Thumbnail
Κενά εκπαιδευτικών, παράτυπες μετακινήσεις για την κάλυψή τους και σοβαρά προβλήματα στα σχολεία καταγγέλλουν έξι ΕΛΜΕ της Α' Αθήνας

Δεκάδες κενά και παράτυπη μετακίνηση εκπαιδευτικών για την κάλυψή τους, καθώς και σοβαρά προβλήματα που δημιουργούνται στα σχολεία εν μέσω πανδημίας καταγγέλλουν έξι ΕΛΜΕ της Α' Αθήνας.

Τα σωματεία των εκπαιδευτικών πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ Α' Αθήνας τη Δευτέρα, τονίζοντας ότι οι απαντήσεις του προϊσταμένου «δεν δίνουν λύση σε κανένα από τα σοβαρότατα προβλήματα που τέθηκαν από τους εκπροσώπους των ΕΛΜΕ»

Μάλιστα, όπως υπογραμμίζουν οι εκπαιδευτικοί, «το Υπουργείο και η διοικητική πυραμίδα για άλλη μια φορά αποδεικνύονται αναξιόπιστοι και επιδεικνύουν περίσσεια αναλγησία απέναντι στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τα δημόσια σχολεία».

Ακολουθεί η ενημέρωση για την παράσταση διαμαρτυρίας:

Τη Δευτέρα 22/11/2021, με απόφαση των σωματείων μας, εκπρόσωποι της Α' ΕΛΜΕ, Β' ΕΛΜΕ, Γ΄ ΕΛΜΕ, Ε΄ ΕΛΜΕ, Στ΄ ΕΛΜΕ και Ζ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας προχωρήσαμε σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας, λαμβάνοντας όλα τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Πραγματοποιήθηκε συνάντηση-συζήτηση με τον προϊστάμενο της Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας Λ. Μάντζο, προκειμένου να συζητήσουμε, για άλλη μία φορά, τα σοβαρά προβλήματα των σχολείων των ΕΛΜΕ της Δ.Δ.Ε. Α' Αθήνας. Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν:

1. Ύπαρξη δεκάδων κενών και παράτυπη μετακίνηση συναδέλφων για την κάλυψή τους.

Στην αρχή της συζήτησης επισημάναμε τα δεκάδες κενά που υπάρχουν – τρεις μήνες τώρα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς – καθώς και τα μαθησιακά και παιδαγωγικά προβλήματα, που δημιουργήθηκαν εξ αιτίας αυτών στις σχολικές μονάδες (Γυμνάσια, ΓΕ.Λ. και ιδιαίτερα στα ΕΠΑ.Λ.). Καταγγείλαμε τις αυθαίρετες μετακινήσεις εκπαιδευτικών πλήρους ωραρίου από Γυμνάσια και ΕΠΑ.Λ. προς άλλες σχολικές μονάδες, κυρίως σε Γενικά Λύκεια, αφήνοντας στην ουσία  τους μαθητές χωρίς ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ. Θέσαμε το ερώτημα για το ποιος ευθύνεται γι΄ αυτήν την απόφαση με την οποία οι μαθητές του ενός σχολείου θεωρούνται ήσσονος σημασίας από τους μαθητές κάποιου άλλου. Με αυτόν τον τρόπο είναι προφανές ότι γίνεται πράξη η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων!! Αναφέραμε σχολεία στα οποία οι μαθητές επί δύο μήνες έκαναν μάθημα μόνο δύο ημέρες την εβδομάδα (!!!) λόγω έλλειψης καθηγητών και επισημάναμε τις ευθύνες του προϊσταμένου για τα σοβαρά μαθησιακά και παιδαγωγικά ζητήματα που πολλές φορές συμβάλλουν σε προβλήματα βίαιης και ανεξέλεγκτης συμπεριφοράς των μαθητών. Στην απαίτησή μας να δεσμευτεί για την άμεση κάλυψη των κενών και την ανάκληση των παράτυπων μετακινήσεων, αρνήθηκε κάθε δέσμευση, δηλώνοντας άγνοια για το πότε και αν θα γίνουν οι επόμενοι διορισμοί.

2. Ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών και μαθητών

Για άλλη μία φορά εκθέσαμε τη σοβαρή κατάσταση που βιώνουν οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί που εντάσσονται σε  ευπαθείς ομάδες και στους οποίους αρνούνται ειδική άδεια καθώς και μείωση του ωραρίου τους, κάτι που γινόταν τα προηγούμενα χρόνια. Ρωτήσαμε σχετικά με τη λειτουργία διαδικτυακών τμημάτων για μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες που έως και σήμερα δεν έχουν κάνει μάθημα, με ό, τι σημαίνει αυτό για τη πρόοδό τους καθώς και τη συμμετοχή τους σε εξετάσεις με τράπεζα θεμάτων και Πανελλαδικές με ΕΒΕ. Ζητήσαμε τα παραπάνω τμήματα να στελεχωθούν με εκπαιδευτικούς που πέρυσι ανήκαν στις ευπαθείς ομάδες και με εκπαιδευτικούς με προβλήματα υγείας. Η απάντηση που πήραμε είναι ότι «δεν προβλέπεται κανενός είδους άδεια για τους καθηγητές με χρόνια προβλήματα υγείας. Όσον αφορά στα διαδικτυακά μαθήματα, το ΥΠΑΙΘ σχεδιάζει να προχωρήσει σε πρόσληψη 200 αναπληρωτών συναδέλφων, αλλά δεν γνωρίζουμε πότε.»

3. Προβλήματα παραβατικότητας στα σχολεία που οξύνονται λόγω της έλλειψης συναδέλφων 

Θέσαμε τόσο τα αυξημένα προβλήματα παραβατικότητας που υπάρχουν φέτος σε πολλά σχολεία, που οφείλονται και στο παρατεταμένο κλείσιμο, όσο και τις δυσανάλογες ευθύνες που αναλαμβάνουν οι συνάδελφοι για να τα αντιμετωπίσουν. Σε αρκετές περιπτώσεις, συνάδελφοι ακόμη και με αποφάσεις Συλλόγων διδασκόντων αναλαμβάνουν καθήκοντα που είναι έξω από τις αρμοδιότητες τους. Επισημάναμε τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από τέτοιες αποφάσεις καθώς και το ότι μπορεί να στραφούν εναντίον τους. Η απάντηση που πήραμε ήταν ότι τα ζητήματα αυτά αφορούν το ίδιο το σχολείο. Τα προβλήματα δε που μπορεί να προκύψουν απ’ αυτές τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων δεν τον αφορούν.  

4. Συνδικαλιστική άδεια για τις εκλογοαπολογιστικές Συνελεύσεις

Αναφέροντας τις ιδιαιτερότητες της φετινής σχολικής χρονιάς που απαιτούν τη διά ζώσης επαφή μεταξύ των μελών της κάθε ΕΛΜΕ, μετά από δύο χρόνια πανδημίας, απαιτήσαμε να ανακαλέσει την απόφασή του για μη χορήγηση συνδικαλιστικής άδειας ή να διευκολύνει τη συμμετοχή των συναδέλφων την ημέρα της εκλογοαπολογιστικής συνέλευσης (όπως γινόταν μέχρι σήμερα). Η απάντησή του και στις δύο προτάσεις ήταν αρνητική. Και μάλιστα, επί λέξει είπε ότι δεν θέλει να έρθει σε ρήξη με την πολιτική απόφαση του υπουργείου και άλλωστε, όπως είπε χαρακτηριστικά, ο ίδιος είναι ιδεολογικά αντίθετος στο να δίνονται τέτοιου είδους άδειες. 

Οι απαντήσεις του προϊσταμένου δεν δίνουν λύση σε κανένα από τα σοβαρότατα προβλήματα που τέθηκαν από τους εκπροσώπους των ΕΛΜΕ. Το Υπουργείο και η διοικητική πυραμίδα για άλλη μια φορά αποδεικνύονται αναξιόπιστοι και επιδεικνύουν περίσσεια αναλγησία απέναντι στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τα δημόσια σχολεία.

Συνεχίζουμε και κλιμακώνουμε τους συλλογικούς αγώνες για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των συνδικαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών για την υπεράσπιση του Δημόσιου σχολείου χωρίς αποκλεισμούς. Απαιτούμε να παρθούν τώρα όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων και  να λειτουργήσουν σε συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας εν μέσω πανδημίας.

Τα σωματεία της Α΄ Αθήνας:

Α΄ ΕΛΜΕ, Β΄ ΕΛΜΕ, Γ΄ ΕΛΜΕ, Ε΄ ΕΛΜΕ, Στ΄ ΕΛΜΕ, Ζ΄ ΕΛΜΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΠΕΡΓΙΑ 1988
Τι έγινε στην απεργία των καθηγητών στις πανελλαδικές εξετάσεις το 1988
Τέτοιες μέρες πριν από 36 χρόνια, στις 7 Μάη 1988, άρχισε η μεγαλειώδης απεργία των καθηγητών στις πανελλαδικές εξετάσεις!
Τι έγινε στην απεργία των καθηγητών στις πανελλαδικές εξετάσεις το 1988
ypoyrgeio paideias
Λύκεια: 4 μέρες μαθημάτων και μετά εξετάσεις -Οι έλεγχοι προόδου και η έκδοση των αποτελεσμάτων
Η αξιολόγηση των μαθητών, οι έλεγχοι προόδου του δευτέρου τετραμήνου, το πρόγραμμα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων, η εξεταστέα ύλη, η...
Λύκεια: 4 μέρες μαθημάτων και μετά εξετάσεις -Οι έλεγχοι προόδου και η έκδοση των αποτελεσμάτων
αρχαιοι
Είναι "αωρόλειος" και "γυναικοπίπης": Τι σημαίνουν αυτές οι παράξενες λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες
Ποιος χαρακτηριζόταν στην αρχαιότητα «γυναικοπίπης» ή αωρόλειος;
Είναι "αωρόλειος" και "γυναικοπίπης": Τι σημαίνουν αυτές οι παράξενες λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες