Κορονοϊός - Ειδικά σχολεία: Επικίνδυνες οι συνθήκες για τους μαθητές
«Οι μαθητές δεν μπορούν να τηρήσουν κανόνες υγιεινής και αυτοπροστασίας και αρκετοί από αυτούς έχουν ευπάθεια» επισημαίνει η Α' ΕΛΜΕ Αχαΐας

Να αναλάβει το υπουργείο Παιδείας την ευθύνη της λειτουργίας των ειδικών σχολείων εν μέσω πανδημίας του κορονοϊού ζητούν οι εκπαιδευτικοί της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας.

Συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι «οι συνθήκες στα σχολεία μας είναι ιδιαίτερα επισφαλείς και επικίνδυνες λόγω της ακαταλληλότητας των περισσότερων δομών που στεγάζονται και δεν είναι δυνατό να τηρηθούν οι αποστάσεις ασφαλείας σε σχέση με τον μαθητικό και εκπαιδευτικό δυναμικό που υπάρχει. Οι μαθητές δεν μπορούν να τηρήσουν κανόνες υγιεινής και αυτοπροστασίας και αρκετοί από αυτούς έχουν ευπάθεια λόγω πολυσύνθετων προβλημάτων υγείας». 

Στη συνέχεια, οι εκπαιδευτικοί προτείνουν ως μέτρα προστασίας τη λειτουργία με εκ περιτροπής προσέλευση των μαθητών, τη διαμόρφωση ωραρίου προσωπικού, την αύξηση των δρομολογίων των μαθητών ώστε να μην συνωστίζονται και να τηρούνται οι προβλεπόμενοι κανόνες αποστάσεων, τα συστηματικά τεστ μοριακό σε προσωπικό και μαθητές και τον ιατρικό έλεγχο και αξιολόγηση της ευπάθειας μαθητών και συστάσεις.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας:

Να αναλάβει το Υπουργείο Παιδείας την ΕΥΘΥΝΗ της ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Δεν μπορεί να πετά το μπαλάκι στους εκπαιδευτικούς, στους ευαίσθητους μαθητές-μαθήτριες και στις οικογένειες τους!

Απαιτούμε να αναλογισθείτε τα θέματα επισφάλειας και υγειονομικού κινδύνου που υπάρχουν στα ειδικά σχολεία.

Έχουν σταλεί διάφορα έγγραφα προς την υπουργό παιδείας και υπεύθυνους φορείς τονίζοντας τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε στην λειτουργία των σχολείων μας, χωρίς να έχουμε λάβει  καμία απάντηση ή έστω την σύσταση κάποιων μέτρων που θα αφορούν για την προστασία όλων μας.  

Η διαπίστωση αυτή δεν αποτελεί λεκτική υπερβολή, πως οι συνθήκες επικινδυνότητας που βιώνουμε όλοι στην εργασία μας καθημερινά, δεδομένων των συνθηκών που υπάρχουν, τον φόβο και την αγωνία που αισθανόμαστε για την πιθανότητα να νοσήσει κάποιος και να κινδυνέψει η ζωή του καθώς όπως είναι γνωστό ανευρίσκονται συνέχεια κρούσματα στα σχολεία με συχνά δύσκολη έκβαση και σοβαρές συνέπειες.

Με δεδομένα τα παραπάνω δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι οι συνθήκες στα σχολεία μας είναι ιδιαίτερα επισφαλείς και επικίνδυνες λόγω της ακαταλληλότητας των περισσότερων δομών που στεγάζονται και δεν είναι δυνατό να τηρηθούν οι αποστάσεις ασφαλείας σε σχέση με τον μαθητικό και εκπαιδευτικό δυναμικό που υπάρχει. Οι μαθητές δεν μπορούν να τηρήσουν κανόνες υγιεινής και αυτοπροστασίας και αρκετοί από αυτούς έχουν ευπάθεια λόγω πολυσύνθετων προβλημάτων υγείας. 

Με βάση όλα τα παραπάνω προβλήματα είναι αναμενόμενο και θέμα χρόνου να συμβούν τραγικά περιστατικά που θα θέσουν  σε κίνδυνο τη ζωή κάποιων μαθητών και προσωπικού, όπως έχει γίνει ήδη και έχουμε βιώσει δύσκολες και τραγικές καταστάσεις.

Ζητούμε να αναλάβετε τις ευθύνες σας ως θεσμικοί φορείς ώστε όταν το επιδημιολογικό φορτίο πόλεων είναι αυξημένο να λαμβάνονται μέτρα που να προστατεύουν και τα ειδικά σχολεία, μαθητές, προσωπικό και οικογένειές τους όπως και στα γενικά σχολεία. Καταγγέλλουμε τον άνισο διαχωρισμό ειδικής και γενικής εκπαίδευσης.  Σε κάθε  περίπτωση, θα πρέπει να θεσπιστούν μέτρα προστασίας που να εξασφαλίζουν την ασφαλή φοίτηση των μαθητών, των οικογενειών τους και των εργαζομένων. Το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας έγκαιρα έχει τοποθετηθεί για αυτή τη περίοδο αυξημένου κινδύνου και έχει προτείνει μία σειρά μέτρων για όλα τα σχολεία, όπως: 

1. Λειτουργία με εκ περιτροπής προσέλευση των μαθητών για την μείωση του συνωστισμού και την τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας, 

2. Διαμόρφωση ωραρίου προσωπικού με απόφαση και κρίση συλλόγου διδασκόντων ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις, αποφεύγεται η ταυτόχρονη συνύπαρξη και ο συνωστισμός στους χώρους του σχολείου.

3. Αύξηση των δρομολογίων των μαθητών ώστε να μην συνωστίζονται και να τηρούνται οι προβλεπόμενοι κανόνες αποστάσεων.

4. Συστηματικά τεστ μοριακό σε προσωπικό και μαθητές.

5. Ιατρικός έλεγχος και αξιολόγηση της ευπάθειας μαθητών και συστάσεις.

Δηλώνουμε ξεκάθαρα οτιδήποτε συμβεί είναι ευθύνη δική σας:

Ο διαχωρισμός της εκπαίδευσης, η έκθεση σε κίνδυνο νόσησης με ολέθριες συνέπειες για την υγεία μαθητών ειδικής αγωγής και εργαζόμενων χωρίς την θέσπιση κατάλληλων μέτρων προστασίας στα ειδικά σχολεία με βάση τις ανάγκες τους. Η δημόσια κατακραυγή και συνέπειες θα βαραίνουν τον κάθε υπεύθυνο ξεχωριστά και σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα θα καταγγείλει.

Για το Δ. Σ.

Ο Πρόεδρος                                Ο Γεν. Γραμματέας

Ψαρράς Σπυρίδων                       Βασιλακόπουλος Φώτης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;