Thumbnail
Επιστολή μαθητή Γυμνασίου προς την υπουργό Παιδείας

Αξιότιμη υπουργέ κα Νίκη Κεραμέως,

Είμαι μαθητής της Γ´ Γυμνασίου. Εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο είμαστε αντιμέτωποι με μια πανδημία - μάστιγα της εποχής μας, η οποία είχε και έχει ως απόρροια την ανεργία, τη ζωή των μαθητών εκτός του σχολικού περιβάλλοντος, την πίεση του συστήματος υγείας αλλά –το πιο σημαντικό– τον θάνατο. Γνωρίζω πως όλοι μας είμαστε πιεσμένοι: οι μαθητές από την τηλεκπαίδευση, οι ιατροί και όλο το λοιπό υγειονομικό προσωπικό  από το ασφυκτικό κλίμα στο χώρο των νοσοκομείων, οι κυβερνώντες εξαιτίας της ανάγκης για τη λήψη των ενδεδειγμένων αποφάσεων καθώς και από την εξέταση των δεδομένων για τη COVID-19, αλλά και όλοι οι υπόλοιποι πολίτες, οι οποίοι βλέπουν τους κόπους, τις περιουσίες, και τα οικονομικά τους να εξαφανίζονται από προσώπου γης.

Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις των επιδημιολογικών δεδομένων και των συνθηκών που επικρατούν την φετινή σχολική χρονία επιθυμώ και εγώ να εκφράσω την άποψη και τα συναισθήματά μου ελπίζοντας πως αυτή η επιστολή από έναν  κοινό μαθήτή θα φτάσει στα χέρια σας. Σεβόμενος λοιπόν την θέση σας και όντας αρκετά συνειδητοποιημένη σας παραδίδω την παρακάτω επιστολή. Επιπρσθέτως, έχω την αίσθηση ότι με αυτή την επιστολή εκφράζω τους ενδοιασμούς αλλά και την αγωνία πολλών μαθητών και εκπαιδευτικών.

Οι λόγοι οι οποίοι με οδήγησαν να σας στείλω ποικίλουν. Ένας λόγος που με οδήγησε προς την συγγραφή της επιστολής μου είναι να σας ενημερώσω για τα προβλήματα που αντιμετώπιζουμε μαθητές, καθηγητές και γονείς.

Αρχικά , δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ για την διεξαγωγή των προαγωγικών εξετάσεων και εφαρμογής της τράπεζας θεμάτων αποτελεί ένα μεγάλο ερωτηματικό και προξενεί σύγχυση σε όλους τους μαθητές. Γνωρίζω ότι οι προαγωγικές εξετάσεις, πράγματι, είναι εξίσου σημαντικές για την Παιδεία και τους μαθητές.

Παρά το γεγονός ότι η ύλη προχωράει πολύ γρήγορα όπως μας πληροφορούν οι καθηγητές μας είναι γνωστό σε όλους μας ότι είτε μαθητές μέτριων επιδόσεων ακόμα και υψηλών ή άριστων είναι μπερδεμένοι. Όσοι ενδιαφερόμαστε και θέλουμε πραγματικά να προσέχουμε, να σημειώνουμε, να γράφουμε και να στέλνουμε ασκήσεις το κάνουμε. Μέχρι εκεί που μπορούμε όμως.

Οι καθηγητές με στόχο να βγάλουν όσο πιο γρήγορα την ύλη για να προλάβουν να μας κάνουν και επαναλήψεις σε θέματα της τράπεζας, ολοκληρώνουν τα κεφάλαια με ταχύτητα φωτός χωρίς να συνειδητοποιούν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό του τμήματος δεν έχει κατανοήσει.

Φυσικά δεν έχουν την ευθύνη οι καθηγητές γιατί και εκείνοι αγχώνονται σχετικά με το αν θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν έγκαιρα την τεράστια ύλη, αλλά σωστή δουλειά έτσι δεν γίνεται.

Τα προβλήματα με τις συνδέσεις συνεχίζουν να υπάρχουν, (προχτές πάλι ξαναέπεσε το σύστημα και χάθηκε μια διδακτική ώρα) και πολλοί είμαστε εμείς που στο ίδιο σπίτι χρειαζόμαστε ταυτόχρονα 3 και 4 συσκευές οι οποίες φυσικά είναι αδύνατον για μια οικογένεια να αγοραστούν.

Πάρα πολλές είναι επίσης οι φορές που ενώ ο καθηγητής εξηγεί κάτι, κόβεται ο ήχος και εμείς σαν αποτέλεσμα δεν μπορούμε να κατανοήσουμε. Στην ηλεκτρονική τάξη τα μηνύματα άλλες φορές στέλνονται και άλλες φορές όχι.

Υπάρχουν μεγάλα κενά. Οι μαθητές διστάζουν να εκφράσουν τις απορίες τους. Κανένας δεν αισθάνεται σίγουρος, ούτε όμως έχει όρεξη για μελέτη όπως παλιά

Στο προηγούμενο τετράμηνο προσπάθησα, δυσκολεύτηκα αλλά ανατιμήθηκα με υψηλούς βαθμούς. Όλο αυτό οφειλόταν στο συστηματικό διάβασμα μου αλλά και στη προσήλωση στους στόχους μου.

Δεν σας κρύβω όμως ότι με το κλείσιμο των σχολείων τον Μάρτιο 2021 αρχίζω σιγά σιγά να λυγίζω, χάνω τις δυνάμεις άλλες φορές αποσυντονίστηκα, αφαιρέθηκα. Συνεχίζω όμως να έχω ακμαίο ηθικό αλλά να προσπαθώ για το μέγιστο. Σκέφτομαι πως πολλοί συμμαθητές δεν άντεξαν άλλο τα παράτησαν, λόγω οικογενειακών προβλημάτων (απώλειες συγγενικών προσώπων)

Συνομιλώντας με τους συμμαθητές μου κατανοώ τις δυσκολίες, τις οποίες αντιμετωπίζουν. Από τη συνομιλία τους βγαίνει ένα άψυχο πράγμα, τις ψυχές του παγωμένες σκεφτόμενοι τις πολύμηνη απουσία των γιαγιάδων και παππούδων τους από τη ζωή τους το οποίο είναι ακόμη ένα κερασάκι στη τούρτα.  

Και ναι η φετινή διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων είναι ένας δύσβατος δρόμος και μια επίπονη δοκιμασία για όλους τους μαθητές.

Δυστυχώς όμως οι συνθήκες λειτουργούν κατασταλτικά για όλους μας.

Αλλά το μόνο που ζητάω είναι να μας ανοίξετε τα γυμνάσια. Πιστεύω ότι σε όλους μας λείπει ο φυσικός μας χώρος, το σχολείο. Να δούμε τους συμμαθητές επιτέλους να χαμογελούν αλλά και τους καθηγητές μας, τους οποίους θα τους δούμε για τελευταία φορά λόγω προαγωγής μας στο Λύκειο.

Η συζήτηση πιστεύω ότι πάντα οδηγεί σε ένα προσδοκώμενο αποτέλεσμα . 

Και ελπίζουμε όλοι οι μαθητές να σας έχουμε και στο μέλλον συνοδοιπόρο και υποστηρίχτρια στις προσπάθειες μας . Και το σημαντικότερο είναι πως είστε από τις λίγους υπουργός που ακούει τα αιτήματα των μαθητών.

Με εκτίμηση και σεβασμό,

Μαθητής Γ’ τάξης  Γυμνασίου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 10/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 10/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Διέσχισε κάθετα την Κρήτη
Διέσχισε κάθετα την Κρήτη με τα πόδια: Έκανε 19 ώρες να φτάσει στα Σφακιά!
Περπάτησε 92,5 χιλιόμετρα σε μια διαδρομή με δύσκολα κομμάτια και έφτασε στον προορισμό του μετά από σχεδόν 19 ώρες.
Διέσχισε κάθετα την Κρήτη με τα πόδια: Έκανε 19 ώρες να φτάσει στα Σφακιά!