Υπουργείο Παιδείας
Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση - Ποιος και πώς θα την πραγματοποιήσει

Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει την έναρξη της διαδικασίας για την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, παρουσιάζοντας αναλυτικά στοιχεία για τον προγραμματισμό του έργου.

Η αξιολόγηση θα αποτελέσει μια διαρκή και δυναμική διαδικασία, ενώ όλα τα τα σχολεία αναμένεται να αξιολογηθούν ανά έτος, με βάση τον προγραμματισμό, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων.

Το παρακάτω διάγραμμα εξηγεί πώς θα πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου:

Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου

Οι στόχοι της αξιολόγησης

Το υπουργείο Παιδείας αναφέρει πως σκοπός της αξιολόγησης είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, σε ένα πλαίσιο αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας.

Η διαδικασία αυτή συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας των τριών βασικών λειτουργιών της σχολικής μονάδας:

α) της παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας,

β) της διοικητικής λειτουργίας και

γ) της λειτουργίας της ως επαγγελματικής κοινότητας μάθησης, που προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

Βασικός φορέας της διαδικασίας του προγραμματισμού και της εσωτερικής αξιολόγησης είναι η ίδια η σχολική μονάδα, ενώ θεμελιώδη στοιχεία της αποτελούν η στοχοθεσία σχετικά με το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο, αλλά και η τεκμηριωμένη αξιολογική κρίση που βασίζεται στη συστηματική συλλογή στοιχείων από ποικιλία πηγών.

Παράλληλα, το υπουργείο διευκρινίζει ότι οι ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας του κορονοϊού θα ληφθούν υπόψιν κατά τη φετινή χρονιά και η αξιολόγηση θα προσαρμοστεί στις ειδικές περιστάσεις, που έχουν επηρεάσει τη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Ποιοι διενεργούν την αξιολόγηση;

Όπως ορίζεται από το υπουργείο Παιδείας, η 

εσωτερική αξιολόγηση πραγματοποιείται από το Σύλλογο Διδασκόντων και η εξωτερική από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.).

Όσο για τη μεταξιολόγηση, αυτή διενεργείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.), που επιβλέπουν την όλη διαδικασία.

Θα δημοσιεύονται οι εκθέσεις αξιολόγησης;

Οι εκθέσεις εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης θα αναρτώνται σε ειδική ψηφιακή εφαρμογή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), ενώ συνοπτικές εκδόσεις των εκθέσεων θα αναρτώνται και στις ιστοσελίδες των σχολικών μονάδων.

Επιμόρφωση για τα στελέχη της διαδικασίας

Το υπουργείο Παιδείας ενημερώνει πως εντός του Φεβρουαρίου θα πραγματοποιηθούν εξειδικευμένα προγράμματα κατάρτισης στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση υπό την επίβλεψη του ΙΕΠ.

Η ευρωπαϊκή εμπειρία

Το υπουργείο Παιδείας τονίζει πως η εξωτερική αξιολόγηση εφαρμόζεται σε 26 από τις 32 ευρωπαϊκές χώρες του δικτύου «Ευριδίκη».

Η εσωτερική αξιολόγηση, δε, εφαρμόζεται στα δύο τρίτα των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη.

«Στα σκαριά» και η αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Τέλος, το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει πως στις αμέσως επόμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες περιλαμβάνεται η αξιολόγηση εκπαιδευτικών.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει μέχρι τώρα γνωστά, η ατομική αξιολόγηση θα αφορά τη «βαθμολόγηση» του έργου του εκπαιδευτικού μέσα στο σχολείο.

Την ίδια ώρα οι αυξημένες αρμοδιότητες σε αυτό θα έχουν ο διευθυντής του σχολείου και ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου (ο πρώην σχολικός σύμβουλος, θεσμός όμως που επανέρχεται σύντομα στα σχολεία).

Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το ακαδημαϊκό τους προφίλ και τα μέσα που χρησιμοποιούν στη διδασκαλία.

Οι δε σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν στις αρμοδιότητές τους να παρακολουθούν περιοδικά τη διδασκαλία των εκπαιδευτικών στις τάξεις.

Δείτε εδώ την υπουργική απόφαση για την αξιολόγηση όπως δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kallitexnika_mathimata_art.jpg
«Save Art»: Διαμαρτυρία μαθητών καλλιτεχνικού σχολείου για τα κενά στα σχολεία
Καλλιτεχνική διαμαρτυρία μαθητών «save art» την Κυριακή 28 Απριλίου στις 19:00 στην πλατεία Αριστοτέλους
«Save Art»: Διαμαρτυρία μαθητών καλλιτεχνικού σχολείου για τα κενά στα σχολεία
Στέφανος Κασσελάκης
Κασσελάκης: 13ος και 14ος μισθός στο Δημόσιο – Ανοιχτό το θέμα της μονιμότητας
«Ο Έλληνας πολίτης πρέπει να αξιολογεί την αποδοτικότητα του Δημοσίου», είπε ο Στέφανος Κασσελάκης.
Κασσελάκης: 13ος και 14ος μισθός στο Δημόσιο – Ανοιχτό το θέμα της μονιμότητας
Δολοφονία Λυγγερίδη
Απολογίες χούλιγκανς: Ελεύθερος ο ανήλικος αδερφός του 18χρονου που έχει προφυλακιστεί για τη δολοφονία Λυγγερίδη
Δολοφονία αστυνομικού στου Ρέντη: Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους αφέθηκε ο ανήλικος αδελφός του 18χρονου φερόμενου δράστη
Απολογίες χούλιγκανς: Ελεύθερος ο ανήλικος αδερφός του 18χρονου που έχει προφυλακιστεί για τη δολοφονία Λυγγερίδη
ΚΑΤΣΑΡΟΣ
ΠΟΣΥΠ σε γ.γ. ΥΠΑΙΘΑ για Α’ Κύκλο Κινητικότητας 2024: «Ασφυκτικές οι προθεσμίες» - Αίτημα για παράταση
«Οι θέσεις του Α΄ Κύκλου Κινητικότητας του 2024 που εγκρίθηκαν για τις Περιφερειακές Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας υπερβαίνουν τις 1.200»
ΠΟΣΥΠ σε γ.γ. ΥΠΑΙΘΑ για Α’ Κύκλο Κινητικότητας 2024: «Ασφυκτικές οι προθεσμίες» - Αίτημα για παράταση