Η διαδικασία απέλασης οικογένειας μαθητή με αυτισμό που φοιτά στο 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων η οποία έγινε γνωστή μετά το υπόμνημα των εκπαιδευτικών του σχολείου, αναδεικνύει με δραματικό τρόπο πτυχές του προσφυγικού δράματος και φέρνει στην επικαιρότητα ένα θέμα το οποίο, απ’ ότι φαίνεται, θα μας απασχολήσει έντονα το επόμενο διάστημα.
Η Ένωση Γονέων Μαθητών του Δήμου Ιωαννιτών αναφέρει πως στην πόλη τους έχουν και άλλες παρόμοιες περιπτώσεις μαθητών είτε με αναπηρίες, είτε ασυνόδευτων παιδιών που τους ζητείται να εγκαταλείψουν τη χώρα και να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, επειδή θεωρείται, δήθεν, ασφαλής.
Στην περίπτωση αυτή, για την οποία αντιδρούν οι γονείς, πρόκειται για ένα μαθητή με οικογένεια δολοφονημένη στη χώρα του, με εξαιρετικές επιδόσεις στο σχολείο, πλήρως ενταγμένου στο σχολικό - κοινωνικό περιβάλλον, και με απαράμιλλη προσπάθεια να ξεφύγει από τη μοίρα του. Για τον μαθητή αυτό λοιπόν, έχουν κινηθεί οι διαδικασίες απέλασής του χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η εκπαιδευτική πορεία του, η ένταξή του, η έλλειψη οικογένειας και εστίας, η αντικειμενική κατάσταση στη χώρα του.
Παραμένει αναπάντητο το ερώτημα: «Πού να πάει; Σε ποια οικογένεια και σε ποια πατρίδα να επιστρέψει; Πώς θα μπορέσει να επιζήσει ένας έφηβος που τυχαία γλίτωσε τον θάνατο, σε μια χώρα που οι εμφύλιοι κρατούν δεκαετίες τώρα;»
Οι γονείς σημειώνουν: «Γνωρίζουμε ότι όλα τα παραπάνω έχουν σχέση με την μεταναστευτική πολιτική που και οι κυβερνήσεις της χώρας μας έχουν συνυπογράψει στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αναθεωρήθηκε πρόσφατα προς το χειρότερο. Αυτή είναι και η αιτία που πληθαίνουν οι περιπτώσεις απελάσεων με συνοπτικές διαδικασίες. Διαδικασίες, που με εντελώς απρόσωπο και μηχανοποιημένο τρόπο, εκδιώκουν όπως – όπως ανθρώπους κατατρεγμένους, στέλνοντάς τους πίσω στην κόλαση από την οποία προσπάθησαν να ξεφύγουν, χωρίς να ασχολούνται καν με το προσωπικό δράμα κάθε οικογένειας ή με τις πραγματικές συνθήκες των χωρών που επαναπροωθούνται. Όλοι τους αντιμετωπίζονται ως «αριθμοί» και «στόχοι που πρέπει να επιτευχθούν». Μέσα σ’ αυτούς και οικογένειες με παιδιά με ειδικές ανάγκες που θέλησαν να αναζητήσουν ένα υποστηρικτικό περιβάλλον γι’ αυτά».
Και καταλήγουν: «Ως Ένωση Γονέων απαιτούμε:
Να μην απελαθεί η οικογένεια του μαθητή του 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και κάθε προσφυγική οικογένεια με παιδιά ΑμΕΑ.
Να μην απελαθεί κανένας μαθητής που έχει μπει σε διαδικασία ένταξης στο σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Η εκπαίδευση πρέπει να παρέχεται ισότιμα σε όλους τους μαθητές ανεξάρτητα από φυλετική και κοινωνική καταγωγή. Είναι δικαίωμά τους και είναι υποχρέωσή μας.
Κανένα προσφυγόπουλο εκτός σχολείου. Να μην επαναληφθεί η περσινή κατάσταση με τον αποκλεισμό των προσφυγόπουλων από την εκπαίδευση. Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να προσφέρουμε στα μικρά-μεγάλα θύματα των πολέμων για τους οποίους είναι τα μόνα που δεν ευθύνονται».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη