Εκπαιδευτικοί: «Όχι» στην κατάργηση της 2ης ξένης γλώσσας
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αμαρουσίου ζητά να αποσυρθεί άμεσα η εγκύκλιος που θέτει νέα εμπόδια στην επιλογή της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία

Ο ΣΕΠΕ Αμαρουσίουτάσσεται και αυτός κατά τις νέα εγκυκλίου του υπουργείου Παιδείας με την οποία, στην ουσία, καταργείται η επιλογής της 2ης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά σχολεία και χάνουν τη θέση τους χιλιάδες αναπληρωτές.

Συγκεκριμένα, με τη νέα εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας (Αρ Πρωτ. Φ52/55240/Δ1/18-05-2021) καθορίζεται για το νέο έτος η δήλωση προτίμησης Β΄ Ξένης Γλώσσας στα Δημοτικά σχολεία.  Με βάση αυτή:

  • Η πλειοψηφία των μαθητών σε επίπεδο τμήματος καθορίζει τη γλώσσα που θα διδαχθεί ολόκληρο το τμήμα (ως τώρα δινόταν η δυνατότητα μεικτών παράλληλων τμημάτων και για τις δύο γλώσσες γερμανικά – γαλλικά).
  • Καταργείται ο ελάχιστος αριθμός 12 μαθητών/-τριών, για το σχηματισμό τμήματος Β΄ Ξένης Γλώσσας.
  • Σε περίπτωση ισοψηφίας στις προτιμήσεις των μαθητών/-τριών, η γλώσσα που θα διδαχθούν θα είναι αυτή, για την οποία θα υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο Διεύθυνσης Π.Ε.

«Αυτή η εξέλιξη επιβεβαιώνει την αύξηση του ορίου μαθητών, που αποφασίστηκε με το «πολυνομοσχέδιο Κεραμέως», καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί.

Το αποτέλεσμα της απόφασης αυτές θα είναι:

  1. Να περιορίζεται ακόμα περισσότερο το δικαίωμα των μαθητών στην ελεύθερη επιλογή Β΄ Ξένης Γλώσσας.
  2. Να πεταχτούν εκτός εκπαίδευσης εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, που εργάζονται επί 15 και πλέον έτη ως αναπληρωτές, καθώς τα σχολεία, αλλά και ολόκληρες περιοχές θα «γαλλοποιηθούν» ή «γερμανοποιηθούν» με βάση τις οργανικές θέσεις της κάθε περιοχής.

Η εγκύκλιος αναφέρει, επίσης, ότι εάν μέχρι την 1η Οκτώβρη δεν έχει καλυφτεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχτηκε, τότε οι μαθητές/-τριες θα διδάσκονται πάλι τη γλώσσα για την οποία υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός στην περιοχή. 

Οι εκπαιδευτικοί, εύλογα αναρωτιούνται: «Ξεχνά, άραγε, το υπουργείο Παιδείας, ότι με δική του ευθύνη, ο διορισμός αναπληρωτών εκπαιδευτικών γίνεται σε «φάσεις», που φτάνουν μέχρι το Μάρτη»;

Και συνεχίζουν λέγοντας: «Η υποχρεωτική εκμάθηση διαφορετικής Β΄ Ξένης Γλώσσας, ακόμη και όταν το σύνολο των μαθητών έχει διαφορετική επιλογή με τη δικαιολογία των διαθέσιμων εκπαιδευτικών, αποτελεί απόδειξη ότι και αυτή η ρύθμιση, δεν έχει σκοπό να εξυπηρετήσει τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, αλλά αντίθετα τις πετσοκόβει ακόμα περισσότερο προκειμένου να τις «χωρέσει» στα δεδομένα των περικοπών σε  προσωπικό  και δαπάνες  για την Παιδεία».  

«Οι αγώνες μας, έχουν δείξει ποια είναι η μόνη λύση. Όλοι μαζί οι συνάδελφοι, σε κοινό αγώνα με τους γονείς και τους μαθητές μας για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των μαθητών και μαθητριών στη γνώση. Με τη δράση μας μέσα στα σωματεία να διεκδικήσουμε την άμεση απόσυρση της εγκυκλίου», καταλήγουν οι εκπαιδευτικοί.

Οι εκπαιδευτικοί διεκδικούμε:

  • Άμεση απόσυρση της εγκυκλίου.
  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά. Μαζικούς – μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών άμεσα, πριν την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς.
  • Διορισμός/Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Μόνο έτσι μπορεί να καταπολεμηθεί στην πράξη η «ασυνέχεια» όχι μόνο στη διδασκαλία της Β΄ Ξένης Γλώσσας αλλά και συνολικά στη λειτουργία των σχολείων.
  • Εκπόνηση συγκεκριμένου σχεδίου για αποκτήσει συνέχεια η διδασκαλία της Β΄Ξένης Γλώσσας από τάξη σε τάξη αλλά και από βαθμίδα σε βαθμίδα με στόχο την απόκτηση πτυχίου γλωσσομάθειας για όλες τις ξένες γλώσσες με την ολοκλήρωση των σπουδών στο σχολείο. Η πιστοποίηση αυτών των γνώσεων να πάψει να είναι ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα που δίνεται από ιδιωτικούς φορείς. 
  • Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων.
  • Να μην αποκλείεται κανένας μαθητής από την ξένη γλώσσα, που επιθυμεί. 
  • Οργανικές θέσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς και όλες τις υπάρχουσες στην πρωτοβάθμια ειδικότητες με βάση τις πραγματικές ανάγκες, όπως σήμερα εκφράζονται με τα χιλιάδες κενά αναπληρωτών
  • Καμία απόλυση εκπαιδευτικού. Πρόσληψη των αναπληρωτών σε μία φάση πριν από την έναρξη των σχολείων. 12μηνες συμβάσεις για όλους τους αναπληρωτές. Κατάργηση των τρίμηνων συμβάσεων, της πρόσληψης ωρομίσθιων από τις διευθύνσεις και του θεσμού των Α.Μ.Ω. 
  • Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών με βάση αυτά των μονίμων.

Τέλος, ο ΣΕΠΕ Αμαρουσίου, απευθύνει έκκληση προς τη ΔΟΕ να τοποθετηθεί ως προς το ζήτημα: «Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ και τα Δ.Σ. των Συλλόγων Εκπ/κών Π. Ε. σε όλη της Ελλάδα να τοποθετηθούν για το θέμα και να απαιτήσουν την απόσυρση της εγκυκλίου».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σεριφος
Γυμνασίου Σερίφου: Κατέκτησε την 1η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας ανάμεσα σε 11.000 συμμετοχές
Στην κατηγορία Niveau A1 : Olympie-Pierre de Coubertin για το έτος 2024
Γυμνασίου Σερίφου: Κατέκτησε την 1η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας ανάμεσα σε 11.000 συμμετοχές
βουλή
Βουλή: «Αναρμόδιο» δηλώνει το Υπουργείο Παιδείας για την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία στη Θεσσαλονίκη
Θρασκιά: Όταν εντέλει ο σκοπός για τον οποίο οι μαθητές με αναπηρία πηγαίνουν στο σχολείο καθημερινά δεν εξυπηρετείται, δεν μπορεί παρά να είναι...
Βουλή: «Αναρμόδιο» δηλώνει το Υπουργείο Παιδείας για την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία στη Θεσσαλονίκη