Προτεραιότητα των ειδικών αποτελεί η εξασφάλιση των απαραίτητων όρων και συνθηκών, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν στις 7 Ιανουαρίου.
Όπως εξήγησε η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, Βάνα Παπαευαγγέλου κατά την ενημέρωση του υπουργείου Υγείας τη Δευτέρα, οι μαθητές έχουν μείνει για μεγάλο διάστημα εκτός τάξης, κάτι που απασχολεί ιδιαίτερα την επιτροπή των ειδικών.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου, η Β. Παπαευαγγέλου επεσήμανε επιπλέον ότι δεν είναι η μετάδοση μέσα στα σχολεία, ιδιαίτερα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που απασχολεί την Επιτροπή των Ειδικών, αλλά το μεγάλο επιδημιολογικό φορτίο στην Ελλάδα, παράγοντας που οδήγησε άλλωστε στην απόφαση για κλείσιμο όλων των σχολικών μονάδων.
Μάλιστα, η καθηγήτρια τόνισε ότι στόχος είναι όλα τα παιδιά να επιστρέψουν στα θρανία στις 7 Ιανουαρίου, ενώ τόνισε παράλληλα ότι έως τώρα δεν υπάρχουν σκέψεις για διαφορετικό άνοιγμα των σχολείων ανά Περιφερειακή Ενότητα.
Σύψας: Να ανοίξουν τα σχολεία στις 7 Ιανουαρίου, αν το επιτρέπουν οι αριθμοί
«Στις 7 Ιανουαρίου θα είμαστε σε θέση να ανοίξουν τουλάχιστον τα δημοτικά» δήλωσε ο ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας και μέλος της επιτροπής των ειδικών για τον κορονοϊό, Νίκος Σύψας σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων.
Προσέθεσε, δε, ότι αυτό το σενάριο θα είναι εφικτό υπό την προϋπόθεση ότι κατά την περίοδο των εορτών θα υπάρξει τήρηση των μέτρων προστασίας και θα ανακοπεί η διασπορά του κορονοϊού.
«Τρέμουμε την πίεση στο σύστημα υγείας. Αν τα νούμερα είναι καλύτερα και έχουν πτωτική τάση, τότε θα ανοίξουμε τα σχολεία», εξήγησε στον ΣΚΑΪ και προσέθεσε ότι το μέτρο της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων στοχεύει κυρίως στον περιορισμό της κινητικότητας των ενηλίκων, παρά αυστηρά για τον περιορισμό της διάδοσης του ιού στα σχολεία.
Η «σιγουριά» Μητσοτάκη για τις 7 Ιανουαρίου
«Είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσουμε να ανοίξουμε τα σχολεία στις 7 Ιανουαρίου». Αυτό σημείωσε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha, την προηγούμενη εβδομάδα.
«Πρέπει να τηρούμε τα μέτρα με θρησκευτική ευλάβεια», συμπλήρωσε σχετικά ο πρωθυπουργός, λέγοντας ένα «ξεχωριστό και μεγάλο ευχαριστώ» στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές.
Αναφερόμενος στην τηλεκπαίδευση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επεσήμανε ότι «δεν ήταν προφανές ότι η Ελλάδα, με αυτό το ψηφιακό υπόβαθρο, θα μπορούσε να έχει σχεδόν κάθε μέρα 100.000 ψηφιακές τάξεις». Ακόμα συμπλήρωσε: «Ξέρω ότι δεν είναι υποκατάστατο για την φυσική παρουσία στην τάξη».
«Σκύβουμε πάνω σε εκείνες τις περιπτώσεις, και το υπουργείο Παιδείας και οι Δήμοι, όπου υπάρχουν παιδιά που πράγματι δεν έχουν την τεχνολογική υποδομή, να μπορούμε να τα υποστηρίζουμε». «Θέλουμε τα παιδιά να γυρίσουν στην τάξη το συντομότερο δυνατόν και αυτή τη στιγμή ο προγραμματισμός είναι στις 7 Ιανουαρίου», κατέληξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στην αναφορά του για το άνοιγμα σχολείων.
Και οι δεύτερες σκέψεις...
«Παραφωνία» προς το γενικό κλίμα είναι οι δηλώσεις του καθηγητή Παθολογίας και Λοιμωξιολογίας, Χαράλαμπου Γώγου.
Συγκεκριμένα, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο καθηγητής αποκάλυψε πως η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας σε συνάρτηση με την επιτροπή των ειδικών εξετάζουν το ενδεχόμενο να μην ανοίξουν τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία στις 7 Ιανουαρίου του 2021, ενώ για τη πορεία και λήψη των αποφάσεων τόνισε πως «τίποτα δεν είναι δεδομένο, εξαρτάται απ’ ό,τι θα βλέπουμε για τα σχολεία στις 7 Ιανουαρίου. Πάμε εβδομάδα – εβδομάδα, μέρα – μέρα, υπάρχει καμπύλη, αλλά φαίνεται ότι θα είναι μια βασανιστική πορεία»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη