ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩ
«Φυσική φυσικά!»
Σατιρικός θεατρικός μονόλογος - Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα ή καταστάσεις είναι εντελώς συμπτωματική

Τόπος: Το μπαρ δίπλα στην πισίνα ξενοδοχείου διακοπών 
Χρόνος: Αύγουστος 2021 
 
… = Παύση 
 
Δύο ομπρέλες με δύο ξαπλώστρες από κάτω. Μια μπάρα στο βάθος, μπουκάλια στα ράφια. Ηχητική υπόκρουση από περιβάλλον πισίνας ξενοδοχείου διακοπών. Στη μια ξαπλώστρα είναι ξαπλωμένος ο Γεωργίου. 

Φοράει το μαγιό του και ένα ψάθινο καπέλο στο πρόσωπο. Δίπλα σε ένα τραπεζάκι υπάρχει ένας φρέντο, ένα μπουκάλι νερό και ένα κινητό τηλέφωνο. Περνάνε κάποια δευτερόλεπτα, ο Γεωργίου σηκώνεται βαριεστημένα, τεντώνεται, πίνει μια γουλιά καφέ και πιάνει το κινητό του. 
 
ΓΕΩΡΓΙΟΥ 

(Ύφος λίγο βαριεστημένο, λίγο μάγκικο, με αέρα παλιού) Άντε να το ανοίξω. Τόσες μέρες το έχω κλειστό. Αποτοξίνωση βλέπεις! Δεν ξανάγινε! (Πληκτρολογεί)… Είναι και αργό το ρημάδι… Ω ρε email που πλακώσανεεεε!... Διαφήμιση… διαφήμιση… διαφήμιση…

Ετούτο τι είναι;… Εγκύκλιος… μπλα … μπλα… Το τσιρλίντινγκ στα σχολεία!... 

Πάλι τα ίδια;… Δεν πάμε καλάααα… Δεν πάμε καθόλου καλά!... 

Διαφήμιση… Διαφήμιση… Μάλιστα… Μάλιστα… Ωπ, εδώ είμαστεεεε!... Τοποθετήσεις νεοδιορίστων στο πρώτο Λύκειο;… Χμ… μπλα μπλα μπλα… Άντε πάλι! Πάλι την έκαναν. Τι θα γίνει μ’ αυτούς εκεί πέρα; Κάθε Αύγουστο οι ίδιες… (Πληκτρολογεί. Μιλάει στο τηλέφωνο)…  

Καλημέρα. ΠΥΣΔΕ;… Γεωργίου… Τι ποιος Γεωργίου; Ο διευθυντής του πρώτου Λυκείου… Α, είσαι καινούργιος και δεν με ξέρεις…

Ναι, χάρηκα κι εγώ, κύριε Γραμματικόπουλε… Και τι ακριβώς κάνεις εσύ εκεί;… 

Εκτελείς χρέη γραμματέα, μάλιστα. Εντάξει, δώσε μου έναν παλιό… Διακοπές;… Όλοι;… Σε γείωσαν, ε;… Ε, θα παλιώσεις κι εσύ, πού θα πάει… Τέλος πάντων. Κοίτα, μου στείλατε εδώ ένα email με τις τοποθετήσεις των νεοδιορίστων στο πρώτο Λύκειο… Α, εσύ το έστειλες… Δεν πειράζει, καινούργιος είσαι, θα μάθεις… Λοιπόν, έχεις κάνει λάθος… Τι θα πει τι λάθος; Εδώ λέει ότι έρχονται δυο χημικοί και τρεις βιολόγοι… Σωστά; Τι σωστά, ρε μάγκα; Εγώ ζήτησα έναν φυσικό. 
 
 Άνοιξε το my school να το δεις… Α, το ξέρεις ότι ζήτησα έναν φυσικό! 

Και γιατί δεν μου τον στείλατε; … Τι πράγμα;… Για ξαναπέστο αυτό!... 

Δεν διόρισαν φυσικούς στην περιφέρειά μας;… Καλά, σοβαρά μιλάς;… 

Ώπα, ώπα, κάτσε τώρα, γιατί χοντραίνει το πράμα. Διόρισαν δεκαεπτά χημικούς, είκοσι δύο βιολόγους και κανέναν φυσικό;… Α, και οκτώ γεωλόγους! Και τι θα τους κάνουμε όλους αυτούς ρε; Πατριδογνωσία θα τους βάλουμε να διδάσκουνε;… Δίκιο έχεις. Πού να ξέρεις εσύ… 

Λοιπόν, άκου, δεν θα φορτώσετε σε μένα όλο το… Τι; Το δεύτερο και το τρίτο Λύκειο πήραν τους διπλάσιους;… Και ποιος θα κάνει φυσική στα λύκεια ρε; Εγώ χρειάζομαι έναν φυσικό, η Δημητρίου στο δεύτερο δύο και ο Νικολάου στο τρίτο άλλον έναν… Το ξέρω ότι δεν μπορείς να βοηθήσεις… Άσε, θα το ρυθμίσω μόνος μου. Τόσα χρόνια αυτό κάνω με όλες αυτές τις …  Άντε μην πω καμιά βαριά κουβέντα τώρα!... Χάρηκες για τη γνωριμία; Να τ’ ακούσεις κι εσύ θέλεις τώρα; Άντε, καλημέρα τέλος πάντων… και πού ’σαι; Πάντα τέτοια να μου στέλνεις, τώρα που γνωριστήκαμε. (Κλείνει)! Ρε τι πάθαμε αυγουστιάτικα!... Και τώρα τι κάνουμε Γιωργάκη; Πάπαλα η φυσική για φέτος;… Λοιπόν, ένα ένα τα πράγματα. Πρώτα να ξεφορτωθώ τους καινούργιους. (Πληκτρολογεί. Στο τηλέφωνο)…  

Ναι… έλα Κώστα, Γιώργος Γεωργίου… Καλά. Εσύ πώς τα περνάς;… 

Επέστρεψες από διακοπές και βρίζεις;… Ωχ, τα ’μαθες κι εσύ, ε;… Τι κάνουν αυτοί εκεί πάνω στο υπουργείο, ρε φίλε; Το ρουσφέτι πάει σύννεφο… Ναι, ρε Κωστάκη, σύμφωνοι, κι εγώ του κόμματος είμαι… 

Δηλαδή φίλα προσκείμενος, όχι γραμμένος… Τα ξέρω, αλλά όχι και μέχρι εκεί, ρε γαμώτο! Όχι και να στραβώνουμε έτσι τα παιδάκια… 

Είπαμε, βρε Κώστα, εντάξει, να πέφτει και καμιά βόλεψη πού και πού, αλλά εδώ το έχουνε παραξηλώσει. Ποιος θα κάνει φυσική στα λύκεια φέτος; Ο παπάς της ενορίας;… Εμ, ασφαλώς και δεν έχω φυσικό, γιατί φωνάζω νομίζεις;… Καλά, θα κοιτάξω να πάρω κανένα τηλέφωνο, κάτι θα γίνει… Να σου πω όμως κάτι… Θέλω μια χάρη. Εσύ ως γυμνασιάρχης θα το βολέψεις καλύτερα το πράμα… Να μωρέ, μου φόρτωσαν δυο χημικούς και τρεις βιολόγους. Τον έναν έχω ώρες να τον βολέψω κάπως, αλλά δεν θέλω να βάλω στη φυσική κάποιον που δεν είναι φυσικός… Όχι, δεν είναι έτσι, Κώστα, με νοιάζει και πολύ μάλιστα… 

Διότι αύριο με τις αξιολογήσεις των σχολικών μονάδων, που θα έχουνε φουντάρει όλα τα δικά μου στις πανελλήνιες στη φυσική, θα μου ζητήσουν κι εμένα τα ρέστα… Ε μα βλέπεις λοιπόν; Και τέλος πάντων, έχω και μια ιδεολογία… Ναι, μου την είπες τώρα! Αφού με ξέρεις τόσα χρόνια… Συμπολιτευόμενος ξεσυμπολιτευόμενος, δεν το μπορώ το στραβό, ρε Κώστα, ειδικά όταν είναι εναντίον των παιδιών… 

Τέλος πάντων, δεν θα το λύσουμε τώρα αυτό. Λοιπόν, άκου… Ναι, ναι… 

Θέλω να ζητήσεις να πάρεις εσύ τους τέσσερεις που μου περισσεύουν για να… Γιατί δεν γίνεται, ρε Κωστάκη;… Πόσους;… Οκτώ;

Σου τοποθέτησαν δυο χημικούς, τρεις βιολόγους και τρεις γεωλόγους;… Ε, βέβαια, δεν χωράνε όλοι στα εργαστήρια δεξιοτήτων…

Ναι, το καταλαβαίνω… Μεγάλο σχολείο έχεις, αλλά όχι και τόσο μεγάλο… Α, πάλι καλά… Η μια βιολόγος έχει μεταπτυχιακό στη σεξουαλική αγωγή και θα τη βολέψεις έτσι… Τι να σου πω, βρε Κώστα; Έτσι που μας το πάνε, θα τρέχουμε όλοι για σεμινάρια σεξουαλικής αγωγής… 

Μη γελάς, τα θέλει κι εμάς ο πισινός μας… Άρα θέλεις να ξεφορτωθείς κι εσύ κόσμο… Α, μπα, τους βόλεψες όλους τους δικούς σου;… Πώς;… Τι πράγμα; Σου λείπουν μαθηματικοί και θα τους βάλεις να κάνουν μαθηματικά γ΄ ανάθεση;… Τι τα ξέρουνε του γυμνασίου, ρε Κώστα; Την τύφλα τους ξέρουνε!... Όχι έλα μωρέ τώρα!... Εσύ είσαι θεολόγος. Κάνεις ιστορία γ΄ ανάθεση;… Ε, βλέπεις, δεν κάνεις. Γιατί να κάνεις; Χαζός είσαι;… Καλά καλά, θα τα πούμε από κοντά αυτά. Σ’ αφήνω τώρα, για να δω τι θα κάνω…

Δεν μου λες, η Ελένη στο δεύτερο γυμνάσιο, λες να… Α, δεν λες, ε;… Της φόρτωσαν τους υπόλοιπους… Μάλιστα. 
Κατάλαβα, Κώστα. Άντε, γεια σου, γεια σου… Ουουου, εγώ να δεις πώς χάρηκα που τα είπαμε!... Τι να μην το παίρνω σοβαρά, ρε Κώστα; Δέκα χρόνια διευθυντής, μια χρονιά να κυλήσει ομαλά δεν είδα. Κάθε χρόνο και χειρότερα!... Ναι, ναι, γεια. Α, Κώστα, να σου πω… μήπως θέλεις να σου έρθω εγώ, που είμαι μαθηματικός, να κάνω στα πιτσιρίκια, να στείλεις εσύ εδώ τον φυσικό σου μόνο για Γ΄ Λυκείου και να στείλουμε τον βιολόγο να πίνει κανένα καφεδάκι στην πλατεία; Δεν θα του πέσει κι άσχημα… Ποια πλάκα να κόψω, ρε Κώστα, που έχουμε βρει τον μπελά μας μ’ αυτούς τους, άντε μην πω τώρα, και δεν ξέρουμε τι να κάνουμε!… 

Ναι, ξέρω, ό,τι με φωτίσει ο Θεός… Γεια. (Κλείνει)… Ωραίος διευθυντής ο Κώστας! Βιολόγος να διδάξει μαθηματικά! Θα μου πεις, γιατί να τρέχει να βρίσκει μαθηματικό, αφού τυπικά είναι νόμιμος;… (Πεισμώνει) Εγώ όμως φυσικό θα βρω. (Πληκτρολογεί)… Σιγά μην αφήσω τη φυσική της Γ΄ Λυκείου σε άσχετους... Κάτσε να δω τι έχει γίνει με τους διορισμούς. 

Πρέπει να έχω χάσει επεισόδια με το κινητό κλειστό τόσες μέρες… Για να δούμε… Αμάν!... Αμάν αμάν!... Διορίζει ογδόντα επτά φυσικούς μόνο σε όλη την επικράτεια!... Κανέναν εδώ σε μας! Πω πω!... Τριακόσιους πέντε χημικούς… Τετρακόσιους είκοσι τέσσερις βιολόγους… και ογδόντα επτά γεωλόγους… Μάλιστα… Ακριβώς όσους και φυσικούς… 
(Ειρωνικά) Άλλωστε φυσική και γεωλογία τις ίδιες ώρες έχουνε στο πρόγραμμα!… Ε, φέτος, πάει, το τερμάτισαν εντελώς!... Δεν έχουνε τον Θεό τους… Τώρα;… (Σκέπτεται. Πληκτρολογεί. Πιο μαζεμένος)… 

Κάτσε, μήπως γίνει τίποτα από δω μεριά… (Στο τηλέφωνο) 

Καλημέρα σας, κύριε προϊστάμενε!... Γεωργίου… Δεν είναι πολύ πρωί, δεν ενοχλώ;… Ωραία. Τι κάνετε; Πώς πάνε οι διακοπές;…

Μάλιστα… 

Ναι, κι εγώ μια χαρά… Είναι κι άλλες δυο τρομάρες, αλλά δεν βαριέσαι… Όχι, τίποτα, τίποτα… Όχι, εντάξει, καλά είμαι… Ναι, ήθελα να σας εκθέσω ένα θεματάκι που έχει προκύψει και το οποίο… Πώς πώς πώς;… Ό,τι άλλο να σας πω ευχαρίστως εκτός από το θέμα των φυσικών;… Μα… Ναι, αλλά… Ξέρετε… Σας έχουν μουρλάνει από το πρωί οι διευθυντές στα τηλέφωνα;… Με το δίκιο τους οι συνάδελφοι, κύριε προϊστάμενε!... Ε, τι γιατί; Οι φυσικοί έγιναν είδος προς εξαφάνιση πλέον με τέτοιους διορισμούς… Ε, πώς πού είναι το πρόβλημα;… Το πρόβλημα είναι ποιος θα κάνει φυσική προσανατολισμού στη Γ΄ Λυκείου και επίσης στην… Ναι… Μα…

Μάλιστα, γνωρίζω πολύ καλά τη νομοθεσία, αλλά… Δεν έχει αλλά;… Μήπως μπορείτε να πιέσετε κάπως να μας φέρουν τουλάχιστον κανέναν αναπληρωτή φυσικό, μπας και κάνουμε τη δουλειά μας σωστά;… Ναι, το ξέρω ότι πρέπει να δώσουμε πρώτα τις ώρες στους νεοδιόριστους, αλλά μας φέρανε τόσους πολλούς χημικούς και βιολόγους, που έτσι κι αλλιώς δεν έχουμε τι να τους κάνουμε, οπότε… (Εκνευρίζεται) Και τι θα γίνει τώρα; Θα στραβώσουμε τα παιδάκια, επειδή είναι νόμιμο;… (Έκπληκτος) Δεν έχουν ανάγκη τα παιδάκια, αφού θα τα μάθουν στα φροντιστήρια;… (Μαζεύεται) 

Μάλιστα. Κι εμείς δεν έχουμε πρόβλημα που τα σχολεία δεν θα λειτουργούν σωστά;… Α, αυτό είναι το ζητούμενο!... Πώς αλλιώς θα περάσει η εκπαίδευση σιγά σιγά στην ιδιωτική πρωτοβουλία… Κι εμείς οι διευθυντές πώς θα αναλάβουμε χρέη ενός πρώτης τάξεως μάνατζερ μιας εκπαιδευτικής επιχείρησης… Και με πιο παχυλούς μισθούς… Εμ, αυτό πού το βάζεις;… Άμα παχαίνει ο μισθός αδυνατίζουν οι συνειδήσεις… Όχι, λέω… Την έπιασα την ιδέα, μάλιστα… Ναι, μου τα είχατε ξαναπεί, όταν διορίστηκα διευθυντής, το θυμάμαι τώρα. Πώς τα είχα ξεχάσει όλα αυτά, βρε παιδί μου;… Α, χαίρεστε που επανήλθα στην κανονικότητα… Ε, να χαρώ κι εγώ τότε, γιατί να μην χαρώ;… Ναι, ναι, τα σέβη μου, κύριε προϊστάμενε!… Καλή συνέχεια διακοπών. 
(Κλείνει)… Γιωργάκη, την έβαψες! Που μου ήθελες και διευθυντιλίκια!... 

(Σκεπτικός. Πληκτρολογεί. Το αρχικό στυλ πάλι. Στο τηλέφωνο)…  

Ναι, καλημέρα Νίκο… Τι έπαθα πρωινιάτικα;… Το ίδιο που έπαθες κι εσύ!... Και βέβαια για τους φυσικούς μιλάω… Τι θα κάνουμε, ρε Νίκο;… 

Τι τι; Το τακτοποίησες το θέμα στο τρίτο Λύκειο;… Και πώς το τακτοποίησες το θέμα δηλαδή;… (Ειρωνικά) Ναι, πήρες τηλέφωνο στο υπουργείο, τους είπες να τσακιστούν να σου στείλουν φυσικό και αυτοί βαρέσανε προσοχή και σου στείλανε… Άσε μας, ρε Νίκο.

Ποιον δουλεύεις;… (Απορημένος) Σοβαρά μιλάς;… (Έκπληκτος) Ο μπατζανάκης σου είναι αποσπασμένος στο γραφείο της υπουργού;… 

Μάλιστα… Δεν μας τα είχες πει αυτά, Νίκο… Και δεν μου λες… Ποιον σου στείλανε;… Ποιον;… Τον Ιδιαιτέρογλου;… Αυτόν που είχε περάσει από ΕΔΕ πριν δυο χρόνια, επειδή είχε ιδιαίτερα τους μισούς μαθητές του νομού;… Και για πες… Εσύ που είσαι μέσα σ’ όλα, τι είχε γίνει τότε μ’ αυτόν;… Πώς τη γλύτωσε;… Ναι, το ξέρω, πήρε δυσμενή μετάθεση σε ένα κατσικοχώρι… Α, το χωριό του ήτανε!...

Το είχε ζητήσει ο ίδιος για να χτίσει το εξοχικό του!... Και πώς, ρε Νίκο;… Άσε, μη μου πεις, κατάλαβα. Μπατζανάκη κι αυτός, ε;… Ε, πώς να μην πέσω διάνα; Κάτι κατεβάζει κι εμένα η κούτρα μου… Να σου πω, βρε Νίκο. Τώρα που βολεύτηκες εσύ με τον Ιδιαιτέρογλου και καθάρισες με την Γ΄ Λυκείου, μήπως θα μπορούσες να με βολέψεις λίγο κι εμένα… Να μου τον δάνειζες για…

Αποκλείεται, ε;… (Αυστηρά) Δεν θέλεις να με εξυπηρετήσεις, Νίκο, αλλά εγώ, πέρσι που… Άμα δεν είναι αυτό, τότε ποιο είναι;… Τι έκανε λέει; Για να έρθει ζήτησε διευκολύνσεις;… 

Μειωμένο ωράριο και όχι Παρασκευές;… Και το δέχτηκες, ρε Νίκο;… 

Α, ούτε καν σε ρωτήσανε… Μάλιστα… Μπράβο, κύριε Ιδιαιτέρογλου!... 

Έχουμε ξεφύγει τελείως, Νικολάκηηηη!... Ναι, το κατάλαβα ότι εσύ έκανες τη δουλειά σου και δεν σου καίγεται καρφί… Εντάξει, Νίκο… ναι, καλημέρα… (Μονολογεί) 

Τέλεια!... Λοιπόν, θα βάλω τον βιολόγο να κάνει φυσική Α΄ και Β΄ Λυκείου… Στον χημικό θα δώσω τη Γ΄ Λυκείου, πιο συγγενής ειδικότητα βλέπεις… (Απαγγέλλει) 

Ο θεολόγος γαλλικά, ο φυσικός αρχαία, όλοι τα μαθηματικά κι ο γυμναστής τα νέα! 

Χα, χα, χα! Μπουρδέλο έχουμε γίνει!... β΄ ανάθεση, σου λέει ο άλλος! 

Σπουδαία εφεύρεση! Βολεύουμε τις πελατειακές μας σχέσεις, διορίζοντας ένα κάρο ειδικότητες στην εκπαίδευση… Αναγκαζόμαστε να τους βάλουμε να διδάσκουν όχι αυτό που έχουν σπουδάσει, αλλά μαθήματα συγγενή με την ειδικότητά τους, αφού δεν βγαίνουν οι ώρες και τα προγράμματα… Το βαφτίζουμε β΄ ανάθεση για να έχει και κύρος… Νάσου αχταρμάς οι φυσικές επιστήμες… Παλιά ιστορία αυτή… 

Φυσική, Χημεία, Βιολογία, όποιος νάναι διδάσκει ό,τι νάναι… Δίνουμε κι ένα μάθημα επιλογής Αστρονομία, αλλά δεν το παίρνουν οι φυσικοί, το παίρνουν οι μαθηματικοί!... Μετά καταργούμε τα μαθήματα επιλογής, οπότε και μαθηματικοί και φυσικοί παίρνουν τα… τέλος πάντων… Α, στο γυμνάσιο είναι πιο εύκολα τα πράγματα… Βέβαια… Εκεί τους βολεύουμε και τους δύο… Παίρνει ο φυσικός μαθηματικά και ο μαθηματικός φυσική για να μην πηγαίνουν σε δεύτερο σχολείο… 

Στομώνει όμως με τα χρόνια το πράμα και χαλαρώνουμε τη συγγένεια στις ειδικότητες, οπότε νάσου ιστορία οι ξενόγλωσσοι που περισσεύανε και δεν είχαμε τι να τους κάνουμε… Αμ τους γυμναστές; Σαν πολλοί βρεθήκανε μέσα και πώς να τους βαφτίσεις συγγενή ειδικότητα αυτούς;… Δώσε μια ώρα παραπάνω στο πρόγραμμα στη Γ΄ Λυκείου… 

Τρως κράξιμο… Εκτιμάς ότι δεν σε συμφέρει τελικά… Το μαζεύεις πίσω αυτό… Κόψε ώρες από δω, βάλε ώρες από κει, τίποτα…

Ξαναστομώνει η φάση και… Νάτην η γ΄ ανάθεση!... Τσουπ, νάτοι οι θεολόγοι με ώρες ιστορίας και οι φιλόλογοι με ώρες θρησκευτικών!... Α και φυσική οι πολιτικοί μηχανικοί, αρχιτέκτονες, τοπογράφοι και δεν συμμαζεύεται!... 

Αλλά, όλα κι όλα, ο νόμος λέει ότι η γ΄ ανάθεση θα γίνεται με «ακραιφνώς επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια»… Όχι παίζουμε… 

Όμως έχουμε φτάσει σε αδιέξοδο… Ό,τι μικρορύθμιση και να γίνει, το σύστημα στομώνει πολύ γρήγορα… Κι έρχονται οι συνδικαλιστές και σου λένε: Εμείς τη βολέψαμε την ειδικότητα, ρίξτε εσείς τώρα την ψήφο… Ε, ρε ξύλο που θέλετε… Θέλουμε κι εμείς όμως… Εμ πώς;… 

Πού πας και τη ρίχνεις, ρε μάγκα; Αφού βλέπεις ότι βρωμάει το πράμα… 

Σάμπως στις βουλευτικές εκλογές τα ίδια δεν κάνουμε;… Το εκπαιδευτικό σύστημα πάντως θέλει ριζική αναθεώρηση… Δεν ξεβουλώνει με τίποτα πλέον… Απέλπιδα προσπάθεια των τελευταίων ετών, αφού η δ΄ ανάθεση, που όλοι τα διδάσκουν όλα, χάνει από χέρι τις εκλογές, τα μαθήματα μπαλαντέρ! Μην τα λένε πρότζεκτ, μην τα λένε εργαστήρια δεξιότητων, όπως και να τα πούνε, εκεί θα βολευτούν οι περισσευούμενοι!... Κόβουμε την κοινωνιολογία διότι διαπλάθει αριστερές συνειδήσεις!... Τι τους κάνουμε αυτούς;…

Στα εργαστήρια δεξιοτήτων!... Καταργούμε τα καλλιτεχνικά μαθήματα, γιατί, πώς να το κάνουμε, ίσα είναι ένας μαθηματικός με έναν μουσικάντη;… Τι τους κάνουμε κι αυτούς;… 

Στα εργαστήρια δεξιοτήτων! Άλλωστε έτσι βολευόμαστε να μην διορίζουμε και πολλούς αναπληρωτές και ξοδευόμαστε… Τι αναπληρωτές δηλαδή, αφού τον εαυτό τους αναπληρώνουνε… Οι αναπληρωτές… Μάλιστα… Ωραία εφεύρεση!... 

Αυτοί κι αν είναι μπαλαντέρ!... Τους πετάς λίγα ψίχουλα και τρέχουν με μια βαλίτσα στην πλάτη χρόνια τώρα, από κατσάβραχο σε κατσάβραχο, επειδή παίρνουν μόρια μπας και δουλέψουν και την επόμενη χρονιά ή ελπίζοντας σε διορισμό… Κι αλλάζεις τον τρόπο μοριοδότησης, όποτε γουστάρεις, για να τους έχεις στην τσίτα και να τους θυμίζεις ποιος κάνει κουμάντο… Κι αυτοί, αντί να σου ρίξουν δυο φάσκελα στη μούρη και να σε γράψουν στα… Όλο να βρίσω μου έρχεται σήμερα… Σκοτώνονται μεταξύ τους, πατώντας επί πτωμάτων, ποιος θα πρωτοπρολάβει να γλύψει το ξεροκόμματο… Αδιαφορώντας για τον κοινό εχθρό… Κάτι που κάνουμε όλοι μας δηλαδή («διατί να το κρύψωμεν άλλωστε»), αφού «μαζί τα φάγαμε» από τότε που αποδεχθήκαμε τη μοίρα του «διαίρει και βασίλευε»…  Και τέλος, τους τραβάς και έναν διορισμό μετά από μια δεκαετία… Έτσι για να χρυσώσεις λίγο το χάπι και να βολέψεις και μερικούς δικούς σου, που τόσα χρόνια έχουν αρχίσει να αγριεύουν… 

Καλά, έτσι και υπολογίσει ένας μαθηματικός τη στατιστική πιθανότητα τέτοιας κατανομής διορισμών, θα σαλτάρει από την Ακρόπολη, σαν τον Οδυσσέα Ανδρούτσο. Αυτόν τον σαλτάρανε βέβαια, δεν σάλταρε μόνος του, αλλά κι εμάς για κει μας βλέπω είτε με σάλτο είτε με σουτ!... 

(Σκέπτεται) Το βρήκα!… Θα πάρω τον Γιάννη τον Βολεμένο, τον αιρετό του ΚΥΣΔΕ… Τον είχα ψηφίσει αυτόν… (Πληκτρολογεί) Ε, δεν μπορεί… Τώρα θα το τακτοποιήσουμε… (Στο τηλέφωνο) 

Καλημέρα Γιάννη!... Γιώργος Γεωργίου… Καλά, καλά… Εσύ;… 

Ωραία… Λοιπόν, κοίτα, Γιάννη, θέλω μια εξυπηρέτηση… Ναι, βρε παιδί μου, αλίμονο, το ξέρω ότι βρίσκεσαι εκεί για να εξυπηρετείς τους συναδέλφους… Γι’ αυτό σε ψηφίσαμε άλλωστε… Ναι, ναι… Ακριβώς όπως τα λες Γιάννη… Ο συνδικαλισμός στην υπηρεσία των συναδέλφων… Έτσι… Λοιπόν… Δεν έχω φυσικό στο σχολείο… Ναι, προφανώς το ξέρεις, αλλά… Δεν έχει αλλά δυστυχώς;… Γιατί δεν έχει αλλά, ρε Γιάννη;… Εντολαί άνωθεν;… Πόσο άνωθεν, ρε Γιάννη;… Τόσο πολύ, ε;… Δηλαδή, δεν μπορείς να κάνεις τίποτα;…

Τίποτα απολύτως… 

Και τι θα κάνουμε τώρα, Γιάννη; Όχι μόνον εγώ δηλαδή, ένα κάρο σχολεία έχουν το ίδιο πρόβλημα… Τι θα κάνουμε;… Τον σταυρό μας… 

Μάλιστα… Ναι, το ήξερα ότι είσαι και θρησκευόμενος… Ναι, ναι… πολύ βασικό… Ο εκπαιδευτικός οφείλει να δίνει στους μαθητές του το παράδειγμα ενός πολίτη… Το είχα μάθει το ποίημα αυτό… Όχι, όχι, λέω τα είχα μελετήσει τα θέματα αυτά πριν τη συνέντευξη που διορίστηκα διευθυντής… Και βέβαια πρέπει… Το καθήκον!... Το καθήκον πάνω απ’ όλα!... Ναι, ναι, τα φρεσκάρω τακτικότατα… Είναι δυνατόν να μην τα φρεσκάρω… Τι λέμε τώρα… Όχι και ειρωνικός, βρε Γιάννη… Για όνομα του Θεού!… Μεγάλη η χάρη του… Αλλά, να, είμαι ανήσυχος με το θέμα της φυσικής… Α, να μην είμαι!… Όσο βρίσκονται στις επάλξεις πολίτες με πίστη στην πατρίδα, στη θρησκεία… Εμ, πες τα μου, γιατί είχα ανησυχήσει… Εντάξει, το κατάλαβα… Εγώ να δεις πώς χάρηκα… Την καλημέρα μου. (Κλείνει.

Αφήνει το τηλέφωνο. Απόγνωση) Ωχ, Παναγιά μου!... (Μεγάλη παύση. Σκέπτεται. Πιάνει το τηλέφωνο. Πληκτρολογεί. 

(Στο τηλέφωνο) 

Ναι… Πανεπιστήμιο Αθηνών… Γραμματεία σχολής θετικών επιστημών;… Μάλιστα. Καλημέρα σας… Ήθελα να ρωτήσω, παρακαλώ… Είμαι παλαιός πτυχιούχος του μαθηματικού τμήματος… 

Ναι, ναι, αρκετά παλιός… Λοιπόν, ήθελα να μάθω πώς μπορώ να φοιτήσω σε κάποιο άλλο τμήμα της σχολής… Τι θέλω να σπουδάσω;… 

Φυσική φυσικά! 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες  ειδήσεις σήμερα

Απίστευτες εικόνες στην Κέρκυρα: Εκπαιδευτικοί έβγαζαν αγκαλιά τους μαθητές από τα πλημμυρισμένα σχολεία

Πανελλαδικές 2022: Ο «γρίφος» των νέων Μηχανογραφικών Δελτίων

ΕΛ.ΣΤΑΤ: Βγήκαν τα αποτελέσματα για 60.000 απογραφείς

Εύκολη Online ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ, προσλήψεις, ΠΜΣ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙΤΕ σε προφορικά και έκθεση!

Μοριοδοτούμενα σεμινάρια σε ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, Σχολική Ψυχολογία, Διαπολιτισμική, μόνο με 25 ευρώ το μήνα

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ  ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για  ΑΣΕΠ , ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

Θεσσαλονίκη εκπαιδευτικοί διαδήλωση
Αξιολόγηση - Γ.Σ Προέδρων ΕΛΜΕ: Για συνέχιση της απεργίας αποχής οι αποφάσεις πολλών ΕΛΜΕ
Ένα μεγάλο τμήμα των ΕΛΜΕ έρχεται στη Γ.Σ των Προέδρων με αποφάσεις συνέχισης της απεργίας αποχής στην αξιολόγηση
Αξιολόγηση - Γ.Σ Προέδρων ΕΛΜΕ: Για συνέχιση της απεργίας αποχής οι αποφάσεις πολλών ΕΛΜΕ
Κρήτη: Ισόβια από το Εφετείο στον 62χρονο για τη δολοφονία της 38χρονης
Ισόβια κάθειρξη επέβαλε στον 62χρονο το Μικτό Ορκωτό Εφετείο Κρήτης - Το πτώμα της γυναίκας δεν έχει βρεθεί έως σήμερα
Κρήτη: Ισόβια από το Εφετείο στον 62χρονο για τη δολοφονία της 38χρονης
εκπαιδευτικοί πορεία 2021 ενάντια στην αξιολόγηση ΟΛΜΕ
Οι εκπαιδευτικοί επιμένουν: 2ωρες στάσεις από Δευτέρα στην ειδική συνεδρίαση για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας  
Πολλές ΕΛΜΕ και Σύλλογοι Εκπαιδευτικών ΠΕ έχουν προκηρύξει στάσεις εργασίας για την προσεχή Δευτέρα (18/10), Τρίτη (19/10) και Τετάρτη (20/10) από...
Οι εκπαιδευτικοί επιμένουν: 2ωρες στάσεις από Δευτέρα στην ειδική συνεδρίαση για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας