kerameos-vouli
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
Πάνω από 75% είναι το ποσοστό των φοιτητών που έχουν εμβολιαστεί με μια δόση ή έχουν νοσήσει σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας

Στοιχεία για την πορεία των εμβολιασμών σε μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς, έδωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κατά τη συζήτηση επίκαιρης επερώτησης του Κινήματος Αλλαγής για την κυβερνητική πολιτική στον τομέα της εκπαίδευσης.

Μιλώντας στη Βουλή, η κ. Κεραμέως είπε πως «αυτή τη στιγμή οι εκπαιδευτικοί μας, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είναι εμβολιασμένοι με ποσοστό που ξεπερνάει το 82%. Και στα παιδιά μας υπάρχει μια αύξηση. Αρκεί; Όχι. Θα το πω ευθέως δεν αρκεί και είναι καθήκον όλων μας, της κάθε μιας και του καθενός που είναι σε αυτή την αίθουσα να πείσουμε τους γονείς για το πόσο σημαντικό είναι τα παιδιά μας να εμβολιαστούν. Για το πώς προστατεύουμε πρώτα τα ίδια, για το πώς τα θωρακίζουμε πολύ περισσότερο μέσω του εμβολίου» και ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία:

«Στα παιδιά με μια δόση κλεισμένο ραντεβού, είμαστε στο 35% για τις ηλικίες 15 με 18 ετών, και στο 17% για τις ηλικίες 12-14 ετών. Στα πανεπιστήμια τα ποσοστά είναι πολύ πιο υψηλά και μάλιστα άλλαξαν εντός της τελευταίας εβδομάδος.

Την προηγούμενη εβδομάδα έλεγαν ότι το ποσοστό των φοιτητών που έχει ήδη εμβολιαστεί με μια δόση ή έχει νοσήσει είναι 73%. Σήμερα το πρωί είναι πάνω από 75,5% στους φοιτητές. Στο προσωπικό, πάνω από 87% εμβολιασμένοι με δύο δόσεις.

Στα μέλη ΔΕΠ, πάνω από 91% εμβολιασμένοι με δύο δόσεις».
 

«Νομίζω ότι με όλα αυτά η εκπαιδευτική κοινότητα στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα επιστροφής στην κανονικότητα, αξιοποιώντας αυτό το μοναδικό δώρο της επιστήμης, το εμβόλιο», είπε η υπουργός Παιδείας. Επιπλέον των μέτρων, η κυβέρνηση, όπως τόνισε η Νίκη Κεραμέως, έχουν σχεδιαστεί αυξημένοι έλεγχοι, και εργαστηριακοί και αυτοδιαγνωστικοί, που θα είναι όλοι δωρεάν, για τους μαθητές.

«Αν υπάρξει κρούσμα μέσα σε ένα τμήμα, μπορεί να καταλήξει οι μαθητές που κάθονταν κοντά στο κρούσμα, να κάνουν 7 τεστ την εβδομάδα, εργαστηριακά και αυτοδιαγνωστικά. Όλα δωρεάν από το κράτος», είπε η υπουργός και τόνισε ότι η κυβέρνηση επενδύει στους πολλούς και εντατικούς ελέγχους αν και κοστίζουν πολλά χρήματα, για να σταματήσει η διασπορά και να προστατευθεί ακόμα περισσότερο η σχολική κοινότητα.

Η Νίκη Κεραμέως είπε ότι υπάρχει μια διαφορετική φιλοσοφία σε σχέση με τα περυσινά πρωτόκολλα που έκλεινε τμήμα όταν παιδί νοσούσε, για να εμποδιστεί η διασπορά του ιού στο σπίτι. «Τώρα όλοι αυτοί είτε είναι ήδη εμβολιασμένοι, είτε, εάν δεν είναι, μπορούν να εμβολιαστούν δωρεάν από το κράτος. Από την άλλη έχουμε χρέος στην παροχή της εκπαίδευσης», είπε η υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε: «αν ίσχυαν τα ίδια πρωτόκολλα και φέτος, τι μήνυμα θα περνούσε για τον εμβολιασμό; Εφόσον έχει εμβολιαστεί σημαντικό μέρος του εμβολιασμού, πρέπει και η εκπαίδευση να συνεχίσει. Για να το κάνουμε αυτό, επενδύουμε και ξοδεύουμε σημαντικά μεγάλα ποσά σε εργαστηριακά και αυτοδιαγνωστικά τεστ, για να θωρακίσουμε τη δια ζώσης λειτουργία».

Επιπλέον, είπε η Νίκη Κεραμέως, δημιουργήθηκε η πλατφόρμα edupass, η οποία διασυνδέεται με το Εθνικό Μητρώο Εμβολιασμών, το Εθνικό Μητρώο Ασθενών, ειδική πλατφόρμα του ψηφιακού πιστοποιητικού covid19 και ελέγχεται η τήρηση των υγειονομικών προϋποθέσεων και από την ακαδημαϊκή κοινότητα και από τη σχολική κοινότητα.

Στα πανεπιστήμια εξάλλου δόθηκε η δυνατότητα να προσλαμβάνουν επιπλέον προσωπικό για τον έλεγχο τήρησης των υγειονομικών προϋποθέσεων. Επίσης προβλέφθηκαν εμβολιαστικά κέντρα εντός των πανεπιστημίων και όλα αυτά με το δεδομένο του αυξημένου ποσοστού εμβολιασμών στα πανεπιστήμια.

Ανάγκη για δια ζώσης εκπαίδευση και εμβολιασμό

Ξεκάθαρη θέση υπέρ της ανάγκης για την δια ζώσης εκπαίδευση και τον εμβολιασμό των μαθητών, ζήτησε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

Καθώς μεγάλο μέρος της συζήτησης επικεντρώθηκε στις συνθήκες υπό τις οποίες άνοιξαν τα σχολεία, η υπουργός Παιδείας κάλεσε τα κόμματα να πάρουν επίσημα θέση στα δύο αυτά ζητήματα. «Θέλετε τη δια ζώσης εκπαίδευση; Βγείτε και πείτε το. Για τον εμβολιασμό, είναι πολύ σημαντικό, να εκπέμψουμε σήμερα ένα μήνυμα, όλοι μαζί, υπέρ του εμβολιασμού, για τις ηλικίες που είναι στο σχολείο. Οφείλουμε να το κάνουμε για την εκπαιδευτική κοινότητα, για τα παιδιά μας», είπε η υπουργός Παιδείας. 

Ακόμη τόνισε ότι η τηλε-εκπαίδευση είναι ένα πολύτιμο εργαλείο, πλην όμως δεν μπορεί ποτέ να υποκαταστήσει τη δημόσια εκπαίδευση, ενώ δεν αρνήθηκε ότι υπήρξαν προβλήματα εν μέσω πανδημίας, και αστοχίες, αλλά, όπως τόνισε, η «εκπαίδευση στάθηκε όρθια» και πρόσθεσε ότι το ΙΕΠ, από την αρχή της πανδημίας, συστηματικά έστελνε οδηγίες στις σχολικές μονάδες, σχετικά και με το εκπαιδευτικό περιεχόμενο, αυτό καθαυτό, αλλά και σχετικά με την ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη των παιδιών.

«Η διεθνής τάση είναι το εμβόλιο, η υποχρεωτική χρήση της μάσκας και είναι και τα αυξημένα τεστ», είπε η υπουργός και ανέγνωσε αναφορά του κ. Μαγιορκίνη σύμφωνα με την οποία «όλα τα στατιστικά μοντέλα δείχνουν πως οι πιο αποτελεσματικές πολιτικές ελέγχου της μετάδοσης στις σχολικές αίθουσες, είναι το συχνό τεστ, η χρήση της μάσκας, ο έλεγχος για συμπτώματα. Η λιγότερη αποδοτική πολιτική είναι η μείωση της πυκνότητας των μαθητών. Μαθηματικά μοντέλα του Πανεπιστημίου της Ν. Υόρκης υπολόγισαν ότι για επιτευχθεί 40% μείωση της μετάδοσης στις σχολικές αίθουσες, μέσω της μείωσης της πυκνότητας, θα πρέπει οι μαθητές να χωριστούν στα τρία και να πηγαίνουν εκ περιτροπής κάθε τρεις σχολείο, εναλλάξ. Αντιθέτως, μέσω του καθολικού τεστ, μια φορά την εβδομάδα, επιτυγχάνεται 70% μείωση της μετάδοσης. Οι τρέχουσες πολιτικές προβλέπουν καθολικό τεστ, δύο φορές την εβδομάδα».

«Εμείς έχουμε τη διεθνή τάση που λέει εμβόλιο, υποχρεωτική χρήση μάσκας, αυξημένα τεστ, εργαστηριακά και αυτοδιαγνωστικά. Υπάρχει άλλη πρόταση την οποία προτείνει το Κίνημα Αλλαγής;», είπε η Νίκη Κεραμέως

Δεν υπήρχε η δυνατότητα διπλασιασμού τμημάτων και εκπαιδευτικών

Καθώς κατά τη διάρκεια της συζήτησης τέθηκε το ζήτημα γιατί δεν διπλασιάστηκαν τα τμήματα και οι εκπαιδευτικοί, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων είπε πως αν υπήρχε αυτή η δυνατότητα, η πολιτική ηγεσία θα ήταν η πρώτη που θα ήθελε αυτό να το υλοποιήσει. Αλλά και αναφορικά με την πρόταση να λειτουργεί το σχολείο σε δύο βάρδιες για τον περιορισμό της διασποράς, η υπουργός κάλεσε όσους καταθέτουν αυτή την πρόταση, να αναρωτηθούν τι θα γίνει με τους γονείς που εργάζονται. Ιδίως δε για την αξιωματική αντιπολίτευση, που έχει μιλήσει για λειτουργία των σχολείων σε περισσότερες σχολικές αίθουσες, η κ. Κεραμέως σχολίασε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπόρεσε να βρει αίθουσες για να επεκτείνει το νηπιαγωγείο στα παιδιά 4 με 5 ετών. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

toualeta
Αυνανισμός: Ουρολόγος καταρρίπτει τους πιο κοινούς μύθους
Όπως μάλιστα η ίδια διευκρινίζει με τους μύθους ότι η αυτοϊκανοποίηση μπορεί να οδηγήσει σε τύφλωση ή στην ανάπτυξη τριχοφυΐας στις παλάμες δήλωσε...
Αυνανισμός: Ουρολόγος καταρρίπτει τους πιο κοινούς μύθους
arxaioi
Ποιες είναι οι απαγορευμένες ουσίες που έκαναν χρήση οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι
Οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι δεν ήταν οι μόνοι Ευρωπαίοι που έκαναν χρήση ουσιών
Ποιες είναι οι απαγορευμένες ουσίες που έκαναν χρήση οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι
EGKEFALOS
Αυτό το ζιζανιοκτόνο προκαλεί μόνιμη βλάβη στον εγκέφαλο ακόμη και μετά από σύντομη επαφή
Τα ευρήματα της ομάδας βασίζονται σε προηγούμενη έρευνα του Arizona State University που καταδεικνύει μια σχέση μεταξύ της έκθεσης στη γλυφοσάτη και...
Αυτό το ζιζανιοκτόνο προκαλεί μόνιμη βλάβη στον εγκέφαλο ακόμη και μετά από σύντομη επαφή