Σύλλογος ΠΕ "Γ.Σεφέρης" καθαρίστριες σχολείων
«Σήμερα μαζεύουμε λεφτά για την καθαρίστρια, αύριο θα μαζεύουμε για τον δάσκαλο...;», αναρωτήθηκε μητέρα μαθητή σε διαδικτυακή συζήτηση που διοργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων του Κρυσταλλείου Δημοτικού Πεντέλης

Διεύθυνση σχολείου ζήτησε χρήματα από γονείς για αγορές υλικών και πληρωμή... καθαρίστριας, ενώ όταν διαμαρτυρήθηκαν και δημοσιοποίησαν το γεγονός δέχθηκαν επίπληξη από τη διευθύντρια.

Αυτό κατήγγειλε η Ιόλη Μπούντα, μητέρα παιδιού στο 2ο Νηπιαγωγείο Μελισσίων, ανοίγοντας τη διαδικτυακή συζήτηση που διοργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων του Κρυσταλλείου Δημοτικού Πεντέλης με τίτλο «Γονείς - Εθελοντές - Πελάτες». «Σήμερα μαζεύουμε λεφτά για την καθαρίστρια, αύριο θα μαζεύουμε για τον δάσκαλο...;» αναρωτήθηκε η κ. Μπούντα

Ο Νίκος Παπασπύρος, εκπαιδευτικός, αντιπρόεδρος Συλλόγου εκπαιδευτικών "Περικλής", εξέφρασε την έκπληξη και καταδίκη του, ζητώντας τέτοια περιστατικά να αναφέρονται και υποσχέθηκε ότι θα κάνουν, ως οφείλουν, παρέμβαση. Αναφέρθηκε επίσης στις συνθήκες ανοίγματος των σχολείων με τον αυξημένο αριθμό μαθητών ανά τάξη και τις ελλείψεις στην καθαριότητα σε συνθήκες μάλιστα πανδημίας.

Ο συντονιστής της συζήτησης, Κωνσταντίνος Χριστόπουλος, γραμματέας του Συλλόγου Γονέων του Κρυσταλλείου και τ. πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Πεντέλης, αναφέρθηκε στις ελλιπείς προβλέψεις από το Υπουργείο Παιδείας και το Δήμο Πεντέλης για καθαριότητα στα σχολεία, όπου αναλογούν ...1/2 καθαρίστριας ανά σχολείο.

Αντίθετα στο γειτονικό Δήμο Αμαρουσίου όπως επισήμανε ο Βασίλης Μπούρας, δημοτικός σύμβουλος Αμαρουσίου, γενικός γραμματέας Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας, τουλάχιστον κάθε σχολείο έχει 2 καθαρίστριες πλήρους απασχόλησης. Όμως τα θέματα που έχουν ανακύψει με το νέο νόμο για την Παιδεία, όπως οι χορηγίες σε κάθε σχολείο, είναι φλέγοντα.

Ευχάριστη έκπληξη ήταν η τηλεφωνική παρέμβαση του δημάρχου Βριλησσίων, Ξένου Μανιατογιάννη παρουσιάζοντας την πρωτοβουλία του Δήμου Βριλησσίων να αναλάβει μέσω των σχολικών επιτροπών το κόστος των υλικών (γνωστό ως λίστα) για όλα τα νηπιαγωγεία και μάλιστα με αγορές στα καταστήματα του δήμου με συνολικό κονδύλι 17000 ευρώ.

Με αφορμή τα κονδύλια των σχολικών επιτροπών, ο Κωνσταντίνος Χριστόπουλος παράθεσε τους περσινούς απολογισμούς (2020) των σχολικών επιτροπών του δήμου Πεντέλης και τους τρέχοντες έως 31/8/2021, όπου και οι δύο σχολικές επιτροπές δεν κατάφεραν να αναλώσουν τα διαθέσιμα κονδύλια του προϋπολογισμού κατά τουλάχιστον 20000 (από 100000+ ετήσια) η καθεμία.

Ο Παναγιώτης Πολυδωρόπουλος, εκπαιδευτικός, μέλος ΔΣ ΟΙΕΛΕ, αναφέρθηκε στο ρόλο του Συλλόγου Γονέων και την συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, διευκρινίζοντας όμως ότι είναι αθέμιτο να απαιτούμε από τους Συλλόγους Γονέων να υποκαθιστούν την Πολιτεία. Δεν επιτρέπεται δηλαδή να μεταφέρεται το οικονομικό βάρος για τη λειτουργία του σχολείου στους γονείς. 

Εξέφρασε παράλληλα την ανησυχία του για τα ελλιπή μέτρα πρόληψης του κορονοϊού στα σχολεία. Όμως το σημαντικότερο θέμα είναι η εμπορευματοποίηση της Παιδείας, με voucher κλπ. κάτι που άλλωστε έχει ιστορικά αποτύχει όπου δοκιμάστηκε.

Μιλώντας για voucher, ο συντονιστής επεσήμανε το θέμα των ΚΔΑΠ στην Πεντέλη, τα οποία αν και είχε ανακοινωθεί ότι θα ξεκινήσουν 1/9/2021 τελικά δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα αλλά και είναι αμφίβολο αν θα ξεκινήσουν γενικά καθώς δεν υπάρχει κονδύλι, σύμβαση ή έστω ανάδοχος.
ΚΑι βέβαια υπάρχει και η αγωνία των γονέων αν μέσω των ΚΔΑΠ θα υποκατασταθεί το ολοήμερο και δωρεάν σχολείο.

Λαμβάνοντας το λόγο ο Γιώργος Χριστόπουλος, εκπαιδευτικός, γενικός γραμματέας ΟΙΕΛΕ, υπενθύμισε το κακό παράδειγμα εμπορευματοποίησης της Παιδείας στην Αγγλία. Στάθηκε όμως ακόμη περισσότερο στην ύπαρξη σε κάθε γειτονιά "κέντρων μελέτης" τα οποία λειτουργούν χωρίς κανένα θεσμικό πλαίσιο και έλεγχο και παράλληλα εγκλωβίζουν τα παιδιά σε μια ολοήμερη "ιδρυματοποίηση". 

Η δε ελάχιστη βάση εισαγωγής που εφαρμόστηκε στις φετινές εξετάσεις θα οδηγήσει μαθηματικά φοιτητές σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια οι οποίοι θα βγαίνουν απλά ανειδίκευτοι εργάτες. Όπως έλεγαν οι παλιοί "κρέας στα κανόνια". 

Δυστυχώς οδεύουμε σε ένα εφιαλτικό μέλλον όπου ακόμα και το περιεχόμενο των μαθημάτων και των βιβλίων θα είναι ελεγχόμενο. Δημιουργούνται σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων και θα πρέπει γονείς και εκπαιδευτικοί να αναλάβουν πρωτοβουλίες.

Η συζήτηση συνεχίστηκε με αμείωτο ενδιαφέρον και πολλά δεδομένα από την τοπική αλλά και διεθνή κατάσταση στην Παιδεία.

Το ενδιαφέρον και η συμμετοχή των γονέων στα γονεϊκά των σχολείων είναι περισσότερο από ποτέ απαραίτητη και όπως ανέφερε και η Ιόλη Μπούντα "...πιστεύω ότι δεν είμαι μόνη μου, αν μη τι άλλο είμαστε όλοι μαζί σε αυτό..."

Καλεσμένες ήταν επίσης η πρόεδροι των δημοτικών σχολικών επιτροπών του Δήμου Πεντέλης, Αιμιλία Λεονταρίτου και Σέβη Πάχνη. Σε επικοινωνία τους ωστόσο μας ανέφεραν ότι λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων τελικά δεν θα μπορέσουν να συμμετάσχουν.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;