Απόφοιτοι πρώην ΤΕΙ: Να προχωρήσει άμεσα η αντιστοίχιση των πτυχίων
«Δεν συναντάται πουθενά στην Ευρώπη, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο, απολύτως καμία ακαδημαϊκή ή επαγγελματική διάκριση ανάμεσα σε τίτλους σπουδών που έχουν απονεμηθεί από τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών και τα Πανεπιστήμια Θεωρητικών Επιστημών» τονίζουν οι Σύλλογοι αποφοίτων τριών πρώην ΤΕΙ

Οι Σύλλογοι των πρώην ΤΕΙ Αθήνας, Πειραιά και Κρήτης, υπογράφουν κείμενο με το οποίο ζητούν να δοθεί τέλος στην «ομηρία» χιλιάδων αποφοίτων των πρώην τεχνολογικών ιδρυμάτων με την άμεση κύρωση των διατάξεων που καθορίζουν τις διαδικασίες ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων τους με εκείνα των ιδρυμάτων που προέκυψαν έπειτα από τις συνέργειες και τις συγχωνεύσεις με άλλα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Οι απόφοιτοι των τριών πρώην ΤΕΙ εγκαλούν τον υφυπουργό Παιδείας αρμόδιο για τα ζητήματα της τριτοβάθμιας Άγγελο Συρίγο όχι μόνο ότι αγνοεί τα αιτήματα για συνάντηση που του έχουν τεθεί προκειμένου να συζητηθεί το πρόβλημα αλλά κι ότι δεν έχει λάβει καμία μέριμνα σχετικά με το ζήτημα.

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση:

Απαντώντας την Παρασκευή 16-04-2021 ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Ευάγγελος Συρίγος στην υπ’ αριθμ. 4570/25-02-2021 επερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΚΙΝΑΛ κ. Βασιλείου Κεγκέρογλου, η οποία αφορούσε την αντιστοίχιση των πτυχίων των πρώην Α.Ε.Ι. Τεχνολογικού Τομέα με τα πτυχία των νέων ακαδημαϊκών δομών όπως αυτές προέκυψαν από τους νόμους 4521/2018, 4559/2019, 4589/2019 και 4610/2019, ανέδειξε με τον πιο γλαφυρό τρόπο τον τρόπο με τον οποίο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αλλά και σύσσωμη η ελληνική κυβέρνηση, αντιμετωπίζουν ένα μείζον και φλέγον ζήτημα, το οποίο αφορά τετρακόσιους χιλιάδες επιστήμονες της χώρας.

Πιο αναλυτικά, ο κ. Συρίγος όχι μόνο δεν απάντησε στην προαναφερθείσα επερώτηση, αλλά κατά τη διάρκεια των τοποθετήσεών του απέδειξε ότι έχει παντελή άγνοια του χαρτοφυλακίου που του έχει ανατεθεί από τον Πρωθυπουργό της χώρας. Παρά το γεγονός ότι ο Σύλλογος Αποφοίτων Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. έχουμε καταθέσει επισήμως στο γραφείο του τα υπομνήματα και τις προτάσεις μας περί αντιστοιχίσεων των πτυχίων, καθώς και σωρεία αιτημάτων για από κοινού συνάντηση, κατέστη φανερό ότι ως τώρα δεν έχει λάβει καμία μέριμνα ώστε να ενημερωθεί για το σοβαρότατο εν λόγω ζήτημα, το οποίο μας ταλαιπωρεί εδώ και χρόνια.

Αντ’ αυτού, όπως προκύπτει και από τα επίσημα πρακτικά της Ολομέλειας της Βουλής, εσφαλμένα χρησιμοποίησε ως παραδείγματα τις περιπτώσεις των Παιδαγωγικών Ακαδημιών, της Ανώτατης Γεωπονικής Σχολής, της Ανώτατης Βιομηχανικής Σχολής, της Παντείου και της ΑΣΣΟΕ, λέγοντας ότι «έπαψαν να είναι σχολές και έγιναν πανεπιστήμια, αυτό δεν δημιούργησε πρόβλημα, διότι δεν μετέβαλε τον χαρακτήρα τους, τον προσανατολισμό τους και την αποστολή τους, καθώς ήταν ήδη πανεπιστημιακά ιδρύματα.».

Γνωστοποιούμε, λοιπόν, στον κ. Υφυπουργό ότι τόσο στις περιπτώσεις των Παιδαγωγικών Ακαδημιών και των Εθνικών Ακαδημιών Σωματικής Αγωγής (ΕΑΣΑ), οι οποίες αμφότερες ήταν διετούς ή τριετούς διάρκειας ανώτερες σχολές και κατά συνέπεια με εξ ορισμού διαφορετική αποστολή από τα Α.Ε.Ι. σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 7 του Συντάγματος,  όσο και στις περιπτώσεις της Ανώτατης Γεωπονικής Σχολής, της Ανώτατης Βιομηχανικής Σχολής, της Παντείου και της ΑΣΣΟΕ, οι οποίες ανήκαν ήδη στην ανώτατη εκπαίδευση σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 5 του Συντάγματος, ακριβώς όπως και τα προσφάτως καταργημένα Α.Ε.Ι. Τ.Τ., προβλέφθηκαν διατάξεις για την ισοτίμηση και αντιστοίχιση των πτυχίων των ήδη υπαρχόντων αποφοίτων τους.

Επιπλέον δε, τα Α.Ε.Ι. του Τεχνολογικού Τομέα και του Πανεπιστημιακού Τομέα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4485/2017 είχαν μεταξύ τους κοινή αποστολή, στο πλαίσιο της οποίας τα Α.Ε.Ι. Τ.Τ. εστίαζαν στις εφαρμογές των σύγχρονων επιστημών, συνδυάζοντας την ανάπτυξη του κατάλληλου θεωρητικού υποβάθρου με την υψηλού επιπέδου εργαστηριακή και πρακτική άσκηση.

Εν συνεχεία, ο κ. Συρίγος εξέφρασε την πρόθεση της κυβέρνησης για επαναφορά του Τεχνολογικού Τομέα των Α.Ε.Ι., μέσω της ίδρυσης Σχολών ή Τμημάτων Εφαρμοσμένων Επιστημών. Τονίζουμε ότι ένα τέτοιο εγχείρημα θα πρέπει να σχεδιαστεί με γνώμονα την διασφάλιση της πλήρους ισοτιμίας των ακαδημαϊκών και επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων και όχι με στόχο την ύψωση διαχωρισμών και την δημιουργία εκπαιδευτικών και επαγγελματικών ανισοτήτων, μέσω της “εκ του πονηρού” δημιουργίας Σχολών και Τμημάτων πρώτης και δεύτερης κατηγορίας.

Επιπλέον, η ορθολογική εφαρμογή ενός τέτοιου εγχειρήματος προϋποθέτει την ένταξη ΟΛΩΝ των Σχολών και Τμημάτων των Πανεπιστημίων που θεραπεύουν εφαρμοσμένα επιστημονικά πεδία στον Τομέα Εφαρμοσμένων Επιστημών, και ταυτόχρονα την ένταξη ΟΛΩΝ των Σχολών και Τμημάτων που έχουν αμιγώς θεωρητικό χαρακτήρα στον Τομέα Θεωρητικών Επιστημών. Είναι αυτονόητο ότι εξ ορισμού οι δύο αυτοί τομείς θα πρέπει να είναι ισότιμοι ως προς όλες τις συνέπειες, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε όλες τις χώρες του εξωτερικού.

Η ανωτέρω διασαφήνιση παρατίθεται ούτως ώστε να αρχίσουν να χρησιμοποιούνται σωστά οι ακαδημαϊκοί όροι και να μην χρησιμοποιούνται εσκεμμένα με τρόπο εσφαλμένο και αδόκιμο, όπως επί παραδείγματι ο όρος “Τεχνολογικός Τομέας”, ο οποίος επί σειρά δεκαετιών χρησιμοποιείται, κατά παγκόσμια πρωτοτυπία στην χώρα μας, με σκοπό την προώθηση και διατήρηση επαγγελματικών ανισοτήτων ανάμεσα σε αποφοίτους Α.Ε.Ι..

Αν και τα προγράμματα σπουδών των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. προσιδιάζουν περισσότερο σε εκείνα των Πανεπιστημίων Θεωρητικών Επιστημών παρά σε εκείνα των Πανεπιστημίων Εφαρμοσμένων Επιστημών, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν συναντάται πουθενά στην Ευρώπη, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο, απολύτως καμία ακαδημαϊκή ή επαγγελματική διάκριση ανάμεσα σε τίτλους σπουδών που έχουν απονεμηθεί από τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών και τα Πανεπιστήμια Θεωρητικών Επιστημών.

Ταυτόχρονα, κρίνεται επιβεβλημένη η κατάργηση της εσφαλμένης και αντισυνταγματικής μεταβατικής διάταξης της περίπτωσης β’ της παρ. 6 του άρθρου 6 του Ν. 2619/2001. Όπως είναι γνωστό, με τις παρ. 5 και 7 του άρθρου 16 του Συντάγματος ο νομοθέτης στον θεμελιώδη νόμο του κράτους διακρίνει δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, την ανώτατη και την ανώτερη. Είναι απαράδεκτο τόσο συνταγματικά όσο και ηθικά να διατηρείται για συντεχνιακούς λόγους έως και σήμερα η ανωτέρω διάταξη, η οποία καταλογίζει επαγγελματικά δικαιώματα ανωτέρων σχολών σε απόφοιτους ανώτατης εκπαίδευσης. Πόσω μάλλον την στιγμή που αποδίδονται επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου Α.Ε.Ι. σε απόφοιτους μη αξιολογημένων Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών, τα οποία συνεργάζονται εξ αποστάσεως με ιδρύματα του εξωτερικού και αποδίδουν αμφιβόλου ποιότητος τίτλους σπουδών.

Πρέπει, τέλος, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και η ελληνική κυβέρνηση, να πάψουν να υποκρίνονται ότι αγνοούν και να περιφρονούν τα προβλήματα εκατοντάδων χιλιάδων επιστημόνων και των οικογενειών τους, και να δώσουν ένα οριστικό τέλος στην ομηρία στην οποία βρίσκονται, με το να φέρουν προς κύρωση διατάξεις οι οποίες θα καθορίζουν διαδικασίες ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. με εκείνα των ιδρυμάτων που προέκυψαν έπειτα από τις συνέργειες των προαναφερθέντων με τα Α.Ε.Ι. Π.Τ..

Για τον Σύλλογο Τ.Ε.Ι. Αθήνας & Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.

Ο Πρόεδρος – Βίκτωρ Πολίτης

Ο Αντιπρόεδρος – Ιωάννης Λαλαδάκης
 

Για τον Σύλλογο Αποφοίτων και Φοιτητών Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης

Ο Πρόεδρος – Αλέξανδρος Μπριτζολάκης

Η Αντιπρόεδρος – Μαρίνα Κυριακοπούλου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith2
Ψηφιακό Βιβλίο Πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων: Και νέα πλατφόρμα για εκπαιδευτικούς - Το ΦΕΚ
Η ψηφιακή τήρηση επιτυγχάνεται με τη χρήση ψηφιακής υπηρεσίας μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (ΕΨΠ-gov.gr) εφεξής ΕΨΠ, στην...
Ψηφιακό Βιβλίο Πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων: Και νέα πλατφόρμα για εκπαιδευτικούς - Το ΦΕΚ
σχολείο σταυρος ξαρχακος
Νίκαια: Το 14ο Δημοτικό Σχολείο «βαφτίζεται» σε Σταύρος Ξαρχάκος, παρουσία του συνθέτη
Η ονοματοδοσία θα γίνει μεθαύριο Πέμπτη 30 Μαϊου στις 7.45 μμ στην Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς
Νίκαια: Το 14ο Δημοτικό Σχολείο «βαφτίζεται» σε Σταύρος Ξαρχάκος, παρουσία του συνθέτη