βάσεις εισαγωγής 2021 αει, τμήματα
«Η Ελλάδα είναι από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν φτάσει τον ευρωπαϊκό στόχο για αποφοίτους γ/θμιας εκπαίδευσης πάνω από 40%. Όμως η κυβέρνηση, το θεωρεί αυτό μειονέκτημα και οραματίζεται χαμηλής ειδίκευσης φτηνό εργατικό δυναμικό, χωρίς εργασιακά δικαιώματα και μισθολογικές απαιτήσεις»

Η αναστάτωση που έχει προκληθεί σε χιλιάδες οικογένειες υποψηφίων των φετινών Πανελλαδικών, που είδαν τις προσπάθειες των παιδιών τους να πέφτουν στο κενό αφού ακόμη και με περισσότερα από 20.000 μόρια δεν καταφέρνουν να περάσουν στη σχολή που επιθυμούν, κορυφώθηκε χθες στη Βουλή.

Οι εισηγητές των κομμάτων κατακεραύνωσαν την εφαρμογή του μέτρου της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, ενώ πυκνώνουν μέρα με τη μέρα οι επιστολές υποψηφίων που λαμβάνει και δημοσιεύει το alfavita.gr αλλά και οι ανακοινώσεις συλλόγων και ομοσπονδιών εκπαιδευτικών. 

Οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις (ΣΥΝΕΚ) Λάρισας κάνουν λόγο για τουλάχιστον 35.000 υποψηφίους που θα βρεθούν εκτός τριτοβάθμιας λόγω ΕΒΕ. Βεβαίως, δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ασχολίαστο το γεγονός ότι η υπουργός Παιδείας και η κυβέρνηση των αρίστων» είχαν στηρίξει την εφαρμογή της ΕΒΕ-λαιμητόμου στο ότι στα πανεπιστήμια περνούσαν με βαθμολογία 2 και 3 ενώ τώρα μένουν εκτός σχολών ακόμη και υποψήφιοι με μέτριες έως και άριστες βαθμολογίες, εγκαλώντας την κυβέρνηση ότι προωθεί τα συμφέροντα των ιδιωτικών κολεγίων.

Ολόκληρη η ανακοίνωση

Τουλάχιστον 35.000 μαθητές και μαθήτριες από τους/τις 92.000 υποψηφίους υπολογίζεται ότι θα βρεθούν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Πάνω από το 1/3 των υποψηφίων, περισσότεροι από 20.000 σε σχέση με πέρυσι αναμένεται να μην έχουν καν τη δυνατότητα να συμπληρώσουν μηχανογραφικό. Μάλιστα ο αριθμός αυτός ενδέχεται να αυξηθεί, καθώς οι εναπομείνασες θέσεις στις σχολές με χαμηλό ή ελάχιστο συντελεστή δεν θα επαρκούν για να καλύψουν το πλήθος των υποψηφίων που θα επιλέξουν στις σχολές αυτές.

Η παραπληροφόρηση ότι στα πανεπιστήμια περνούσαν με βαθμολογία 2 και 3 και η σπέκουλα ενάντια στην ποιότητα των δημόσιων πανεπιστημίων αποκαλύπτεται, αφού εκτός σχολών μένουν πια υποψήφιοι ακόμα και με μέτριες έως άριστες βαθμολογίες. Επίσης, μαθητές και μαθήτριες με καλές και άριστες βαθμολογίες δεν θα μπουν στη σχολή προτίμησής τους. Χαρακτηριστικότερη, ίσως είναι η περίπτωση των αρχιτεκτονικών σχολών, απ’ όπου άριστοι μαθητές/τριες αποκλείονται ακόμα και για ελάχιστα μόρια, διότι δεν έχουν πιάσει την ΕΒΕ του σχεδίου (ουσιαστικά κατηργημένο ως μάθημα από το λύκειο), η οποία εκτινάχθηκε πολύ πάνω από το 10, λόγω του συντελεστή. Αλλά και παιδιά που αρίστευσαν στα μαθήματα βαρύτητας, δεν έχουν τον ελάχιστο Μ.Ο. για να φοιτήσουν στη σχολή που επιθυμούν.

Την ίδια στιγμή που αποκλείεται ένα τόσο μεγάλο πλήθος υποψηφίων, πολλά πανεπιστημιακά τμήματα θα μείνουν με κενές θέσεις και απειλούνται με μαρασμό και κατάργηση. Εξάλλου, γνωρίζαμε ήδη ότι η ανακοίνωση για 77.415 εισακτέους ήταν ψευδεπίγραφη. Αντιθέτως, τα ιδιωτικά κολλέγια δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να συμπληρώσουν και να επεκτείνουν την πελατεία τους, μοιράζοντας πλέον αφειδώς ισότιμα επαγγελματικά πτυχία, αφού εκεί δεν ισχύει καμία βάση εισαγωγής ή άλλη προϋπόθεση πέραν της οικονομικής.

Μετά από δύο εξαιρετικά δύσκολα χρόνια λόγω πανδημίας, μετά από έναν χρόνο τηλεκπαίδευσης κατά τον οποίο παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί προσπάθησαν να αντεπεξέλθουν, εντελώς αβοήθητοι από το ΥΠΑΙΘ και την κυβέρνηση, μεσούσης οικονομικής κρίσης και με την ανεργία να κορυφώνεται, η κ. Κεραμέως επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τον ρόλο της ως ντίλερ ιδιωτικών συμφερόντων. Ποια μέτρα πήρε το ΥΠΑΙΘ και το ΙΕΠ ώστε να βελτιωθούν οι επιδόσεις και το γνωστικό υπόβαθρο των παιδιών που τώρα κρίνει ως ανάξια; Ποια μέτρα θα πάρει ώστε και οι επόμενες γενιές μαθητών να λάβουν ποιοτική εκπαίδευση; Μήπως η κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων και του σχεδίου από το λύκειο, η κατάργηση της κοινωνιολογίας, η αυταρχική επαναφορά της διαγωγής, οι ανεδαφικές απαιτήσεις για τηλεδιαγωνίσματα και τα μακιαβελικά νομοθετήματα συνέβαλαν στη βελτίωση της εκπαίδευσης;

Η Ελλάδα είναι από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν φτάσει τον ευρωπαϊκό στόχο για αποφοίτους γ/θμιας εκπαίδευσης πάνω από 40%. Όμως η κυβέρνηση, το θεωρεί αυτό μειονέκτημα και οραματίζεται χαμηλής ειδίκευσης φτηνό εργατικό δυναμικό, χωρίς εργασιακά δικαιώματα και μισθολογικές απαιτήσεις. Οι εκπαιδευτικοί της σχεδιασμοί αποκλείουν αποδεδειγμένα ικανούς μαθητές/τριες από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, και οδηγούν πλήθος παιδιών στις ΕΣΚ, τα ΙΕΚ και τα ιδιωτικά κολέγια.

Μια σοβαρή εκπαιδευτική μεταρρύθμιση προϋποθέτει όραμα, στρατηγικό σχεδιασμό που δεν έχει ως αφετηρία του τον αποκλεισμό αλλά τη συμμετοχή, διάλογο με τα εκλεγμένα όργανα να γονέων, μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών και πιλοτικές εφαρμογές των οποίων τα αποτελέσματα θα επανεκτιμώνται. Το μόνο που έχουμε δει μέχρι στιγμής από την κ. Κεραμέως είναι εγκληματικά λάθη, αυταρχικότητα και υποκρισία. Η εκπαίδευση έχει ανάγκη από γενναία χρηματοδότηση, επιστημονικά σχεδιασμένα προγράμματα σπουδών, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, επαρκή και έγκαιρη στελέχωση όλων των εκπαιδευτικών δομών, ενίσχυση των υποδομών, καθώς και σοβαρά αντισταθμιστικά μέτρα για τα μορφωτικά και ψυχοκοινωνικά ελλείμματα που επέφερε η πανδημία.

Καλούμε την υπουργό, έστω και την ύστατη στιγμή, να μην εφαρμόσει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και να καλυφθούν όλες οι διαθέσιμες θέσεις των τμημάτων Γ/θμιας εκπαίδευσης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dypa
ΔΥΠΑ: Αναρτήθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα για προγράμματα κατάρτισης ανέργων
Αναρτήθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα για τα 3 νέα επιδοτούμενα προγράμματα κατάρτισης ανέργων της ΔΥΠΑ σε Θεσσαλονίκη και Λάρισα
ΔΥΠΑ: Αναρτήθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα για προγράμματα κατάρτισης ανέργων
pangaiou
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Δευτέρα 29-04 ξεκινάει η επιμόρφωση εκπαιδευτικών
29 Απριλίου 2024 η έναρξη των επιμορφωτικών προγραμμάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου με την goLearn που αφορούν εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Δευτέρα 29-04 ξεκινάει η επιμόρφωση εκπαιδευτικών