ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩ
μαθητής σχολείο
«Είναι απαράδεκτη η προκρούστεια εφαρμογή του και ο αιφνιδιασμός των υποψηφίων, γιατί αγωνίστηκαν επί δύο χρόνια σκληρής προετοιμασίας και με τα λύκεια στη μεγαλύτερη διάρκεια κλειστά και βλέπουν τη ματαίωση των προσδοκιών τους»

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ολοκλήρωσαν το αντιεκπαιδευτικό έργο τους. Στην πιο δύσκολη περίοδο της σύγχρονης ιστορίας για την κοινωνία αποφάσισαν τον αποκλεισμό χιλιάδων υποψηφίων φοιτητών από τη δυνατότητα να σπουδάσουν και να δημιουργήσουν ένα καλύτερο μέλλον για τη ζωή τους.

Σκοπός ήταν η εξυπηρέτηση των ιδιωτικών και κομματικών της συμφερόντων. Η εξίσωση των διπλωμάτων των Κολεγίων με τα πτυχία των Πανεπιστημίων και των Πολυτεχνείων ήταν η προετοιμασία του σημερινού απαράδεκτου σκηνικού, με τη ρύθμιση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής και με τον επακόλουθο αποκλεισμό μεγάλου αριθμού υποψηφίων από την εισαγωγή τους στο πανεπιστήμιο.

Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς πάνω από 27.000 μαθητών και σε ποσοστό τουλάχιστον 35% (!) δεν θα έχουν τη δυνατότητα υποβολής του Μηχανογραφικού. Οι αριθμοί αυτοί θα είναι ακόμα μεγαλύτεροι μετά τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού - τότε που θα διαμορφωθεί το τελικό “σχήμα” της εισαγωγής. Πολλά πανεπιστημιακά τμήματα με σημαντική προσφορά στην μόρφωση των νέων και με πολύ καλή αξιολογική επιστημονική και ακαδημαϊκή εικόνα θα παύσουν να υπάρχουν. Υπάρχει πολιτικό πρόβλημα για τη σημερινή γκρίζα εικόνα της εκπαίδευσης.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν είχε καμιά αγωνία για να μην εισάγονται φοιτητές με χαμηλές βαθμολογίες στο πανεπιστήμιο. Κανένας δεν θέλει να εισάγονται φοιτητές στο πανεπιστήμιο με βαθμό 2 και 3. Αλλά η ρύθμιση προσχηματικά αναφέρεται σε αυτό το θέμα. Το χρησιμοποιεί για να επιβάλλει άλλα μέτρα – ήδη γνωστά στην ελληνική κοινωνία. Χωρίς καμιά διαδικασία εξετάσεων και με προκλητικά προνομιακό τρόπο ευνόησε τα Κολέγια και άνοιξε το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. “Τώρα πληρώνεις και παίρνεις το πτυχίο, χωρίς καμιά ελάχιστη βάση εισαγωγής”. Αυτό είναι μεταρρύθμιση ή προσφορά πελατείας στα ιδιωτικά συμφέροντα; Η ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης γίνεται με τον πιο κυνικό τρόπο.

Ακόμα και η αρχιτεκτονική του συστήματος πρόσβασης δημιουργεί αδικίες και ανορθολογισμούς. Είναι απαράδεκτη η προκρούστεια εφαρμογή του και ο αιφνιδιασμός των υποψηφίων, γιατί αγωνίστηκαν επί δύο χρόνια σκληρής προετοιμασίας και με τα λύκεια στη μεγαλύτερη διάρκεια κλειστά και βλέπουν τη ματαίωση των προσδοκιών τους. Οι οικογένειές τους βρίσκονται σε αδιέξοδο. Μηνύματα απόγνωσης έρχονται απ’ όλη τη χώρα.

Αυτός ο χωρίς ιστορικό προηγούμενο αποκλεισμός των υποψηφίων ανατρέπει τα όνειρά τους και τις φιλοδοξίες τους. Στομώνει τη μορφωτική τους εξέλιξη. Το δόγμα των παλιών δεκαετιών “όποιος έχει χρήματα σπουδάζει” επανέρχεται με πιο άγρια μορφή. Αλλά το τι θα επιλέξουν να σπουδάσουν οι νέοι είναι δική τους απόφαση και η πολιτεία οφείλει να συνδράμει στην προσπάθειά τους. Και όχι να τους εμποδίζει με τεχνητό τρόπο. Το πρόβλημα γίνεται ακόμα πιο δραματικό. Τα δημόσια ΙΕΚ μπορούν να απορροφήσουν ένα μέρος μόνο από τους αποκλεισμένους μαθητές.

Το σημερινό σύστημα εισαγωγής έδειξε το αδιέξοδό του από την πρώτη του εφαρμογή. Προκαλεί νέα όξυνση στις ανισότητες στην εκπαίδευση. Αλλά και το προηγούμενο σύστημα απ’ αυτό είχε εξαντλήσει την ιστορική του αποστολή.

Για το Κίνημα Αλλαγής μια προοδευτική μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση μπορεί να συνδεθεί με την εφαρμογή του Εθνικού Απολυτηρίου στο Λύκειο, για την οριστική λύση του προβλήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα, προτείνεται α) εθνική στρατηγική για την ανάπτυξη του πανεπιστημιακού χάρτη της χώρας μας, β) προτεραιότητα για την ανάπτυξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και γ) επανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας.

Σε κάθε περίπτωση, για να υπηρετηθεί το μορφωτικό ρεύμα των κοινωνιών της Γνώσης, είναι πρώτιστη πολιτική επιλογή η ολόπλευρη στήριξη της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΟΔΥ: Νέες Προσλήψεις με μισθό έως 3.400€ το μήνα

Σχολεία: Όλα τα νέα μέτρα αυτή την εβδομάδα - Τι ισχύει από σήμερα

Επίδομα παιδιού Α21: Πότε πληρώνεται η 5η δόση από τον ΟΠΕΚΑ

Προσλήψεις σε Δήμους: Ανοίγουν 1.700 μόνιμες θέσεις εργασίας

Μάθημα Σεξουαλικής Αγωγής: Αυτό το σεμινάριο μοριοδοτεί και η ζήτηση του εκτοξεύτηκε

Εύκολη Online ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΗ  ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ, προσλήψεις, ΠΜΣ,  ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙΤΕ σε προφορικά και έκθεση!

Μοριοδοτούμενα σεμινάρια σε ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, Σχολική Ψυχολογία, Διαπολιτισμική, ΜΟΝΟ με 25 ευρώ τον μήνα

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ  ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για  ΑΣΕΠ , ΔΙΩΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

kerameos
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ποια είναι τα κριτήρια επάρκειας ή ανεπάρκειας;
Αναλυτικά όσα ορίζει ο νόμος Κεραμέως για τα κριτήρια βάσει των οποίων θα αξιολογούνται ως επαρκείς ή ανεπαρκείς οι εκπαιδευτικοί των δύο βαθμίδων...
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ποια είναι τα κριτήρια επάρκειας ή ανεπάρκειας;
Lockdown: Νωρίτερα ή άρση - Όλο το Χρονοδιάγραμμα
Κορονοϊός: Δραματικές προβλέψεις από Σαρηγιάννη-Καπραβέλο για το Νοέμβριο
Περαιτέρω επιδείνωση το ερχόμενο μήνα προβλέπει το μοντέλο Σαρηγιάννη, μετά το ιστορικό ρεκόρ από την έναρξη της πανδημίας. Εικόνα κατάρρευσης του...
Κορονοϊός: Δραματικές προβλέψεις από Σαρηγιάννη-Καπραβέλο για το Νοέμβριο
Θέσεις εργασίας
ΑΣΕΠ: Οι προκηρύξεις σε εξέλιξη για 547 μόνιμες προσλήψεις
Σε εξέλιξη βρίσκονται αυτό το διάστημα τρεις νέες προκηρύξεις του ΑΣΕΠ που αφορούν την πρόσληψη 547 νέων δημοσίων υπαλλήλων σε οκτώ φορείς του...
ΑΣΕΠ: Οι προκηρύξεις σε εξέλιξη για 547 μόνιμες προσλήψεις
dimosioi-ipalliloi-προσληψεις
Τί άλλαξε στις άδειες των δημοσίων υπαλλήλων και ΙΔΑΧ -ΙΔΟΧ
Εγκύκλιος του υπουργείου Εσωτερικών διευκρινίζει όλα όσα ορίζει ο τελευταίος εργασιακός νόμος για τις άδειες των δημοσίων υπαλλήλων.
Τί άλλαξε στις άδειες των δημοσίων υπαλλήλων και ΙΔΑΧ -ΙΔΟΧ