Διγαλάκης: Συνεργατικές δράσεις μεταφοράς τεχνολογίας με Ευρωπαϊκά ΑΕΙ
«Ο ταχύτατος ψηφιακός μετασχηματισμός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης λόγω της πανδημικής κρίσης έχει γεννήσει μια δυναμική  που πρέπει να κεφαλαιοποιηθεί», είπε ο υφυπουργός Παιδείας που συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Εκπαίδευσης

Στην 3η Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Εκπαίδευσης με θέμα τον Μετασχηματισμό της Ψηφιακής Εκπαίδευσης που διοργάνωσε διαδικτυακά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εκπροσώπησε τη χώρα μας ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Βασίλης Διγαλάκης, την Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου.

O Υφυπουργός συμμετείχε σε πάνελ με θέμα το ρόλο των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων στο μετασχηματισμό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ευρώπη στη μετά COVID εποχή. Στο πάνελ συμμετείχε η κα Mariya Gabriel, Ευρωπαία Επίτροπος για την Καινοτομία, την Έρευνα, τον Πολιτισμό, την Παιδεία και τη Νεολαία, οι Υπουργοί Παιδείας της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Ιρλανδίας, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων και εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου ERUA. Τη συζήτηση διαχειρίστηκαν η κα Θέμις Χριστοφίδου, Γενική Διευθύντρια Εκπαίδευσης, Νεολαίας και Πολιτισμού (DGEAC) και ο κος Jean-Eric Paquet, Γενικός Διευθυντής Έρευνας και Καινοτομίας (DGRTD) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ο κ. Διγαλάκης αναφέρθηκε στο όραμα για τον Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης, λέγοντας ότι αφορά ένα περιβάλλον στο οποίο τα πανεπιστήμια θα προσφέρουν προγράμματα σπουδών δια ζώσης αλλά και με μεικτές μορφές ή και αποκλειστικά διαδικτυακά, ενώ θα υποστηρίζουν όλες τις μορφές κινητικότητας της ακαδημαϊκής κοινότητας. O Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης οφείλει να διέπεται από τις αρχές της καινοτομίας και της συμπερίληψης και να υπηρετεί την αποστολή των πανεπιστημίων ως προς την εκπαίδευση και την έρευνα, συνδέοντας την καινοτομία και την προσφορά στην κοινωνία.

Ο κος Διγαλάκης χαιρέτησε την πρόταση της Επιτρόπου κας Γκάμπριελ για την ανάπτυξη του Ευρωπαϊκού χώρου καινοτομίας, παράλληλα και σε συνεργασία με το όραμα για τους Ευρωπαϊκούς χώρους Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας, υπογραμμίζοντας ότι τα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια διαδραματίζουν ρόλο καταλύτη στο πλαίσιο αυτό, οδηγώντας στο όραμα για τα Πανεπιστήμια του Μέλλοντος.

Τα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια συνδέονται στενά με την έννοια της Ψηφιακής Πανεπιστημιούπολης (Digital Campus), σημείωσε ο υφυπουργός, επισημαίνοντας ότι «ο ταχύτατος ψηφιακός μετασχηματισμός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης λόγω της πανδημικής κρίσης έχει γεννήσει μια δυναμική  που πρέπει να κεφαλαιοποιηθεί».

Στην κατεύθυνση αυτή, ο κος Διγαλάκης ανέφερε ότι πρέπει να εισαχθούν βαθιές θεσμικές αλλαγές, προκειμένου να επιτευχθεί ο Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης, και τόνισε την ανάγκη να επιτευχθούν συνέργειες στις δράσεις χρηματοδότησης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων που θα επενδύσουν στην ανάπτυξή του, επισημαίνοντας ότι αυτές θα πρέπει να έχουν μακροπρόθεσμο χαρακτήρα – επεκτεινόμενες πέρα από την παρούσα τριετή διάρκεια των έργων των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων.

Ο Υφυπουργός έκανε ιδιαίτερη μνεία στο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα πανεπιστήμια στη διαμόρφωση του κοινού Ευρωπαϊκού Χώρου Καινοτομίας, δια μέσου και της ανάπτυξης συνεργατικών δράσεων μεταφοράς τεχνολογίας, όπως ήδη δρομολογεί η Ελλάδα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

οιελε
ΟΙΕΛΕ: Η εκπαιδευτική κοινότητα στο πλευρό των παιδιών της Γάζας
Πανελλαδική καμπάνια για συγκέντρωση εκπαιδευτικού υλικού και παιχνιδιών για τα παιδιά της Γάζας – Επίσκεψη αντιπροσωπείας στην Παλαιστινιακή...
ΟΙΕΛΕ: Η εκπαιδευτική κοινότητα στο πλευρό των παιδιών της Γάζας
Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο
Πανελλήνιες 2026: Οδηγίες του υπουργείου για το Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο
Το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε γενικές οδηγίες για την εξέταση των υποψηφίων στο Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2026
Πανελλήνιες 2026: Οδηγίες του υπουργείου για το Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο
eap
Αμφισβήτηση από υποψηφίους των αποτελεσμάτων της προκήρυξης του ΑΣΕΠ 2Κ/2025 για τη διαδικασία επιλογής στο ΕΑΠ
Υποψίες υποψηφίων για μεροληψία στην 2Κ/2025 για θέσεις στο ΕΑΠ
Αμφισβήτηση από υποψηφίους των αποτελεσμάτων της προκήρυξης του ΑΣΕΠ 2Κ/2025 για τη διαδικασία επιλογής στο ΕΑΠ