Εμβόλιο κορονοϊού: Μόνο με εισήγηση των ειδικών θα εξεταστεί η υποχρεωτικότητα
Ζέττα Μακρή: «Θα εξετάσουμε το θέμα της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού στους εκπαιδευτικούς όταν το κάνουν οι ειδικοί και μας δώσουν σχετικές οδηγίες»

«Θα εξετάσουμε το θέμα της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού στους εκπαιδευτικούς όταν το κάνουν οι ειδικοί και μας δώσουν σχετικές οδηγίες. Το υπουργείο (Παιδείας) δεν έχει την αρμοδιότητα να εισηγηθεί κατά πόσο είναι αυτό απαραίτητο» δήλωσε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 η υφυπουργός Παιδείας – με αρμοδιότητα την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Ζέττα Μακρή, η οποία πρόσθεσε ότι «στην επιστημονική συζήτηση περί υποχρεωτικότητας δεν θα υπεισέλθει το υπουργείο.

Οι εκπαιδευτικοί έχουν σπεύσει να εμβολιαστούν. Μπορεί να αγγίζει και το 70% το ποσοστό των εμβολιασμένων εκπαιδευτικών. Επειδή αντιλαμβανόμαστε πόσο σημαντικό είναι να είναι θωρακισμένη η εκπαιδευτική κοινότητα, όταν άνοιξε η πλατφόρμα για τους εκπαιδευτικούς δεν υπήρχαν ηλικιακά κριτήρια. Το Υπουργείο είναι έτοιμο για κάθε ενδεχόμενο για την καλύτερη δυνατή διαχείριση».

Στο ερώτημα εάν προβληματίζονται στο Υπουργείο Παιδείας για το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο με δεδομένη την μετάλλαξη Δ και το πόσο ευάλωτα είναι τα παιδιά η υφυπουργός Παιδείας απάντησε ότι «σε ό,τι αφορά το δικό μας κομμάτι ευθύνης, με την βοήθεια των εκπαιδευτικών και την συμμόρφωση των μαθητών, που μας έβαλαν τα γυαλιά, η καινούρια εκπαιδευτική χρονιά θα ξεκινήσει καλύτερα και με μεταρρυθμίσεις που θα βελτιώσουν την απόδοση του δημόσιου σχολείου και υγειονομικά,  θα είναι πολύ καλύτερα προστατευμένοι» και συμπλήρωσε «είμαστε η 4η χώρα στον ΟΟΣΑ στον αριθμό των μαθητών ανά τάξη. Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό δεν είναι ευθύνη του Υπουργείου μας, αλλά προσπαθούμε να βελτιώνουμε τις συνθήκες. Προσπαθούμε για το καλύτερο».

Αξιολόγηση

Για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που βρίσκεται ήδη σε διαβούλευση και το θέμα της αξιολόγησης η κα Μακρή είπε ότι «υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας στην αξιολόγηση, 2-3 αξιολογητές και περιθώριο για ενστάσεις. Για θέματα αρχής είναι απαραίτητη η αξιολόγηση. Και οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί και η Πολιτεία συμφωνούν πως είναι απαραίτητο να γίνει. Το νομοσχέδιο είναι στην διαβούλευση. Η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Υπάρχουν 4 βαθμολογίες.

Αν κριθεί μη ικανοποιητικός, θα έχει επιμόρφωση, δεν θα στερηθεί τον μισθό του, ούτε την δυνατότητα προαγωγών του ή μεταθέσεων. Αυτό δεν ισχύει για τα στελέχη, που βρίσκονται σε διευθυντικές θέσεις, σε αυτούς η αξιολόγηση θα έχει σημασία» τόνισε και πρόσθεσε «οι εκπαιδευτικοί στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι επαρκέστατοι.

Η ανταπόκρισή τους στην πανδημία, ότι έφεραν σε πέρας το έργο της τηλεκπαίδευσης, οφείλεται στην διάθεση τους να συνεισφέρουν, στον επαγγελματισμό και στην αγάπη για αυτό που κάνουν, άρα δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν».

Πολλαπλό βιβλίο

«Οι προδιαγραφές και τα κριτήρια τίθενται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Κάθε σχολείο θα διαλέγει ποιο βιβλίο από αυτά που επέλεξε το ΙΕΠ θέλουν να διδαχθεί που θα υπάρχει και σε ψηφιακή μορφή. Πρόκειται για πρόοδο, αναβάθμιση και ενδυνάμωση της δημόσιας εκπαίδευσης».

Στο ερώτημα εάν μετατίθεται η ευθύνη στον εκπαιδευτικό η Υφυπουργός Παιδείας απάντησε ότι «πιστεύουμε στους εκπαιδευτικούς και στην αυτονομία των μονάδων, έχουν την επιστημονική επάρκεια και την παιδαγωγική αντίληψη να αναλάβουν οι ίδιοι τις ευθύνες. Αυτός ο ασφυκτικός κρατικός εναγκαλισμός που αφορούσε ακόμα και στις δραστηριότητες των σχολικών μονάδων, ήταν σε βάρος των εκπαιδευτικών και της δημόσιας παιδείας αλλά και μειωτικός για τους εκπαιδευτικούς».

Η κα. Μακρή ρωτήθηκε και για τη χθεσινή αναφορά του Πρωθυπουργού περί υγειονομικού σαμποτάζ στη συνέντευξή του στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ «Δεν είναι βαριά έκφραση όταν ο πρώην αναπληρωτής Υπουργός Υγείας δηλώνει μόνος του ότι δεν έχει κάνει το εμβόλιο γιατί δεν είναι δοκιμασμένο.  Όταν δεν αποδοκιμάζεται επίσημα η φωνή του, και έχει μια ασυλία, έχει μια βαρύτητα. Όχι μόνο επειδή είναι γιατρός και τέλεσε αναπληρωτής Υπουργός Υγείας αλλά γιατί είναι συνειδητή επιλογή να υπάρχει και αυτή η φωνή για να καλύπτονται και αυτοί που για λόγους δικούς τους δεν θέλουν να εμβολιαστούν».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γνωρίζετε τι σημαίνει «ωκύμορος» και «ωκυτόκια»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 15 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 15/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...