«Εξ οικείων τα βέλη» για την υπουργό Παιδείας, στο θέμα των σχολικών γευμάτων και το σοβαρό πρόβλημα με τα σχολικά κυλικεία, που λόγω των μέτρων για τον κορονοϊό αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης.
Με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής Ευβοίας της ΝΔ κ.Αθαν.Ζεμπίλης προς τα υπουργεία Παιδείας και Εργασίας, ζητά να πληροφορηθεί αν η κυβέρνηση προτίθεται να επεκτείνει το πρόγραμμα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να συνεχίσει τη χρηματοδότησή του από τα Υπουργεία Παιδείας και Εργασίας.
Τονίζει επίσης ότι τα σχολικά κυλικεία, εδώ και περίπου ένα χρόνο, είναι αντιμέτωπα με καθολική σχεδόν απώλεια εσόδων λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και της μη λειτουργίας των σχολικών μονάδων και για το λόγο αυτόν ζητούν την αναθεώρηση και διεύρυνση του υφιστάμενου προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» προκειμένου αυτό να επεκταθεί σε σχολεία όλης της χώρας, καλύπτοντας όχι μόνο την πρωτοβάθμια αλλά και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση με την αξιοποίηση των υπαρχόντων σχολικών κυλικείων αντί των εταιριών catering
Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες ημέρες υπήρξε και δυσλειτουργία στη διανομή σχολικών γευμάτων η οποία είχε διακοπεί από 1η Μαρτίου επειδή η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας δεν μερίμνησαν έγκαιρα ώστε να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες και να συνεχιστεί απρόσκοπτα το πρόγραμμα των σχολικών γευμάτων, με αποτέλεσμα το πρόγραμμα να έχει «κολλήσει» στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Το πρόβλημα αποκαθίσταται πλέον, με αργούς ρυθμούς
Η ερώτηση
Τα σχολικά κυλικεία, εδώ και περίπου ένα χρόνο, είναι αντιμέτωπα με καθολική σχεδόν απώλεια εσόδων λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και της μη λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Η συγκεκριμένη κατάσταση προκαλεί αβεβαιότητα στους ιδιοκτήτες και σοβαρά προβλήματα βιοπορισμού τους. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία των Κυλικείων Δημόσιων και Ιδιωτικών Σχολείων (ΠΟΚΔΙΣ) έχει καταθέσει τεκμηριωμένη πρόταση για την παροχή πρωινού γεύματος στο σχολικό πληθυσμό πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το κόστος του οποίου θα καλύπτεται από το κράτος. Βάσει αυτής της πρότασης, ζητάνε την αναθεώρηση και διεύρυνση του υφιστάμενου προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» προκειμένου αυτό να επεκταθεί σε σχολεία όλης της χώρας, καλύπτοντας όχι μόνο την πρωτοβάθμια αλλά και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση με την αξιοποίηση των υπαρχόντων σχολικών κυλικείων αντί των εταιριών catering.
Πρόκειται για μια στοχευμένη πρόταση, η οποία έτυχε της στήριξης τόσο της προηγούμενης αρμόδιας Υφυπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων, κας Σ. Ζαχαράκη, όσο και της τωρινής Υφυπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων κας Ζ. Μακρή. Πιο συγκεκριμένα, στις 4 Ιανουαρίου 2021 η κα Ζαχαράκη δήλωσε στη Βουλή ότι «οι στόχοι του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» μπορούν να επιτευχθούν εξίσου σωστά και με την παροχή προγεύματος στο σύνολο των μαθητών με προϊόντα που διέπουν τη λειτουργία των σχολικών κυλικείων».
Ενώ η κα Μακρή, αρμόδια Υφυπουργός για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με την υπ’ αρ. 2326/17-7-2020 Αναφορά της στη Βουλή στήριξε την πρόταση της ΠΟΚΔΙΣ για τον σχεδιασμό του προγράμματος «Πρωινά Γεύματα στο σχολικό πληθυσμό».
Βάσει των ανωτέρω, ερωτούνται οι Υπουργοί:
1) Δεδομένης της εκπεφρασμένης βούλησης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, ποιες ενέργειες έχουν γίνει για την προσαρμογή του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» στα νέα δεδομένα;
2) Πώς σχεδιάζετε να αξιοποιήσετε τα σχολικά κυλικεία σε αυτή την κατεύθυνση;
3) Προτίθεστε να επεκτείνετε το πρόγραμμα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να συνεχίσετε τη χρηματοδότησή του από τα Υπουργεία Παιδείας και Εργασίας;
Ο ερωτών βουλευτής Αθανάσιος Γ. Ζεμπίλης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη