Σκέψεις περί γνώσεων-δεξιοτήτων, αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης
«Η αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση δεν πρέπει να περιορίζει την κριτική σκέψη και ελευθερία»

Βασική αρχή του Αριστοτέλη ήταν ότι «Δεν γνωρίζουμε την αλήθεια εάν δεν έχουμε γνώση της αιτίας».

Κατά συνέπεια: προσωπικά πιστεύω και μπορώ να υπηρετήσω ευχάριστα σαν δάσκαλος ένα εκπαιδευτικό σύστημα που η γνώση θα προηγείται της δεξιότητας οδηγώντας στην αλήθεια (α-λήθη δηλ. δεν ξεχνώ - θυμάμαι πάντα τα θεμελιώδη αίτια). Mε βοηθό τη δεξιότητα η οποία θα υπηρετεί την αληθινή και βαθιά γνώση των πραγμάτων δίνοντας στο μαθητή τη δυνατότητα να νιώσει Άνθρωπος έχοντας κριτική σκέψη και ελευθερία... Αλήθεια, γιατί ο Αριστοτέλης ενδιαφέρεται τόσο για τη γνώση των αιτίων και όχι απλά για το αποτέλεσμα ακόμα κι αν είναι καλό;

Πώς βιώνεται η αγάπη στο χώρο της γνώσης και πως στο χώρο της δεξιότητας; Είμαστε αυτό που παράγουμε ή παράγουμε επειδή είμαστε; Είναι πραγματική ελευθερία και πραγματική κριτική σκέψη να μπορείς να επιλέξεις από μικρά κομμάτια της πραγματικότητας αγνοώντας σημαντικά κομμάτια που συγκροτούν τη συνολική πραγματικότητα; Είναι η οικονομία η αρχή και το τέλος της ζωής του πολιτισμού και της παιδείας; Κι αν η απάντηση είναι περιορισμός της κριτικής σκέψης και ελευθερίας με αντάλλαγμα τη σύνδεση παιδείας και αγοράς, τότε επιτελεί παιδαγωγικό έργο η αξιολόγηση;

Στα ερωτήματα αυτά θα πρέπει να απαντά η αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση χωρίς να περιορίζει την κριτική σκέψη και ελευθερία, λαμβάνοντας υπ΄ όψη ότι η ζωή, η σκέψη, ο πολιτισμός, η επιστήμη δε μπορούν να χωρέσουν σε κουτάκια, και portfolia. Επίσης να απαντά στην ανάγκη των εκπαιδευτικών - όπως και όλων των εργαζομένων-να νιώθουν ότι εργάζονται κι όχι ότι δουλεύουν, δηλ. είναι δούλοι κι όχι ελεύθεροι.

Για να μην παρεξηγηθώ: όταν λέμε εργασία εννοούμε εργασία με αγάπη, μεράκι, υπευθυνότητα και προσωποκεντρική παιδαγωγική. Τίποτα λιγότερο.

Τέλος, αλήθεια, το φιλότιμο σε ποιο κουτάκι αξιολόγησης χωράει;

*Διευθυντής 9ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών «Γεώργιος Γλαράκης»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολείο
Αιγάλεω: Πειθαρχικό σε σχολείο για προβολή επεισοδίου της σειράς «Black Mirror»
Τι καταγγέλλει πατέρας μαθητή - Εκπαιδευτικός πληροφορικής φέρεται να έδειξε στη σχολική αίθουσα σκηνές σεξ και κτηνοβασίας
Αιγάλεω: Πειθαρχικό σε σχολείο για προβολή επεισοδίου της σειράς «Black Mirror»
vandalismoi se sxoleio
Μαθητής εξύβρισε και να απείλησε εκπαιδευτικούς, ενώ επιχείρησε να επιτεθεί σωματικά στον διευθυντή του σχολείου
Τα τελευταία χρόνια καταγράφεται αυξημένη ανησυχία για φαινόμενα λεκτικής και σωματικής βίας σε σχολικούς χώρους, με τους εκπαιδευτικούς να ζητούν...
Μαθητής εξύβρισε και να απείλησε εκπαιδευτικούς, ενώ επιχείρησε να επιτεθεί σωματικά στον διευθυντή του σχολείου
karystianou
Έρευνα MRB: Το 31,8% θα ψήφιζε ένα κόμμα με αρχηγό τη Μαρία Καρυστιανού - Πόσο παίρνουν Τσίπρας και Σαμαράς
Η τάση αυτή δείχνει ότι η Καρυστιανού έχει συγκεντρώσει σημαντική δημοτικότητα και δυναμική επιρροής στον χώρο της πολιτικής, ανεξάρτητα από τα...
Έρευνα MRB: Το 31,8% θα ψήφιζε ένα κόμμα με αρχηγό τη Μαρία Καρυστιανού - Πόσο παίρνουν Τσίπρας και Σαμαράς
Αγροτικά μπλόκα
Αγρότες: «Ριφιφί» στους λογαριασμούς αντί για πληρωμές – Άδειασαν τα IBAN πριν τις επιδοτήσεις
Οργή στα αγροτικά μπλόκα για το «επιτελικό μπάχαλο» με τις παρακρατήσεις του ΕΛΓΑ – Χιλιάδες παραγωγοί είδαν μηδενικά υπόλοιπα
Αγρότες: «Ριφιφί» στους λογαριασμούς αντί για πληρωμές – Άδειασαν τα IBAN πριν τις επιδοτήσεις