Γονείς: Τα σχολεία ανοίγουν όπως ακριβώς έκλεισαν
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
«Είναι προφανές ότι δεν είναι υγειονομικοί οι λόγοι που υπαγόρευσαν το άνοιγμα των σχολείων, αλλά πολιτικοί: μια επίφαση «επιστροφής στην κανονικότητα»»

Το Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Μαθητών του Δήμου Χαλανδρίου με ανακοίνωσή του τονίζει πως τα σχολεία ανοίγουν τη Δευτέρα όπως ακριβώς έκλεισαν, με υπερδιπλάσια κρούσματα και με ασθενείς διασωληνωμένους εκτός ΜΕΘ και με μεταλλάξεις του ιού πιο απειλητικές.

«Είναι προφανές ότι δεν είναι υγειονομικοί οι λόγοι που υπαγόρευσαν το άνοιγμα των σχολείων, αλλά πολιτικοί: μια επίφαση «επιστροφής στην κανονικότητα», εν όψει του ανοίγματος της τουριστικής περιόδου, διακινδυνεύοντας την υγεία εκπαιδευτικών και μαθητών», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.

Αναλυτικά

Ανοίγουν, λοιπόν, τα σχολεία! Αλλά ανοίγουν όπως ακριβώς έκλεισαν. Και με τις συνθήκες της  πανδημίας χειρότερες. Με υπερδιπλάσια κρούσματα και με ασθενείς διασωληνωμένους εκτός ΜΕΘ. Και με μεταλλάξεις του ιού πιο απειλητικές. Είναι προφανές ότι δεν είναι υγειονομικοί οι λόγοι που υπαγόρευσαν το άνοιγμα των σχολείων, αλλά πολιτικοί: μια επίφαση «επιστροφής στην κανονικότητα», εν όψει του ανοίγματος της τουριστικής περιόδου, διακινδυνεύοντας την υγεία εκπαιδευτικών και μαθητών.

Εμείς οι γονείς ζητούσαμε εξ αρχής να ληφθούν όλα τα μέτρα που απαιτούνται ώστε να λειτουργούν με ασφάλεια τα σχολεία μας. Δεν θέλουμε κλειστά σχολεία. Δεν θέλουμε χαμένες σχολικές χρονιές. Δεν ζητούσαμε το αδύνατο, ούτε μέτρα εκτός πραγματικότητας. Αυτά που ζητούσαμε ήταν και είναι αιτήματα σύσσωμης της σχολικής κοινότητας, αλλά και συστάσεις της επιστημονικής κοινότητας.

Ας τα πιάσουμε ξανά:

• Ζητούσαμε και ζητούμε αραίωση των τμημάτων. Αντί γι’ αυτό έχουμε το όριο των 25 μαθητών. Ένα όριο που αυξήθηκε εν μέσω πανδημίας. Το αίτημα των 15 μαθητών ανά τάξη δεν είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη – και για παιδαγωγικούς λόγους

• Ζητούσαμε και ζητούμε ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας. Αντί γι’ αυτό, και με το δεύτερο κύμα της πανδημίας να απειλεί, ούτε ένας παραπάνω υπάλληλος καθαριότητας δεν προσλήφθηκε.

• Ζητούσαμε και ζητούμε να υπάρχει σε κάθε σχολείο κατάλληλα εκπαιδευμένο υγειονομικό προσωπικό (και ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί). 

• Πόσες ακατάλληλες αίθουσες διδασκαλίας, μικρές, ανήλιαγες, με φεγγίτες αντί για παράθυρα που δεν επιτρέπουν επαρκή αερισμό, δεν συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται; Πόσα έργα βελτίωσης των σχολικών υποδομών έγιναν από πέρσι που ξέσπασε η πανδημία;

• Θυμόμαστε το αρχικό χάος με την τηλεκπαίδευση. Θυμόμαστε και την αδιαφορία της 
Πολιτείας αν έχουν όλες οι οικογένειες τον εξοπλισμό που χρειάζεται, με δεδομένη μάλιστα την επέκταση της τηλεργασίας. Ενώ τα περιβόητα voucher για αγορά εξοπλισμού έρχονται μόλις τώρα, μόλις λίγες μέρες πριν ξανανοίξουν τα σχολεία, και αποκλείουν χιλιάδες οικογένειες που είδαν τα εισοδήματά τους τα εξανεμίζονται μέσα στο 2020.

Εν τω μεταξύ, και ενώ καμία μέριμνα δεν έχει ληφθεί εδώ και έναν ολόκληρο χρόνο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, η κυβέρνηση νομοθετεί εν μέσω πανδημίας την βάση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (πρώτη φορά θεσμοθετείται αλλαγή στο τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια ενώ τρέχει η σχολική χρονιά!) και βεβαίως την εξίσωση των πτυχίων των ιδιωτικών κολλεγίων με αυτά των δημοσίων Πανεπιστημίων. Στα οποία κολλέγια παρεμπιπτόντως δεν υπάρχει βαθμολογική βάση εισαγωγής αλλά μόνο οικονομική

Το μόνο καινούργιο που μας προσφέρεται είναι τα περιβόητα self-test.

Από την αρχή τα πανδημίας οι γονείς επιμέναμε στην ανάγκη να διενεργούνται τακτικά, μαζικά τεστ ανίχνευσης του κορωνοϊού και ιχνηλάτηση των κρουσμάτων. Πέρασε πάνω από ένας χρόνος μέχρι η Πολιτεία να ενστερνιστεί αυτή την ανάγκη. Αλλά και πάλι βάζει μπροστά την περιβόητη «ατομική ευθύνη»: τα τεστ θα διενεργούνται από τους ίδιους τους πολίτες! Όταν ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας φωνάζει ότι διαγνωστικές πράξεις επιτρέπεται να γίνονται μόνο από εξειδικευμένο υγειονομικό προσωπικό. Πόσο ασφαλές είναι αυτό και πόσο πιθανότερο να έχουμε ψευδώς αρνητικά αποτελέσματα; 

Καμία επίσημη ενημέρωση δεν έχουμε εμείς οι γονείς για το πώς θα αντιμετωπιστεί ενδεχόμενο κρούσμα από το σχολείο: τι θα γίνει αν βρεθεί μαθητής θετικός; Θα κλείσει το τμήμα; Δεν θα έπρεπε να κλείσει και όλοι οι μαθητές να υποβληθούν σε μοριακό τεστ; Τι θα κάνουν τα παιδιά που θα βρεθούν θετικά; Θα κάνουν τηλεκπαίδευση, αλλά πώς αν το τμήμα τους συνεχίσει να λειτουργεί; Θα χάνονται οι διδακτικές ώρες αν κάποιοι εκπαιδευτικού βρεθούν θετικοί; Δεν θα δημιουργηθούν έτσι μαθητές «πολλών ταχυτήτων»;

Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη αν ένας μαθητής αρρωστήσει και χάσει τις πανελλαδικές εξετάσεις;

Έστω και την ύστατη στιγμή, καλούμε την Πολιτεία να αναλάβει τις ευθύνες της. Διεκδικούμε ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και απαιτούμε τα αυτονόητα:
1. Μείωση του αριθμού μαθητών και αξιοποίηση των υφιστάμενων χώρων διδασκαλίας, με πρόσληψη των απαραίτητων επιπλέον εκπαιδευτικών.

2. Επαναλαμβανόμενα τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς με ευθύνη του ΕΟΔΔΥ.

3. Άμεσο και κατεπείγον πρόγραμμα κατά προτεραιότητα (πλην υγειονομικών) εμβολιασμού του συνόλου των εκπαιδευτικών ώστε η πρώτη δόση εμβολιασμού να έχει ολοκληρωθεί εντός των διακοπών του Πάσχα.

4. Αναπροσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών με δραστική μείωση της διδακτέας και εξεταστέας ύλης, συμπεριλαμβανομένης της ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων

5. Αναστολή για φέτος των προαγωγικών εξετάσεων.

6. Κατάργηση για φέτος και για πάντα της βάσης εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

7. Σχολαστική καθαριότητα σχολικών κτιρίων σύμφωνα με τα σχετικά υγειονομικά πρωτόκολλα, με έκτακτη ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας.

8. Συστηματική ενίσχυση και διδακτική στήριξη των παιδιών που δεν είχαν τη δυνατότητα τηλεκπαίδευσης. 

9. Επανεκκίνηση και επέκταση του προγράμματος των σχολικών γευμάτων. 

10. Πολύμορφη υποστήριξη από ειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών), που πρέπει να προσληφθεί προς τούτο, για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης και του μακροχρόνιου εγκλεισμού των εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών.

Όχι άλλη μια χαμένη σχολική χρονιά!

Μέτρα τώρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων όλων των βαθμίδων.

Η υγεία και η παιδεία δεν είναι ατομική υπόθεση.

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Lockdown: Πότε θα επιτραπεί η μετακίνηση εκτός νομού

Επίδομα 534€: Πότε πληρώνονται οι αναστολές Απριλίου

Το Κορυφαίο Μοριοδοτούμενο σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

Μόρια για Προσλήψεις - ΑΣΕΠ - Μεταπτυχιακά με ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ LTE του GoLearn - ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ 97% ΕΠΙΤΥΧΙΑ

σχετικά άρθρα

vomvardismos israil
Παλαιστίνη: Αυξάνονται τα θύματα από τους ισραηλινούς βομαρδισμούς
Ένας ακόμα νεκρός από πυρά Ισραηλινών στρατιωτών στη Δυτική Όχθη - Κατέρρευσε κτίριο 13 ορόφων από ισραηλινούς βομβαρδισμούς στη Γάζα
Παλαιστίνη: Αυξάνονται τα θύματα από τους ισραηλινούς βομαρδισμούς
Εργασιακά: Κάλεσμα εκπαιδευτικών σε κινητοποίηση την Τετάρτη
«Κάτω τα χέρια από το αιματοβαμμένο 8ωρο», σημειώνει ο ΣΕΠΕ «ο Σωκράτης», καλώντας σε κινητοποίηση στο υπουργείο Εργασίας την Τετάρτη
Εργασιακά: Κάλεσμα εκπαιδευτικών σε κινητοποίηση την Τετάρτη
mitsotakis
Πρότυπα-Πειραματικά - Μητσοτάκης: Προεκλογική δέσμευση η ενίσχυσή τους
«Από την επόμενη σχολική χρονιά, τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία σε όλη την Ελλάδα θα φτάσουν τα 112 από 62», σημειώνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Πρότυπα-Πειραματικά - Μητσοτάκης: Προεκλογική δέσμευση η ενίσχυσή τους
we are Europe_cover
Η Ευρώπη Είμαστε Εμείς: Ένα βιβλίο για παιδιά και τα 40 χρόνια στην ΕΕ
«Η Ευρώπη Είμαστε Εμείς»: μια μοντέρνα έκδοση για παιδιά 7 – 11 ετών, με αφορμή τα 40 χρόνια από την ένταξη της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Η Ευρώπη Είμαστε Εμείς: Ένα βιβλίο για παιδιά και τα 40 χρόνια στην ΕΕ