Thumbnail
Η ΕΛΜΕ Ζακύνθου πραγματοποιεί κινητοποίηση την Τρίτη 11/05 στις 2μμ στη ΔΔΕ Ζακύνθου για τα ζητήματα της υποβάθμισης των μαθημάτων των Κοινωνικών Επιστημών και των Εικαστικών

Οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων που εξοβέλισαν μία σειρά αντικειμένων από τη δημόσια εκπαίδευση – ακόμη και πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων –προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς των θιγόμενων κλάδων.

Μια ανάσα πριν την ανακοίνωση των κενών για τους επικείμενους μόνιμους διορισμούς και ο εκπαιδευτικός κόσμος βρίσκεται και πάλι σε αναβρασμό καθώς πολλοί είναι οι κλάδοι ειδικοτήτων που κινδυνεύουν να χάσουν το τρένο των – ελάχιστων συγκριτικά με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης – διορισμών.

Στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων στις οποίες καλούν οι εκπαιδευτικοί, η ΕΛΜΕ Ζακύνθου πραγματοποιεί κινητοποίηση την Τρίτη 11/05 στις 2μμ στη ΔΔΕ Ζακύνθου για τα ζητήματα της υποβάθμισης των μαθημάτων των Κοινωνικών Επιστημών και των Εικαστικών.

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

Από την προηγούμενη σχολική χρονιά, το Υπουργείο προχώρησε σε ένα πογκρόμ ενάντια στα μαθήματα των Κοινωνικών Επιστημών και των Εικαστικών. Έτσι, το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας στο Γυμνάσιο τείνει να εξαφανιστεί, στο Λύκειο τα μαθήματα που σχετίζονται με τις Κοινωνικές Επιστήμες κυριολεκτικά αφανίστηκαν ενώ το Υπουργείο δε δίστασε να καταργήσει ακόμα και τη διδασκαλία μαθημάτων που είναι απαραίτητα για την εισαγωγή μαθητών στα Πανεπιστήμια, όπως το Ελεύθερο και το Γραμμικό Σχέδιο.

Χαρακτηριστικό είναι ότι την επόμενη σχολική χρονιά είναι ζήτημα αν θα υπάρξει κενό για τις ειδικότητες των κοινωνικών επιστημών, ενώ για τα εικαστικά δεν υπάρχει πλέον ούτε ένας (1) μόνιμος συνάδελφος!

Το Υπουργείο Παιδείας απογύμνωσε το Λύκειο από τα «περιττά» μαθήματα, αφήνει μόνο όσα χρειάζονται για την προετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις και προετοιμάζει βήμα – βήμα το Λύκειο των ατελείωτων εξετάσεων και της τράπεζας θεμάτων. Αυτός ο εξεταστικός μαραθώνιος επιβάλλει ακόμα μεγαλύτερες θυσίες από την λαϊκή οικογένεια, που πρέπει να βάλει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να στηρίξει τη μόρφωση των παιδιών της. Ενισχύονται οι ταξικοί φραγμοί στο Δημόσιο Σχολείο, και δυσκολεύει η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα παιδιά των λαϊκών-εργατικών οικογενειών. Ταυτόχρονα, το Λύκειο χάνει ολοσχερώς τον διαπαιδαγωγητικό του χαρακτήρα καθώς καταργούνται όλα τα μαθήματα της αισθητική αγωγής και των κοινωνικών επιστημών που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας, του αισθητικού κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης και μάλιστα στην πιο κρίσιμη περίοδο των νέων, λίγο πριν βγουν στην κοινωνία και την αγορά εργασίας. Μέλημα τους είναι η στείρα απόκτηση βασικών «δεξιοτήτων» όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. σε αντίθεση με την ολόπλευρη μόρφωση.

Το πλέον απαράδεκτο είναι ότι μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις (σχέδιο, ξένες γλώσσες, μουσική) αντί να παρέχονται από το δημόσιο σχολείο έστω και ως μαθήματα επιλογής καταργούνται εντελώς. Επισήμως, το Υπουργείο Παιδείας οδηγεί στην παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση χιλιάδες μαθητές που πρέπει να προετοιμαστούν για τις αντίστοιχες σχολές. Με απλά λόγια, τα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν, αποκλείονται από σχολές όπως η Αρχιτεκτονική, η ΑΣΚΤ, οι σχολές Μουσικών Σπουδών, τα Ξενόγλωσσα Τμήματα κτλ.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, ακολουθεί τα χνάρια των προκατόχων της. Η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με υπουργό Φίλη άλλαξε τα ωρολόγια προγράμματα στο Γυμνάσιο μειώνοντας τα βασικά μαθήματα, ενώ με υπουργό Γαβρόγλου άλλαξε τη δομή και το περιεχόμενο του Λυκείου εξοβελίζοντας τη Γενική Παιδεία, φτιάχνοντας ένα Λύκειο μονομέρειας και ημιμάθειας.

Απαιτούμε:

  • Όχι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών. Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων.
  • Να μη χαθεί καμία οργανική θέση.
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.
  • 15 μαθητές ανά τάξη στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 μαθητές στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις. Επαναφορά του προηγούμενου διδακτικού ωραρίου. Επαναφορά του ωραρίου των υπεύθυνων των σχολικών εργαστηρίων. Κατάργηση της Γ’ ανάθεσης.
  • Όχι σε συμπτύξεις και κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ.
  • Ριζικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, που θα προωθούν την επιστημονική σκέψη, την κριτική ικανότητα και τη δημιουργικότητα των μαθητών και όχι τη μονομέρεια, την αποσπασματικότητα και την στείρα αποστήθιση!

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΖ, στο πλαίσιο πανελλαδικής ημέρας δράσης, καλεί τους συναδέλφους να δώσουν το «παρών» την Τρίτη 11 Μαΐου 14:00 στην παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ Ζακύνθου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τα 5 ιδιωτικά σχολεία που εξαγοράστηκαν από funds και τα 2 που επίκειται

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έρωτας στην Αρχαία Ελλάδα
Αρχαία Ελλάδα: Πώς αντιμετωπιζόταν το έγκλημα σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων
Η ιστορία των αρχαίων Αθηναίων λειτουργεί ως υπενθύμιση για τη σημασία μιας αυστηρής, αλλά και δίκαιης, προσέγγισης στην προστασία των ευάλωτων...
Αρχαία Ελλάδα: Πώς αντιμετωπιζόταν το έγκλημα σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων
παιδάκια
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα
Η κρούστα από κανέλα και καρύδια προσθέτει μια αρωματική πινελιά, ενώ η σάλτσα με σύκα συμπληρώνει τέλεια το πιάτο. Ιδανική επιλογή για γιορτινά...
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα