Σχολεία - Γώγος: Θα ήταν χρήσιμα τα ολιγάριθμα τμήματα
Θα ήταν χρήσιμο, αν οι τάξεις αραιώνονταν, επισήμανε ο καθηγητής Χαράλαμπος Γώγος

Υπέρ των ολιγάριθμων τμημάτων στα σχολεία τάχθηκε ο καθηγητής Χαράλαμπος Γώγος, αίτημα το οποίο εδώ και καιρό υποστηρίζουν οι εκπαιδευτικοί.

«Με μια σχεδόν κανονικότητα στην καθημερινότητά μας πηγαίναμε καλά, πριν αρχίσουν τα σχολεία. Υπάρχει λοιπόν τώρα το στοίχημα με το άνοιγμα των σχολείων που είναι αναγκαίο αλλά έχει ένα ρίσκο, γιατί τα παιδιά είναι ανεμβολίαστα» δήλωσε στο Πρώτο Πρόγραμμα ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας Χαράλαμπος Γώγος.

«Τώρα όμως είναι εμβολιασμένοι οι ενήλικες, οπότε την μεταφορά της νόσου στο οικογενειακό περιβάλλον, που ήταν το βασικό πρόβλημα που είχαμε πέρσι, θα μπορέσουμε να το αποφύγουμε» συμπλήρωσε.

«Οπότε σιγά σιγά πρέπει να προχωράμε σε μεγαλύτερα ποσοστά εμβολιαστικής κάλυψης και στα παιδιά. Ήδη πάμε καλά, έχουμε ένα 10%-20% ποσοστό εμβολιασμού στα παιδιά, περισσότερο στις μεγαλύτερες ηλικίες και στους φοιτητές που φτάνει πάνω και από το 70% η κάλυψη», ανέφερε ο Χ. Γώγος.

Ωστόσο, πρόσθεσε ότι θα ήταν χρήσιμο, αν οι τάξεις αραιώνονταν, κάτι που θα έπρεπε να ήταν στους στόχους της σχολικής κοινότητας. Τα άλλα εργαλεία, είναι η μάσκα, πλύσιμο χεριών, αποστάσεις και το συχνό testing.

«Είναι ένα ρίσκο το 50%, αλλά στηρίζεται στο γεγονός ότι θα ελέγχονται συνέχεια τα παιδιά σε μεγάλη κλίμακα. Καταλαβαίνω τις ανησυχίες των γονιών, και ότι μερικά παιδιά δεν θα πάνε σχολείο γιατί οι γονείς θα φοβηθούν. Από την άλλη έχουμε κάποια πλεονεκτήματα, εμβολιασμένους γονείς στο σπίτι, πολλά τεστ στην τάξη, εμβολιασμένα λίγα παιδιά όπου είναι δυνατόν, οπότε όλο αυτό δημιουργεί ένα πλαίσιο ασφάλειας καλύτερο σε σχέση με πέρσι» επισήμανε.

«Αλλά είναι σε δοκιμή, τίποτα δεν είναι σίγουρο, τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή εάν δυσκολέψουν», πρόσθεσε.

Πανδημία: Οι εκτιμήσεις

Οι εκτιμήσεις του καθηγητή για την εξέλιξη της πανδημίας σε τοπικό και διεθνές επίπεδο, συνοψίζονται στο συμπέρασμα πως αν δεν υπάρξει κάποιο δύσκολο στέλεχος, μέσα σε 2-3 χρόνια η πανδημία θα μετατραπεί σε μια ενδημική κατάσταση.

«Η δυσκολία στις πανδημίες είναι οι παγκοσμιοποίηση, γι’ αυτό ο στόχος πρέπει να είναι οι εταιρείες να παράγουν μεγάλα ποσά εμβολίων, ούτως ώστε να μην έχουμε το 25% παγκοσμίως και το 2%-3% στην Αφρική, γιατί ο κόσμος ταξιδεύει και αυτό είναι μια δυσκολία για τις πανδημίες. Αλλά σε κάθε χώρα ξεχωριστά αν έχει μεγάλη εμβολιαστική κάλυψη, όχι σε παγκόσμιο επίπεδο, μπορεί να μετατραπεί σε έναν ενδημικό ιό», είπε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Bio3 Forum 2025
Μητσοτάκης στο Bio3 Forum 2025: Υπουργείο Έρευνας και «ενοποίηση» της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Η Ελλάδα χρειάζεται μόνιμο κονδύλι για την έρευνα, αντικειμενική αξιολόγηση και στενότερη σύνδεση μεταξύ πανεπιστημίων, ερευνητικών κέντρων και...
Μητσοτάκης στο Bio3 Forum 2025: Υπουργείο Έρευνας και «ενοποίηση» της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
καθηγητής ΕΠΑΛ στέκεται σε μέσα σε σχολική τάξη
Υπουργείο Παιδείας: Εγκρίθηκαν 25 νέα ολιγομελή τμήματα ΕΠΑΛ - ΠΕΠΑΛ
Το Υπουργείο Παιδείας εγκρίνει τη λειτουργία ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑ.Λ. και Π.ΕΠΑ.Λ. για το 2025-2026 - Αναλυτικά η κατανομή
Υπουργείο Παιδείας: Εγκρίθηκαν 25 νέα ολιγομελή τμήματα ΕΠΑΛ - ΠΕΠΑΛ
anapiria-sxoleio-eidiki-agogi
Δημοτικά Σχολεία: Μαθητές με αναπηρία αποκλείονται λόγω έλλειψης μεταφοράς
Δεκάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες μένουν εκτός σχολείου: Μόλις 2 από τα 10 δρομολόγια στο ΕΛΕΠΑΠ πραγματοποιήθηκαν, ενώ στο Ρόζα Ιμβριώτη 4 από 6...
Δημοτικά Σχολεία: Μαθητές με αναπηρία αποκλείονται λόγω έλλειψης μεταφοράς