Ανοιχτή επιστολή απευθύνει η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δάφνης Υμηττού, προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, αναφορικά με το ζήτημα της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
Η Ένωση χαρακτηρίζει την εφαρμογή του μέτρου «λάθος» και ζητά από την Ν. Κεραμέως να αποσύρει την ΕΒΕ. Βεβαίως, χθες, ανακοινώθηκαν επίσημα από το υπουργείο όλες οι Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής για κάθε τμήμα και σχολή ξεχωριστά, με το ΥΠΑΙΘ και την κυβέρνηση να δίνουν το στίγμα ότι δεν υποχωρούν.
Η επιστολή
Κυρία Υπουργέ,
Την ώρα που εξελίσσεται η τελευταία πράξη του δράματος, με χιλιάδες υποψηφίους να παραμένουν εκτός δημοσίων σχολών και τις ιδιωτικές επιχειρήσεις να «τρίβουν τα χέρια τους» και με τα παιδιά μας, που έχουν ανέβει έναν δίχρονο Γολγοθά, να καλούνται να αποκρυπτογραφήσουν το πιο δύσκολο σύστημα εισαγωγής με πολλαπλές βάσεις και να επιφορτίζονται με περισσότερο άγχος για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους, αυτή την ώρα, εσείς έχετε μια υπέροχη δυνατότητα. Έχετε τη δυνατότητα να υπερκεράσετε κάθε ταπεινό συναίσθημα που εγκλωβίζει έναν άνθρωπο στην εμμονή του λάθους του και να ελευθερωθείτε, απελευθερώνοντας μια ολόκληρη «φουρνιά μαθητών».
Δεν μπορεί, όσο κι αν σας κλείνουν προστατευτικά τα αυτιά οι γύρω σας, να μην έχετε ήδη αντιληφθεί τη ζημιά που γίνεται σε αυτά τα παιδιά, που και μόνο που κατάφεραν να ολοκληρώσουν αυτόν τον δίχρονο παραλογισμό του εγκλεισμού, της τηλεκπαίδευσης και της προετοιμασίας για πανελλήνιες εξετάσεις (και μάλιστα με αλλαγή του συστήματος εισαγωγής εν μέσω της χρονιάς), θα έπρεπε να τα πριμοδοτήσουμε και όχι να κόψουμε τα φτερά τους. Είμαστε σίγουροι ότι έχετε αντιληφθεί το άτοπο της ΕΒΕ και τις καταφανείς αδικίες και ανισότητες που δημιουργούνται. Σίγουρα έχετε διαβάσει διάφορες προσομοιώσεις βαθμολογιών και πως παιδιά με υψηλές συγκριτικά βαθμολογίες μένουν εκτός των σχολών προτίμησής τους, μένουν εκτός του ονείρου τους.
Όπως, επίσης, θα έχετε κατανοήσει τα οξύμωρα αποτελέσματα που δημιουργεί το γεγονός ότι άλλα τα μόρια που συγκεντρώνει ένας υποψήφιος συνυπολογίζοντας τον συντελεστή βαρύτητας και άλλος ο μέσος όρος του, που καθορίζει σε ποιες σχολές πιάνει την ΕΒΕ. Απλά και κατανοητά: Αν ένας μαθητής έγραψε υψηλότερους βαθμούς στα 2 μαθήματα βαρύτητας (που κάποιον λόγο θα είχατε που επαναφέρατε τους συντελεστές βαρύτητας), τότε αυτό ανεβάζει τα μόρια του ασχέτως από τον μέσο όρο, ενώ αν είχε χαμηλές επιδόσεις στα μαθήματα βαρύτητας, τότε τα μόρια ενδέχεται να είναι λιγότερα από τον μέσο όρο που είναι αναγκαίος για τον υπολογισμό της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Άρα, υπάρχει περίπτωση μαθητής με 11 μέσο όρο, να έχει 10.200 μόρια και να μπορεί να δηλώσει μια σχολή ενώ, αντίστροφα, μαθητής με 11.200 μόρια να μην μπορεί, να μην του ανοίγεται καν η επιλογή δήλωσης της σχολής, γιατί έχει 10,5 μέσο όρο.
Αλήθεια τώρα, αξίζει στα παιδιά της καραντίνας και του κορωνοϊού αυτό το παιχνίδι με το λίγο πάνω - λίγο κάτω; Δεν μπορεί ο γυάλινος κόσμος της πολιτικής να έχει τόσο ηχομόνωση.
Κυρία Υπουργέ, η πιο γενναία πολιτική πράξη, είναι η παραδοχή του λάθους. Αλλιώς, εμμείνετε στη Ναπολεόντεια θεωρία: «Τρία πράγματα δεν κάνεις στην πολιτική: δεν υποχωρείς, δεν ανακαλείς και δεν παραδέχεσαι τα λάθη σου» και περιμένετε το Βατερλό σας να φανεί, έχοντας πάρει όμως στο λαιμό σας πολλούς αθώους «στρατιώτες», που έδωσαν μια σκληρή και πρωτόγνωρη μάχη.
Κυρία Υπουργέ, αποσύρετε, έστω και την ύστατη στιγμή, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη