Ένας από τους βασικούς άξονες του νέου νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας είναι αυτός της αξιολόγησης. Αξιολόγηση τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τα στελέχη εκπαίδευσης.
«Κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί εάν δεν αξιολογηθεί» τόνισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νομοσχεδίου.
«Αξιολόγηση σημαίνει καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, εντοπισμός των δυνατών και αδύναμων σημείων του έργου των εκπαιδευτικών, διάχυση καλών πρακτικών και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μέσω επιμόρφωσης όπου αυτή απαιτείται», πρόσθεσε.
Η υπουργός τόνισε ότι η αξιολόγηση διαχωρίζεται σε διαμορφωτική και συνολική αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη εκπαίδευσης αντιστοίχως.
Διαμορφωτική αξιολόγηση
Στόχος της διαμορφωτικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι η «υποστήριξη του εκπαιδευτικού στην προσπάθεια αυτοβελτίωσής του και η συστηματική επιμόρφωση, με απώτερο στόχο την επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού» όπως είπε η Ν. Κεραμέως.
Θυμίζουμε ότι η εν λόγω αξιολόγηση θα γίνεται σε 3 στάδια, εκ των οποίων τα δύο θα αξιολογούνται ανά 4ετία και το τρίτο ανά διετία. Συγκεκριμένα:
1. Η γενική και ειδική διδακτική των εκπαιδευτικών, θα αποτιμάται από τον σύμβουλο εκπαίδευσης ανά 4 έτη
2. Το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης θα αποτιμάται από τον διευθυντή επίσης ανά τετραετία.
3. Η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια θα αποτιμάται και από τον διευθυντή και από τον Σύμβουλο, ανά διετία.
Η αξιολόγηση θα γίνεται σε 4βαθμη περιγραφική κλίμακα:
1) Μη ικανοποιητικός, 2) Ικανοποιητικός 3) Πολύ καλός 4) Εξαιρετικός.
Οι εκπαιδευτικοί των στοιχείων 1 και 2 θα παραπέμπονται σε επιμόρφωση, αλλά δεν ειπώθηκε τίποτα για επιπλέον μοριοδότηση όσων αξιολογηθούν με 3 και 4. Η μοριοδότηση πιθανότατα θα προβλέπεται μόνο για τα στελέχη της εκπαίδευσης.
Με τις νέες ρυθμίσεις προβλέπεται η θέσπιση νέων οργάνων στα σχολεία: οι ενδοσχολικοί συντονιστές, μέντορες, υποδιευθυντές μετά από εισήγηση διευθυντή και υπεύθυνος διασύνδεσης με τη μαθητεία στα ΕΝΕΕΓΥΛ.
Παράλληλα δίνονται νέες υπερεξουσίες στους διευθυντές των σχολείων, οι οποίοι -μεταξύ άλλων- θα αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς και θα κάνουν παρατηρήσεις στα μαθήματα, θα εισηγούνται υποδιευθυντή, ενώ η θητεία τους αυξάνεται από 3 σε 4 έτη με δυνατότητα επανατοποθέτησης πέραν των 2 θητειών.
Αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης
Όσον αφορά την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης, η υπουργός είπε ότι δίνεται έμφαση στη συνεχή αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των στελεχών στην εκτέλεση των καθηκόντων τους. «Στόχος δεν είναι η ανατροφοδότηση/διαμόρφωση αλλά η διάγνωση της αποτελεσματικότητας», δήλωσε.
Τυχόν θετική αξιολόγηση αποτελεί μοριοοδοτούμενο κριτήριο για την επιλογή σε θέση ευθύνης, ενώ σε περίπτωση αρνητικής αξιολόγησης το στέλεχος που κρίνεται ανεπαρκές (μέσος όρος <50) αντικαθίσταται και δεν μπορεί να συμμετέχει σε διαδικασία επιλογής για ίση ή ανώτερη θέση για 4 έτη.
Η αξιολόγηση των στελεχών διεξάγεται δύο φορές εντός τετραετούς θητείας. Η πρώτη διενεργείται στο μέσον της θητείας και η δεύτερη στο τέλος αυτής.
Αξιολογητές είναι οι δύο άμεσα προϊστάμενοι του στελέχους, λαμβάνοντας υπόψη και ανώνυμες αξιολογήσει από τους υφιστάμενους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη