Παρατείνεται το lockdown στην Αττική, όπως προανήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, και μαζί του απομακρύνεται η ημερομηνία επαναλειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων.
Αρχικά, είχε γίνει λόγος για ενδεχόμενη επιστροφή των μαθητών στα θρανία τη Δευτέρα 1 Μαρτίου. Ωστόσο, τα νέα δεδομένα και η ραγδαία αύξηση κρουσμάτων δείχνουν ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί.
«Eίδαμε χθες (σ.σ. Τρίτη 23/2) μία απότομη αύξηση των κρουσμάτων, ειδικά στην Αττική, η οποία εκ των πραγμάτων απομακρύνει την πρόθεσή μας, πάντα ακούγοντας τις οδηγίες των ειδικών, να προχωρήσουμε σε ένα σταδιακό άνοιγμα την 1η Μαρτίου», επισήμανε ο πρωθυπουργός.
Στη συνέχεια, συμπλήρωσε ότι το «βασικό μήνυμα το οποίο πρέπει να εκπέμψουμε είναι ότι πρέπει να παραμείνουμε πολύ προσηλωμένοι στα μέτρα τα οποία ξέρουμε ότι δουλεύουν. Γνωρίζω ότι όλοι οι συμπολίτες μας είναι κουρασμένοι, έχουμε όμως αυτή τη στιγμή πραγματικά στα χέρια μας ένα όπλο το οποίο δεν είχαμε πριν από κάποιους μήνες και αυτό είναι το όπλο του εμβολιασμού».
Ο Κυρικάκος Μητσοτάκης δεν έδωσε περαιτέρω πληροφορίες για τη διάρκεια του lockdown. Ωστόσο, ρεπορτάζ του Mega αναφέρει ότι αν η επιδημιολογική εικόνα της Αττικής παραμείνει η ίδια, τότε φαίνεται πως οι κάτοικοι θα γιορτάσουν με lockdown την Τσικνοπέμπτη, τις Απόκριες και την Καθαρά Δευτέρα, αφού τα μέτρα θα ισχύουν για τουλάχιστον ένα δεκαπενθήμερο.
«Θολές» απαντήσεις από Κικίλια - Κοτανίδου
Επιπλέον, δεν βοήθησαν με τις δηλώσεις τους να ξεκαθαρίσει το «θολό» τοπίο που επικρατεί για το άνοιγμα των σχολείων οι Βασίλης Κικίλιας και Αναστασία Κοτανίδου.
Στο πλαίσιο της ενημέρωσης του υπουργείου Υγείας για την εξέλιξη της πανδημίας του κορονοϊού, ο υπουργός Υγείας αρκέστηκε να δηλώσει πως δεν μπορούν να γίνουν προβλέψεις για το άνοιγμα δραστηριοτήτων, ενώ το υπουργείο Υγείας παρακολουθεί καθημερινά τα δεδομένα και προσπαθεί να σχεδιάζει προσεκτικά τα επόμενα βήματα, αντιλαμβανόμενο την πίεση που υπάρχει στην κοινωνία.
Από την πλευρά της, η καθηγήτρια Πνευμονολογίας και πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής για τον σχεδιασμό των κλινών ΜΕΘ, δήλωσε πως μέλημα της επιτροπής είναι το σταδιακό άνοιγμα κάποιων δραστηριοτήτων, ωστόσο ο αριθμός των κρουσμάτων δεν προσφέρει αυτή τη δυνατότητα.
Οι ειδικοί συμμετέχουν σε συνεχείς τηλεδιασκέψεις, ενώ οι όποιες αποφάσεις θα ληφθούν την Παρασκευή. Σε κάθε περίπτωση, η καθηγήτρια επεσήμανε πως «τα νούμερα είναι άσχημα», περιορίζοντας τις πιθανότητες για να ανακοινωθούν μέτρα χαλάρωσης, όπως το άνοιγμα των σχολείων.
Διίστανται οι απόψεις των επιστημόνων για τα σχολεία
Παράλληλα, εμφανής είναι ο διχασμός των απόψεων των επιστημόνων για το άνοιγμα των σχολείων.
Ο ερευνητής στις ΗΠΑ Γιώργος Παυλάκης τάχθηκε κατά της επαναλειτουργίας των σχολείων.
Σχολίασε την ενδεχόμενη άρση του lockdown και ξεκαθάρισε πως:
«Θα είναι τρέλα να ανοίξουν η αγορά και τα σχολεία. Δεν πρέπει να αφήσουμε τα νοσοκομεία να αποτύχουν. Μπορεί να είμαστε στο πιο σκοτεινό σημείο πριν την αυγή».
Ο καθηγητής Γενετικής στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης, Μανώλης Δερμιτζάκης, προτείνει από την πλευρά άνοιγμα όλων των σχολείων, ωστόσο παραμένει άγνωστο ποια θα είναι η εισήγηση των ειδικών γι' αυτό το ζήτημα.
Επιπλέον, προτείνει άνοιγμα των καφέ και των εστιατορίων μόνο σε εξωτερικούς χώρους, με υγειονομικά μέτρα και για παράδειγμα έως τις 19:00 το απόγευμα, ενώ τα καταστήματα να ανοίξουν αποκλειστικά με ραντεβού το λεγόμενο click in shop.
Προσλήψεις εκπαιδευτικών για να ανοίξουν τα σχολεία
Για να ανοίξουν τα σχολεία θα πρέπει να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών ώστε να λειτουργούν και πρωί και απόγευμα, υπογραμμίζει η Αθηνά Λινού. Τόνισε δε ότι η λύση δεν μπορεί να είναι το συνολικό κλείσιμο όλων των σχολείων που όπως είπε «είναι και η τελική λύση».
Παράλληλα, εξήγησε πως στα μέτρα θα έπρεπε να είναι και η αποστασιοποίηση των παιδιών στα σχολεία, καθώς σύμφωνα με νέες μελέτες τα παιδιά μεταδίδουν τον ιό όσο και οι ενήλικες. «Καταλήγουμε στην καραντίνα αλλά πριν από αυτό θα έπρεπε να είχαμε πάρει όλα τα άλλα μέτρα που δεν παίρνουμε», σχολίασε η κ. Λινού.
Μιλώντας στο Mega, η καθηγήτρια επιδημιολογίας της ιατρικής σχολής του πανεπιστημίου Αθηνών, δήλωσε πως ο αριθμός των κρουσμάτων είναι συνάρτηση του αριθμού των τεστ. Αυτό που μετράει είναι ο δείκτης θετικότητας, ο οποίος είναι σταθερά υψηλός και αυτό είναι ανησυχητικό.
AEI: Τι θα γίνει με τη λειτουργία τους
Προβληματισμός επικρατεί παράλληλα και για τη λειτουργία των ΑΕΙ.
Ενώ, έχει ληφθεί η απόφαση για το εαρινό εξάμηνο με τα ΑΕΙ να συνεχίζουν να παραδίδουν μαθήματα στους φοιτητές μέσω τηλεκπαίδευσης.
Ωστόσο, είναι έκδηλη η ανησυχία για την παραμονή σε αυτή την κατάσταση.
«Δεν νοείται πανεπιστήμιο χωρίς δια ζώσης εκπαίδευση» επισήμανε στη Βουλή απαντώντας σε ερώτηση για το κλείσιμο των πανεπιστημίων ο υφυπουργός Παιδείας, Άγγελος Συρίγος.
Ο υφυπουργός Παιδείας επικαλέστηκε τη δύσκολη κατάσταση από την πανδημία για να δικαιολογήσει την απόφαση της κυβέρνησης για τα κλειστά πανεπιστήμια.
«Είναι γεγονός ότι το εαρινό εξάμηνο αποφασίστηκε να γίνει με τηλεκπαίδευση. Θα δούμε τι θα γίνει ως προς την εξεταστική περίοδο, όταν θα έρθει η ώρα, ανάλογα με το ποια είναι τα επιδημιολογικά δεδομένα», είπε.
«Τα επιδημιολογικά δεδομένα δεν μας επιτρέπουν να ανοίξουμε τα πανεπιστήμια διά ζώσης» επισήμανε, γιατί υπάρχει ο κίνδυνος της διασποράς.
Την ίδια ώρα, πλήθος φοιτητών από Σχολές Ιατρικής και Νοσηλευτικής ζητούν την επανέναρξη της διά ζώσης διδασκαλίας για τα εργαστηριακά μαθήματα και της πρακτικής άσκησης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη