filis
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
Απόπειρα νέας «παγίδευσης» της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου, με στόχο την προώθηση της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων καταγγέλλει ο Νίκος Φίλης, με αφορμή την έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής για το Ελληνικό Πανεπιστήμιο του Ιδρύματος Μποδοσάκη

Προσπάθεια «παγίδευσης» της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου, με σκοπό την προώθηση της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων, στα πρότυπα αυτού που επιχειρήθηκε με το συνέδριο «γονιμότητας και αναπαραγωγής», καταγγέλλει ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Νίκος Φίλης, με αφορμή την έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής για το Ελληνικό Πανεπιστήμιο με τίτλο «Σχέδιο δράσης για το Πανεπιστήμιο του 2030», η οποία συντάχθηκε με πρωτοβουλία του Ιδρύματος Μποδοσάκη.

«Αυτή τη φορά η Πρόεδρος της Δημοκρατίας φέρεται να θέτει υπό την αιγίδα της συνέδριο προώθησης "επιστημονικού σχεδίου" πάνω στο οποίο σύμφωνα με ΜΜΕ "θα πατήσει η κυβέρνηση" για να αιτιολογήσει νομοθετικές πρωτοβουλίες της. Πληροφορούμαστε ότι το σχέδιο διαφημίζει, ανάμεσα σε άλλα, το "δυναμισμό" που δήθεν θα προσδώσει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, που απαγορεύεται από το Σύνταγμα. Επίσης, προτείνει την κατάργηση της δημοκρατικής διοίκησης στα ΑΕΙ, με ολική επαναφορά του νόμου Διαμαντοπούλου», σημειώνει σε δήλωσή του ο κ. Φίλης.

«Ο ρόλος της Προέδρου επιτάσσει να θέτει υπό την αιγίδα της την ενότητα του Έθνους και του λαού. Όχι να πέφτει στην παγίδα και να παίρνει έμμεσα θέση σε ανοιχτά ζητήματα που διχάζουν», υπογραμμίζει ακόμα ο κ. Φίλης.

Υπενθυμίζεται ότι η επίμαχη έκθεση αποτελεί το «ευαγγέλιο» του υπουργείου Παιδείας για το νέο νομοσχέδιο που θα αφορά την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και προτείνει μεταξύ άλλων καταργήσεις τμημάτων, αλλά και πτυχία χωρίς ...«λεπτομερή» επαγγελματικά δικαιώματα.

Ουσιαστικά στήνεται το πανεπιστήμιο της αγοράς με επαγγελματικά δικαιώματα στο «περίπου».

Ακολουθεί ολόκληρη η δήλωση του Νίκου Φίλη:

Άλλη μια φορά παράγοντες προσκείμενοι στην κυβέρνηση με συντηρητική, νεοφιλελεύθερη ακόμη και ακροδεξιά «ατζέντα» επιχειρούν να πλήξουν ή να εκμεταλλευτούν μικροπολιτικά την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, εμπλέκοντάς την σε ανοιχτά πολιτικά ζητήματα που αποτελούν αντικείμενο κοινωνικού διαλόγου και πολιτικής αντιπαράθεσης στο κοινοβούλιο και αλλού. Το έπραξαν πρόσφατα με το συνέδριο «γονιμότητας και αναπαραγωγής» που υιοθετούσε ακραία συντηρητικές αντιλήψεις για το ρόλο της γυναίκας και από το οποίο υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη μέσα σε κατακραυγή υποχρεώθηκαν άρον άρον να αποχωρήσουν, ενώ η Πρόεδρος, αντιλαμβανόμενη την παγίδα, ορθώς απέσυρε την αιγίδα της. 

Αυτή τη φορά η Πρόεδρος της Δημοκρατίας φέρεται να θέτει υπό την αιγίδα της συνέδριο προώθησης «επιστημονικού σχεδίου» πάνω στο οποίο σύμφωνα με ΜΜΕ «θα πατήσει η κυβέρνηση» για να αιτιολογήσει νομοθετικές πρωτοβουλίες της. Πληροφορούμαστε ότι το σχέδιο διαφημίζει, ανάμεσα σε άλλα, το «δυναμισμό» που δήθεν θα προσδώσει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, που απαγορεύεται από το Σύνταγμα. Επίσης, προτείνει την κατάργηση της δημοκρατικής διοίκησης στα ΑΕΙ, με ολική επαναφορά του νόμου Διαμαντοπούλου, που ως γνωστό, μετά τις αντιδράσεις της πανεπιστημιακής κοινότητας πέρασε στα αζήτητα. 

Χαρακτηριστικό είναι το απόσπασμα που έδωσαν οι διοργανωτές στη δημοσιότητα: Η εκλογή των δημοκρατικών οργάνων στο δημόσιο πανεπιστήμιο έχει δήθεν «(...) αρνητικά αποτελέσματα, όπως πελατειακή ροπή, κομματική εξάρτηση (...) η παθογένεια αυτή είναι ευρέως γνωστή και δεν απαιτεί ιδιαίτερη τεκμηρίωση». Τόση η βεβαιότητα, που αναρωτιέται κανείς, προς τι η συζήτηση και τα συνέδρια; 

Εν κατακλείδι: είναι δικαίωμα των διοργανωτών παρόμοιων εκδηλώσεων να καλλιεργούν τις αρνητικές -κατά τη γνώμη μας-  για την κοινωνία και το δημόσιο πανεπιστήμιο απόψεις τους, με όποιον  τρόπο νομίζουν. Η απόπειρα όμως εμπλοκής της Προέδρου της Δημοκρατίας, προκειμένου να προσδώσει κύρος και αξιοπιστία σε αντιλήψεις καταδικασμένες από τη μεγάλη  πλειοψηφία της πανεπιστημιακής κοινότητας και της κοινωνίας είναι -προφανώς- απαράδεκτη. 

Ο ρόλος της Προέδρου επιτάσσει να θέτει υπό την αιγίδα της την ενότητα του Έθνους και του λαού. Όχι να πέφτει στην παγίδα και να παίρνει έμμεσα θέση σε ανοιχτά ζητήματα που διχάζουν. Αναμένω ότι θα το σκεφτεί «δυο φορές» πριν επιτρέψει στην κυβέρνηση και τους συν αυτώ να πλήξουν το θεσμό που εκπροσωπεί και ότι διαθέτει τη διορατικότητα να προφυλάξει το αξίωμά της από μια ακόμη «αιγίδα-παγίδα». 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Χρήστος Μπούρας
Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών: Ποιοι φοιτητές κινδυνεύουν να διαγραφούν από τις αρχές Νοεμβρίου
Σύμφωνα με τον ίδιο, περίπου 20.000 άτομα πληρούν τα κριτήρια, ενώ 850 φοιτητές έχουν ακόμη μία τελευταία ευκαιρία να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους...
Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών: Ποιοι φοιτητές κινδυνεύουν να διαγραφούν από τις αρχές Νοεμβρίου
Τέμπη: Πάνος Ρούτσι - Πατέρας του Ντάνιελ
Τέμπη - Και δεύτερος πατέρας σε απεργία πείνας: «Θα σταθώ δίπλα σου, Πάνο, μέχρι τέλους»
Απεργία πείνας δίπλα στον Πάνο Ρούτσι – Ένας ακόμη πατέρας λέει «Μέχρι Τέλους»
Τέμπη - Και δεύτερος πατέρας σε απεργία πείνας: «Θα σταθώ δίπλα σου, Πάνο, μέχρι τέλους»
ΥΠΑΙΘΑ
Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός: «Η ηρωική έξοδος των Ελευθέρων Πολιορκημένων του Μεσολογγίου το 1826»
Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους με θέμα: «Η ηρωική έξοδος των Ελευθέρων Πολιορκημένων του Μεσολογγίου το 1826»
Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός: «Η ηρωική έξοδος των Ελευθέρων Πολιορκημένων του Μεσολογγίου το 1826»
ταξη
Σχολεία στα Χανιά χωρίς δασκάλους και νηπιαγωγούς – Πάνω από 200 τα κενά μία εβδομάδα μετά το πρώτο κουδούνι
Υπολειτουργούν ολοήμερα και ειδική αγωγή – εκατοντάδες παιδιά χωρίς παράλληλη στήριξη
Σχολεία στα Χανιά χωρίς δασκάλους και νηπιαγωγούς – Πάνω από 200 τα κενά μία εβδομάδα μετά το πρώτο κουδούνι