Κολέγια: Στην «ουρά» των διεθνών κατατάξεων, αλλά ισότιμα με ΑΕΙ...
Η αλήθεια για τα κολέγια και τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης, από τη Σχολή Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ

Μια ανακοίνωση που βάζει στη θέση τους τα πράγματα όσον αφορά την επαγγελματική "ισοτίμηση" των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων που νομοθέτησε η κυβέρνηση λίγο πριν θεσπίσει και βάση εισαγωγής στα Πανεπιστήμια (κάτι που δεν απαιτείται στα κολέγια) προκειμένου να "σπρώξει" χιλιάδες υποψήφιους από τη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση, στην αμφίβολης ποιότητας ιδιωτική, εξέδωσε σήμερα η σχολή θετικών επιστημών του πανεπιστημίου της Αθήνας.

Από τα στοιχεία προκύπτει ότι όλα τα ελληνικά κολέγια κατατάσσονται σε -συγκριτικά- χαμηλές θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης webometrics - και σε άλλες, όμως αυτή η κατάταξη ανακοινώθηκε πιο πρόσφατα- σε αντίθεση με τα Πανεπιστήμια που καταλαμβάνουν ολοένα υψηλότερες θέσεις, με το ΕΚΠΑ να κατατάσσεται πλέον στα 200 καλύτερα ΑΕΙ του κόσμου ανάμεσα σε περίπου 12.000 που αξιολογήθηκαν στη συγκεκριμένη κατάταξη.

Η ανακοίνωση της ΣΘΕ του ΕΚΠΑ

Μόλις έγινε γνωστή η παγκόσμια κατάταξη πανεπιστημίων από την webometrics που θεωρείται έγκυρος αξιολογητής (http://www.webometrics.info/en/world). Γνωρίζουμε ότι οι διάφορες διεθνείς κατατάξεις πανεπιστημίων δεν αποδίδουν ποτέ την πλήρη εικόνα. Όταν όμως οι διαφορές, που θα αναπτύξουμε στη συνέχεια, είναι τόσο μεγάλες, η εικόνα που προκύπτει δεν μπορεί να είναι προϊόν στατιστικού λάθους.

Πρώτο μεταξύ των Ελληνικών ΑΕΙ είναι το ΕΚΠΑ (49ο στην ΕΕ και 180ο στον κόσμο). Σημειώνεται ότι για πρώτη φορά Ελληνικό ΑΕΙ σπάει το φράγμα των 200 καλύτερων πανεπιστημίων στον κόσμο. Ακολουθούν το ΑΠΘ (59ο στην ΕΕ και 205ο στον κόσμο), το ΕΜΠ (103ο και 329ο αντίστοιχα), το Παν/μιο Πάτρας (166ο και 533ο) και το Παν/μιο Ιωαννίνων (181ο και 581ο). Η ξεχωριστή επίδοση των Ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων (θα λέγαμε «αριστεία» αν η σημασία της λέξης αυτής δεν είχε κατακρεουργηθεί από τους διάφορους υποστηρικτές της) σε συνθήκες οικονομικής ασφυξίας που διαρκούν δώδεκα χρόνια και συνεχίζονται υπογραμμίζει την αυταπάρνηση και τον αγώνα που δίνουν τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας για να κρατήσουν όρθια τα Ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια.

Αγώνα που υπονομεύεται από τη στάση της Ελληνικής κυβέρνησης, με την παραχώρηση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους ιδιωτικών κολλεγίων και την κατασπατάληση πόρων για παραρτήματα της ΕΛ.ΑΣ. μέσα στα ΑΕΙ (το προϋπολογισθέν κόστος του σώματος αυτού είναι 20 εκατομμύρια ευρώ ετησίως όταν το σύνολο της τακτικής χρηματοδότησης για τα ΑΕΙ της χώρας είναι μόλις 91,6 εκατομμύρια).

Αλλά μιας και ο λόγος για τα ιδιωτικά «κολλέγια», τί πουλιά πιάνουν στην κατάταξη διεθνώς; Το καλύτερο από αυτά είναι το Deree (American College of Greece) που κατατάσσεται μετά και το τελευταίο δημόσιο ΑΕΙ στην 625η θέση στην ΕΕ και 2811η παγκοσμίως. Ας δούμε και την κατάταξη μερικών ακόμη ιδιωτικών «κολλεγίων». Ο πρώτος αριθμός είναι η κατάταξη στην ΕΕ και ο δεύτερος η παγκόσμια κατάταξη:

Η κατάταξη για τα κολέγια

  • American University of Athens - 3051 - 23295
  • Athens School of Management - 2980 - 22272
  • René Descartes College - 2947 - 21780
  • British Hellenic College - 2857 - 20800
  • DEI College - 2783 - 20131
  • ICBS Business School - 2783 - 20131
  • Hellenic American University - 2303 - 16655
  • Hellenic American Education Center - 2014 - 14903
  • Bca Business Studies - 1914 - 14234
  • New York College - 1690 - 12722
  • CITY College International Faculty University of Sheffield - 1581 - 11968
  • Mediterranean College - 1566 - 11826
  • City Unity College - 1238 - 9166
  • American College of Thessaloniki - 1201 - 8711
  • Hellenic Mediterranean University - 1021 - 6554
  • Metropolitan College - 992 - 6188
  • American College of Greece - 625 – 2811

Ο μόνος τρόπος να γίνουν κάποτε πραγματικά ισότιμα τα ιδιωτικά κολλέγια με τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια είναι να λεηλατηθούν  η άυλη περιουσία, οι εγκαταστάσεις, η υποδομή και το προσωπικό  των ΑΕΙ από τις ιδιωτικές εκπαιδευτικές επιχειρήσεις, με παράλληλη επιδότηση των τελευταίων από τον κρατικό κορβανά. Εναλλακτικά, να μετατραπούν τα ίδια τα ΑΕΙ σε «κολλέγια» με την εισαγωγή διδάκτρων, την υποβάθμιση και τον εκφυλισμό τους.

Οι χαοτικές καταστάσεις που προωθεί η Ελληνική κυβέρνηση μέσα στα ΑΕΙ με τις τελευταίες νομοθετικές της πρωτοβουλίες ενδεχομένως να εξυπηρετούν ακριβώς αυτόν τον σχεδιασμό.

Για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος                                                             Ο Γραμματέας

Κ. Μηλολιδάκης                                                     Σ. Κολλιόπουλος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ειδικη αγωγή τεχνητή νοημοσύνη
Τεχνητή Νοημοσύνη: Πώς Πιστοποιούνται για πρώτη φορά 30.000 εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής

Σε μια εποχή που η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) αλλάζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο ζούμε, εργαζόμαστε και μαθαίνουμε, η ειδική αγωγή...

Τεχνητή Νοημοσύνη: Πώς Πιστοποιούνται για πρώτη φορά 30.000 εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής
Το Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)
Διδάσκοντες ΕΚΠΑ για ιδιωτικά ΑΕΙ: «Ευτελισμός της ανώτατης εκπαίδευσης με συνέπειες για όλα τα ιδρύματα»
Οι διδάσκοντες των Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ καταγγέλλουν την ταχύρρυθμη αδειοδότηση ιδιωτικών πανεπιστημίων και προειδοποιούν για την υποβάθμιση...
Διδάσκοντες ΕΚΠΑ για ιδιωτικά ΑΕΙ: «Ευτελισμός της ανώτατης εκπαίδευσης με συνέπειες για όλα τα ιδρύματα»
vivliothiki_panepistimia
Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά μας χρειάζεται για τη δημιουργία σχολικής βιβλιοθήκης
Η πρωτοβουλία του σχολείου στοχεύει στην προώθηση της ανάγνωσης, της φαντασίας και της κριτικής σκέψης μέσα από λογοτεχνικά βιβλία για εφήβους, με τη...
Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά μας χρειάζεται για τη δημιουργία σχολικής βιβλιοθήκης