Εμβόλιο κορονοϊού
«Δεν μπορώ να εμπιστευτώ την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και γενικότερα την πολιτική ηγεσία του τόπου μας, γιατί έχει φανεί πολλάκις ασυνεπής. Γενικότερα μου έχει (απο)δείξει πως νοιάζεται για το ίδιον συμφέρον, αν και συχνότατα επικαλείται την ατομική ευθύνη, το χρέος και την ηθική!»

Ανήκω στο περίπου 85% των εκπαιδευτικών οι οποίοι έχουν πλήρως εμβολιαστεί. Πιστεύω ότι ο κλάδος μας είναι από αυτούς με τα μεγαλύτερα ποσοστά εθελοντικά εμβολιασμένων. Ομολογώ ότι η επιλογή μου δεν είχε να κάνει με την υιοθέτηση του δόγματος της ατομικής ευθύνης, αλλά έγινε για λόγους προστασίας της ατομικής μου υγείας. Πιστεύω δηλαδή ότι με την προληπτική επενέργεια του εμβολίου δεν θα νοσήσω ή, εάν νοσήσω, τα συμπτώματα θα είναι πιο ήπια. Οι ενδεχόμενες παρενέργειες, άμεσες ή μακροπρόθεσμες, δεν κατάφεραν να με αποτρέψουν από την επιλογή αυτή. Άρα, δεν διεκδικώ κανένα βραβείο ηθικής ποιότητος, ότι δήθεν το έκανα, επειδή νοιάζομαι κυρίως για το κοινωνικό σύνολο. Και νομίζω ότι δεν είμαι ο μόνος.

Σύμφωνα με το Σύνταγμα  η Πολιτεία δικαιούται να αξιώνει από τον Πολίτη την εκπλήρωση του χρέους του για την εθνική και κοινωνική αλληλεγγύη. Άρα, στη συγκεκριμένη περίσταση ο Πολίτης έχει χρέος να προστατεύει το κοινωνικό σύνολο στο οποίο ανήκει, άρα θα πρέπει να κάνει το εμβόλιο. Αυτό το πράγμα, δηλαδή την ατομική ευθύνη του Πολίτη απέναντι στο κοινωνικό σύνολο, επικαλείται και η σημερινή πολιτική ηγεσία.

Πάλι όμως σύμφωνα με το Σύνταγμα  βασική υποχρέωση της Πολιτείας είναι ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του Ανθρώπου. Κάθε υποχρεωτική ιατρική ενέργεια, όπως παραδείγματος χάριν ο εμβολιασμός, που μπορεί να έχει άγνωστες κυρίως μακροπρόθεσμες παρενέργειες στους Πολίτες, αποτελεί παραβίαση του δικαιώματος αυτού. Τα εμβόλια παρασκευάστηκαν πολύ γρήγορα, ενώ κι ο έλεγχός τους ήταν μικρής διάρκειας. Δικαιολογημένα από την άλλη λόγω της καλπάζουσας διάδοσης της πανδημίας.

Υπάρχει μεγάλο ποσοστό Ανθρώπων σε χώρες κυρίως υπανάπτυκτες που δεν έχουν λάβει ούτε καν την πρώτη δόση. Άρα, βιώνουμε την αντίφαση στον αναπτυγμένο κόσμο να υπάρχουν κάποιοι/ες που δεν επιθυμούν τον εμβολιασμό, αλλά υποχρεώνονται να τον υποστούν, αλλιώς θα έχουν συνέπειες, ενώ στον υπανάπτυκτο από την άλλη πάρα πολλοί Άνθρωποι να τον επιθυμούν διακαώς, ανήκοντας μάλιστα στις πιο ευάλωτες στον κορωνοϊό ομάδες του πληθυσμού, αλλά να στερούνται του δικαιώματος αυτού, αφού υπάρχει ανεπάρκεια στα εμβόλια. Άραγε μήπως είναι πιο ηθικό (επικαλούμαι κι εγώ την ηθική, όπως η πολιτική ηγεσία) να διοχετευθούν τα εμβόλια για όσες/ους τα επιθυμούν στις χώρες του τρίτου κόσμου και όχι να μιλάμε για υποχρεωτικό εμβολιασμό de jure ή de facto ή και για χορήγηση τρίτης συμπληρωματικής αναμνηστικής δόσης;

Κυρίως η υπουργός Παιδείας - αλλά και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός - έχει επανειλημμένως εκφράσει τις ευχαριστίες της στους εκπαιδευτικούς για τη στάση τους και τις προσπάθειες τους ιδιαιτέρως στους χαλεπούς αυτούς καιρούς και έχει υπογραμμίσει την εμπιστοσύνη με την οποία τους περιβάλλει. Την προηγούμενη σχολική περίοδο όμως θεωρήθηκε αξιόπιστη διαδικασία και για μαθητές και για εκπαιδευτικούς η διενέργεια απλώς των αυτοδιαγνωστικών ελέγχων. Αυτό όμως αποτελεί ξεκάθαρο δείγμα ασυνέπειας και έλλειψης εμπιστοσύνης απέναντι στους εκπαιδευτικούς, αφού τώρα ζητείται διενέργεια rapid tests δις εβδομαδιαίως και μάλιστα με έξοδα των εκπαιδευτικών. Τότε το Υπουργείο Παιδείας και γενικότερα η πολιτική ηγεσία εμπιστευόταν τους εκπαιδευτικούς και τώρα όχι; Αυτό δικαιολογείται, όμως και βεβαίως, εάν λάβουμε υπόψη μας την δήλωση του Πρωθυπουργού στις 27 Ιουλίου 2021, ότι όσοι εκπαιδευτικοί είναι ανεμβολίαστοι "θα υποστούν μία πρόσθετη ταλαιπωρία". Στην ουσία αποτελεί πίεση, έτσι ώστε να αναγκαστούν οι ανεμβολίαστοι συνάδελφοι/συναδέλφισσες να εμβολιαστούν, κάτι, να πούμε, σαν πρόσθετη φορολόγηση. Και έτσι τοποθετούνται στην άκρη του ραφιού οι προσπάθειες να πειστούν οι εκπαιδευτικοί με επιχειρήματα και τεκμήρια, για να εμβολιαστούν, όπως είχε αρχικά προβληθεί.

Μία πρόταση είναι να διενεργούνται rapid tests ή να χορηγούνται self tests χωρίς οικονομική επιβάρυνση για τους εκπαιδευτικούς, όπως δηλαδή γινόταν την περυσινή σχολική περίοδο. Με ποια λογική και με βάση πιο ηθικό έρεισμα δεχόμαστε οι μαθητές να εισέρχονται στο χώρο του σχολείου με την επίδειξη του αποτελέσματος του self test, ενώ για τους εκπαιδευτικούς απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η διενέργεια του rapid test με δικά τους έξοδα; Μήπως αυτό δείχνει έλλειψη εμπιστοσύνης παρά τα λεγόμενα; Αλήθεια δόθηκε το βήμα στους εκπαιδευτικούς να εκφράσουν την άποψή τους στο ζήτημα αυτό;

Δεν έχει εκφραστεί - όσο έχω παρακολουθήσει - από ομάδες εκπαιδευτικών εμβολιασμένων η απαίτηση όσοι είναι ανεμβολίαστοι να εμβολιαστούν. Αντιθέτως, ακούγονται πολυάριθμες μεμονωμένες ή συλλογικές φωνές κατά του υποχρεωτικού εμβολιασμού και κατά τον πιεστικών μέτρων που καθιστούν τον εμβολιασμό ως την Λύση. Οι φωνές αυτές στο σύνολό τους - και ενώνω και εγώ και τη δικιά μου μαζί τους - μιλούν κυρίως για προληπτικά μέτρα προστασίας για το ασφαλές άνοιγμα και τη λειτουργία των σχολείων.

Το κράτος έχει φανεί ασυνεπές και έχει αποδείξει α-πράκτως ότι δεν νοιάζεται ούτε για τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού αλλά ούτε για τις νεαρότερες ηλικίες και την υγεία τους. Για παράδειγμα πρώτη αιτία θανάτων στις ηλικίες 5 έως 29 και στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως αποτελούν οι τροχαίες συγκρούσεις, όμως τα μέτρα που λαμβάνονται από την Πολιτεία για τη θεραπεία του προβλήματος αυτού είναι μηδαμινά. Την ίδια στιγμή άλλες χώρες προχωρούν με συνέπεια σύμφωνα με το "όραμα μηδέν"(vision zero) που σημαίνει πως κανένας θάνατος στην άσφαλτο δεν είναι αποδεκτός και ιδιαίτερα ο θάνατος ενός παιδιού.

Κλείνοντας: δεν μπορώ να εμπιστευτώ την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και γενικότερα την πολιτική ηγεσία του τόπου μας, γιατί έχει φανεί πολλάκις ασυνεπής. Γενικότερα μου έχει (απο)δείξει πως νοιάζεται για το ίδιον συμφέρον, αν και συχνότατα επικαλείται την ατομική ευθύνη, το χρέος και την ηθική!!! Επομένως, αν και εμβολιασμένος και θεωρώντας το εμβόλιο την πιο ασφαλή λύση απέναντι στον κορωνοϊό, προασπίζομαι το δικαίωμα των συναδέλφων/συναδελφισσων να μην υποστούν τον εμβολιασμό, αν δε το επιθυμούν, και η διενέργεια των tests να γίνεται χωρίς δική τους οικονομική επιβάρυνση, όπως βεβαίως, θα γίνεται και για τους μαθητές.

Βαγγέλης Δήμας, φιλόλογος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Συμμετοχή του Ε.Ε.Ε.ΕΚ ΑΧΑΪΑΣ στη Διημερίδα διάχυσης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ KA1
Συμμετοχή του Ε.Ε.Ε.ΕΚ Αχαΐας στη Διημερίδα διάχυσης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ KA1
Το Ε.Ε.Ε.ΕΚ Αχαΐας συμμετείχε στη Διημερίδα διάχυσης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ KA1
Συμμετοχή του Ε.Ε.Ε.ΕΚ Αχαΐας στη Διημερίδα διάχυσης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ KA1