κινητό και εξετάσεις, πανελλήνιες, πανελλαδικές εξετάσεις
«Είμαστε εσώκλειστοι από τον Νοέμβριο, τουλάχιστον στις κόκκινες περιοχές. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει επτά ώρες σχολείο, τρεις έως και πέντε ώρες φροντιστήριο διαδικτυακά και περίπου μία ώρα ''χάζεμα'' στο κινητό την ημέρα. Σύνολο; δεκατρείς ώρες μπροστά σε μια οθόνη» - Επιστολή μαθητών της Γ' Λυκείου από τα Άνω Πατήσια αναφορικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις στην εποχή του κορονοϊού

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Αξιότιμοι καθηγητές,

Αγαπητοί γονείς, συμμαθήτριες και συμμαθητές,

Με τούτη την ανοιχτή επιστολή αντιπροσωπεύουμε -ελπίζουμε- την πλειονότητα των μαθητών της Γ’ τάξης του Λυκείου όλης της Ελλάδας. Θεωρούμε σκόπιμο, κάτω από τις δύσκολες αυτές συνθήκες που έχει προξενήσει η πανδημία του COVID-19, να σας παρουσιάσουμε τη δική μας οπτική των πραγμάτων.  Μπορεί η επιστολή αυτή να μην εμφανιστεί στην “οθόνη” της κυρίας Υπουργού, αλλά έχουμε κάθε δικαίωμα να εκφράσουμε τη γνώμη μας (!)

Είναι ήδη γνωστό σε όλους μας πως η τρίτη λυκείου είναι “Η τελική ευθεία”, η χρονιά που αποβλέπει στην επιτυχία, την πρώτη μας - ας ελπίσουμε - όσον  αφορά  τη  μελλοντική μας επαγγελματική ζωή!… Η εισαγωγή μας στο πανεπιστήμιο της επιλογής μας θα κριθεί από δώδεκα-δεκαέξι ώρες.  Ώρες που το άγχος έχει ξεπεράσει το κόκκινο γιατί μια μέρα -έστω- άτυχη αλλάζει όλα μας τα σχέδια... Αλλά η επιστολή αυτή δεν είναι για να μιλήσουμε για την ημέρα των Πανελληνίων, αλλά για την πορεία προς τον στόχο μας, τους μήνες που απομένουν μέχρι τότε.

Είμαστε εσώκλειστοι από τον Νοέμβριο!!! τουλάχιστον στις “κόκκινες” περιοχές! Τι σημαίνει αυτό; σημαίνει επτά ώρες σχολείο, τρεις έως και πέντε ώρες φροντιστήριο διαδικτυακά και περίπου μία ώρα “χάζεμα” στο κινητό  την  ημέρα . Σύνολο; δεκατρείς (το πολύ) ώρες μπροστά σε μια οθόνη! Μάλλον δεν το καταλαβαίνετε αρκετά εκεί στο Υπουργείο, αλλά δεκατρείς ώρες οθόνης, σε συνδυασμό με πέντε-έξι  -υποθετικά μιλώντας- ώρες διαβάσματος ισούνται, για να το πούμε λαϊκά, με ψυχοπλάκωμα…  

Για  να  μη  μιλήσουμε  για  τις σοβαρές επιπτώσεις της πολύωρης παρακολούθησης μέσω υπολογιστών, όπως ξηροφθαλμία, ζαλάδες, πονοκεφάλους, δυσκινησία,  κλπ...  Ξέρετε πόσο εξαντλητικό είναι να κάθεσαι τόσες ώρες σε μια καρέκλα, πάνω από ένα βιβλίο, με το άγχος και την πίεση στους ώμους σου; Να διαβάζεις συνέχεια, επειδή οι συγκυρίες δεν επιτρέπουν να βγούμε για μια βόλτα με τους φίλους μας; Α ναι, τα παιδιά του λυκείου συνάπτουν πιο στενές επαφές… και τα “ενήλικα παιδιά” που βγαίνουν έξω χωρίς μάσκα δεν δημιουργούν πρόβλημα δηλαδή; Βέβαια υπάρχουν εξαιρέσεις και στις δύο κατηγορίες, αλλά μη ξεχνιόμαστε κιόλας!

Φανταστείτε κυρία Υπουργέ πόσο ψυχοφθόρο είναι όλο αυτό που ζούμε! Όπως και όλοι οι συμπολίτες μας έχουν κουραστεί από την πανδημία, έτσι και εμείς έχουμε κουραστεί να ακούμε πως “σε μια εβδομάδα θα επανεξεταστεί το άνοιγμα των σχολείων από τους ειδικούς”, “σε δύο εβδομάδες θα ανοίξουν τα σχολεία σε όλη την Ελλάδα” και μετά από “αυτές” τις δύο εβδομάδες να μαθαίνουμε πως “τα επιδημιολογικά στοιχεία δεν επιτρέπουν το άνοιγμα των λυκείων”... Παρόλα αυτά ανοίξανε διάπλατα τα μαγαζιά… Δεν θα μπορούσατε, ως κυβέρνηση, να επιβάλετε αμέσως το click away; Φυσικά η οικονομία είναι ένα ζήτημα που ενδιαφέρει όλη την κοινωνία, αλλά δεν υπάρχει λόγος να χάνουμε και τη λογική μας…  Δηλαδή,  θεωρείτε  λογικό  να  ανοίγουν  τα  μαγαζιά  και  να  είναι  κλειστά  τα  λύκεια;   Αναγνωρίζουμε  φυσικά  την  αναγκαιότητα  της  επιβίωσης  των  επιχειρήσεων  που  συνεπάγεται  την  επιβίωση  των  εργαζομένων  συνανθρώπων  μας.  Δεν  μπορεί  να  υπάρξει  μία  μέση  λογικότερη  λύση;;;

Είναι Φεβρουάριος μήνας και έχουμε παρακολουθήσει μαθήματα δια ζώσης -τουλάχιστον εδώ στην Αττική- ενάμιση μήνα! Πιστεύετε πως ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων είναι φρόνιμο εκ μέρους σας να μας αμπαρώνετε μέσα σε τέσσερις τοίχους; Μας έχουν λείψει οι φίλοι μας, οι καθηγητές μας, η αίσθηση της σχολικής και της φροντιστηριακής τάξης… ο  ήλιος,  ο  αέρας  και  η  επαφή  με  τον  έξω  κόσμομ,  πράγματα  τα  οποία  λόγω  περιορισμένου  χρόνου  δεν  είμαστε  σε  θέση  να  απολαμβάνουμε....  ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ δηλαδή, το πολύ από τον Μάρτη να ανοίξετε τα λύκεια! Την τρίτη λυκείου! Και στα σχολεία και στα φροντιστήρια. Ναι, καλά διαβάσατε και στα φροντιστήρια! Η μπογιά της δικαιολογίας που παρουσιάζετε ότι στα φροντιστήρια ανακατεύονται πολλές οικογένειες κλπ έχει ξεβάψει! Στον δρόμο, αν ένας δε φορά σωστά τη μάσκα του -δηλαδή πάνω από τη μύτη και πάνω στο πηγούνι ταυτόχρονα- ή δε κρατά την απόσταση των δύο μέτρων από τους συνανθρώπους του και βήξει ή φτερνιστεί, καταλαβαίνετε πως έχει κολλήσει δεκάδες οικογένειες. Πολύ απλά δεν υπάρχει κατάλληλο μέτρο!!

Ας σκεφτούμε λιγάκι και τους απόφοιτους οι οποίοι αποφάσισαν να δώσουν για δεύτερη ή τρίτη φορά πανελλήνιες. Δεν πηγαίνουν σχολείο, αφού πήραν απολυτήριο, τα μαθήματα των φροντιστηρίων γίνονται και αυτά δια οθόνης, οπότε πώς στο καλό νομίζετε ότι θα προετοιμαστούν ορθά για τις εξετάσεις; Ενδιαφερθείτε παραπάνω μόνο αυτό σας ζητάμε, εμείς, οι ταπεινοί μαθητές!

Αλήθεια, θεωρείτε πως οι καθηγητές είναι ακόμα πρόθυμοι να δουλεύουν και αυτοί δεκάδες ώρες πίσω από μια οθόνη;  Εσείς που ισχυρίζεστε ότι το σύστημα είναι υπέροχο και ότι όλα τα μαθήματα γίνονται όπως πρέπει και η λέξη “κενά” δεν υπάρχει στο λεξιλόγιό σας, σας προσκαλούμε να παρακολουθήσετε ένα μάθημα του webex! Να μετρήσετε πόσοι μαθητές συμμετέχουν και πόσοι είναι παρόντες ως γράμματα, να δείτε αν η σύνδεση και τα μικρόφωνα όλων λειτουργούν άριστα και μετά βγείτε και πείτε ότι το σύστημα είναι τέλειο!   Ακόμα  να  τονίσουμε  ότι  υπάρχουν  οικογένειες  - όπως  πολύτεκνες και τρίτεκνες - που  δεν  έχουν  τους  αντίστοιχους  υπολογιστές  και  γενικά  τα  μέσα  ώστε  να  παρακολουθούνται  τα  διαδικτυακά  μαθήματα.

Για την ύλη που “καλύπτεται” δεν υπάρχει λόγος να εκφέρουμε άποψη, αφού έχετε απαντήσει με το “σας κόψαμε την ύλη”! Ξέρετε πόσες ώρες χάνονται επειδή ο καθηγητής έχει κακή σύνδεση; ή πόσα παιδιά, αντί να παρακολουθούν το μάθημα, κοιμούνται ή παίζουν βιντεοπαιχνίδια; ή σε πόσες περιοχές η ισχύς του ίντερνετ έχει πέσει, επειδή προφανώς σχεδόν όλα τα σπίτια χρησιμοποιούν ίντερνετ; Σκεφτείτε και βγείτε να πείτε την αλήθεια! Όχι άλλα “Το σύστημα είναι υπέροχο”, διότι πολύ απλά τα κενά που δημιουργούνται είναι περισσότερα από τα κρούσματα!!!δεν 

Ύστερα από όσα αναλύσαμε, ευελπιστούμε πως συνειδητοποιήσατε εσείς στο Υπουργείο Παιδείας ότι οι μαθητές έχουν και θα συνεχίζουν να έχουν το τελευταίο λόγο! Γνωρίζουμε τη σοβαρότητα της κατάστασης, πως συμπολίτες μας αυτή τη στιγμή βρίσκονται διασωληνωμένοι στα άσπρα, απρόσωπα και “ψυχρά” νοσοκομεία, πως συνάνθρωποι μας έχουν χάσει τη ζωή τους, πως η χώρα μας, όπως και όλος ο υπόλοιπος πλανήτης, έχει επιβαρυνθεί εξαιτίας αυτής της πανδημίας. Αλλά οι πολίτες σας συνεχίζουν να έχουν το δικαίωμα στην ελευθερία της γνώμης,  της  έκφρασης,  και  της  από  κοινού  λήψης  αποφάσεων  στο  μέγιστο  θέμα  της  εκπαίδευσης  και  κυρίως  της  προετοιμασίας  για  τη διεξαγωγή  πανελληνίων  εξετάσεων.

Θα  θέλαμε  να  καταλάβετε  τι  μας  ζητάτε:  Καλούμαστε  να  διαγωνιστούμε  σε  πανελλαδικό  επίπεδο,  υπό  πρωτόγνωρες  συνθήκες,  εν  μέσω  πανδημίας,  σαν  να  μην  έχει  αλλάξει  το  παραμικρό   στην  εκπαίδευση.  Και  σαν  να  μη  φτάνει  αυτό  έχετε  την  απαίτηση  να  περάσετε  ένα  πιο  αυστηρό  νομοσχέδιο  για  την  εισαγωγή  μας  στα  πανεπιστήμια,  τη  στιγμή  που  ολόκληρο  το  εκπαιδευτικό  σύστημα  υπολειτουργεί.  Δηλαδή  πρέπει  να  μετατραπούμε  σε  βιονικά  παιδιά,  εφήβους  με  σούπερ  δυνάμεις  και  αντοχές,  και  ενώ  παρακολουθούμε  τηλεμαθήματα,  είμαστε  εσώκλειστοι  και  η  ψυχολογία  μας  καταρρέει  θα  πρέπει  επιπλέον  να  έρθουμε  αντιμέτωποι  με  πιο  σκληρούς  όρους  για  τις  πανελλήνιες  εξετάσεις;  Η  κοινή  λογική  δεν  λέει  ότι  θά ‘πρεπε  να  συμβαίνει  το  αντίθετο;  Ας  μην  εθελοτυφλείτε,  δεν  είναι  όλα  τόσο  ρόδινα,  ούτε  πρωταγωνιστούμε  σε “χολιγουντιανή”  ταινία  με  “happy  end”.

Αυτά  που  ζητάμε,  είναι  για εμάς τα αυτονόητα:

  • Να  ανοίξουν  άμεσα  τα  σχολεία και τα φροντιστήρια (για την τρίτη λυκείου, ώστε να μην έχουμε παραπάνω παιδιά από αυτό που επιτρέπουν οι ειδικοί στους μαθησιακούς χώρους), λαμβάνοντας  τις  κατάλληλες  προφυλάξεις.
  • Να  διαγωνιστούμε  σε  ένα  σύστημα  προσαρμοσμένο  στις  τόσο  πρωτόγνωρες,  αντίξοες,  αντιεκπαιδευτικές  και  αντιπαιδαγωγικές  συνθήκες.

Θα  θέλαμε  να  σταθείτε  στο  ύψος  των  περιστάσεων  και  να  δείξετε  μεγαλύτερη  κατανόηση  και  ενσυναίσθηση  απέναντί  μας.

Εν κατακλείδι, ελπίζουμε πως οι συμμαθητές και οι συμμαθήτριές μας, οι γονείς μας και οι καθηγητές μας να ταυτίστηκαν και να συμφωνούν. Είμαστε όλοι μαζί σε αυτό και όλοι μαζί θα καταφέρουμε το στόχο μας και θα ανακτήσουμε αυτά που στερούμαστε εν μέσω πανδημίας!

Με εκτίμηση,

Μαθητές της Γ’ Λυκείου Τάξης

Άνω Πατήσια

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 9/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kypros
Αρχιεπίσκοπος Κύπρου: Προσβολή να ζητούμε από τα ελληνικά πανεπιστήμια στα οποία σπουδάζουν δωρεάν χιλιάδες Κύπριοι, να καταθέτουν εγγυητική όταν έρχονται στην Κύπρο
Ανέφερε ότι τον καιρό της Αγγλοκρατίας, οι Άγγλοι παρότρυναν να σπουδάζουν οι Ελληνοκύπριοι στην Αγγλία. «Έτσι θα αλλοιωνόταν το ήθος μας και θα...
Αρχιεπίσκοπος Κύπρου: Προσβολή να ζητούμε από τα ελληνικά πανεπιστήμια στα οποία σπουδάζουν δωρεάν χιλιάδες Κύπριοι, να καταθέτουν εγγυητική όταν έρχονται στην Κύπρο