του κλάδου υποδεικνύοντας θρασύτατα σε εκπροσώπους συγκεκριμένων ΕΛΜΕ να την καταψηφίσουν παρά την αντίθετη απόφαση των σωματείων τους, όπως μάλιστα καταγράφηκε και στα πρακτικά της Γενικής Συνέλευσης των Προέδρων. Άφησαν, έτσι, μετέωρους δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς και τον μεγαλειώδη αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Λίγες ημέρες μετά τη μεγάλη 24ωρη απεργία στις 11 Οκτωβρίου στην οποία συμμετείχαν μαζικά πάνω από 100.000 δάσκαλοι και καθηγητές, πλημμυρίζοντας τους δρόμους της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και όλων των πόλεων.
Είχε προηγηθεί μια ανακοίνωση (13/10/2021) – υπόδειγμα υποταγμένου συνδικαλισμού - που ενημέρωνε για τα πρόστιμα, τις ποινές, τις περικοπές μισθών, ακόμα και απολύσεις ως συνέπειες της δικαστικής απόφασης του Εφετείου, αφήνοντας να εννοηθεί πως όλα αυτά επικρέμανται ως δαμόκλειος σπάθη πάνω από τα κεφάλια των εκπαιδευτικών που απεργούν – απέχουν! Προσφορά και συνδρομή στην κυβερνητική προπαγάνδα και επιχείρηση τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών σε μια περίοδο μάλιστα που ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη, οι δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί πείθονται για τη συνέχιση της απεργίας – αποχής, αντιπαλεύουν μαζικά το φόβο και την τρομοκρατία. Αυτά πριν από τη ΓΣ των προέδρων στις 16/10.
«Συνήγοροι» της Ν. Κεραμέως και της κυβέρνησης!
Ακόμα και μετά την πραξικοπηματική αλλοίωση της βούλησης του κλάδου για απεργία – αποχή συνέχισαν να υπονομεύουν τον αγώνα της βάσης και ανέλαβαν τον ρόλο συνηγόρου της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ. Παράγγειλαν και δημοσίευσαν λοιπόν μια γνωμοδότηση για να επιβάλλουν το σταμάτημά του αγώνα, για να διευκολύνουν και να ενισχύσουν την προπαγάνδα του τρόμου, για να επισφραγίσουν και να δώσουν το απαραίτητο «νομικό κύρος» στην πολιτική τους απόφαση να λήξουν την απεργία – αποχή.
Έπειτα αρνήθηκαν πεισματικά την πραγματοποίηση νέων Γενικών Συνελεύσεων ώστε να καθορίσει ο κλάδος με συλλογικό και δημοκρατικό τρόπο τη στάση του. Υποχρέωσαν έτσι 36 ΕΛΜΕ να βρουν διέξοδο στο καταστατικό της ΟΛΜΕ απαιτώντας το προφανές που θα έπρεπε να κάνει το συνδικάτο, να πραγματοποιηθούν Γενικές Συνελεύσεις! Ακόμα αντιμετώπισαν εχθρικά την πρωτοβουλία αρκετών ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ, οι οποίες συντονίζοντας τη δράση τους, υιοθέτησαν μια γραμμή άμεσης και αποφασιστικής συνέχισης του αγώνα κηρύσσοντας απεργία – αποχή στα σχολεία των περιοχών ευθύνης τους. Για πρώτη φορά στην Ιστορία της ΟΛΜΕ ενεργοποιήθηκε το συγκεκριμένο άρθρο του καταστατικού αποτυπώνοντας το χάσμα ανάμεσα στη συνδικαλιστική γραφειοκρατία και τη βάση. Με τη συνδικαλιστική γραφειοκρατία να αρνείται το αυτονόητο, δηλαδή τη δημοκρατική έκφραση της βάσης μέσα από Γενικές Συνελεύσεις!
Η αξιολόγηση, που αποτελεί διακαή πόθο της άρχουσας τάξης, πάγια απαίτηση της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, βρέθηκε στην αιχμή του δόρατος του εκπαιδευτικού κινήματος. Η αξιολόγηση είναι στην πραγματικότητα είναι ένας άταφος νεκρός στη συνείδηση της μεγάλης πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών.
Υποταγμένος συνδικαλισμός
Ωστόσο η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ) δεν είναι υπεύθυνες και ένοχες μόνο για τη στάση τους στην αξιολόγηση. Είναι συνολικά υπεύθυνες και ένοχες για την επιχείρηση υποταγής του εκπαιδευτικού κινήματος στην κυβερνητική πολιτική. Είναι υποστηρικτές του συνδικαλιστικού «lockdown» και διέπραξαν ένα μεγάλο το συνδικαλιστικό ατόπημα καταφεύγοντας στα δικαστήρια για να αυτοδιοριστούν ως «προσωρινή διοίκηση» ως το καλοκαίρι του 2022. Έτσι απαξιώνουν το συνδικαλιστικό κίνημα, διευκολύνουν την ωμή παρέμβαση του κράτους σε αυτό. Θέλουν τον κλάδο να στέκει στη γωνία βουβός και ακίνητος, μια ιστορική Ομοσπονδία να βρίσκεται σε παρατεταμένο καθεστώς παραλυσίας.!
Προσπαθούν, δηλαδή, να πείσουν, ως άλλες «υπεύθυνες δυνάμεις» και «εκφραστές της νομιμότητας», ότι ούτε τώρα αλλά ούτε και στο μέλλον θα μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να κάνουν απεργία γιατί αυτή θα βγαίνει πάντα παράνομη από την εκάστοτε εξουσία, την κυβέρνηση και τα δικαστήρια. Επιχειρούν να υποτάξουν τον κλάδο μπροστά στον αντισυνδικαλιστικό – αντεργατικό ν. «Χατζηδάκη» ο οποίος μετατρέπει τη συνδικαλιστική δράση και την απεργία σε ποινικό αδίκημα.
Μην κατηγορείς το σκοτάδι! Άναψε το φως!
Οι εκπαιδευτικοί αγώνες έχουν παρελθόν, παρόν και μέλλον και δεν καταστέλλονται από υποταγμένες και εξωνημένες συνδιακλιστικές ηγεσίες. Η λογική που θέλει το συνδικάτο να λειτουργεί ως κομματικό παράρτημα είναι επιζήμια και αδιέξοδη. Όπλο των εργαζομένων μπορεί να είναι ένας ανυπότακτος συνδικαλισμός που υψώνεται σαν ατίθασος πύργος απέναντι στον αντίπαλο που κηρύσσει τον πόλεμο. Τον συνδικαλισμό που έχει προμετωπίδα: «Το τραύμα του ενός είναι τραύμα για όλους». Είναι ανάγκη να δυναμώσουμε τις μαζικές διαδικασίες, να συζητήσουμε και να δράσουμε, να πάρουμε τη υπόθεση των αγώνων στα χέρια μας. Είναι όσο ποτέ αναγκαίος ο συντονισμός των ΕΛΜΕ και των Συλλόγων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε μια πορεία ΕΝΙΑΙΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ. Γιατί αν δεν μοιραστούμε κοινούς αγώνες, θα μοιραστούμε κοινές ήττες!
Είναι ανάγκη να συγκροτηθεί πανεκπαιδευτικό μέτωπο αγώνα με όχημα τα σωματεία μας για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής! Τα δημοκρατικά μας δικαιώματα και η συνδικαλιστική δράση δε θα μπουν στο γύψο! Με τους αγώνες μας θα πούμε την τελευταία λέξη!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη