Εξ αποστάσεως λειτουργία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Εξ αποστάσεως λειτουργία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης - Μια ακόμη απάντηση στην πανδημία - Από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Ήταν 9 Μαρτίου 2020. Στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Ελευθερίου Κορδελιού, είχαμε τους μαθητές του 1ου ΓΕΛ Κορδελιού και είχαμε ξεκινήσει το πρόγραμμα μας για την Κλιματική Αλλαγή όταν χτύπησε το τηλέφωνο και δόθηκε η εντολή να διακοπεί το πρόγραμμα και οι μαθητές να γυρίσουν αμέσως στο σχολείο τους… Πόσο περίεργη – πρωτοφανής -  μας είχε φανεί αυτή η οδηγία τότε!

Υπερβολή σκεφτήκαμε κάποιοι, είναι δυνατόν να είναι τόσο σοβαρά τα πράγματα αναρωτηθήκαμε κάποιοι άλλοι!!! Κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί τι θα ακολουθούσε!

Η πραγματικότητα πολλές φορές ξεπερνάει την φαντασία και η κατάσταση στην οποία ζούμε λόγω της πανδημίας του covid 19 είναι μια τέτοια πραγματικότητα που ξεπερνάει την φαντασία γιατί δεν υπήρχε προηγούμενο στη συλλογική μνήμη …

Ένας χρόνος συμπληρώνεται από την διακοπή της δια ζώσης λειτουργίας πολλών λειτουργιών της καθημερινής μας ζωής!

Ακριβώς ένα χρόνο μετά, στις 11 Μαρτίου 2021, με χαρά υποδεχθήκαμε ξανά τους μαθητές του 1ου ΓΕΛ Κορδελιού στο ΚΠΕ, αλλά αυτή τη φορά σε μία «εικονική επίσκεψη» για να υλοποιήσουμε διαδικτυακά το νέο μας πρόγραμμα!

Πιστεύουμε ακράδαντα πως η ένταξη περιβαλλοντικών προγραμμάτων στην καθημερινή λειτουργία των σχολείων όπως σε συνθήκες κανονικότητας έτσι και τώρα στην εξ αποστάσεως λειτουργία των σχολείων, μπορεί να προσφέρει ποιοτικές εκπαιδευτικές εμπειρίες στα παιδιά! Φυσικά η παιδαγωγική ομάδα του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού, σχεδίασε ένα εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που λέγεται «Μιλώ για τη γειτονιά μου» το οποίο το υλοποιεί με μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από όλη τη χώρα.  Έχουμε δεχθεί σχολεία από τον Έβρο, την Αθήνα, όλη τη Μακεδονία και φυσικά από την Θεσσαλονίκη και τον Δήμο Κορδελιού Ευόσμου, τον Δήμο μας. Το περιβάλλον το δικό μας είναι το αστικό περιβάλλον και σε αυτό εστιάζουμε.

Έτσι, στο πρόγραμμα αυτό, μαζί με τους μαθητές επισκεπτόμαστε ψηφιακά και παρατηρούμε τις γειτονιές των παιδιών αλλά και άλλες γειτονιές σε άλλες πόλεις, συζητάμε τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μια πόλη για να προσφέρει καλή ποιότητα ζωής στους κατοίκους της και αναζητούμε την ατομική και τη συλλογική ενεργοποίηση για να γίνουν οι πόλεις μας καλύτερες.

Το πρόγραμμα υλοποιείται μέσω της πλατφόρμας WEBEX του Υπουργείου. Όλες οι δραστηριότητες έχουν σχεδιαστεί με τρόπο που βοηθά την ομαδική εργασία, την κριτική σκέψη, την επικοινωνία και την δημιουργικότητα των παιδιών. Συνεργατικά έγγραφα, συνεργατικές εφαρμογές, εργασία σε ομάδες, ατομική εργασία, και συζήτηση στην ολομέλεια είναι τα μέσα που αξιοποιούνται από τους μαθητές.

Τα παιδιά που υλοποιούν το πρόγραμμα από διάφορα σχολεία είπαν:

«Εμένα μου άρεσε πολύ. Ήταν μια εμπειρία που σπάει τη ροή των μαθημάτων. Έμαθα πολλά!»

«Ήταν μια έκπληξη για εμένα! Περίμενα μια βαρετή παρουσίαση και αντίθετα κάναμε πράγματα σε συνεργασία με τα άλλα παιδιά, συζητήσαμε, προβληματιστήκαμε  και είπαμε τις απόψεις μας. Πολύ καλό!»

«Δεν πίστευα πως ένα διαδικτυακό πρόγραμμα θα μπορούσε να είναι ενδιαφέρον, αλλά διαψεύστηκα! Ήταν πολύ ωραίο!»

Παράλληλα, οι μαθητές και οι μαθήτριες του 1ου ΓΕΛ Κορδελιού, στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος, είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν και με την Αντιδήμαρχο Περιβάλλοντος και Πρασίνου του Δήμου Κορδελιού-Ευόσμου, κυρία Κορωνίδου Αλεξάνδρα. Της πήραν συνέντευξη η οποία αφορούσε σε περιβαλλοντικά ζητήματα της περιοχής. Έθεσαν στην Αντιδήμαρχο ερωτήσεις σχετικά με τα μείζονα θέματα της περιοχής τους, την ατμοσφαιρική ρύπανση λόγω της λειτουργίας του εργοστασίου πετρελαίου, την ανακύκλωση, την έλλειψη χώρων πρασίνου, τη διαχείριση των αποβλήτων, αλλά και τον βαθμό περιβαλλοντικής αντίληψης και ευαισθητοποίησης των κατοίκων.

Η κυρία Κορωνίδου πρόθυμα, με σαφήνεια και ευθύτητα, απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις των μαθητών/τριών, αποκαλύπτοντας τις προτεραιότητες του Δήμου, τις εθελοντικές δράσεις που προτίθεται να διοργανώσει για το περιβάλλον και, γενικότερα, τα μελλοντικά σχέδια του Δήμου μας για την περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής.

Οι δράσεις του ΚΠΕ  υλοποιούνται στο πλαίσιο της στο πλαίσιο της Πράξης “Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) - Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Β’ κύκλος)”, το οποίο υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Πληροφορίες: Αθανασίου Χρυσούλα, υπεύθυνη του ΚΠΕ  Τηλ.:  2310707150

Κιούκια Ευανθία, ΠΕ02, Υποδιευθύντρια του 1ου ΓΕΛ Κορδελιού

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ιδιωτική ιατρική
Εγκρίθηκε η πρώτη ιδιωτική ιατρική σχολή στην Αθήνα - Ποια εταιρεία βρίσκεται από πίσω
Ιδιωτική Ιατρική Σχολή πήρε την πρώτη έγκριση - Η ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Εγκρίθηκε η πρώτη ιδιωτική ιατρική σχολή στην Αθήνα - Ποια εταιρεία βρίσκεται από πίσω