Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
κοινωνιολογία
Ηλεκτρονικό ψήφισμα για την επαναφορά των μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών στο Λύκειο -

Τρεις ομάδες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των Κοινωνικών Επιστημών, με κοινή ανακοίνωση, ζητούν την επαναφορά των μαθημάτων του κλάδου στα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων

Μάλιστα, οι ομάδες «Διδακτική Κοινωνιολογίας», «Υπέρ των κοινωνικών επιστημών» και «Sociology is a state of mind» πήραν την πρωτοβουλία να συγκεντρώσουν ηλεκτρονικά υπογραφές με ψήφισμα που αναφέρει: «Η καλλιέργεια υπεύθυνου και δημοκρατικού πολίτη – ιδιαίτερα κατά την ηλικία που αποκτά δικαίωμα ψήφου - ο σεβασμός του διαφορετικού "άλλου", η ενσυναίσθηση, η αντιμετώπιση φαινομένων βίας και παραβατικότητας, των ανισοτήτων, της μισαλλοδοξίας, των διακρίσεων, των κοινωνικών στερεοτύπων, των προκαταλήψεων, ακραίων ιδεολογιών, αναχρονιστικών και ανορθολογικών αντιλήψεων που προβάλλονται από διάφορους τύπους "αρνητών" της λογικής της επιστήμης και εν τέλει της πραγματικότητας, του κάθε είδους ρατσισμού και των φαινομένων κοινωνικής παθογένειας, η κοινωνική ενσωμάτωση και η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, επιτυγχάνονται μόνο μέσα από την οργανωμένη και συστηματική διδασκαλία και των τριών καταργημένων πλέον μαθημάτων που παρείχε το Λύκειο μέσω των επιστημόνων- εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ78». 

Ολόκληρη η ανακοίνωση

Η κατάργηση των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών από το Λύκειο με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς καμία επιστημονική αιτιολόγηση από το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ, όχι μόνο σόκαρε την εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή κοινότητα, αλλά και έφερε σε αδιέξοδο χιλιάδες εκπαιδευτικούς και αποφοίτους Σχολών Κοινωνικών Επιστημών.

Καθώς οι προσπάθειες των εκπροσώπων του κλάδου, για επικοινωνία και προσέγγιση του Υπουργείου απέβησαν άκαρπες, οι ομάδες εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών κλάδου ΠΕ78 "Διδακτική Κοινωνιολογίας" και "Υπέρ των κοινωνικών επιστημών" έθεσαν στους πολίτες και σε δεκάδες φορείς, τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού, το δίκαιο αίτημα του κλάδου για επαναφορά των μαθημάτων με το ψήφισμα που εξέδωσαν.

Από το βήμα αυτό είχαμε ανακοινώσει την διενέργεια του ψηφίσματος και από το ίδιο βήμα δημοσιεύουμε τα μέχρις στιγμής αποτελέσματα.

Η ανταπόκριση στο παραπάνω αίτημα υπήρξε μαζική και καθοριστική αφού έως τώρα το στηρίζουν και το συνυπογράφουν 4.000 πολίτες, βουλευτές, εκπρόσωποι κομμάτων, ακαδημαϊκοί, ερευνητές, κοινωνικοί και άλλοι επιστήμονες, γιατροί, δικηγόροι, αρχιτέκτονες, καλλιτέχνες, επαγγελματίες, εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, εκπρόσωποι διεθνών επιστημονικών ενώσεων και πανεπιστημίων ενώ έχει γίνει αφορμή για την διατύπωση ερωτήσεων από βουλευτές διαφόρων κομμάτων προς την Υπουργό Παιδείας στην Βουλή.

Το αίτημα των κοινωνικών επιστημόνων έχει διατυπωθεί και υποβληθεί σε διαδικτυακή ψηφοφορία ως εξής:

Με τον Νόμο 4692/2020 «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 111/τόμος/12.06.2020) και την Υπουργική Απόφαση 74181/Δ2 (Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου) και 74182/Δ2 (Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Εσπερινού Γενικού Λυκείου), επήλθαν δραματικές αλλαγές στα διδασκόμενα μαθήματα του Γενικού Λυκείου ενώ καταργήθηκαν τα 3 από τα 4 μαθήματα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών από το Λύκειο και συρρικνώθηκε το 4ο.

Ειδικότερα:

1) το μάθημα της Κοινωνιολογίας, όχι μόνο καταργήθηκε από πανελλαδικώς εξεταζόμενο, αλλά στις 2 Ιουνίου 2021 διδάχθηκε για τελευταία φορά στα Λύκεια της χώρας καθώς εξοβελίστηκε από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ' Λυκείου μετά από 39 χρόνια παρουσίας (από το 1982-’83) χωρίς καμία επιστημονική ή παιδαγωγική αιτιολόγηση.

Το μάθημα της Κοινωνιολογίας εξεταζόμενο για 2 χρόνια αγκαλιάστηκε, όχι μόνο από τους εκπαιδευτικούς που το δίδαξαν με ζήλο και μεράκι, αλλά και από τους ίδιους τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου. Παρά τα περί αντιθέτου θρυλούμενα η Κοινωνιολογία δεν αποτελεί ένα ιδεολογικά ή πολιτικά στρατευμένο μάθημα. Η Κοινωνιολογία είναι μάθημα ελευθερίας σκέψης που διδάσκεται από επιστήμονες- εκπαιδευτικούς και που προσφέρει τα μέγιστα στην κριτική θεώρηση και πολυπαραγοντική προσέγγιση των κοινωνικών φαινομένων και στην αντιμετώπιση των κοινωνικών προβλημάτων, όπως η αντιμετώπιση των αντιφάσεων που διέπουν την κοινωνική πραγματικότητα ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας που διανύουμε.

2) Είχε προηγηθεί από το προηγούμενο σχολικό έτος η κατάργηση άλλων δύο μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών από τη B΄ Λυκείου: Το μάθημα Γενικής Παιδείας «Σύγχρονος Κόσμος, Πολίτης και Δημοκρατία», και το μάθημα κατεύθυνσης «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών».

Ήδη από το 2020 τα παιδιά της Β΄ Λυκείου, και σύντομα πολίτες που αποκτούν δικαίωμα ψήφου, δεν διδάσκονται το μάθημα "Πολίτης και Δημοκρατία" που αναφέρεται στις αρχές της Δημοκρατίας, στις εκλογές, τα όργανα και τις λειτουργίες του κράτους, το Σύνταγμα, τα δικαιώματα, το Διεθνές Δίκαιο.

3 ) Μειώθηκε κατά μία ώρα και η διδασκαλία της «Πολιτικής Παιδείας» στην Α’ Λυκείου, το μοναδικό μάθημα που απόμεινε για τους ΠΕ78 και είναι συνανάθεση με τους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ80 – Οικονομολόγων.

Πρόκειται για πλήρη εξοστρακισμό από το Λύκειο των Κοινωνικών Επιστημών και της Πολιτειακής Αγωγής των μαθητών της Ελλάδας και την απαρχή της εξαφάνισης ενός ολόκληρου κλάδου από τη Δημόσια Εκπαίδευση, του ΠΕ78, ο οποίος αποτελείται από Κοινωνιολόγους, Κοινωνικούς Ανθρωπολόγους, Πολιτικούς επιστήμονες και Νομικούς

Η καλλιέργεια υπεύθυνου και δημοκρατικού πολίτη – ιδιαίτερα κατά την ηλικία που αποκτά δικαίωμα ψήφου - ο σεβασμός του διαφορετικού «άλλου», η ενσυναίσθηση, η αντιμετώπιση φαινομένων βίας και παραβατικότητας, των ανισοτήτων, της μισαλλοδοξίας, των διακρίσεων, των κοινωνικών στερεοτύπων, των προκαταλήψεων, ακραίων ιδεολογιών, αναχρονιστικών και ανορθολογικών αντιλήψεων που προβάλλονται από διάφορους τύπους «αρνητών» της λογικής της επιστήμης και εν τέλει της πραγματικότητας, του κάθε είδους ρατσισμού και των φαινομένων κοινωνικής παθογένειας, η κοινωνική ενσωμάτωση και η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, επιτυγχάνονται μόνο μέσα από την οργανωμένη και συστηματική διδασκαλία και των τριών καταργημένων πλέον μαθημάτων που παρείχε το Λύκειο μέσω των επιστημόνων- εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ78.

Η εξυπηρέτηση των παραπάνω συλλογικών αναγκών δεν μπορεί να επιτευχθεί παρά μέσω της εκπαίδευσης, την επαναφορά στα αναλυτικά προγράμματα του πυλώνα των μαθημάτων της Κοινωνικής και Πολιτικής Παιδείας, με τη συστηματική τους διδασκαλία από τους ειδικούς στον τομέα κοινωνικούς επιστήμονες- εκπαιδευτικούς.

Ως εκ τούτου, όλοι οι υπογράφοντες, ζητούμε από το Υπουργείο Παιδείας την αποκατάσταση και επαναφορά όλων των καταργημένων μαθημάτων των Κοινωνικών Επιστημών στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου και της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

(ακολουθούν οι υπογραφές – στην διάθεση του υπουργείου εφόσον ζητηθεί).

Οι διαχειριστές των ομάδων

«Διδακτική Κοινωνιολογίας»

« Υπέρ των κοινωνικών επιστημών» και

Sociology is a state of mind”

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΈΚΤΑΚΤΟ: Γενική αργία την Τρίτη σε δημόσιο και Ιδιωτικό τομέα

Κλειστά σχολεία ΧΩΡΙΣ τηλεκπαίδευση αύριο Τρίτη

Μαρουσάκης-χιόνια: «Την Τρίτη θα ξυπνήσουμε και θα τρίβουμε τα μάτια μας»

Πανεπιστήμιο Πατρών: Ξεκινάει η 1η ΕΤΗΣΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ Εκπαιδευτικών στον ΑΥΤΙΣΜΟ στην Ελλάδα

ΑΣΕΠ 13Κ/2021 - Δήμοι: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ Lower - Proficiency (90 μόρια) σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ για 90 μόρια

Προσλήψεις Εκπαιδευτικών: Το κορυφαίο 9ΜΗΝΟ σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στην Ελλάδα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

σχετικά άρθρα

χιονιάς, εγκλωβισμένοι, δρόμος αποκλεισμός κακοκαιρία γυναίκα
Κακοκαιρία Ελπίς - Μαρτυρία: Άρχισα να έχω σπασμούς από το κρύο - Το τρένο που ήρθε πήγαινε τους επιβάτες πέρα - δόθε
"Το τρένο δεν θα μας πήγαινε κάπου συγκεκριμένα - Απλά θα πηγαίναμε πέρα δώθε"
Κακοκαιρία Ελπίς - Μαρτυρία: Άρχισα να έχω σπασμούς από το κρύο - Το τρένο που ήρθε πήγαινε τους επιβάτες πέρα - δόθε
χιόνια, δρόμος, αποκλεισμένα αυτοκίνητα Αττική Οδός, κακοκαιρία
Μέτρα με καθυστέρηση για την κακοκαιρία: Το χάος στους δρόμους και η δοκιμασία της κυβέρνησης
Η σημερινή ημέρα θα είναι επίσης κρίσιμη, καθώς τουλάχιστον μέχρι το μεσημέρι δεν προβλέπεται βελτίωση του καιρού στις περισσότερες περιοχές. Από...
Μέτρα με καθυστέρηση για την κακοκαιρία: Το χάος στους δρόμους και η δοκιμασία της κυβέρνησης