Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συλλέξει η ΟΛΜΕ μέχρι στιγμής, πάνω από το 85% των σχολείων σε όλη τη χώρα συστρατεύτηκε στη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, που θέλησε να επιβάλλει η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας.
"Είναι πλέον σαφές σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ότι η προώθηση της καμιά σχέση δεν είχε με την βελτίωση του σχολείου αλλά το ακριβώς αντίθετο", αναφέρει η ΟΛΜΕ και ζητά από τους εκπαιδευτικούς να συνεχίσουν ακόμα πιο αποφασιστικά τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, να συσπειρωθούν ακόμα πιο αποφασιστικά και να συνταχθούν με την απεργία – αποχή.
Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ
Συνάδελφοι,
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ χαιρετίζει την πολύ μεγάλη συμμετοχή του κλάδου μας στην απεργία – αποχή από τις διαδικασίες της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης που επέβαλε και ενεργοποίησε προκλητικά η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας με τα σχολεία κλειστά. Το κάλεσμα της Ομοσπονδίας για απεργία – αποχή ήταν απόφαση της τελευταίας Γ/Σ των Προέδρων τον Σεπτέμβρη 2020 που υπερψηφίστηκε με πολύ μεγάλη πλειοψηφία. Η απόφαση για απεργία – αποχή και η απόρριψη της αξιολόγησης, όπως αυτή προβλέπεται στο ν.4692/2020, αγκαλιάστηκε από την συντριπτική πλειοψηφία των ΕΛΜΕ και των εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συλλέξει η Ομοσπονδία μέχρι στιγμής, πάνω από το 85% των σχολείων σε όλη τη χώρα συστρατεύτηκε στη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, που θέλησε να επιβάλλει η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας. Είναι πλέον σαφές σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ότι η προώθηση της καμιά σχέση δεν είχε με την βελτίωση του σχολείου αλλά το ακριβώς αντίθετο. Η κυβέρνηση επιδιώκει μέσω αυτής να προχωρήσει στο παραπέρα χτύπημα του Δημόσιου Σχολείου, να το υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο, να προωθήσει την κατηγοριοποίηση των σχολείων μαζί με τα ευρύτερα σχέδιά της για την επιβολή της λεγόμενης αυτονομίας – αποκέντρωσης.
Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ θεωρούσε πως θα επέβαλε την πολιτική της ανεμπόδιστα, αξιοποιώντας τα μέτρα του lockdown. Όμως για μια ακόμα φορά οι δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα απέδειξαν ότι έχουν τη δύναμη να αντιπαρατεθούν με τα κυβερνητικά σχέδια που έρχονται να σαρώσουν το Δημόσιο Σχολείο. Είναι η δεύτερη φορά που ο κλάδος μας, μετά τη σαρωτική αποχή από τη παρωδία των «ηλεκτρονικών εκλογών» στα Υ/Σ και μέσα σε εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες, στέλνει ένα τόσο μαζικό και ηχηρό μήνυμα αντίστασης και καταδίκης της πολιτικής του ΥΠΑΙΘ. Όπως είναι επίσης η πολλοστή φορά που αγωνιστικά και μαζικά οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν την αντίθεσή τους στα μέτρα που επιβάλλει η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ σε βάρος του Δημόσιου Σχολείου και της μόρφωσης των παιδιών. Οι εκπαιδευτικοί απέδειξαν ότι συσπειρωμένοι και ενωμένοι μπορούν να επιτύχουν μεγάλες νίκες υπέρ του δημόσιου σχολείου, όπως ήταν και η ακύρωση στην πράξη της ζωντανής αναμετάδοσης του μαθήματος και της διενέργειας τηλεμαθημάτων σε κατειλημμένα σχολεία τους προηγούμενους μήνες.
Καταλυτικής σημασίας ήταν η άμεση ενεργοποίηση των ΕΛΜΕ.
Πραγματοποιήθηκαν παντού συσκέψεις, εκδηλώσεις και παρεμβάσεις στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για την ενημέρωση των συναδέλφων για τις συνέπειες που φέρνει ο νόμος και η εφαρμοστική Υ.Α. για την αξιολόγηση στα σχολεία (κατηγοριοποίηση, λουκέτα κλπ), των βαθύτερων επιδιώξεων της κυβέρνησης για την λεγόμενη αυτονομία – αποκέντρωση της σχολικής μονάδας, αναδεικνύοντας ότι το μέτρο αυτό υπαγορεύεται από τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση. Μέσα από τις συλλογικές αυτές διαδικασίες που πραγματοποιήθηκαν σε μαζική κλίμακα και σε πρωτόγνωρες συνθήκες , οι δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί μέσα από τις ΕΛΜΕ ανταποκρίθηκαν θετικά στο αγωνιστικό κάλεσμα σε απεργία – αποχή που απηύθυνε η Ομοσπονδία. Η κυβέρνηση έλαβε επίσης το μήνυμα ότι τα σωματεία είναι εδώ, είναι ισχυρά και μπορούν να ορθώσουν φραγμό στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, να υπερασπίσουν το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο.
Μπροστά στη μαζική συσπείρωση και συμμετοχή στην απεργία – αποχή η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιχείρησε επανειλημμένως να εκφοβίσει τον κλάδο, ενώ κατέφυγε ακόμα και στην παράταση των συνεδριάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων προσπαθώντας να κερδίσει χρόνο. Μάταια όμως! Το μόνο που κατόρθωσε η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ είναι να εξοργίσει ακόμα περισσότερο τους εκπαιδευτικούς, να αυξήσει τη συμμετοχή τους στην απεργία – αποχή και την αμφισβήτηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, η οποία διαλύει την Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση, επιφέρει πλήγματα στις κατακτήσεις των εκπαιδευτικών και σαρώνει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί τους συναδέλφους/ισσες και τις ΕΛΜΕ να συνεχίσουν ακόμα πιο αποφασιστικά τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, να συσπειρωθούν ακόμα πιο αποφασιστικά και να συνταχθούν με την απεργία – αποχή!
Υπενθυμίζουμε ότι η απεργία αποχή που έχει προκηρυχθεί έχει ισχύ για όσο διάστημα υφίστανται οι προβλέψεις του ν.4692 και ως εκ τούτου οι εκπαιδευτικοί που αρχικά δεν συμμετείχαν σε αυτήν, μπορούν ανά πάσα στιγμή να συστρατευτούν με τον κλάδο, να δηλώσουν απεργία – αποχή και να αποχωρήσουν από τις διαδικασίες της αξιολόγησης ακόμα κι αν αρχικά συμμετείχαν στις διαδικασίες της.
Με τον ενιαίο και μαζικό μας αγώνα μπορούμε να ανατρέψουμε τα αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια, να υπερασπίσουμε το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο, το δικαίωμα στη μόρφωση για όλα τα παιδιά!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη