κοινωνιολογία
«Πως είναι δυνατόν να σκεφτούμε ένα σχολείο χωρίς τις κοινωνικές επιστήμες; Πως θα διαμορφωθούν οι μελλοντικοί πολίτες, με γνώσεις για την κοινωνία, τους κοινωνικούς θεσμούς, την κοινωνική και πολιτική σκέψη, τα κοινωνικά προβλήματα;»

Ο Σύλλογος Ελλήνων Κοινωνιολόγων (ΣΕΚ) - Παράρτημα Θεσσαλονίκης παραχωρούν στις 11/11, το μεσημέρι, συνέντευξη τύπου στην αίθουσα της ΕΔΟΘ (Προξένου Κορομηλά 52) σχετικά με τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα του Λυκείου και την κατάργηση μαθημάτων κοινωνικών επιστημών και καλλιτεχνικών μαθημάτων.

Στη συνέντευξη θα μιλήσουν:

  • Νανά Μιμιλίδου, κοινωνιολόγο -εκπαιδευτικό, μέλος του Συλλόγου Ελλήνων και Ελληνίδων Κοινωνιολόγων
  • Χρήστος Αλαβέρα, καθηγητη μεσης εκπαιδευσης του κλαδου ΠΕ08 εικαστικών, εκπρόσωπο της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων
  • Δημήτρης Καπέτη, φιλόλογο ΠΕ02, ταμία ΔΣ Γ' ΕΛΜΕ Θεσ/κης

«Μέσα από τη θέση μας οτι η Παιδεία είναι θέμα πολιτικό, κεντρικό σημείο του προβληματισμού μας και της ανησυχίας μας είναι τελικά, τί σχολείο θέλουμε για τα παιδιά μας, τους μελλοντικούς πολίτες και μέλη της κοινωνίας μας. Πως είναι δυνατόν να σκεφτούμε ένα σχολείο χωρίς τις κοινωνικές επιστήμες; Πως θα διαμορφωθούν οι μελλοντικοί πολίτες, με γνώσεις για την κοινωνία, τους κοινωνικούς θεσμούς, την κοινωνική και πολιτική σκέψη, τα κοινωνικά προβλήματα; Η καλλιέργεια της κοινωνικής συνείδησης και αλληλεγγύης είναι τελικά τα αποφασιστικά ζητούμενα για τον άνθρωπο του μέλλοντος; Πώς μπορεί η κριτική σκέψη να εκφραστεί μ’ έναν δημιουργικό αλλά και άμεσο τρόπο εάν δεν δοθούν εργαλεία όπως αυτά της Τέχνης; Γιατί, και σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε άλλες χώρες στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, κρίνονται ανεπιθύμητες αυτές οι επιστήμες στην Ελλάδα σε μία εποχή, όπου σε τοπικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο, η οικονομική και κλιματική κρίση, η πανδημία, το μεταναστευτκό απαιτούν πολίτες συνειδητοποιημένους και ενεργούς;» αναφέρει ο ΣΕΚ στη σχετική του ανακοίνωση.

Ο Σύλλογος υποστηρίζει ότι η Κοινωνιολογία κατέχει κυρίαρχη θέση στις κοινωνικές επιστήμες, οι οποίες δίνουν στους μαθητές/τριες την ευκαιρία να:

 - Έλθουν παιδαγωγικά, μέσα από τον διάλογο και επιστημονικά επιχειρήματα, σε επαφή με τη κοινωνική πραγματικότητα, με την ίδια τους τη καθημερινότητα, με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και οι ίδιοι στις γειτονιές, στο σχολείο, σε κάθε φορέα κοινωνικοποίησης, συγκροτημένα και όχι με αποσπασματικό τρόπο.

- Αντιληφθούν την κριτική και δυναμική διάσταση της κοινωνικής γνώσης: οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο είναι προϊόν συγκεκριμένων συνθηκών, άρα υποκείμενο σε αλλαγή, στην οποία όμως λόγο θα πρέπει να έχουν και οι ίδιοι!

«Αυτή η διαδικασία πρέπει να συνεχίζεται ανελλιπώς στο Λύκειο, διότι αφ’ ενός οι μαθητές είναι πιο ώριμοι να μελετήσουν αυτά τα θέματα καθώς πλησιάζουν στην ενηλικίωση και αφ’ ετέρου γιατί δημιουργείται η αίσθηση της συνέχειας, άρα και της σπουδαιότητας αυτών των μαθημάτων», τονίζει ο Σύλλογος Ελλήνων Κοινωνιολόγων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

η γλώσσα των παιδιών
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
«Η γλώσσα δεν είναι απλώς ένα μέσο επικοινωνίας. Είναι το θεμέλιο της σκέψης και της αυτοαντίληψης. Ο Lev Vygotsky (1978) τόνισε πως η εσωτερική...
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
δίκη
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Μαθητές στα Χανιά «έντυσαν» τις σχολικές αίθουσες με αέρα δικαστικού μεγάρου, δικάζοντας… συμμαθητές τους. Και στο τέλος, καταχειροκροτήθηκαν.
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Copenhagen
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
Πώς η Κοπεγχάγη –η πόλη που αναδείχθηκε η πιο ευτυχισμένη στον κόσμο για το 2025– διδάσκει βιωσιμότητα, ισορροπία και μια πιο συνειδητή...
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
εκπαιδευτικοι
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης
Μία εκπαιδευτικός αθώα στα δικαστήρια, ένοχη στα πειθαρχικά; Η υπόθεση που συγκλονίζει τον χώρο της παιδείας
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης