εκπαίδευση προσφυγόπουλων
Κοινή ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ευβοίας και του Συλλόγου Δασκάλων Νηπιαγωγών Χαλκίδας - Να σταματήσει ο αποκλεισμός των παιδιών της Ριτσώνας από την εκπαίδευση

Κοινή ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ευβοίας και του Συλλόγου Δασκάλων Νηπιαγωγών Χαλκίδας μετά και την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου σχετικά με την αποκλεισμό των μαθητών-προσφύγων σε σχολεία του δήμου Χαλκιδέων, με την οποία αντιδρούν και ζητούν από την Περιφέρεια και τον Δήμο να επιτρέψουν στα σχολεία να δεχθούν τους μαθητές.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της κοινής δήλωσης:

Οι εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες διαβίωσης των προσφύγων στα «κέντρα φιλοξενίας», αποτέλεσμα της αντιμεταναστευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και της ΕΕ, γίνονται ακόμη δυσκολότερες σε συνθήκες πανδημίας. Η κυβέρνηση αδιαφορεί για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες, και δεν έχει πάρει τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας τους.

Παράλληλα, εντείνεται ο αποκλεισμός των προσφύγων και μεταναστών από μια σειρά στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα, μεταξύ των οποίων και το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Πρόκειται για κατάφωρη παραβίαση του δικαιώματος στην εκπαίδευση όλων των παιδιών, που βρίσκονται στη χώρα και θεμελιώνεται τόσο στο Σύνταγμα της Ελλάδας, όσο και στις διεθνείς συμφωνίες για τα ανθρώπινα δικαιώματα που έχει υπογράψει η χώρα και είναι νόμοι του κράτους.

Τα περισσότερα παιδιά των προσφύγων και των μεταναστών, που ζουν στα «καμπ» σε όλη την Ελλάδα, δεν έχουν πάει ούτε μια μέρα στο δημόσιο σχολείο, από την στιγμή που αυτά έκλεισαν πέρυσι το Μάρτιο, λόγω της πανδημίας του covid-19, με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, χωρίς να ληφθεί καμιά μέριμνα από πλευράς, Υπουργείου, Περιφέρειας, Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για την ισότιμη πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση και αυτών των παιδιών. Έτσι, στερήθηκαν την πρόσβαση στο σχολείο τους, μόνο και μόνο γιατί είναι παιδιά προσφύγων και μεταναστών!

Η φυσική θέση όμως των παιδιών προσφύγων και των μεταναστών είναι μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά στο σχολείο. Αντί του συντονισμένου σχεδίου ένταξής τους στην κοινωνία, για ακόμη μια φορά η παντελής απουσία μέριμνας για την εκπαίδευση τους – όπως και των παιδιών των φτωχών οικογενειών, των απομακρυσμένων χωριών και των Ρομά – διαψεύδει με τον πιο τραγικό τρόπο το αφήγημα του ΥΠΑΙΘ ότι όλα «βαίνουν καλώς».

Πρόκειται για πολιτική επιλογή της κυβέρνησης, που αδιαφορεί όχι μόνο για την εκπαίδευση, αλλά και την υγεία των προσφύγων και των παιδιών τους, έχοντας ως μοναδική λύση απέναντι στην πανδημία τον υποχρεωτικό εγκλεισμό και την καταστολή.

Με μεγάλη έκπληξη και πρόδηλη δυσαρέσκεια διαβάσαμε και ακούσαμε δηλώσεις θεσμικών αρχόντων της περιοχής μας, για την αδυναμία τάχα του Δήμου και της Περιφέρειας να εξασφαλίσουν ισότιμες συνθήκες πρόσβασης των παιδιών προσφύγων από τη Δομή της Ριτσώνας στα σχολεία της περιοχής.

Δεν θα επιτρέψουμε να λειτουργήσει η πανδημία ως καταλύτης για την περαιτέρω επιδείνωση των κοινωνικών ανισοτήτων και την κανονικοποίηση του αποκλεισμού των προσφύγων και μεταναστών από την πρόσβαση στα κοινωνικά αγαθά της παιδείας και της υγείας.

Τόσο ο Δήμος όσο και η Περιφέρεια ΟΦΕΙΛΟΥΝ να σεβαστούν τη νομιμόμητα και να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου τα προσφυγόπουλα να έρθουν στα σχολεία μας, όπου ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΔΕΧΟΥΜΕΝΑ.

Ως εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων υπερασπίζουμε και θα διαφυλάξουμε το δικαίωμα των πιο ευάλωτων και αποστερημένων παιδιών στην εκπαίδευση, ώστε να πάνε όλα τα παιδιά στις τάξεις τους, τώρα που ανοίγουν τα σχολεία, χωρίς αυθαίρετες απαγορεύσεις λόγω «υγειονομικού κινδύνου».

Διεκδικούμε:

-Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό δικαίωμα όλων και επομένως πρέπει να παρέχεται δωρεάν και δημόσια σε όλα τα παιδιά που ζουν στην Ελλάδα, σύμφωνα και με το νόμο 4840/2018, άρθρο 13
-Η εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών, χρειάζεται να πραγματοποιείται μέσα στα δημόσια σχολεία μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά. -Όχι σε σχολεία γκέτο.
-Μαζικούς διορισμούς μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών.
-Να προσληφθούν τώρα αναπληρωτές και να καλύψουν και όλες τις δομές εκπαίδευσης προσφυγόπαιδων.
-Ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής παντού σε όλα τα σχολεία.
-Μικρότερα τμήματα στις τάξεις που φοιτούν προσφυγόπαιδα.
-Να εξασφαλιστεί η μεταφορά τους στα σχολεία άμεσα.
-Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideytikoi
Καταγγελίες προς εκπαιδευτικούς: Στοχοποίηση Εκπαιδευτικών και το βάρος που καλούνται να σηκώσουν
Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να βρίσκονται στο έλεος της οποιασδήποτε ανώνυμης ή κακόβουλης καταγγελίας
Καταγγελίες προς εκπαιδευτικούς: Στοχοποίηση Εκπαιδευτικών και το βάρος που καλούνται να σηκώσουν
Τρόφιμα
Taste Atlas 2024-2025: Η ελληνική κουζίνα η καλύτερη στον κόσμο - Η λίστα με τα φαγητά
Η ελληνική κουζίνα στην κορυφή του κόσμου, στα βραβεία του Taste Atlas - Τα δέκα φαγητά που μας έδωσαν την πρωτιά
Taste Atlas 2024-2025: Η ελληνική κουζίνα η καλύτερη στον κόσμο - Η λίστα με τα φαγητά
kena.jpg
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών
Κοντεύουν Χριστούγεννα, η Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών έχει ολοκληρωθεί και στο σχολείο υπάρχουν ακόμα εκπαιδευτικά κενά σε Αγγλικά,...
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών