Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για μετατροπή Γυμνασίου της Πρέβεζας σε Πρότυπο/Πειραματικό
Η δημιουργία ενός πειραματικού σχολείου αλλάζει τον εκπαιδευτικό χάρτη μιας περιοχής και δεν μπορεί να γίνει με βιασύνη και προχειρότητα

Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας για τη μετατροπή σχολικής μονάδας του νομού Πρέβεζας σε Πρότυπο/Πειραματικό Γυμνάσιο κατέθεσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ του νομού Κώστας Μπάρκας.

Στην ερώτησή του ο Κ. Μπάρκας αναφέρει ότι «η δημιουργία ενός Πρότυπου/Πειραματικού σχολείου αλλάζει τον εκπαιδευτικό χάρτη μιας περιοχής και δεν μπορεί να γίνει με βιασύνη και προχειρότητα, μόνο και μόνο για να εξυπηρετήσει πολιτικές σκοπιμότητες, διότι επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την εργασιακή και υπηρεσιακή κατάσταση των διδασκόντων μιας ευρύτερης περιοχής, καθώς και τους όρους με τους οποίους παρέχεται η δημόσια εκπαίδευση στην εν λόγω περιοχή».

Χωρίς διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα

Ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης τονίζει ότι δεν υπήρξε σύμφωνη απόφαση του συλλόγου διδασκόντων ούτε πρότερη διαβούλευση με τη σχολική κοινότητα. Μάλιστα, αναφέρεται σε καταγγελίες ότι η πρόταση για τη λειτουργία του 1ου Γυμνασίου Πρέβεζας ως Πρότυπου/Πειραματικού Γυμνασίου έχει ήδη φτάσει στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου χωρίς να έχει κοινοποιηθεί στην εκπαιδευτική και την ευρύτερη κοινότητα.

Βάσει των παραπάνω ο Κ. Μπάρκας καλεί την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να απαντήσει αν προτίθεται να λάβει υπόψη τη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων αναφορικά με το θέμα και αν η αποστολή της πρότασης εν κρυπτώ και χωρίς διαβούλευση είναι συμβατή με όρους χρηστής διοίκησης.
 

Ακολουθεί αναλυτικά η Ερώτηση του Κώστα Μπάρκα

 

Αίσθημα ανησυχίας και απογοήτευσης συνολικά στην εκπαιδευτική κοινότητα του Νομού Πρέβεζας, έχει προκαλέσει η ουσιαστικά μονομερής πράξη επιβολής, όσον αφορά τον ορισμό σχολικής μονάδας για τη λειτουργία Πρότυπου/Πειραματικού Γυμνασίου στον Νομό Πρέβεζας. Είναι παγκοίνως αποδεκτό, ότι η δημιουργία ενός πειραματικού σχολείου αλλάζει τον εκπαιδευτικό χάρτη μιας περιοχής και δεν μπορεί να γίνει με βιασύνη και προχειρότητα, μόνο και μόνο για να εξυπηρετήσει πολιτικές σκοπιμότητες, διότι επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την εργασιακή και υπηρεσιακή κατάσταση των διδασκόντων μιας ευρύτερης περιοχής, καθώς και τους όρους με τους οποίους παρέχεται η δημόσια εκπαίδευση στην εν λόγω περιοχή.

Ειδικότερα, με βάση την ΥΑ 222631/Δ6/2021 – ΦΕΚ 776/Β/26-2-2021 “Χαρακτηρισμός δημόσιων σχολικών μονάδων ως Πρότυπων ή Πειραματικών Σχολείων”, οι Σύλλογοι Διδασκόντων καλούνται να προτείνουν αν επιθυμούν τη μετατροπή του σχολείου τους σε Πρότυπο ή Πειραματικό, καθώς κρίνονται ως οι πλέον αρμόδιοι για την απόφαση μιας τέτοιας μετατροπής. Ο Νομοθέτης δηλαδή αναγνωρίζει τη σπουδαιότητα της εκπαιδευτικής κοινότητας, μέσω του Συλλόγου Διδασκόντων, για τη λήψη μιας τέτοιας απόφασης, μετατροπής μιας σχολικής μονάδας σε πειραματική, που αλλάζει τον εκπαιδευτικό χάρτη σε μια περιοχή. Παράλληλα, η υπάρχουσα Νομοθεσία δίνει τη δυνατότητα στον κατά τόπους Διευθυντή Εκπαίδευσης (Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας), χωρίς όμως να τον υποχρεώνει, ως μονοπρόσωπο όργανο διοίκησης, να προτείνει τη λειτουργία δημόσιας σχολικής μονάδας ως «Πειραματικό Σχολείο», χωρίς τη σύμφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

Αντ' αυτού, στην περίπτωση επιλογής της σχολικής μονάδας για τη λειτουργία Πρότυπου/Πειραματικού Γυμνασίου στον Νομό Πρέβεζας, πρώτον, δεν υπήρξε καμία διαβούλευση με τη σχολική κοινότητα, τους Συλλόγους Διδασκόντων, αλλά και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων. Δεύτερον, το σύνολο των Συλλόγων Διδασκόντων στα Γυμνάσια του Νομού Πρέβεζας είναι αντίθετα στη λειτουργία Πρότυπου/Πειραματικού Γυμνασίου στη μονάδα τους. Εντούτοις και με υπόψη τα παραπάνω δεδομένα, έχουν έρθει στη δημοσιότητα καταγγελίες, ότι στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου έχει καταφθάσει πρόταση για τη λειτουργία του Πρώτου Γυμνασίου Πρέβεζας ως Πρότυπου/Πειραματικού Γυμνασίου για τον Νομό Πρέβεζας. Χωρίς να έχει κοινοποιηθεί τόσο στην εκπαιδευτική, όσο και στην ευρύτερη κοινότητα, που την αφορά άμεσα η συγκεκριμένη εξέλιξη, η σχετική πρόταση ούτε το σκεπτικό αυτής.           

Επειδή, η μετατροπή μιας σχολικής μονάδας σε πειραματικό σχολείο, αλλάζει τον εκπαιδευτικό χάρτη μιας περιοχής, την εργασιακή κατάσταση διδασκόντων και τους όρους παροχής της δημόσιας εκπαίδευσης σε μια περιοχή, ως εκ τούτου, απαιτείται η διαβούλευση και η συναίνεση των Συλλόγων Διδασκόντων και της τοπικής κοινωνίας,

Επειδή, η εφαρμογή νέων εκπαιδευτικών μεθόδων πρέπει να έχει τη δυνατότητα μεταφοράς στο σύνολο των μαθητών, χωρίς να δημιουργεί βασική εκπαίδευση δύο ταχυτήτων,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

-   Προτίθεται, για τη μετατροπή ενός σχολείου σε Πρότυπο/Πειραματικό, να λάβει υπόψη την γνώμη του Συλλόγου των Διδασκόντων;

- Είναι συμβατή με όρους χρηστής διοίκησης η αποστολή εν κρυπτώ, χωρίς τη διαβούλευση ή έστω την ενημέρωση και την κοινοποίησή της στον αρμόδιο Σύλλογο Διδασκόντων και στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα, της πρότασης για τη λειτουργία του Πρώτου Γυμνασίου Πρέβεζας ως Πρότυπου/Πειραματικού Γυμνασίου για τον Νομό Πρέβεζας;  

Ο ερωτών Βουλευτής

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eisfores_lefta.jpg
Αύξηση ασφαλιστικών εισφορών για ελεύθερους επαγγελματίες από το 2025 – Πόσο θα κληθούν να πληρώσουν
Οι αυξήσεις αναμένονται να κυμανθούν από 6 έως 17 ευρώ τον μήνα, και οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα κληθούν να τις καταβάλουν από την 1η Ιανουαρίου...
Αύξηση ασφαλιστικών εισφορών για ελεύθερους επαγγελματίες από το 2025 – Πόσο θα κληθούν να πληρώσουν
pada.jpg
ΠΑΔΑ: Επιχορήγηση 966.000€ για υποστήριξη Έρευνας-Καινοτομίας και ενσωμάτωση ενισχυτικής διδασκαλίας επιπρόσθετα των κύριων διαλέξεων
Δείτε αναλυτικά τα νέα έργα που προβλέπονται για το ΠΑΔΑ
ΠΑΔΑ: Επιχορήγηση 966.000€ για υποστήριξη Έρευνας-Καινοτομίας και ενσωμάτωση ενισχυτικής διδασκαλίας επιπρόσθετα των κύριων διαλέξεων
απα
Απατεώνες προσποιούνται τις δωρεές σε δημοτικά σχολεία ζητώντας τραπεζικούς λογαριασμούς
Οι απατεώνες ισχυρίζονται ότι οι διευθυντές ή εκπαιδευτικοί έχουν κερδίσει κάποια αναδρομική διεκδίκηση ή τους προσφέρουν δωροεπιταγές
Απατεώνες προσποιούνται τις δωρεές σε δημοτικά σχολεία ζητώντας τραπεζικούς λογαριασμούς