Πλήθος αδειών εκπαιδευτικών - όπως μητρότητας, ασθενειών κλπ - καθώς και η μη ανάληψη υπηρεσίας αναπληρωτών συμβάλλουν στα κενά που καταγράφονται στα σχολεία ακόμα και στα τέλη Οκτωβρίου, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρο Κόπτση. Μάλιστα ο ίδιος έκανε λόγο για «ορθή διαχείριση προσωπικού» και όχι για «συμπτύξεις τμημάτων».
Μιλώντας στον Real fm και απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας ανέφερε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η καταγραφή ων κενών, γίνονται εκτιμήσεις, καθώς πρόκειται για δυναμική διαδικασία, ενώ ισχυρίστηκε ότι τα κενά των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες δεν είναι 6.000, αλλά αρκετά λιγότερα.
Επιπλέον, είπε ότι θα υπάρξει Γ' και Δ' Φάση προσλήψεων αναπληρωτών.
Κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία
Όπως δήλωσε ο κ. Κόπτσης, το 90% των κενών καλύφθηκε ήδη στις δύο πρώτες φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών, όμως η κατάσταση είναι δυναμική και τα κενά προκύπτουν καθημερινά.
«Δεν σας κρύβω ότι αν και είχαμε καλύψει με την Α' Φάση το 90% και κάτι των κενών, στη Β' Φάση μετά από 15 -20 ημέρες δημιουργήθηκαν πολλά κενά λόγω αδειών ασθενίας, μητρότητας άδειες κλπ», ανέφερε συγκεκριμένα ο κ. Κόπτσης, τονίζοντας όμως ότι είναι δικαίωμα των εκπαιδευτικών και απόλυτα λογικό να παίρνουν άδειες.
«Ένα άλλο θέμα είναι ότι ένα 20% και πλέον των αναπληρωτών δεν αναλαμβάνει υπηρεσία με διάφορες άδειες. Όλα αυτά δημιουργούν κενά που πρέπει να τα καλύψουμε άμεσα, για αυτό το λόγο πραγματοποιούνται οι διαδοχικές φάσεις προσλήψεις αναπληρωτών», είπε ακόμα.
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας παραδέχτηκε μάλιστα ότι δεν υπάρχει απόλυτα ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Μπορεί δηλαδή να υπάρχουν σχολεία με τον διπλάσιο αριθμό εκπαιδευτικών από τον προβλεπόμενο, όμως υπάρχει νομοθεσία «τόσοι μαθητές, τόσοι εκπαιδευτικοί».
Συγχωνεύσεις τμημάτων
Αναφορικά με τις συγχωνεύσεις τμημάτων που ξεσήκωσαν θύελλα αντιδράσεων σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, ο κ. Κόπτσης δήλωσε: «Εμείς δεν δώσαμε καμία εντολή κλείστε τμήματα. Ούτε ένας μαθητής δεν μετακινείται, ούτε ένα σχολείο δεν κλείνει».
Και συνέχισε: «Δώσαμε την οδηγία όπου υπάρχει μη ορθή διαχείριση του προσωπικού - ενώ η υπηρεσία του υπουργείου έκανε προσλήψεις για να καλυφθούν τα κενά μέχρι την επόμενη φάση που θα έρθει - καλύψτε κάποιες ανάγκες, όχι οριζόντια, αλλά εκεί που θεωρείτε ότι είναι αναγκαίο».
Για το κλείσιμο τμημάτων και σχολείων λόγω κρουσμάτων κορονοϊού, ο κ. Κόπτσης τόνισε ότι μόνο ένα τμήμα παραμένει κλειστό, ενώ η διασπορά είναι της τάξης του 0,01%.
Παράλληλα, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας ισχυρίστηκε πως «δεν μιλάμε για συμπτύξεις τμημάτων».
Ως παράδειγμα έφερε το εξής: «Ένα εξαθέσιο σχολείο για παράδειγμα λειτουργεί με 150 μαθητές. Όταν όμως ένα σχολείο με έξι εκπαιδευτικούς και με 30 ή 40 μαθητές, εκεί λοιπόν ζητήσαμε να γίνει μια ορθή διαχείριση του προσωπικού».
«Ούτε μία μετακίνηση. Όλο αυτό γίνεται μέσα στο σχολείο. Δε γίνεται μετακίνηση μαθητή, δεν γίνεται κλείσιμο σχολείων», είπε ο κ. Κόπτσης.
Αναφορικά με τη σφοδρή κριτική που δέχεται η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για τις συγχωνεύσεις και τα κενά εκπαιδευτικών, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας θεωρεί ότι όσοι καταγγέλλουν ότι δεν θα πραγματοποιηθούν προσλήψεις θα διαψευσθούν από τη Γ' Φάση αναπληρωτών.
Ολόκληρη η συνέντευξη εδώ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη